تاریخ انتشار و چاپ کتاب - دارالترجمه رسمی پارسیس
تاریخ چاپ کتاب

تاریخ انتشار و چاپ کتاب

تاریخ انتشار و چاپ کتاب

تاریخ انتشار و چاپ کتاب به دوران قبل از میلاد مسیح باز میگردد , تغییرات تا امروز از هزاران سال پیش همواره در حال تکامل است امروزه این تغییرات توسط ناشران کتاب انجام می گردد برای آشنایی بیشتر با تاریخ چاپ کتاب با ما همراه باشید .

دوران نشر کتاب :

دوران صنعت نشر کتاب بسیار راه طولانی را طی کرده است , رسانه چاپ و نشر کتاب در هزاران سال پیش کاملا متفاوت بوده و داستان جالبی دارد , اکنون شما می توانید تنها با یک کلیک ایده ها , رمان ها و داستان های خود را در قالب یک جلد و یا چند جلد کتاب در بازار آزاد به فروش برسانید ما در این مطلب جدول زمانی کاملی ار از تاریخ انتشار و چاپ کتاب تقدیم شما عزیزان خواهیم کرد .

کتیبه های گلی

در حدود 3500 سال قبل از میلاد مردم داستان ها و وقایع تاریخی خود را بر روی کتیبه های گلی از خاک رس میخواندند , تاریخ استفاده از کتیبه های خشتی برای انتشار نوشته ها و کتاب های مقدسان نخستین بار در بین النهرین توسط باستان شناسان کشف شد .

در ان دوران سومری ها با سبک نگارش خط میخی بر روی لوح های خشتی از خاک رس وقایع خود را ثبت میکردند و در کوره های آتش به آنها قوام می دادند به گونه ای که اینکار آنها باعث دوام و ماندگاری کتاب شد .

خطوط میخی در هزاران سال پیش راه نوشتاری گسترده در کشورهای دیگری چون ایران , کره و چین همواره بسیار یافت شده است .

nurserylive cyperus papyrus plant

nurserylive cyperus papyrus plant

اختراع پاپیروس

پاپیروس یک اختراع بزرگ بود در حدود 2400 سال قبل از میلاد مسیح ساقه گیاه پاپیروس ( یا همان نخل مرداب ) از بخش مرکز ساقه نوارهای بریده برده را جمع آوری میکردند و در کنار هم  می چسباندند و پس از خشک کردن این نوارها در کنار هم ایده آل برای نوشتن بود . لذا مصری ها و سومری و رومی ها پیشگام در این عرصه بودند

رشد سیستم نوشتاری

در حدود 600 سال قبل از میلاد ، فرهنگ های مدیترانه به آرامی تکامل یافتند تا یک سیستم نوشتن یکنواخت ایجاد شود. سیستم چپ به راست عمدتاً در بیشتر زبانها مورد استفاده قرار می گرفت. عربی و عبری استثنائاتی بودند که از الگوی راست به چپ پیروی می کردند. قبل از توسعه این سیستم نوشتاری ، مردم از همه جهات نوشتند – چپ به راست ، بالا به پایین ، راست به چپ و حتی پایین به بالا.

نوشتن بر روی پوست حیوانات

در  حدود  500-200 سال قبل از میلاد مسیح ، ورقه ای نازک ساخته شده از پوست گوساله  ، گوسفند و پوست بز برای جایگزینی پاپیروس استفاده شد. گفته می شود که یک مورخ یونانی به نام هرودوت اولین کسی بود که از این پوست ها برای نوشتن استفاده کرد. بتدریج ، کاغذ پوست به ماده اصلی نوشتار تبدیل شد و در حقیقت ، کتابخانه ای با نوشته های مچاله شده توسط نویسندگان آن دوران ایجاد شد تا عموم آن را بخوانند.

مايكا كديكس: تاريخچه گرانبها باقي مانده از تمدن نابود شده

مايكا كديكس: تاريخچه گرانبها باقي مانده از تمدن نابود شده

کتاب روکش شده با موم

به تدریج ، صنعت انتشار و چاپ کتاب به لوح های چوبی منتقل شد. این بلوک های چوب با موم پوشانده شده بودند. یک قلم برای نوشتن روی آنها استفاده می شد . لوح های چوبی همه با یک سیم به هم گره خورده بودند. این نوع کتاب را codex  یا (کدیکس ) می نامیدند.

ترجمه تخصصی کتاب به 120 زبان

اگر نیاز به ترجمه کتاب به زبان های انگلیسی , ترکی , المانی , فرانسه , عربی , روسی و بسیاری از زبان های زنده دنیا را دارید کافیست از بخش دپارتمان ترجمه کتاب به زبان های دیگر دیدن نمایید

اختراع کاغذ

در حدود 105 میلادی ،  کاغذ در چین اختراع شده است. کاغذ ساخته شده از پوست ، چوب درخت توت ، کنف و غیره ، به آرامی جای پاپیروس را گرفت. بعد از اختراع كاغذ ، مردم شروع به نوشتن روی آن با استفاده از جوهر كردند كه یكی از ابزارهای نوشتن اولیه است. سپس برگهای کاغذ با استفاده از بندها و طناب ها به هم وصل شدند.

ایرانیان اولین کسی بودند که با به بخدمت گرفتن چینی ها در این امر پیشتاز شدن در کشور ایران در سمرقند یکی بزرگترین انتشار کاغذ در جهان به حساب می آمد.

تا 400 میلادی ، تصویرهایی به داستانهای نوشته شده اضافه شد تا بینش بیشتری به آن بیفزاید. کیفیت کاغذ برای مقاومت در برابر رنگ ها  بهتر شده بود . این کتابهای مصور برای مشاهده و دسترسی عمومی در کتابخانه ها نگهداری می شدند.

چاپ کتاب

تا سال 868 میلادی ، كتاب های منتشر شده همه با دست نوشته شده بودند. نویسندگان 2-3 نسخه از همان کتاب را نوشتند و آن را در کتابخانه ها نگهداری کردند. مراحل انتشار و توزیع کاملاً ساده بود.

با این حال ، تکنیک معروف به چاپ بلوک در سال 220 میلادی برای چاپ روی لباس پیدا شد. به تدریج ، این روش با کتاب ها نیز سازگار شد. بلوک های ساخته شده از چوب دارای حروف و الگویی بودند که می توانستند روی کاغذ چاپ شوند.

اختراع ماشین تحریر

اختراع ماشین تحریر

ماشین تحریر متحرک

اولین ماشین تحریر متحرک در اوایل سال 1040 میلادی یافت شد. یکی دیگر از اختراعات چینی ها، ماشین تحریریه متحرک ، تمام حروف و نمادها را در یک تخته چوبی قرار داده بود. هرچند که این جوهر شروع به خیس شدن جوهرها کرد ، این روش بی نتیجه به نظر می رسید.

 

با این حال ، تا سال 1439 میلادی ، اولین ماشین تحریر متحرک در اروپا توسعه یافت. این از نمادهای فلزی و حروف با دستان متحرک ساخته شده بود. این کتاب ها با استفاده از این دستگاه تایپ شده و در اواخر سال 1455 میلادی ، منجر به انتشار کتاب مقدس  مسیحیان در قالب کتاب ساخته شده با مقالات عجین شد .

چاپخانه

در سال 1500 میلادی بود که انقلاب  و صنعت چاپ رنگ و بویی تازه به خود گرفت. چاپخانه نه تنها روند چاپ کتاب را سرعت بخشید بلکه هزینه تولید کتاب را نیز کاهش داد. در این مقطع ، انواع چاپ های مختلف مانند روزنامه ها ، رمان های پرفروش و غیره منتشر شد.

ناشران کتاب اول

همانطور که بیشتر ما می دانیم ، انتشارات دانشگاه کمبریج یکی از قدیمی ترین انتشارات جهان است. در سال 1534 توسط هنری هشتم تأسیس شد و نخستین کتاب چاپی در سال 1584 منتشر شد. سایر انتشارات که در این زمان وجود داشته اند الزویر بود.

چاپ کتاب با کاغذ های سفید

كتابهای شومیز همانطور كه ​​امروزه می بینیم – كاغذ سفید شفاف بلور – فقط در سال 1744 میلادی یافت شد. یک شیمیدان سوئدی ، کارل ویلهلم شل ، دریافت که از ماده شیمیایی به نام کلر می توان برای سفید کردن کاغذ استفاده کرد.

جلد کتاب

تا سال 1832 م ، کتاب ها از جلدهای محافظ تشکیل نشده بودند. این یک نقطه عطف عظیم در تاریخ انتشار کتاب بود و تفاوت زیادی در نحوه چاپ و فروش کتاب ها ایجاد کرد. تا آن زمان ، كتابها به صورت مقالاتی چاپ می شدند كه به هم می پیوندند.

 

جلد های  کتاب در درجه اول پارچه های ساده ای بودند که برای پوشش کتاب و محافظت از آنها استفاده می شدند و تقریباً 5-6 دهه پس از آن نیز همین بود. امروزه ، بسیاری از جلد های کتاب نمادین طراحی شده اند و واقعاً الهام بخش هستند.

انتشارات سنتی

از اواسط دهه 1500 میلادی ، انتشارات سنتی ، آنگونه که امروزه از آن یاد می کنیم ، در اروپا ، آمریکا و کشورهای مختلف شروع به شکوفایی کرد. در این مدل ، انتشارات و کسانی که حق انتشار کتاب دارند کپی رایت را  به همراه اثر  یک نویسنده خریداری می کنند ، چاپ می کند ، توزیع می کند و می فروشد. یک معامله ، یعنی حق امتیاز ، بین ناشران و نویسندگان مذاکره می شود. معامله عموماً درصدی از فروش کلی نصیب نویسنده خواهد شد

قانون کپی رایت

در دهه 1800 میلادی ، بسیاری از مطالب  بدون حق کپی رایت منتشر شد . کتب  های پرفروش از کشورهای دیگر بدون اعتبار موقت کپی رایت  به فروش می رسید. این کتاب ها نقض  قانونی فروش  را با خود همراه داشتند و منجر به تصویب قانون جدید حق چاپ شد. در حال حاضر ، قوانین کاملاً دقیق هستند و از کشورها  به کشور های دیگر متفاوت  خواهند بود . با این حال ، هدف مشترک آنها محافظت از آثار نویسندگان در برابر سرقت ادبی است.

 

تکنیک خود نشر در چاپ و نشر کتاب

خود نشر الگوی چاپ و نشر روند و کارآمد در زمان های فعلی است. با این حال ، مفهوم چیز جدیدی برای حوزه ادبیات نیست. از بنیامین فرانکلین تا ویلیام بلیک ، بسیاری از نویسندگان در گذشته کتاب های خود را از طریق انتشارات خود به فروش می رسانند.

Sense and Sensibility by Jane Austen

Sense and Sensibility by Jane Austen

در سال 1811 ، Jane Austen ، ملکه ادبیات ، به دلیل رمان Sense & Sensibility ، موضوع عقل و احساس کتاب خود را منتشر کرد این کتاب تکمیل کننده کتاب قبلی خویش با نام غرور و تعصب بود .

شهرت Jane Austen در اروپا به حدی بود که آثار او به زبان های مختلفی ترجمه گردید .

ترجمه کتاب انگلیسی  و زمان جان آستین توسط شمس الملوک مصاحب در تاریخ 1336 در ایران منتشر گردید .

 

انتشارات آنلاین

با توجه به افزایش تعداد کتاب های الکترونیکی ، بسیاری از نویسندگان ترجیح می دهند این روزها کار خود را به صورت کتابهای الکترونیکی در سایت کیندل منتشر کنند. این روند ساده ، سریع و بدون دردسر است. انتشارات کیندل که به عنوان انتشارات کیندل مستقیم آمازون (KDP) مشهور است ، در بین خوانندگان و همچنین نویسندگان بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. از طرف دیگر ، می توانید کتابهای خود را به صورت الکترونیکی منتشر کرده و در صورت تقاضا چاپ کنید.

انتشار کتابهای صوتی

از طریق ACX – Audible.com ، یک شرکت تابعه Amazon.com ، نویسندگان اکنون کتاب های صوتی را منتشر می کنند. اینها چیزی نیست جز آهنگ صوتی رمان شما. این می تواند یک روند خسته کننده باشد ، اما شما از انجام آن لذت خواهید برد. بسیاری از جوانان کتاب صوتی را ترجیح می دهند و از شنیدن آن لذت خواهند برد.

 

آیا مشاهده نحوه چاپ و انتشار کتاب با گذشت زمان تعجب آور نیست؟ با تکامل کتابهای صوتی و کتابهای الکترونیکی ، عصر خواندن در حال حرکت آرام آرام به جلو می باشد. با این حال ، برخی از مردم هنوز بوی کتاب های تازه و احساس نگه داشتن رمان کلاسیک را ترجیح می دهند.

آیا شما نویسنده هستید و علاقه به ترجمه تخصصی  آثار نوشتاری خود به زبان های مختلف دارید ؟ اگر میخواهید آثار خود را به زبان های زنده دنیا از جمله زبان های شاخص ترجمه نمایید دارالترجمه رسمی ما همواره در کنار شما خواهد بود .

بنابراین اگر نیاز به خدمات اصلی ترجمه کتاب به زبان های ترکی در دسترس قرار دادن آثار خود برای مخاطبان ترکی زبان , به زبان های آلمانی  و همچنین روسی و عربی و یا سایر زبان ها دارید بر روی لینک های زیر کلیک کنید .

 

نوشتهٔ پیشین
10 شرکت برتر انتشار کتاب
نوشتهٔ بعدی
خدمات ترجمه مقاله ایتالیایی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست