آشنایی با معتبرترین مدارک بین المللی زبان اسپانیایی - دارالترجمه رسمی پارسیس
مدارک بین المللی زبان اسپانیایی

آشنایی با معتبرترین مدارک بین المللی زبان اسپانیایی

زبان اسپانیایی امروزه به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین زبان‌های زنده جهان بوده که بیش از 570 میلیون نفر گویشور را در جهان به خود اختصاص داده است. شاید از خود بپرسید که اسپانیایی تنها مختص کشور اسپانیا خواهد بود. درصورتی‌که اسپانیایی یا همان اسپانیولی زبان رسمی کشورهای مختلف جهان به‌حساب می‌آید و از طرفی به‌عنوان یکی از 6 زبان رسمی سازمان ملل متحد خواهد بود.

ازآنجایی‌که افراد بی‌شماری در سراسر جهان به یادگیری زبان اسپانیایی علاقه نشان می‌دهند به همین دلیل یکی از ملزومات اصلی تسلط به این زبان داشتن مدرک بین‌المللی زبان اسپانیایی خواهد بود. ما در این مقاله سعی نمودیم که شمارا با 5 نمونه مدرک بین‌المللی زبان اسپانیایی آشنا کنیم لطفاً درصورتی‌که علاقه‌مند به آشنایی با معتبرترین آزمون‌های بین‌المللی زبان اسپانیایی هستید با ما همراه باشید.

آشنایی با آزمون‌های مدرک زبان اسپانیایی

لازم به ذکر است داشتن هریک از این مدارک بین المللی زبان اسپانیایی به‌نوعی گواهینامه مهارت زبان اسپانیایی خواهد بود. اگر دوست دارید تسلط بالایی به زبان اسپانیایی داشته باشید و یا مثلاً به‌عنوان یک مترجم اسپانیایی در مراکز معتبر ترجمه ازجمله دارالترجمه رسمی اسپانیایی مشغول به کار شوید و یا اینکه قصد اشتغال و یا تحصیل در کشورهای اسپانیایی زبان را دارید داشتن این مدارک می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. در ادامه شمارا با معتبرترین آزمون‌های بین‌المللی زبان اسپانیایی آشنا خواهیم کرد.

آزمون زبان اسپانیایی DELE

آزمون DELE یکی از معتبرترین آزمون هایی است که در کشور ایران نیز برگزار خواهدشد.

آزمون زبان اسپانیایی DELE

آزمون DELE مخفف (Diplomas de Español como Lengua Extranjera) می‌باشد این آزمون برای افراد مختلف در سراسر جهان بسیار مهم است. از طرفی بسیاری از هم‌وطنان عزیز که به دنبال افزایش تسلط و مهارت این زبان هستند می‌توانند در بسیاری از مؤسسات معتبر زبان اسپانیایی این آزمون را برگزار کنند. اعتبار سنجی آزمون بین‌المللی زبان اسپانیایی DELE توسط موسسه معتبر سروانتس اسپانیایی انجام خواهد شد و زمان برگزاری خاصی نیز خواهد داشت. سطوح مهارتی در آزمون DELE از سطح A1 همان مبتدی شروع می‌گردد و تا سطح C2 حرفه‌ای و یا نهایی که مجموعاً 6 سطح می‌باشد ادامه خواهد داشت.

آزمون زبان اسپانیایی SIELE

این آزمون بین‌المللی مخفف کلمه Servicio Internacional de Evaluación de la Lengua Española خواهد بود. این آزمون به‌صورت الکترونیکی بوده و به‌صورت مشترک توسط موسسه سروانتس، دانشگاه USAL و دانشگاه ملی مکزیک (UNAM) برگزار می‌گردد. با استفاده از این آزمون تسلط افراد در مهارت‌های شنیداری، مکالمه اسپانیایی، نوشتار و خواندن افزایش خواهد یافت. سطح مهارتی در آزمون بین‌المللی SIELE از سطح A1 شروع‌شده و تا سطح C1 ادامه دارد. اعتبار و گواهی مدارک بین المللی زبان اسپانیایی SIELE به‌قدری بالا است که می‌توانید حتی برای شغل و برای پذیرش دانشگاه‌های اسپانیایی زبان استفاده کنید.

آزمون زبان اسپانیایی CELU

این آزمون نیز مخفف کلمه Certificado de Español: Lengua y Uso خواهد بود. آزمون بین‌المللی اسپانیایی CELU توسط وزارت آموزش‌وپرورش آرژانتین برگزار خواهد شد. آزمون زبان CELU نیز الکترونیکی بوده و معمولاً در هرسال دومرتبه برگزار خواهد شد. مدرک CELU باعث می‌شود رزومه مهارت زبانی شما بسیار تقویت و حرفه‌ای شود. سطوح مهارت آزمون زبان CELU در 3 سطح ابتدای، متوسط و پیشرفته بوده که بیشتر برای بزرگسالان مناسب خواهد بود. معمولاً این آزمون توسط موسسه متولی آن در ماه‌های میلادی June و October برگزار خواهد شد. افرادی که قصد ثبت‌نام در آزمون معتبر اسپانیایی CELU را دارند می‌توانند اینترنتی به سایت CELU.lenguas.unc.edu.ar مراجعه کرده و با پرداخت هزینه ثبت نام آزمون خود را آغاز کنند.

آزمون زبان اسپانیایی CCSE

آزمون زبان اسپانیایی CCSE

این آزمون نیز مخفف کلمه (Conocimientos Constitucionales y Socioculturales de España) خواهد بود. بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به اسپانیا را می‌توانند از این مدرک به‌عنوان یک پل اصلی استفاده می‌کنند. البته مدرک بین‌المللی CCSE زمانی موردنیاز شما خواهد بود که قصد دریافت شهروندی اسپانیایی را داشته باشید. البته این مدارک در کنار مدرک بین‌المللی سطح A2 در آزمون DELE برای شهروندی اسپانیایی بسیار مناسب است. شما در این آزمون قانون اساسی، جامعه و فرهنگ اسپانیا را مطالعه می‌کنید و اطلاعات کلی در مورد کشورهای اسپانیایی کسب خواهید کرد.

سخن پایانی

ما در این مقاله از سایت دارالترجمه رسمی پارسیس قصد داشتیم که شمارا با انواع مدارک بین المللی زبان اسپانیایی آشنا کنیم. لازم به ذکر است اگر به دنبال افزایش سطح مهارت و تسلط زبان اسپانیولی هستید تا بتوانید از امتیازات آن ازجمله پذیرش دانشگاه و یا حتی اقامت در کشور اسپانیایی بهره‌مند شوید می‌توانید در هرکدام از این آزمون‌های ذکرشده شرکت کرده و گواهی مهارت دریافت کنید. خوشبختانه با داشتن هرکدام از این مهارت‌ها و مدارک بین‌المللی می‌توانید در حدود 20 کشور اسپانیایی زبان از امتیازات ویژه برخوردار شوید.

نوشتهٔ پیشین
بلوکارت آلمان چیست؟ (شرایط دریافت و مدت زمان صدور)
نوشتهٔ بعدی
لگالایز کردن مدارک سفارت آلمان| کدام مدارک لگال می شوند؟

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست