نرم افزار ویرایش مقالات انگلیسی ProWritingAid - دارالترجمه رسمی پارسیس
نرم‌افزار ویرایش مقالات انگلیسی ProWritingAid

نرم افزار ویرایش مقالات انگلیسی ProWritingAid

همه ما می‌دانیم نگارش صحیح یک محتوا علاوه بر اینکه به‌عنوان یک قانون در خلق یک متن ایده آل است باعث خواهد شد محتوای موردنظر از ارزش بالایی برخوردار باشد. امروزه بسیاری از سایت‌های ژورنال که اقدام به انتشار مقالات معتبر بین‌المللی می‌کنند به این موضوع اهمیت بسیار بالایی خواهند داد. بسیاری از دانشجویان و محققانی که قصد انتشار انواع مقالات تخصصی به زبان انگلیسی دارند به این نکته واقف هستند که ویراستاری مقالات از اهمیت بسیار بالایی خصوصاً در زبان مقصد برخوردار است.

شما عزیزان هرچه قدر هم در نگارش مقالات انگلیسی حرفه‌ای باشید بازهم امکان خطا و اشتباه نگارشی داشته و بایستی با استفاده انواع مختلفی از نرم‌افزارهای اصلاح گرامر، متن خود را به هر زبانی که باشد بررسی نمایید. ما در این مطلب از سایت دارالترجمه رسمی پارسیس قصد معرفی یکی از نرم‌افزارهای ویراش مقالات انگلیسی را خواهیم داشت. درصورتی‌که علاقه‌مند به مطالعه این مقاله هستید با ما همراه باشید.

ویراستاری

ویراستاری چیست؟

زمانی که به کلمه ویراستاری برمی‌خورید؟ اولین چیزی که ممکن است ذهن شمارا به خود مشغول کند چیست؟ بسیاری از محققان وظیفه اصلی خود را در تولید محتوا، یافتن و رفع اشتباهات گرامری و یا املایی می‌دانند. بااین‌حال معنا و مفهوم ویراستاری کاملاً جامع است. زمانی که یک متنی نگارش می‌شود تفاوتی نمی‌کند این متن درقالب یک نامه اداری و یا رسمی باشد و یا اینکه یک مقاله تخصصی و علمی باشد درهرصورت فردی که به‌عنوان نویسنده متن شناخته می‌شود بایستی به ویراستاری و رفع خطاهای نگارشی اهمیت بالایی دهد.

هدف اصلی از ویراستاری انواع متون فارسی و انگلیسی و سایر زبان‌ها این است که اطمینان حاصل شود تا ایده‌های گفتاری و ذهنی شما تا حد امکان واضح و بدون سانسور به مخاطب ارائه گردد. بیشترین کاربرد ویراستاری در هنگام انتشار مقاله و یا کتاب در سایت‌های بین‌المللی است که محققان و دانشجویان عزیز بایستی از آن بهره ببرند.

اهمیت ویراستاری چیست؟

تا اینجا متوجه شده‌ایم که نگارش انواع محتواها به زبان‌های مختلف نیاز به ویراستاری تخصصی دارد. حال فرض کنید می‌خواهیم یک مقاله فارسی به انگلیسی ترجمه کنیم و سپس اقدام به اصلاح نکات نگارشی نماییم. لازم به ذکر است به‌صورت کلی ویراستاری متون انگلیسی از فارسی یک فرآیند بسیار چالش‌برانگیز است. اکثر محتواهایی که به‌صورت مکتوب قصد انتشار به زبان بین‌المللی انگلیسی دارند معمولاً توسط مترجمان تخصصی و نخبه انجام می‌شود.

مترجمان ویراستار با تکیه‌بر تجربه در اصلاح نگارشی، ویرایشی، گرامر، واژگان و اصطلاحات تخصصی قادرند ترجمه دقیق باکیفیت تضمین‌شده‌ای را ارائه کنند. اهمیت ویراستاری متون انگلیسی به حدی است که اگر اشتباهی به وجود آید محقق و دانشجوی موردنظر ممکن است دچار ضرر بسیاری شده و مثلاً اگر قصد انتشار مقاله آی اس آی را هم به انواع سایت‌های ژورنال داشته باشد به دلیل مشکلات نگارشی احتمال رد شدن مقاله وجود دارد.

((خدمات ویراش تخصصی انواع متون انگلیسی به همراه ترجمه توسط مترجم انسانی در دارالترجمه رسمی ما انجام خواهد شد))

نرم افزار ویرایش مقالات انگلیسی ProWritingAid

چک کردن متن انگلیسی با ProWritingAid

زمانی که صحبت از بهترین نرم‌افزار تصحیح مقالات انگلیسی می‌شود همواره رقابت بین دو نرم‌افزار Grammarly و ProWritingAid وجود خواهد داشت؛ اما قصد ما از معرفی نرم‌افزار گرامر ProWritingAid معرفی امکان آن بوده و اینکه بدانیم آیا ازنظر شما مستحق جایگزینی خصوصاً با Grammarly خواهد بود یا خیر. به‌صورت کلی ازنظر ظاهر و نوع عملکرد به طرز عجیبی ممکن است در نگاه اول مترجمان و یا ویراستاران متون انگلیسی شبیه هم باشند اما کیلومترها از فاصله‌دارند. اگر قبلاً تصمیم به انتخاب و استفاده از این نرم‌افزار گرفتید می‌توانید از طریق لینک زیر از خدمات نرم‌افزاری اصلاح گرامر و ویراش متون انگلیسی استفاده کنید.

خلق ایده سایت ProWritingAid توسط شخصی به نام Chris Banks که هم‌اکنون مدیرعامل این شرکت می‌باشد شکل گرفت. طبق استناد به سایت موردنظر و بیوگرافی کوتاه او، این شخص علاقه بسیاری به تکنولوژی و استعاره دارد. ازجمله حرفه او در تکنولوژی هوش مصنوعی و یادگیری زبان بود. او برای اولین با بر روی محصولات رسانه‌ای سایت بی‌بی‌سی کارکرد و کتاب‌های بی‌شماری نوشت. سمینارها و همایش‌های زیادی را در خصوص هوش مصنوعی و فناوری سخنرانی کرد و سپس بعدها به فکر ساخت سایت ProWritingAid نمود.

کاربرد نرم افزار ProWritingAid

به‌صورت کلی استفاده از خدمات چک کردن خطاهای نگارشی انگلیسی ProWritingAid بسیار جالب است. این سرویس قادر است انواع اشکالات دستوری و املایی متون انگلیسی شما را مانند یک مترجم انسانی به‌صورت آنلاین بررسی کند. یکی از مهم‌ترین خدماتی که این سایت ارائه خواهد داد بررسی سرقت ادبی یک مقاله و نوشتار تخصصی خواهد بود؛ اما استفاده از تمامی امکانات این نرم‌افزار رایگان نبوده و شما می‌توانید در نسخه رایگان آن تنها هر بار حدود 500 کلمه را موردبررسی قرار دهید. لازم به ذکر است خرید اکانت ProWritingAid یا پرو رایتینگ اِید بسیار آسان است و ماهانه باقیمت بسیار مناسب عرضه خواهد شد.

((نرم‌افزار ProWritingAid به‌صورت کلی در ویرایش، گرامر، غلط املایی، بررسی سرقت ادبی بسیار سبک و سریع عمل می‌کند.))

ویژگی های نرم افزار ProWritingAid

ویژگی های نرم افزار ProWritingAid

امکانات و ویژگی‌های مهم این نرم‌افزار را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد که شامل برخی موارد ذیل خواهد بود.

  1. بررسی انواع کتاب‌ها و مقالات در کوتاه‌ترین زمان
  2. آنالیز دقیق متون با بیش از 20 گزارش
  3. کمک به تشخیص کلمات تکراری
  4. تشخیص سرقت ادبی و جایگزین بهتری برای کلمات

لازم به ذکر است تنها معایبی که نرم‌افزار ProWritingAid با خود دارد این است که به‌عنوان یک افزونه تنها برای مرورگر کروم نصب می‌شود و بر روی سایر مرورگرها ازجمله فایرفاکس و همچنین سیستم‌عامل‌های iOS نصب نخواهد شد.

علاوه بر امکاناتی که در بالا به‌صورت موردی ذکر کردیم برخی از امکانت زیر نیز وجود دارد که نیاز به توضیح خواهد داشت پس در ادامه با مقاله نرم افزار ویرایش مقالات انگلیسی ProWritingAid با ما همراه باشید.

ویرایشگر نرم افزار ProWritingAid

ویرایشگر وب

اولین و شاید شاخص‌ترین امکانت نرم افزار ویرایش مقالات انگلیسی ProWritingAid استفاده از نسخه ویرایشگر متنی آنلاین تحت وب است. برای استفاده از این امکان راه ساده‌ای پیش رودارید شما تنها کافی است در هنگام ثبت‌نام با استفاده یک حساب کاربری واقعی مانند جیمیل و یا فیس‌بوک از تمام امکانات به‌صورت کاملاً رایگان استفاده کنید.

ادغام با سایر سیستم‌عامل‌ها

اگر شما هم یکی از کسانی هستید که علاقه داریم از چنین نرم‌افزارهایی در بین پلتفرم‌های مختلف استفاده کنید لازم به ذکر است این نرم‌افزار ویرایش دوست شگفت‌انگیزی برای سایر پلتفرم‌های زیر خواهد بود.

  • Microsoft Word/Outlook
  • Chrome Extension
  • Scrivener
  • Open Office
  • Google Docs

لازم به ذکر است از میان موارد بالا ممکن است Scrivener برای شما بسیار مفید باشد به‌خصوص زمانی که می‌خواهید به‌عنوان یک نویسنده کار خود را آغاز کنید.

گزارش‌های جامع و تنظیمات بیشمار

یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی نرم افزار ویرایش مقالات انگلیسی ProWritingAid گزارش‌های زیاد و تنظیمات کاملاً کاربردی آن می‌باشد. شما زمانی که برای اولین با به محیط ویرایش این نرم‌افزار مراجعه می‌کنید در بالای منو آن در بخش Reports چهار لایه جدا بانام‌های Core،Repeats، Structure، Readability وجود دارد که هرکدام امکانات جداگانه‌ای برای اصلاح نگارشی متون ایفا خواهد کرد.

لازم به ذکر است ازآنجایی‌که این نرم‌افزار همواره سعی در جذب نویسندگان و مترجمان تخصصی در نگارش املایی دارد به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزار ویراش متن انگلیسی شناخته خواهد شد.

نوشتهٔ پیشین
ترجمه تخصصی رشته ارگونومی
نوشتهٔ بعدی
نرم افزار دیکشنری لینگوس (Lingoes)+راهنمای استفاده

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست