نحوه آزاد سازی مدارک دانشگاه دولتی و آزاد برای ترجمه رسمی - دارالترجمه رسمی پارسیس
آزاد سازی مدارک دانشگاه دولتی و آزاد برای ترجمه رسمی

نحوه آزاد سازی مدارک دانشگاه دولتی و آزاد برای ترجمه رسمی

امروزه تمامی دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه‌های خارج از کشور را داشته باشند و کشور مقصد نیاز به اخذ ویزا داشته باشد بایستی اقدام به ترجمه رسمی مدارک تحصیلی نمایند. اصلی‌ترین شروطی که برای ترجمه رسمی مدارک دانشگاهی بایستی پذیرفت آزاد سازی مدارک خواهد بود. نحوه آزاد سازی مدارک دانشگاهی اعم از دولتی و یا آزاد با یکدیگر متفاوت است لذا اگر قصد ترجمه مدارک دانشگاهی خود را دارید می‌توانید با استفاده از این راهنما نحوه آزاد سازی مدارک دانشگاهی برای ترجمه رسمی را فرا بگیرید.

نحوه آزاد سازی مدارک دانشگاه‌های دولتی برای ترجمه

همان‌طور که گفتیم هر دانشگاهی اعم از دولتی و آزاد دارای شرایط خاصی برای آزاد سازی مدارک می‌باشند اما در این بخش به شما نحوه آزاد سازی مدارک دانشگاه‌های سراسری را به شما خواهیم گفت. افرادی که در دوره روزانه دانشگاه‌های سراسری زیر نظر وزارت علوم تحصیل می‌کنند از زمان ثبت‌نام تعهد خدمت داشته تا پس از اتمام تحصیل و خدمت دوره ضرورت مدارک دانشگاهی به‌عنوان امانت نزد دانشگاه بماند. این تعهد از دانشجو زمان ثبت‌نام اخذ می‌گردد؛ اما دانشجویان دوره شبانه نیاز به اخذ این تعهد نخواهند داشت لذا در فرآیند آزاد سازی مدارک کمی راحت‌تر هستند.

  • نکته 1: البته قبل از آزاد سازی مدارک دانشگاهی به دانشجوی مدرک موقت داده می‌شود. لازم به ذکر است ترجمه رسمی مدرک موقت تحصیلی امکان‌پذیر نخواهد بود.
  • نکته 2: در قانون جدید آزاد سازی مدارک دانشگاه‌های دولتی تعهد آموزش رایگان بر اساس سهمیه آن‌ها متفاوت است.

و اما در ادامه شما را با انواع روش‌های آزاد سازی مدارک دانشگاه دولتی آشنا خواهیم کرد. لطفاً تا انتها با ما همراه باشید.

آزاد سازی مدارک دانشگاهی برای ترجمه رسمی

آزاد سازی مدارک دانشگاهی برای ترجمه رسمی

خرید مدارک دانشگاهی دولتی با پرداخت هزینه

یکی از روش‌های آزاد سای مدارک دانشگاهی سراسری خرید مدارک با پرداخت هزینه به وزارت علوم خواهد بود؛ اما به‌صورت کلی هر مدرک در هر مقطعی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا بر اساس سطح‌بندی و حتی سابقه کاری دانشجویان دارای مبلغ متفاوتی خواهد بود. البته جالب است بدانید که نوع رشته تحصیلی و گروه آموزشی نیز در هزینه موردنظر تأثیرگذار است. دقت بفرمایید که آزاد سازی مدارک با پرداخت نقدی به‌حساب سایت وزارت علوم، ممکن است از بین یک هفته تا 20 روز زمان‌بر است.

گذراندن دوره خدمت ضرورت

همان‌طور که به‌صورت خلاصه در همین مطلب ذکر شد یکی از روش‌های مهم برای آزاد سازی مدارک دانشگاهی سراسری انجام دوره خدمت پس از اتمام تحصیل خواهد بود. مدت‌زمان خدمت ضرورت نیز بر اساس نوع سهمیه‌بندی دانشگاه اعم از سهمیه منطقه 1، منطقه 2 و منطقه 3 و همچنین مقطع تحصیلی سنجیده خواهد شد. افرادی که از سهمیه منطقه 1 سراسری استفاده می‌کنند دوره خدمتشان برابر مدت‌زمان تحصیلشان خواهد بود. افرادی که از سهمیه‌های منطقه 3 و حتی 3 استفاده می‌کنند اعم از مناطق محروم بایستی دو برابر مدت‌زمان تحصیلشان به خدمت بپردازند.

نکته: این دانشجویان بایستی برای دریافت مدارک اصلی دانشگاه و ریز نمرات تحصیلی اقدام به گذراندن دوره خدمت ضرورت نمایند.

لغو تعهد آموزش توسط سامانه سجاد

اصلی‌ترین کاربرد سامانه امور دانشجویان (سجاد) ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان خواهد بود. لذا افرادی که به دنبال آزاد سازی مدارک خود هستند می‌توانند از طریق این سامانه اقدام نمایند. شرط استفاده از خدمات سامانه سجاد تسویه کامل با دانشگاه محل تحصیل است لذا پس از تسویه کامل شما می‌توانید در سامانه سجاد اقدام به ثبت‌نام نموده و منتظر باشید تا اکانت کاربری شما فعال گردد. معمولاً حدوداً 48 ساعت طول می‌کشد تا اکانت کاربری فعال گردد. پس از فعال شدن اکانت سامانه سجاد شما می‌توانید از طریق منوهای مربوطه از امکان لغو تعهد آموزش رایگان استفاده کنید.

مدارکی که برای لغو تعهد آموزش رایگان موردنیاز خواهد بود به‌صورت خلاصه شامل مدارک ذیل می‌باشید:

  • کارت پایان خدمت دوره ضرورت و یا کارت معافیت.
  • اسکن خوانا از مدارک هویتی اعم از شناسنامه و یا کارت ملی.
  • برگه تسویه و حتی گواهی اشتغال به کار.

لغو تعهد آموزش رایگان با استفاده از سابقه بیمه

یکی دیگر از روش های آزاد سازی مدارک دانشگاه سراسری لغو تعهد آموزش رایگان با استفاده سوابق بیمه‌ای خواهد بود. البته این سابقه بایستی بعد از اتمام زمان تحصیل محاسبه شود و در غیر این صورت تأثیری نخواهد داشت.

ارائه گواهی عدم کار

یکی دیگر از روش های آزاد سازی مدارک دانشگاهی دارا بودن گواهی عدم کاریابی خواهد بود. برای دریافت گواهی عدم کاریابی می‌توان به مؤسسات کاریابی مراجعه نمود. با استفاده از گواهی عدم کاریابی می‌توان برای لغو تعهد دوره آموزش خدمت اقدام نمود؛ اما دارای برخی شرایط زیر خواهند بود. زمانی گواهی عدم کاریابی کاربرد دارد که حدوداً یک سال از اتمام تحصیل متقاضی گذشته باشد.

آن دسته از آقایانی که می‌خواهند از این روش برای آزاد سازی مدارک استفاده کنند بایستی دارای کارت پاسان خدمت باشند. دانشجویان اخراجی و یا انصرافی شامل این طرح نخواهند بود. تمامی دانشجویان پزشکی و یا پیراپزشکی شامل این طرح نخواهند بود.

نحوه آزاد سازی مدارک دانشگاه‌های آزاد برای ترجمه

اگر دانشجوی دانشگاه آزاد می‌باشید برای آزاد سازی مدرک دانشگاهی خود بایستی کاملاً متفاوت عمل کنید. برای آزاد سازی مدارک دانشگاه آزاد به شرح زیر عمل کنید.

  1. ابتدا پس از اتمام تحصیل بایستی به امور فارغ‌التحصیلان رشته دانشگاهی خود مراجعه نمایید.
  2. حال اقدام به پرداخت تسویه‌حساب کامل با دانشگاه کرده و فرم‌های موردنظر را نیز پر نمایید.
  3. آقایان بایستی برای این مرحله کارت پایان خدمت و یا معافیت خود را ارائه کنند.
  4. نهایتاً بعد از تائید مسئول اداره امور فارغ‌التحصیلان می‌تواند اصل مدارک دانشگاهی خود را دریافت نمایید.
  5. صادر شدن مدرک تحصیلی ممکن است مدتی طول بکشد.
  6. شما می‌توانید از طریق سامانه مخصوص https://estelam-iau.net/ استعلام مدارک خود را بگیرید. لازم به ذکر از سال 1401 تمامی فارغ‌التحصیل بایستی استعلام مدارک خود را از این سامانه داشته باشند.

نتیجه‌گیری

همان‌طور که می‌دانید یکی از پر تقاضاترین درخواست‌ها برای مهاجرت، ویزای تحصیلی است. لذا برای دریافت ویزای تحصیلی و ادامه تحصیلی در دانشگاه‌های معتبر خارج از کشور بایستی اقدام به آزاد سازی مدارک نماییم. آزاد سازی مدارک دانشگاه‌های دولتی و آزاد متفاوت است اما با استفاده از راهنماهای ارائه‌شده به‌راحتی می‌توان اقدام نمود. جهت کسب اطلاعات بیشتر نیز در این زمینه می‌توانید از طریق شماره‌های درج‌شده با سایت در ارتباط باشید.

نوشتهٔ پیشین
ترجمه رسمی فیش مستمری به تمامی زبان ها
نوشتهٔ بعدی
آشنایی با انواع زبان های موجود در اسپانیا

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست