راهنمای گرفتن گواهی اشتغال به تحصیل دانش آموزی به صورت اینترنتی - دارالترجمه رسمی پارسیس
راهنمای اخذ گواهی اشتغال به تحصیل دانش آموزی اینترنتی

راهنمای اخذ گواهی اشتغال به تحصیل دانش آموزی اینترنتی

گواهی اشتغال به تحصیل دانش آموزی هم به‌صورت حضوری از محل تحصیل انجام می‌شود و هم به‌صورت غیرحضوری. البته گرفتن گواهی اشتغال به تحصیل حضوری ممکن است دارای شرایط متفاوتی باشد که حتی نیاز باشد این فرآیند غیرحضوری انجام شود. ما در این بخش روش گرفتن گواهی اشتغال به تحصیل غیر حضوری و اینترنتی را آموزش می‌دهیم. لازم به ذکر است یکی از مدارک معتبری که برای اخذ ویزا از کشورهای مختلف خصوصاً ویزاهای توریستی موردنیاز است گواهی اشتغال به تحصیل بوده که طبق قانون سفارتخانه‌ها بایستی در یک دارالترجمه رسمی، توسط مترجم رسمی معتبر ترجمه گردد.

گواهی اشتغال به تحصیل دانش آموزی چیست؟

گواهی اشتغال به تحصیل دانش‌آموزی به‌نوعی نشان‌دهنده فعال بودن دانش‌آموز در فرآیند تحصیلی بوده و به‌نوعی حاوی اطلاعات محل تحصیل و دانش‌آموز موردنظر خواهد بود. این گواهی می‌تواند شامل اطلاعاتی چون نام و نام خانوادگی، مقطع تحصیلی دانش‌آموز، نام محل تحصیل و همچنین سال تحصیل باشد. همان‌طور که به‌صورت خلاصه در ابتدای این مطلب ذکر شد دریافت گواهی اشتغال به تحصیل مدرسه هم به‌صورت حضوری انجام می‌شود و هم به‌صورت غیرحضوری یا همان اینترنتی.

اگر قصد دریافت گواهی اشتغال به تحصیل دانش‌آموزشی را به‌صورت حضوری دارید بایستی به مدرسه مراجعه کنید. لازم به ذکر است صدور گواهی اشتغال به تحصیل دانش‌آموز در مدرسه به‌گونه‌ای بوده که برخی اوقات برای اموری چون گرفتن مهر و امضا بایستی به آموزش‌وپرورش استان خود مراجعه نمایید. اما اخیراً فرآیند گرفتن گواهی اشتغال به تحصیل بسیار آسان‌تر شده و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

نکته: لازم به ذکر است اخیراً سامانه سناد برای این منظور به آدرس snd.medu.ir توسط اداره آموزش‌وپرورش غیرفعال شده و شما می‌توانید برای دریافت گواهی اشتغال به تحصیلی به‌صورت اینترنتی از طریق سایت my.medu.ir مراجعه نمایید.

در ادامه راهنمای اخذ گواهی اشتغال به تحصیل از طریق سایت my.medu.ir را آموزش خواهیم داد لطفاً در ادامه با ما همراه باشید.

دریافت گواهی اشتغال به تحصیل اینترنتی از سایت my.medu.ir

دریافت گواهی اشتغال به تحصیل دانش‌آموزی از سایت خدمات الکترونیک آموزش و پرورش کشور به دو شکل برای دانش آموزان ایرانی و برای دانش آموزان اتباع انجام می‌گردد. ازآنجایی‌که این گواهی می‌تواند یکی از مهم‌ترین سند در طول دوران تحصیل دانش‌آموز باشد لذا جهت درخواست گواهی بایستی به این شکل اقدام کنیم.

سایت اینترنتی دریافت گواهی اشتغال به تحصیل دانش آموزان

سایت اینترنتی دریافت گواهی اشتغال به تحصیل دانش آموزان

برای دریافت گواهی اشتغال به تحصیل اینترنتی ابتدا وارد سایت خدمات الکترونیک وزارت آموزش‌وپرورش می‌شویم. با مراجعه به سایت موردنظر طبق تصویر بالا شما با دو بخش مواجه می‌شوید یکی بخش ورود فرهنگیان / عموم و دیگری بخش پیش‌فرض ورود دانش آموزان.

دریافت گواهی اشتغال به تحصیل برای دانش آموزان ایرانی

لازم به ذکر است برای دریافت گواهی اشتغال به تحصیل از سایت آموزش و پرورش بایستی از طریق ورود دانش آموزان اقدام نمایید. برای این منظور بایستی در بخش کادر نام کاربری کد ملی دانش‌آموز را وارد کنید. در باکس بعدی برای واردکردن گذرواژه یا رمز ورود بایستی رمزی که توسط والدین تنظیم‌شده را وارد کنید.

رمز تعیین‌شده توسط والدین از طریق سایت دولت من

گرفتن رمز برای فرزندان از طریق سایت دولت من

رمز تعیین‌شده توسط والدین از طریق سایت دولت من قابل انجام است. پس از واردکردن رمز، کد امنیتی عددی را در باکس مربوطه درج کنید و سپس بر روی دکمه ورود کلیک کنید. اگر همه مراحل را به‌درستی انجام دهید به‌راحتی می‌توانید وارد سامانه خدمات الکترونیک آموزش و پرورش شوید و درخواست گواهی تحصیلی نمایید. همچنین برای ورود به سامانه my.medu.ir می‌توانید فیلم آموزشی زیر را نیز مشاهده نمایید.

فیلم آموزشی راهنمای صدور گواهی اشتغال به تحصیل در سایت خدمات الکترونیک آموزش و پرورش

 

دریافت گواهی اشتغال به تحصیل برای دانش آموزان اتباع

فرآیند ورود به سامانه صدور گواهی اشتغال به تحصیل مانند مراحل قبلی است اما با این تفاوت که این بار بایستی در بخش نام کاربری کد دانش‌آموزی را وارد کنید. در قسمت گذرواژه تاریخ تولد به شمسی بدون ممیز بایستی وارد گردد. سپس کد امنیتی را بایستی در باکس مربوطه وارد کنیم. اگر از صحت اطلاعات مطمئن نیستید و اطلاعات شما دچار نقص بود حتماً به محل تحصیل خود مراجعه کرده و این مشکل را حل کنید.

کاربرد واقعی گواهی اشتغال به تحصیل دانش آموزی چیست؟

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین کاربرد دریافت گواهی اشتغال به تحصیل از دانشگاه و یا مدرسه اقدامات مربوط به مهاجرت و اخذ ویزا از سفارت کشور مقصد خواهد بود. برای مثال اگر دانش‌آموز هستید و قصد دارید که یک سفر توریستی به خارج از کشور به همراه والدین داشته باشید بایستی با ارائه ترجمه گواهی اشتغال به تحصیل به سفارت کشور مقصد ثابت کنید که قصد بازگشت به کشور را دارید. البته صدور این گواهی برای امور دیگری نیز ازجمله پذیرش افراد توسط کارفرما، مؤسسات آموزشی، بیمه، عکس‌دار کردن شناسنامه و غیره موردنیاز خواهد بود.

بیشتر بدانید: انجام خدمات ترجمه رسمی شناسنامه به همراه تاییدات.

گواهی اشتغال به تحصیل برای خارج از کشور

همان‌طور که ذکر شد یکی از کاربردهای اصلی دریافت گواهی تحصیلی اخذ ویزا خصوصاً ویزای توریستی از سفارت کشور مقصد خواهد بود. پیش‌نیاز دریافت ویزا از سفارت ترجمه رسمی این مدرک بوده که این خدمات تنها توسط مترجم رسمی در یک دارالترجمه رسمی انجام می‌گیرد. این گواهی بسته به هر سفارتی ممکن است به زبان‌های رسمی مختلفی انجام شود برای مثال ترجمه آلمانی این گواهی به‌صورت رسمی در دارالترجمه رسمی آلمانی انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است بنا به نوع چک‌لیست مدارک ممکن است در کنار این مدارک برخی مدارک دیگر ازجمله دانشنامه و همچنین ترجمه ریزنمرات انجام شود.

مدارک موردنیاز برای گرفتن گواهی اشتغال به تحصیل مدرسه

شاید از خود بپرسید هنگام گرفتن این گواهی به چه مدارکی نیاز داریم اگر بخواهید به‌صورت حضوری اقدام کنید برخی مدارک زیر بایستی برای شما آماده‌سازی شود که معمولاً توسط محل تحصیل شما انجام می‌شود.

  • کپی از کارت ملی
  • کپی از شناسنامه
  • تصویر رنگی

البته بستگی به مدارس مختلف گاهی اوقات ممکن است از شما اسناد بیشتری را دریافت کنند. ولی خوشبختانه اخیراً با توجه به درخواست صدور این گواهی به‌صورت آنلاین از سایت وزارت آموزش و پرورش تنها مدارکی که نیاز دارید همراه داشته باشید کارت ملی خواهد بود.

سخن پایانی:

ما در این مطلب از سایت دارالترجمه رسمی پارسیس شما را با شیوه گرفتن گواهی اشتغال به تحصیل به‌صورت اینترنتی و آنلاین آشنا کردیم. شما از طریق سایت خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به آدرس اینترنتی my.medu.ir می‌توانید این گواهی را دریافت کرده و برای اموری چون اخذ ویزای توریستی، بیمه، عکس‌دار کردن شناسنامه و غیره استفاده نمایید. در امور مربوط به مهاجرت سفارتخانه‌ها نیاز به ترجمه رسمی این گواهی دارند لذا این خدمات بایستی در دارالترجمه‌های رسمی انجام گردد.

نوشتهٔ پیشین
مراحل گرفتن وقت ویزامتریک برای اخذ ویزای آلمان
نوشتهٔ بعدی
بلوکارت آلمان چیست؟ (شرایط دریافت و مدت زمان صدور)

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست