ترجمه رسمی انواع مدارک شرکتی برای اخذ ویزا - دارالترجمه رسمی پارسیس
ترجمه رسمی انواع اسناد و مدارک شرکتی

ترجمه رسمی انواع مدارک شرکتی برای اخذ ویزا

ترجمه رسمی مدارک شرکتی به شما اجازه تجارت و راه‌اندازی کسب‌وکار موفق با شرکای خارجی را خواهد داد و از طرفی می‌توانید به‌عنوان یکی از مدارک اصلی برای خروج از کشور استفاده کنید. امروزه هر کسب‌وکاری چه به‌صورت آنلاین و چه به‌صورت حضوری برای بقای خود در عرصه رقابتی نیاز به اسناد و مدارک ثبت‌شده دارد. داشتن اسناد قانونی برای هر شغلی لازم و ضروری است زیرا علاوه بر موفقیت در کسب‌وکار از برخی اقدامات چون کلاه‌برداری، آینده کاری شمارا محافظت می‌کند.

انواع مختلف از مدارک و اسناد شرکتی وجود دارند که هرکدام به‌نوعی سوابق و اطلاعات شرکتی شمارا نمایش می‌دهند. بسیاری از شرکت‌ها برای ارتباط با شرکای خارجی در کشورهای دیگر به این مدارک احتیاج داشته تا بتوانند با رضایت طرفین اقدام به سرمایه‌گذاری و گسترش خدمات خود نمایند. اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که نیاز به ترجمه رسمی مدارک شرکتی برای سفارت را دارید ما در این مطلب از سایت دارالترجمه رسمی پارسیس به معرفی انواع مدارک شرکتی و نحوه ترجمه آن‌ها خواهیم پرداخت لطفاً تا انتها با ما همراه باشید.

قبل از اینکه به مطالعه ادامه مطلب بپردازیم لازم به ذکر است می‌توانید برای دریافت خدمات ترجمه انواع اسناد و مدارک از طریق شماره‌های درج‌شده در سایت نیز در کمترین زمان ممکن اقدامات لازم را انجام دهید. کارشناسان ما همواره آماده پاسخگویی به شما عزیزان خواهند بود.

چرا ترجمه رسمی مدارک شرکتی اهمیت دارد؟

یکی از مهم‌ترین اقدامات برای کارفرمایان عزیز و یا حتی سهامداران اصلی ترجمه رسمی مدارک شرکتی خواهد بود؛ اما سؤال اینجا است که چرا ترجمه این مدارک این‌قدر اهمیت پیدا می‌کند؟ هر کسب‌وکاری برای پیشرفت خود بایستی اقدام به گسترش خدمات نماید. بسیاری از شرکت‌ها برای اینکه بتوانند اقدام به تأسیس یک شعبه جدید در یک کشور خارجی و یا حتی اقدام به عقد قرارداد بین‌المللی با شرکای خارجی و همچنین وارد بحث صادرات و واردات شوند نیاز به ترجمه مدارک شرکتی خود داشته تا بتواند به‌صورت قانونی مجوز فعالیت برون‌مرزی خود را دریافت کنند.

از طرفی کارفرمایان محترم که قصد اخذ ویزا از طریق سفارت کشور مقصد را دارند ازجمله مدارکی که به‌عنوان چک‌لیست آن‌ها برای ارائه به افسر پرونده اعلام می‌شود برخی مدارک شرکتی خواهد بود. در ادامه این مطلب ما به معرفی انواع اسناد و مدارک شرکتی خواهیم پرداخت.

ترجمه رسمی مدارک شرکتی

ترجمه انواع مدارک شرکتی

ترجمه رسمی مدارک شرکت‌ها جزء اسناد مهم و بسیار حساس به‌حساب می‌آیند به همین دلیل این خدمات بایستی توسط دارالترجمه معتبر انجام‌شده که تجربه کافی در این زمینه دارند. لذا از سپردن اسناد و مدارک حساس خود به دارالترجمه های نامعتبر جدا بپرهیزد زیرا ممکن است با ترجمه‌ای سراسر اشتباه روبرو شوید؛ بنابراین اصلاً در این کار عجله نکنید و به دنبال دارالترجمه ای باشد که علاوه بر رسمی بودن از مترجم رسمی حاذق برخوردار باشد. ما در ادامه به معرفی برخی از این مدارک خواهیم پرداخت.

مدارک آگهی تاسیس شرکت

مدارک آگهی تأسیس شرکت

اگر قصد راه‌اندازی و به‌نوعی به‌صورت قانونی ثبت شرکت توسط مؤسسات ثبت را دارید حتماً تابه‌حال با عناوینی چون روزنامه رسمی و یا حتی آگهی تأسیس روبرو شده‌اید. آگهی تأسیس به‌عنوان یکی از مدارک ثبت شرکت‌ها بوده که در روزنامه رسمی به چاپ می‌رسد و شامل برخی مشخصات سهامداران و نوع فعالیت آن‌ها خواهد بود. آگهی تأسیس به دلایل مختلف قابلیت ترجمه را خواهد داشت که بیشترین دلیل آن برای دریافت ویزا و یا هر نوع معاملات با شرکای خارجی است. در بخش مربوط با ترجمه رسمی آگهی تأسیس می‌توانید با این خدمات بیشتر آشنا شوید.

ترجمه رسمی مدارک آگهی تغییرات شرکت

آگهی تغییرات شرکت

حال که در مورد آگهی ثبت شرکت‌ها توضیح دادیم لازم به ذکر است یکی دیگر از مدارکی که در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران نیاز به چاپ دارد آگهی تغییرات شرکت خواهد بود. منظور از آگهی تغییرات هرگونه تغییر و تحولی که پس از ثبت و فعالیت شرکت اعم از تغییر در نام شرکت، موضوع فعالیت، آدرس محل کار و یا حتی تغییر در اسامی سهامداران و اعضای هیئت‌مدیره رخ می‌دهد بایستی تحت عنوان آگهی تغییرات به چاپ برسد.

ترجمه اساسنامه شرکت

اساسنامه شرکت

اساسنامه نیز به‌عنوان یکی دیگر از مدارک قانونی شرکت‌ها است. امروزه هر شرکتی که به‌عنوان شرکت سهامی عام و یا خاص به ثبت می‌رسد بایستی دارای اساسنامه باشد. منظور از اساسنامه در هر شرکتی سند و مدارکی است که در آن روابط فی‌مابین سهامداران و مسئولیت‌ها به همراه سود و زیان معین و مشخص می‌شود. اساسنامه طبق نظر سهامداران نوشته می‌شود که به‌عنوان یک سند معتبر نیز قابل ترجمه خواهد بود. به همین دلیل ما در یک مطلب جداگانه سعی کردیم خدمات ترجمه رسمی اساسنامه را مفصل شرح دهید.

نمونه تصویر روزنامه رسمی

روزنامه رسمی

یکی از کلیدی‌ترین منابعی که اطلاع‌رسانی اطلاعات شرکت در آن انجام می‌شود روزنامه رسمی خواهد بود. کلیه شرکت‌هایی که توسط مؤسسات ثبت به‌صورت قانونی به ثبت می‌رسند بایستی تمامی فعالیت‌های خود را اعم از اطلاعات شرکت، برند و خدمات خود را به اطلاع عموم برسانند. به همین دلیل چاپ آگهی در روزنامه رسمی و یا حتی روزنامه‌های کثیرالانتشار لازم‌الاجرا است. در روزنامه رسمی معمولاً آگهی ثبت شرکت‌ها و آگهی تغییرات شرکت‌ها به چاپ می‌رسند به همین دلیل برای اقدامات مربوط به اخذ ویزا ترجمه هر دو آن لازم خواهد بود. ما در این بخش به‌طور خلاصه به معرفی خدمات ترجمه روزنامه رسمی پرداخته‌ایم تا شمارا با این فرآیند نیز آشنا کنیم.

تصویر برگه اظهارنامه مالیاتی

اظهارنامه‌ها و گواهی‌های مالیاتی

امروزه تمامی کسب‌وکارها بایستی بر اساس دارایی‌های کسب‌شده خود طبق قانون مالیاتی کشور، بخشی از اموال خود را به‌عنوان مالیات پرداخت نمایند. پرداخت مالیات در تمامی کشورهای جهان امری مرسوم است و همه جوامع بایستی نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند مگر کسانی که از پرداخت مالیات معاف خواهند بود.

اداره مالیات کشور بر اساس ماده 110 مالیات تمامی شرکت‌ها را موظف به پرداخت مالیات نموده است. به همین دلیل افراد و شرکت‌ها بایستی در یک بازه زمانی مشخص اقدام به ثبت اطلاعات اظهارنامه، ترازنامه و همچنین محاسبه سود و زیان نموده و گزارش خود را تحت عنوان اظهارنامه مالیاتی و گواهی مالیاتی به اداره امور مالیاتی کشور ارسال نمایند. جالب است بدانید یکی از مهم‌ترین مدارک شرکتی که در دریافت ویزا از سفارت کشور مقصد می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد همین اظهارنامه مالیاتی خواهد بود.

عکس قبض مالیاتی

انجام خدمات ترجمه رسمی قبض مالیات

قبض پرداخت مالیات

قبوض پرداخت مالیات برای شرکت‌ها منظور همان مبالغی است که شرکت بایستی بر اساس قانون مالیات به سازمان امور مالیاتی پرداخت نمایند. هر شغل و کسب‌وکاری که درآمد متفاوتی داشته باشد طبیعتاً شامل پرداخت مالیات متفاوت‌تری خواهد بود. جالب است بدانید افرادی که قصد خروج از کشور را داشته و می‌خواهند از طریق سفارت ویزای خود را دریافت کنند به این مدارکی که به‌نوعی به‌عنوان مدارک تمکن مالی به‌حساب می‌آید نیاز خواهند داشت. ترجمه رسمی قبض مالیات از جمله همین مدارک خواهد بود.

نمونه لیست بیمه کارکنان

لیست بیمه کارکنان

لیست بیمه کارکنان نیز از دیگر مدارک شرکتی به‌حساب می‌آید که به‌نوعی سوابق ماهیانه کاری کارگران و یا کارکنان یک شرکت و یا سازمان بوده که اطلاعات آن‌ها شامل مشخصات هویتی و اطلاعات شرکت در سازمان تأمین اجتماعی خواهد بود. کارفرمایان طبق قانون 148 کار موظف هستند پس از یک مدت معینی اقدام به بیمه کردن پرسنل خودنمایند و ازاین‌رو حدود 23 درصد از حق بیمه کارکنان را پرداخت نمایند.
ترجمه لیست بیمه کارکنان جزء مدارکی است که کارفرمایان می‌توانند برای دریافت ویزای خود از سفارت کشور مقصد به‌عنوان نوعی تمکن مالی ارائه کرده و بتوانند از امتیازات آن استفاده کنند.

شرکت نامه

شرکت نامه به‌عنوان یک قرارداد رسمی است که فی‌مابین شرکای اصلی به‌صورت یک متن کتبی نوشته می‌شود. قرارداد رسمی شرکا بایستی به رؤیت و امضا طرفین رسیده تا از اعتبار قانونی برخوردار باشد. این مدارک برای شرکت‌هایی با مسئولیت محدود، تضامنی و نسبی است و شرکت‌های سهامی خاص و عام و حتی شرکت‌های تعاونی نیازی به شرکت‌نامه ندارند. معمولاً در شرکت‌نامه برخی موارد ازجمله سرمایه واقعی شرکت، مشخصات اعضا، نام شرکت و آدرس ذکر می‌گردد. همچنین کارفرمایان عزیز می‌توانند برای اخذ ویزا از سفارت درصورتی‌که دسترسی کامل به اساسنامه نداشته باشند از ترجمه رسمی شرکت نامه به‌جای اساسنامه استفاده نمایید.

گواهی ثبت علامت تجاری

در زبان ساده‌تر وقتی شرکتی اقدام عرضه و فروش محصولات انحصاری خود در بازار می‌کند بایستی برای محصولات خود به‌نوعی برند سازی منحصربه‌فرد و یا حتی یک لوگو اختصاصی داشته باشد. جالب است بدانید که زمانی یک شرکت می‌تواند مجوز رسمی ثبت برند و یک لوگو را اخذ کند که این سند توسط اداره کل مالکیت معنوی یا همان سازمان ثبت‌اسناد معتبر و صادر شده باشد. از طرفی حق مالکیت معنوی لوگو علائم تجاری شرکت‌ها تا مدت معینی محفوظ بوده و افراد ثالث نمی‌توانند از آن سوءاستفاده کنند اما بایستی این اعتبار تمدید گردد.

کارفرمایان عزیز نیز که قصد خروج از کشور را دارند و به‌نوعی نیاز به ویزای کشور مقصد دارند می‌توانند از ترجمه رسمی گواهی علائم تجاری به‌عنوان یک مدرک معتبر استفاده کنند.

جواز تأسیس

اگر به‌نوعی مدیر یک صنف کارگاهی یا کارخانه تولیدی هستید و قصد فعالیت در یک زمینه منحصربه‌فردی را دارید بایستی به‌نوعی شما دارای جواز تأسیس معتبری باشید. جواز تأسیس نیز معمولاً توسط نهاد مربوطه یا همان سازمان صنعت و معدن صادر می‌شود و دارای اعتبار یک‌ساله خواهد بود. از زمانی که جواز تأسیس منقضی گردد درواقع اعتبار تولیدی باطل می‌گردد و افراد می‌توانند نسبت به تمدید آن اقدام نمایند. جالب است بدانید ترجمه این مدرک شرکتی نیز برای کارفرمایان اهمیت بسیار بالایی دارد و می‌تواند به‌عنوان یک مدرک معتبر شرکتی اهمیت داشته باشد.

مجوز پروانه بهره‌برداری

پروانه بهره‌برداری نیز از دیگر مدارک شرکتی است که مانند جواز تأسیس یک کارخانه توسط وزارت صنعت معدن و تجارت صادر می‌گردد. یک واحد تولیدی زمانی که می‌خواهد اقدام به تولید محصولات خود و عرضه به بازار نماید بایستی در مورد فرآیند تولیدی محصول مجوز لازم از نهاد مربوطه را اخذ نماید. این مجوز تحت عنوان پروانه بهره‌برداری مزیت‌های بی‌شماری دارد که ازجمله آن می‌توان به معافیت‌های مالیاتی و یا حتی امکان دریافت وام‌های بانکی اشاره نمود.

کارت بازرگانی

افرادی که درزمینهٔ صادرات و یا واردات کالا فعالیت دارند نیاز به کارت بازرگانی خواهند داشت. کارت بازرگانی نوعی مجوز است که طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی برای انجام امور تجاری به افراد اعطا می‌شود. افراد می‌توانند برای اطلاعات بیشتر در مورد کارت بازرگانی به سایت اتاق بازرگانی ایران مراجعه نمایند. جالب است بدانید این نوع مدارک و اسناد تجاری و شرکتی به‌عنوان یکی از مدارک شغلی معتبر بوده که کارفرمایان و تجار گرامی می‌توانند برای اخذ ویزا از سفارت کشور مقصد آن را به کنسولگری و یا سفارت ارسال نمایید.

گواهی سهام شرکت

گواهی سهام شرکتی منظور نوعی گواهی مکتوب است که در آن شرکا یا سهام‌داران میزان سهم آن‌ها کاملاً مشخص‌شده است. معمولاً در گواهی‌های مکتوب سهام شرکت‌ها چندین موارد به چشم خواهد خورد که شامل موارد زیر است:

  • شماره شناسایی
  • تعداد سهام
  • تاریخ خرید سهام
  • مشخصات خریدار

بسیاری از شرکت‌ها که قصد افتتاح یک شعبه در خارج از کشور داشته و همچنین قصد دارند تا با شرکای خارجی خود اقدام به بستن قرارداد قانونی نمایند می‌توانند برای اخذ مجوز لازم از سفارت برای دریافت ویزا این مدارک را ترجمه رسمی نمایند. جالب است بدانید که گواهی‌های سهام انواع مختلفی دارند که در ادامه به‌صورت خلاصه آن‌ها را شرح می‌دهیم.

  • گواهی سهام شرکت‌های سهامی خاص
  • گواهی سهام شرکت‌های سهامی عام
  • گواهی سهام شرکت‌های بورسی

گواهی اشتغال به کار

و اما یکی دیگر از انواع مدارک شرکتی گواهی اشتغال به کار خواهد بود. گواهی اشتغال به کار همان‌طور که از نام آن کاملاً مشخص است به دلایل مختلفی می‌تواند توسط کارفرمایان صادرشده و در اختیار کارمندان قرار گیرد. گواهی اشتغال به کار می‌تواند برای معرفی افراد در یک شرکت دیگری مورداستفاده قرار گیرد و از طرفی ممکن است دارای شرح وظایف و یا بدون شرح وظایف باشد.

با توجه به اینکه گواهی اشتغال به‌عنوان یکی از مدارک شغلی افراد به‌حساب می‌آید می‌توان از آن برای دریافت ویزا از سفارت کشور مقصد استفاده نمود.

نوشتهٔ پیشین
لگالایز کردن مدارک سفارت آلمان| کدام مدارک لگال می شوند؟

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست