نرم افزار دیکشنری لینگوس (Lingoes)+راهنمای استفاده - دارالترجمه رسمی پارسیس
نرم افزار دیکشنری لینگوس (Lingoes)+راهنمای استفاده

نرم افزار دیکشنری لینگوس (Lingoes)+راهنمای استفاده

امروزه استفاده از انواع نرم‌افزارها و دیکشنری‌های تخصصی هم در بین دانشجویان، اساتید و همچنین مترجمان شایع است. استفاده از دیکشنری تنها محدود به استفاده از لغات تخصصی و به‌نوعی معنای واژگان نخواهد بود. یکی از کاربردهای اصلی دیکشنری‌های تخصصی یادگیری یک‌زبان خارجی می‌باشد. به‌گونه‌ای که امروزه زبان آموزان بسیاری زمانی که در سطوح بالاتر و حرفه‌ای‌تر قدم می‌گذارند طبیعتاً سطح تخصصی دیکشنری آن‌ها نیز تغییر خواهد کرد. امروزه دیکشنری مختلفی علاوه بر یادگیری معنای کلمات به یادگیری زبان تخصصی نیز کمک می‌کنند و نرم‌افزار دیکشنری لینگوس یا همان Lingoes Dictionary نیز ازجمله این نرم‌افزارها خواهد بود. درصورتی‌که نیاز به استفاده و آشنایی بیشتری با این نرم‌افزار دارید با ما همراه باشید.

معرفی نرم افزار Lingoes

نرم‌افزار Lingoes به‌عنوان یک دیکشنری رایگان و یک مترجم چندزبانه بوده که به بیش از 80 زبان شاخص در سراسر جهان برنامه‌نویسی شده است. به‌صورت کلی نرم‌افزار مترجم لینگوس در قالب یک نرم‌افزار دیکشنری و مترجم آنلاین ترکیب‌شده و چهره جدیدی را به وجود آورده است. لازم به ذکر است یکی از محسنات این نرم‌افزار این است که دارای نسخه نصب پرتابل و یا همان قابل‌حمل بوده که بدون نیاز به نصب در سیستم عامل ویندوز به‌صورت یک‌باره قابلیت اجرا را دارا است. در حال حاضر آخرین نسخه‌ای که برای این نرم‌افزار در دسترس است نسخه Lingoes v2.9.2 خواهد بود.


آشنایی با 10 نرم افزار دیکشنری انگلیسی چند زبانه


نرم افزار ترجمه لینگوس

ویژگی های خلاقانه نرم افزار لینگوس

به‌صورت کلی بر طبق تعریف منبع اصلی سایت Lingoes برخی امکانات و ویژگی‌های این نرم‌افزار شامل موارد ذیل خواهد بود. لازم به ذکر است ما در دارالترجمه رسمی پارسیس هرکدام از موارد ذیل را به‌صورت خلاصه جهت آشنایی بیشتر شرح خواهیم داد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

قابلیت ترجمه بیش از 80 زبان شاخص در نرم افزار

نرم‌افزار ترجمه لینگوس قابلیت ترجمه متن و فرهنگ لغت را به بیش از 80 زبان حاضر در جهان ارائه می‌کند. لازم به ذکر است چیزی حدود 60 زبان را به‌صورت متقابل ترجمه خواهد کرد. منظور از ترجمه متقابل مثلاً ترجمه فارسی به انگلیسی و یا ترجمه انگلیسی به فارسی و یا همان ترجمه جفت زبان خواهد بود.

این زبان‌ها به‌صورت کلی شامل انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی، سوئدی، چینی، ژاپنی، روسی و غیره خواهد بود. از طرفی سرویس ترجمه آنلاین لینگوس از معتبرترین سایت‌های ترجمه اختصاصی متون ازجمله سایت سیستران (SYSTRAN)، سایت Promt، سایت یاهو، سایت ترجمه گوگل و برخی سایت‌های دیگر به‌عنوان منبع اصلی استفاده خواهد کرد. شما می‌توانید از این موتورهای آنلاین ترجمه به‌طور هم‌زمان برای زبان‌های قابل پشتیبانی به‌صورت آسان استفاده نمایید.

استفاده از کلیدهای ترکیبی در لینگوس

قابلیت استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl + Right mouse button

یکی دیگر از قابلیت مهم در نرم‌افزار مترجم تخصصی لینگوس استفاده از کلیدهای ترکیبی خواهد بود. شما می‌توانید با استفاده از این امکان کلمات متنی را در هر بخش از صفحه‌نمایش ترجمه حرفه‌ای نمایید. کافی است با فشردن کلید ترکیبی Ctrl و دکمه راست موس کلمات انتخاب‌شده را که توسط یک مکان‌نما تشخیص داده می‌شود ترجمه نمایید. این حالت از بسیاری زبان‌ها ازجمله زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، روسی، اسپانیایی، چینی، کره‌ای و غیره پشتیبانی خواهد کرد.

ترجمه همزمان متن توسط لینگوس

قابلیت هم‌زمان ترجمه متن انتخاب‌شده

یکی از امکانات فوق‌العاده اکثر نرم‌افزارها و دیکشنری‌ها قابلیت هم‌زمان متن‌های انتخاب‌شده یا همان Select text خواهد بود. برای مثال زمانی که شما در یک نرم‌افزار چون Word در حال تایپ هستید درصورتی‌که لینگوس را بر روی ویندوز خود نصب‌کرده باشید با انتخاب یک کلمه به‌راحتی ترجمه آن را مشاهده خواهید کرد.

قابلیت تلفظ واژه‌ها و متن‌ها

یکی از شاخص‌ترین خدمات این نرم‌افزار قابلیت تلفظ انواع واژه‌ها خواهد بود. تلفظ کردن یکی از اصول یادگیری در زبان است بنابراین شما می‌توانید تنها با انتخاب کلمه در هر صفحه ازجمله متون نوشته در ایمیل‌ها، نرم‌افزار نوشتاری چون Word علاوه بر امکانی که در بالا درج‌شده تلفظ صوتی و اختصاصی از متون را به‌صورت لحظه ای بر اساس جدیدترین موتورهای ترجمه دریافت کنید.

مدیریت آسان فرهنگ لغت

کاربرپسند بودن این نرم‌افزار به حدی است که باعث شده شما عزیزان در هنگام استفاده از لینگوس به‌راحتی فرهنگ لغت‌ها، زبان‌ها و افزونه‌های جدید را با توجه به نیاز خود دانلود و نصب نمایید.

دانلود رایگان فرهنگ لغت و اصطلاح‌نامه

Lingoes به‌عنوان یک پایگاه داده در حال رشد، انواع دیکشنری‌ها و اصطلاح‌نامه‌های مختلف به بیش از 60 زبان را در اختیار دارد که طیف وسیعی از متون تخصصی را تحت پوشش قرار خواهد دارد. شما عزیزان می‌توانید برای استفاده آن‌ها را بارگیری و نصب نموده و استفاده نمایید. صفحه راهنمای مربوط به انواع دیکشنری‌ها و اصطلاح‌نامه‌های لینگوس

دیکشنری آنلاین و ویکی‌پدیا

یکی دیگر از ویژگی‌های خلاقانه این نرم‌افزار استفاده از خدمات دیکشنری آنلاین خواهد بود. لازم به ذکر است در Lingoes یک دائره‌المعارف آنلاین چون ویکی‌پدیا با 9 زبان و حدود سه میلیون 500 هزار مقاله ارائه خواهد شد.


بیشتر بدانید: آشنایی با نرم افزارهای ترجمه


سایر پیوست‌ها و یا ضمایم

آخرین ویژگی مهم و منحصربه‌فرد که ممکن است به کار شما بیاید استفاده از سایر خدمات ازجمله نمایش نرخ ارز، نمایش کد مربوط به تمام کشورهای جهان و یا حتی مبدل وزن خواهد بود.

نرم‌افزار ترجمه لینگوس بر روی چه سیستم‌عامل‌هایی نصب می‌شود؟

این موضوع ممکن است سؤال خیلی‌ها باشد. به‌صورت کلی نرم‌افزار مترجم و دیکشنری لینگوس بر روی اکثر سیستم‌عامل‌ها ازجمله مک، اندروید، لینوکس و ویندوز نصب خواهد شد.

لیست دیکشنری‌های قابل‌نصب در لینگوس

لازم به ذکر است درصورتی‌که می‌خواهید از امکان دیکشنری تخصصی استفاده نمایید تا عملکرد این برنامه را به‌نوعی ارتقا بخشید طبق راهنمایی که در سایت رسمی لینگوس اشاره‌شده برخی فرهنگ‌های لغات ازجمله دیکشنری Merriam-Webster، دیکشنری انگلیسی کالینز و برخی دیکشنری‌های مخصوص هر زبان ازجمله دیکشنری انگلیسی مانند WordNet English Dictionary، Concise English Dictionary و یا برخی دیکشنری آلمانی چون Vicon German-English Dictionary و سایر زبان‌های دیگر قابل‌استفاده خواهد بود.

راهنمای نصب نرم افزار لینگوس

اگر جز علاقه‌مندان به استفاده از نرم‌افزار دیکشنری و مترجم lingoes هستید بایستی این نکته را بدانید این نرم‌افزار بعد از نرم‌افزار بابیلون به‌عنوان یکی از ساده‌ترین و پر امکان ترین پلتفرم‌های جامع دیکشنری خواهد بود. در حال حاضر از سال 2014 نسخه جدیدی از آن منتشرنشده اما همچنان ارزش استفاده را خصوصاً برای افراد تازه‌کار خواهد داشت. لازم به ذکر است نصب این برنامه بر اساس یک فایل با پسوند exe خواهد بود. لازم به ذکر است پس از نصب نرم‌افزار شما قادرید انواع دیکشنری‌هایی چون دیکشنری لانگمن، آکسفورد، کمبریج، مک میلان و غیره را به‌راحتی در یک نرم‌افزار جامع در اختیار داشته باشید.


دانلود نرم افزار لینگوس نسخه جدید


راهنمای نصب لینگوس

برای نصب می‌توانید از طریق لینک بالا اقدام نموده و فایل موردنظر را بر روی سیستم‌عامل خود دریافت نمایید. در حین نصب ممکن است ابتدا از شما زبان موردنظر جهت نصب را سؤال کنید به صورتی که در حین نصب با تصویر بالا روبرو خواهید شد. بعدازاین مرحله بایستی بر روی کلمه Next کلیک کرده و به مرحله بعدی بروید. در حین نصب برنامه از شما تأیید قوانین یا همان I accept the agreement را سؤال می‌کند که بایستی حتماً این گزینه را تأیید کنید و به مرحله بعد بروید. حال در مرحله آخر بر روی گزینه Launch Lingoes Translator کلیک کنید تا مترجم لینگوس به‌صورت خودکار وارد برنامه شود.

نرم افزار Lingoes

درنهایت زمانی که برای اولین بار برنامه مترجم lingoes را نصب‌کرده‌اید در صفحه اصلی نرم‌افزار با تصویر بالا روبرو خواهید شد. در این تصویر به‌اصطلاح پیشخوان نرم‌افزار گویند که تمامی امکان در این پنجره پیش روی شما عزیزان خواهد بود.

نوشتهٔ پیشین
نرم افزار ویرایش مقالات انگلیسی ProWritingAid
نوشتهٔ بعدی
ترجمه رسمی گواهی عدم خسارت خودرو

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست