ترجمه رسمی فیش مستمری به تمامی زبان ها - دارالترجمه رسمی پارسیس
ترجمه رسمی فیش مستمری بازنشستگان

ترجمه رسمی فیش مستمری به تمامی زبان ها

فیش مستمری به‌عنوان مدارکی است که متقاضیان برای درخواست ویزا از سفارت می‌بایست آن را به همراه برخی مدارک دیگر ترجمه نمایند. فیش مستمری به‌نوعی استطاعت مالی افراد را نشان می‌دهد و گاهی اوقات برخی سفارتخانه‌ها آن را جزء مدارک اصلی متقاضی اخذ ویزا درخواست می‌کنند. اگر به دنبال ترجمه رسمی فیش مستمری به زبان‌های زنده جهان هستید لازم به ذکر است این خدمات توسط دارالترجمه پارسیس انجام می‌شود.

منظور از فیش مستمری چیست؟

کسانی که تحت پوشش بیمه درمانی تأمین اجتماعی هستند بایستی از زمانی که اقدام به بیمه کردن خود و یا اطرافیان خود می‌کنند مبلغی را تعیین‌شده به‌صورت ماهیانه به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کرده و سابقه خود را پر کنند. افرادی که به سن بازنشستگی می‌رسند می‌توانند به‌نوعی با دریافت حقوق بازنشستگی و یا مستمری بازنشستگی بخشی از هزینه‌های زندگی خود را تأمین کنند. رسیدن به سن بازنشستگی در قانون سازمان تأمین اجتماعی به شرح زیر است:

  • حداقل سابقه پرداخت حق بیمه مقرر را قبل از تاریخ تقاضای بازنشستگی دارا باشند.
  • سن آقایان به شصت سال تمام و سن خانم‌ها نیز به پنجاه‌وپنج سال تمام رسیده باشد.

برای دریافت فیش مستمری بایستی افراد بازنشسته ابتدا به سایت سازمان تأمین اجتماعی مراجعه نموده و ازآنجا اقدام به ثبت‌نام نمایند. پس از ثبت‌نام و تأیید مشخصات می‌توانند از طریق سایت https://eservices.tamin.ir/ فیش مستمری را دریافت کنند.

نحوه دریافت فیش مستمری بازنشستگان

در حالت کلی دریافت این مدرک به چندین شکل انجام می‌شود. شما می‌توانید با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، سایت صندوق بازنشستگی و یا حتی سایت سازمان تأمین اجتماعی این خدمات را دریافت نمایید. لازم به ذکر است علاوه بر بازنشستگان محترم افراد شاغل نیز می‌توانند از بخش حسابداری محل اشتغال خود هم به‌صورت آنلاین و هم از طریق سایت تأمین اجتماعی فیش حقوقی خود را دریافت نمایند. لازم به ذکر است بخش‌های مختلف فیش افراد می‌تواند شامل بخش حقوق، مزایا، کسورات و مشخصات دقیق فردی و اعداد مربوط به مالیات کسر شده نیز باشد.

ترجمه فیش مستمری

تصویر یک نمونه فیش مستمری بازنشستگی جهت ترجمه

چرا بایستی اقدام به ترجمه رسمی فیش مستمری کرد؟

اگر به‌عنوان فرد بازنشسته در جامعه حقوق بازنشستگی دریافت می‌نمایید و قصد خروج از کشور را دارید یکی از مدارک مهمی که سفارت کشور مقصد از شما درخواست می‌کند مدارک فیش مستمری خواهد بود. البته این مدارک از روی اصل فیش بر روی سربرگ و مهر سازمان صادرکننده انجام می‌شود.

افراد شاغل و بازنشسته هر دو بایستی علاوه بر مدارک فوق ترجمه رسمی سه ماه آخر فیش حقوقی به همراه چندین مدارک مکمل دیگر تحویل سفارت دهند تا فرآیند صدور ویزا سریع‌تر انجام شود. ممکن است به همراه ترجمه فیش مستمری مدارکی ازجمله ترجمه رسمی سابقه بیمه نیز درخواست گردد.

نکته: ترجمه فیش مستمری خود زیرمجموعه برخی مدارک ازجمله مدارک هویتی، تمکن مالی، پروانه اشتغال و یا حتی حکم بازنشستگی خواهد بود که معمولاً این مدارک ضمیمه برخی مدارک دیگر می‌شود.

لازم به ذکر است ترجمه رسمی فیش مستمری معمولاً حدود 3 تا 6 ماه اعتبار قانونی دارد و درصورتی‌که اعتبار ترجمه از این مدت‌زمان بیشتر شود ممکن است سفارت ترجمه شما را قبول نکرده و مجبور باشید مجدداً فرآیند ترجمه را توسط دارالترجمه رسمی تکرار نمایید.

آیا امکان درخواست تاییدات دادگستری و وزارت امور خارجه برای فیش مستمری وجود دارد؟

در پاسخ به این سؤال بایستی بگوییم بله ولی اولاً بایستی حتماً این مورد را از سفارت کشور مقصد خود سؤال کنید که هزینه اضافه‌تری پرداخت نکنید. درصورتی‌که نیاز به مهر دادگستری و وزارت امور خارجه دارید بایستی علاوه برای ترجمه فیش مستمری، ترجمه حکم بازنشستگی و همچنین دفترچه بیمه نیز ارائه گردد. همچنین اگر فرد متقاضی دارای درجه عملی بالایی می‌باشد بایستی مدرک دانشنامه نیز ارائه گردد. درصورتی‌که در این زمینه سؤالی دارید می‌توانید از طریق شماره درج‌شده در سایت دارالترجمه رسمی پارسیس با کارشناسان ما ارتباط بگیرید.

نوشتهٔ پیشین
ترجمه رسمی حکم افزایش حقوق به همراه هزینه ها
نوشتهٔ بعدی
نحوه آزاد سازی مدارک دانشگاه دولتی و آزاد برای ترجمه رسمی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست