ترجمه رسمی عربی به صورت فوری در دارالترجمه عربی با نرخ واقعی - دارالترجمه رسمی پارسیس
دارالترجمه عربی

دارالترجمه رسمی عربی

اگر قصد مهاجرت به کشورهای عربی را به دلایل مختلفی دارید. در صورتی که قصد دارید از طریق انواع روش‌های مهاجرتی از جمله تحصیلی، شغلی و یا حتی توریستی وارد کشورهای عربی شوید. اگر نیازمند اقدام به ترجمه متون تخصصی به زبان عربی هستید جای درستی آمده‌اید. اولین گام برای تحقق اهداف شما مراجعه به یک دارالترجمه عربی خواهد بود. شما با مراجعه به این مراکز ترجمه رسمی عربی می‌توانید هم ترجمه‌های انواع اسناد و مدارک و هم ترجمه‌های تخصصی انواع متون، مقالات علمی و دانشگاهی را دریافت کنید.

اما قبل از هر چیز اجازه دهید مقداری در مورد زبان عربی نیز صحبت کنیم. عربی امروزه به عنوان یکی از زبان‌های بسیار محبوب در سطح جهان است. عربی یک زبان آشنا برای تمام مسلمانان جهان خواهد بود. این زبان مانند سایر زبان‌ها دارای گویش‌های مختلفی است. اللُّغَة العَرَبِيّة برای بیش از 300 میلیون نفر در سراسر جهان به عنوان زبان اصلی شناخته می‌شود. عربی در دنیا رتبه ششم را به خود اختصاص داده است. اگر نیاز به خدمات ترجمه عربی دارید لطفاً با ما در ادامه همراه باشید.

هدف اصلی از مراجعه به دارالترجمه عربی چیست؟

به صورت خلاصه ما در مقدمه این مطلب در مورد اهداف اصلی مراجعه متقاضیان به دارالترجمه مطالبی را بیان کردیم؛ اما در حالت کلی برخی از دلایل زیر را می‌توان بیان نمود:

  • مهاجرت به کشورهای عربی از طریق ترجمه اسناد و مدارک
  • ترجمه انواع متن‌های علمی و تخصصی از جمله تحقیقات علمی به زبان عربی
  • ترجمه انواع بروشور و کاتالوگ‌های محصولات
  • ترجمه همزمان و شفاهی
  • ترجمه انواع فایل‌های صوتی و تصویری
  • ترجمه نامه‌های اداری و غیره

یک دارالترجمه عربی یا همان مکتب الترجمة القانونیة، مکانی است که در آن مترجم رسمی و یا مترجم تخصصی انسانی فعالیت مؤثری داشته تا خدمات خود را باکیفیت تضمین‌شده ارائه کنند.

بسیاری از مراکز ترجمه رسمی عربی در تهران و یا شهرستان‌ها به صورت رسمی فعالیت نمی‌کنند، آن‌ها از مترجمان تخصصی در این کار استفاده می‌کنند؛ بنابراین دانشجویان و یا افرادی که نیاز به ترجمه انواع متون تخصصی به عربی را دارند می‌توانند از خدمات آن‌ها استفاده کنند.

اما برخی دیگر از مؤسسات ترجمه با در اختیار داشتن مترجم رسمی عربی حضوری که دارای مجوز معتبر خواهند بود، می‌توانند به‌عنوان یک دارالترجمه رسمی عربی شناخته شوند. همچنین قادر خواهند بود انواع خدمات ترجمه اسناد و مدارک را به همراه تاییدات قانونی و همچنین تاییدات سفارت کشورهای عربی ارائه کنند.


بیشتر بدانید: آشنایی با زبان عربی کلاسیک


ترجمه رسمی در دارالترجمه عربی

ترجمه فارسی به عربی و ترجمه عربی به فارسی در بهترین دارالترجمه رسمی عربی در شمال غرب تهران.

مراحل انجام ترجمه رسمی عربی در دارالترجمه رسمی پارسیس

زمانی که برای اولین بار به یک دارالترجمه عربی که مترجم رسمی عربی را در اختیار دارد مراجعه می‌کنیم بایستی با طی کردن مراحل زیر مدارک و اسناد رسمی خود را ارائه کنیم. این مراحل شامل:

  • تحویل اسناد و مدارک: شما می‌توانید به 2 روش برای این کار اقدام کنید. روش اول اینکه به‌صورت آنلاین عکس و یا اسکن مدارک خود را از طریق بخش ثبت سفارش و یا شماره واتس آپ مجموعه ارسال کرده و یا اینکه اگر در شهر تهران حضور دارید مدارک خود را به پیک مخصوص ما تحویل داده و قبض رسید دریافت کنید.
  • ترجمه روی سربرگ قوه قضاییه: مترجم با توجه درخواست شما، اسناد و مدارک را بر روی سربرگ مخصوص قوه قضاییه ترجمه می‌کند. پس از اتمام کار ترجمه، برگه را مهر و امضا نموده تا صحت ترجمه را تأیید کند.
  • اخذ تاییدات قانونی: پس از ترجمه و تأیید در اداره امور مترجمان رسمی، در صورت نیاز سفارت، اسناد مزین به مهر دادگستری و امور خارجه خواهد شد.
  • تحویل سند به متقاضی: درنهایت تمامی مدارک ترجمه‌شده در دارالترجمه عربی پس از مهر و امضا و تاییدات قانونی به متقاضی تحویل داده می‌شود تا به سفارت و افسر پرونده ارائه گردد.

چه نوع اسناد و مدارکی امکان ترجمه رسمی در دارالترجمه رسمی عربی دارند؟

به‌صورت کلی اسنادی قابلیت ترجمه رسمی را دارند که زیر نظر یک‌نهاد دولتی و یا یک سازمان صادرشده و دارای مهر و امضای ثبت‌شده باشند. از این مفهوم برمی‌آید که تمامی مدارک قابلیت ترجمه‌های معتبر و رسمی را نخواهند داشت. برای مثال مدارک کپی برابر اصل امکان ترجمه توسط مترجم رسمی را نداشته و فاقد اعتبار است.

همچنین برخی مدارک چون مدرک موقت دانشگاهی و یا حتی کارت دانشجویی امکان ترجمه معتبر و رسمی را ندارند. اما در حالت کلی برخی اسناد و مدارک به زبان عربی به صورت رسمی توسط یک دارالترجمه عربی ترجمه خواهند شد. این مدارک به صورت کلی شامل موارد زیر خواهند بود:

  • مدارک هویتی: شناسنامه، کارت ملی، مدارک مربوط به سند ازدواج، سند طلاق، انواع گواهینامه‌ها.
  • مدارک تحصیلی: انواع دانشنامه‌های تحصیلی، مدرک پیش‌دانشگاهی، مدرک دیپلم، ریزنمرات تحصیلی.
  • مدارک شغلی: فیش حقوقی، لیست بیمه، مدارک اساسنامه شرکت‌ها، روزنامه رسمی، آگهی تأسیس و غیره.

 نکته: تقریباً اکثر مدارکی که به دارالترجمه رسمی تحویل داده می‌شود امکان تاییدات کامل را خواهند داشت مگر اینکه مورد تأیید نهاد صادرکننده نبوده و یا از درجه اعتبار ساقط می‌باشد.

اخذ تاییدات در دارالترجمه عربی

نمونه مهر دادگستری و مهر وزارت امور خارجه در دارالترجمه رسمی عربی.

مهر تأیید دادگستری و وزارت امور خارجه در دارالترجمه عربی

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که پس از ترجمه رسمی عربی توسط مترجم قابل انجام است اخذ مهر دادگستری و وزارت امور خارجه روی مدارک شما خواهد بود. زمان این فرآیند در چهارچوب قوانین اداری این دو نهاد بوده و به زمان اصلی ترجمه افزوده خواهد شد.

معمولاً اکثر سفارتخانه‌ها ممکن است نیاز به اخذ مهر دادگستری و وزارت امور خارجه نداشته باشند؛ اما درصورتی‌که این مورد را از افسر پرونده سؤال کردید و نیاز به تاییدات داشتید این خدمات توسط دارالترجمه عربی در سریع‌ترین زمان ممکن توسط مترجم یا نماینده قانونی او صورت می‌گیرد.

البته خود شما نیز می‌توانید شخصاً اقدام به اخذ تاییدات کنید اما بایستی یک‌زمان مخصوصی را برای این کار صرف کنید. پس از تاییدات دادگستری، گرفتن مهر وزارت امور خارجه پیچیدگی خاصی ندارد و هیچ معطلی نیز نخواهید داشت. هزینه دریافت مهر دادگستری و وزارت امور خارجه در تمامی زبان‌ها ازجمله زبان عربی به یک‌میزان خواهد بود.

خدمات ترجمه فوری عربی یک روزه در دارالترجمه پارسیس

اما مهم‌ترین خدماتی که در مرکز ترجمه پارسیس قابل انجام است ترجمه فوری عربی خواهد بود. این خدمات هم در حوزه ترجمه‌های معتبر و رسمی بوده و هم برای انواع متون تخصصی ازجمله مقالات و کتاب‌ها قابل‌ارائه خواهد بود.

در حوزه ترجمه‌های قانونی و رسمی که متقاضیان محترم برای امور اداری، کاری، مهاجرتی و غیره نیاز به قید فوریت دارند این خدمات توسط مترجم مسئول در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌گردد. زمان اصلی ترجمه رسمی عربی روی سربرگ ممکن است در حالت عادی حدوداً 2 الی 3 روز به طول بیانجامد اما زمانی که بخواهیم در این زبان سرعت‌بالای این خدمات را دریافت کنیم امکان ارائه ترجمه فوری عربی یک روزه نیز خواهد بود.

در ترجمه‌های تخصصی نیز این قانون فوریت مانند حالت رسمی به یدک کشیده می‌شود. مترجمان تخصصی با توجه به مهارت خود می‌توانند در زمان مشخص با ملاحظات حرفه‌ای این ترجمه‌های تخصصی را به صورت فوری ارائه کنند.

دارالترجمه رسمی عربی پارسیس خود را مقید می‌داند که با به‌کارگیری برترین مترجمان عربی، بهترین خدمات ترجمه فوری عربی را ارائه کرده تا رضایت حداکثری را شامل شود.

انواع خدمات ارائه شده در دارالترجمه رسمی عربی

ما در تیم عربی خود قادر به ارائه انواع خدمات تخصصی، رسمی و شفاهی خواهیم بود؛ بنابراین درصورتی‌که نیاز به انجام هرکدام از این خدمات می‌باشید می‌توانید در کمترین زمان ممکن و باقیمت مناسب و کیفیت تضمین‌شده این خدمات را دریافت نمایید. ما به‌صورت خلاصه برخی از این خدمات را معرفی خواهیم کرد. پس خوشحال خواهیم شد که در ادامه این مطلب از سایت با ما همراه باشید.

ترجمه تخصصی عربی برای انواع متون علمی

اگر به‌عنوان یک دانشجو و یا محقق نیازمند ترجمه‌های تخصصی و فنی می‌باشید. بایستی این خدمات را زیر نظر یک مترجم تخصصی و بومی انجام دهید. مترجمان بومی عرب‌زبان ما درزمینهٔ تخصصی شما تحصیل و یا تدریس کرده‌اند. برای مثال اگر شما در رشته پزشکی تحصیل می‌کنید و به دنبال ترجمه انواع مقالات پزشکی به‌صورت تخصصی هستید این خدمات به نحو احسن در دارالترجمه عربی ما انجام می‌شوند.

در تیم تخصصی ما انواع مقالات، انواع کتاب‌ها، رمان‌ها و یا فیلم‌ها به‌صورت کاملاً حرفه‌ای و تضمین‌شده ترجمه می‌گردد. ما با استفاده از تیمی زبده لغات تخصصی و وام‌واژه‌های ظریف زبانی را ترجمه‌ای خلاقانه خواهیم کرد تا خروجی ترجمه یک متن کاملاً تخصصی و ایده آل باشد.

ترجمه فارسی به عربی در دارالترجمه عربی

ترجمه رسمی عربی برای مدارک هویتی، تحصیلی و شغلی

ترجمه رسمی عربی عبارت است از ترجمه یک سند و یا مدرکی که از یک ارگان دولتی و یا شبه‌دولتی صادر گردیده است. این خدمات به‌گونه‌ای انجام خواهد شد که برای کلیه سازمان‌ها و ارگان‌ها موردقبول و وثوق باشد. بنابراین بایستی که از سوی مترجم رسمی مورد تأیید قوه قضائیه انجام شود. ایشان اقدام به ترجمه فارسی به عربی مدارک کرده و همچنین در صورت نیاز، قوه قضائیه صحت مهر و امضای مترجم رسمی عربی را تائید می‌نماید. همچنین به تائید وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و در صورت نیاز به تائید سفارت عراق، عربستان، سوریه، لبنان، اردن، بحرین و عیره خواهد رسید.

ترجمه شفاهی عربی توسط مترجم همزمان بومی

درصورتی‌که در همایش های بین المللی، جلسات با شرکای عربی و یا حتی سفر به کشورهای عربی نیاز به حضور مترجم همزمان عربی داشتید دارالترجمه پارسیس با به‌کارگیری مترجم نخبه و متعهد آماده ارائه خدمت به شما مشتریان عزیز می‌باشد.

ترجمه بومی عربی توسط مترجم نخبه

در صورتی که متن و یا فایل صوتی و یا تصویری شما به لهجه یکی از کشورهای عربی از جمله مصری، شامی، مراکشی، مغربی، خلیجی، عراقی و سودانی بوده این خدمات توسط مترجم بومی ما که تجربه بالایی در این زمینه دارد انجام خواهد شد.

معرفی بخشی از خدمات ترجمه به زبان عربی

در کلمات زیر برخی خدمات دارالترجمه عربی را به زبان عربی توضیح دادیم.

تأسست مؤسسه بارسیس للترجمه القانونیه فی مدینه طهران لتقدیم خدمات الترجمه القانونیه. ومنذ ذلک الحین والمؤسسه تقدم خدمات الترجمه القانونیه والعادیه، التحریریه والشفهیه من اللغه العربیه – الروسیه- الإنجلیزیه – الفارسیه وبالعکس. بالإضافه إلى تخصصنا فی مجال اللغه الروسیه – العربیه – الإنجلیزیه، إلا أننا نقدم خدمات الترجمه من وإلى العدید من اللغات العالمیه نذکر منها على سبیل المثال: الفرنسیه، الألمانیه، الفارسیه، الأوکرانیه، الهندیه، الأوردیه، الصینیه، الیابانیه وغیرها.

لماذا بارسیس للترجمه القانونیه؟

لأن بارسیس للترجمه القانونیه تضمن لعملائها الکرام ما یلی:

  • الجوده العالیه
  • الأسعار المعقوله
  • الدقه فی المواعید

هل حقاً أسعارنا معقوله؟

ما علیک سوى الاتصال لتکتشف ذلک. وعموماً، یفضل الاطلاع على المستند المراد ترجمته لتقییمه من حیث التکلفه وموعد التسلیم.

من هم عملاؤنا

تقدم بارسیس للترجمه القانونیه خدمات الترجمه القانونیه للعدید من الدوائر الحکومیه داخل جمهوریه إیران الاسلامیه إلى جانب الکثیر من الشرکات الرائده العامله فی الدوله فی مجال العقارات والإنشاءات والهندسه، والإلکترونیات والضیافه، مکاتب الاستشارات القانونیه، القنصلیات والسفارات الأجنبیه، شرکات الطباعه والنشر، مکاتب المحاماه، معارض السیارات، المطاعم وغیرها الکثیر. بالإضافه إلى ذلک، تمتد خدماتنا إلى الأفراد عندما یتعلق الأمر بترجمه الشهادات المدرسیه والجامعیه، عقود الزواج والطلاق، الوکالات الخاصه والعامه وما شابهها. ولا تنحصر خدماتنا ضمن حدود جمهوریه إیران الاسلامیه، بل تتعداها لتصل إلى الامارات، لبنان، عُمان، الأردن، سنغافوره، روسیا وأوکرانیا وغیرها.

چگونه می‌توانیم از دارالترجمه عربی برای ترجمه رسمی مدارک استفاده کنیم؟

گام اول: مراجعه به دارالترجمه، گام دوم: ارائه اصل مدارک و اسپل اسامی به مترجم، گام سوم: ترجمه رسمی روی سربرگ با مهر و امضا، گام چهارم، تأیید صحت ترجمه، گام پنجم: اخذ مهر دادگستری و وزارت امور خارجه در صورت لزوم.

برای ترجمه حتماً بایستی به دارالترجمه عربی مراجعه کنیم؟

خیر. حتماً نیاز نیست که حضوراً به یک دارالترجمه رسمی عربی مراجعه نماییم. شما می‌توانید عکس یا اسکن مدارک خود را به صورت آنلاین از طریق بخش ثبت سفارش یا شماره واتس آپ ما ارسال کنید تا در کمترین زمان ممکن ترجمه آغاز گردد.

هزینه ترجمه رسمی و ترجمه تخصصی چه گونه است؟

لازم به ذکر است در دفتر ترجمه عربی پارسیس تمامی خدمات ترجمه‌های رسمی مطابق با نرخ نامه مصوب دارالترجمه‌های رسمی خواهد بود. هزینه ترجمه تخصصی نیز بر اساس نوع مترجم، مقدار مطلب و موضوع موردنظر وابسته است.

آیا امکان ترجمه رسمی فوری وجود دارد؟

در پاسخ بایستی بگوییم بله در حالت عادی ترجمه‌های رسمی ممکن است 2 الی 3 روز زمان ببرد، اما ترجمه رسمی فوری یک روزه نیز انجام خواهد شد.

نوشتهٔ پیشین
دارالترجمه رسمی انگلیسی
نوشتهٔ بعدی
دارالترجمه رسمی فرانسه

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست