نرم افزار ترجمه بابیلون - دارالترجمه رسمی پارسیس
نرم افزار ترجمه بابیلون

نرم افزار ترجمه بابیلون

امروزه در جهان برای ترجمه انواع متون علاوه بر اینکه از مترجمان انسانی استفاده می‌شود. ممکن است بنا به دلایل مختلف ازجمله رایگان بودن، ارزان بودن و سریع بدون از نرم‌افزارهای مختلف ترجمه متون استفاده شود. اساس کار همه نرم‌افزارها منطبق بر هوش مصنوعی است. بنابراین هرچه قدر قدرت هوش مصنوعی افزایش یابد بهره‌وری نیز بالاتر خواهد بود. نرم‌افزار بابیلون به‌عنوان یک فرهنگ لغت تخصصی با بیش از 77 زبان در جهان ازجمله انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، عربی و غیره علاوه بر ترجمه اصطلاحات و وام‌واژه‌های تخصصی می‌تواند در ترجمه برخی کلمات و پاراگراف‌ها در مقالات و یا متون سایت بسیار کمک‌کننده باشد.

لازم است بدانید استفاده از نرم‌افزار ترجمه بابیلون در جهان هم به‌صورت رایگان بوده و هم به‌صورت نسخه پرمیوم خواهد بود. بنابراین قدرت انتخاب در نصب نرم‌افزار بابیلون و استفاده از خدمات ترجمه بر عهده شما عزیزان خواهد بود. ما به‌عنوان یک دارالترجمه همواره توصیه می‌کنیم برای ترجمه انواع متون تخصصی تنها از مترجم انسانی استفاده کنید. زیرا ثابت‌شده که نرم‌افزارهای ترجمه ممکن است در ترجمه برخی لغات تخصصی دچار خطا و اشتباه فاحشی شوند. اما با توجه به درخواست کاربران و نیاز شما سعی نمودیم این نرم‌افزار و امکانات آن را معرفی نماییم.

تاریخچه نرم‌افزار مترجم متن بابیلون

تاریخچه نرم‌افزار ترجمه متون بابیلون مربوط به سال 1995 بازمی‌گردد. زمانی که آمنون اوواديا قصد داشت تا واژه‌های زبان عبری به زبان انگلیسی ترجمه شوند ایده بابیلون شکل گرفت. شرکت او در سال 1997 میلادی در کشور اسرائیل تأسیس شد. نرم‌افزار بابیلون روزبه‌روز رشد نمود به‌طوری‌که به‌سرعت به‌عنوان یکی از بزرگترین نرم افزارهای ترجمه در جهان تبدیل شد. در سال 2000 مدیران بابیلون ادعا کردند که بیش از 4 میلیون کاربر آنلاین همزمان در اختیاردارند که در حال استفاده از ترجمه و دیکشنری تخصصی می‌باشند. شهرت این نرم‌افزار در بین دانشجویان و محققان سراسر جهان به حدی افزایش پیدا کرد که نرخ دانلود نرم‌افزار ترجمه متون Babylon در سایت‌های معتبر اینترنتی چون سایت‌های دانلود نرم‌افزار ZDnet بسیار بالا رفت.

دیکشنری تخصصی Babylon

استفاده از دیکشنری امروزه به‌عنوان یکی از نرم‌افزارهای فرهنگ لغت آنلاین برای ترجمه‌های تخصصی برخی متون نیاز هرروز دانشجویان و محققان خواهد بود. رشد فناوری در جهان به حدی شده است که دیگر خرید برخی کتاب‌های دیکشنری و یا فرهنگ لغت از کتاب‌فروشی‌ها مانند گذشته نخواهد بود. امروزه هر شخصی می‌توانید با نصب انواع دیکشنری‌ها بر روی کامپیوتر و یا تلفن همراه خویش ترجمه‌های تخصصی انواع لغات و متون به زبان‌های مختلف را در اختیار داشته باشد.

اما دیکشنری بابیلون هنوز که هنوزه در بین بسیاری از نرم‌افزارهای فرهنگ لغت در جهان محبوب بوده و مورداستفاده قرار می‌گیرند. نرم‌افزار دیکشنری Babylon قادر است ترجمه فارسی را به سایر زبان‌های جهان به‌صورت کاملاً تخصصی تنها با فشردن یک کلیک انجام دهد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بسیار خوب نرم‌افزار بابیلون ترجمه متون سایت خواهد بود. شما زمانی که پس از نصب این نرم‌افزار به اینترنت متصل باشید می‌توانید همزمان ترجمه محتوای یک سایت و یا وبلاگ را انجام دهید. فقط کافی است زبان مبدأ و مقصد را انتخاب نمایید.

اما یکی دیگر از کاربردهای مفید نرم‌افزار ترجمه متن بابیلون، ترجمه های متون انگلیسی و یا سایر زبان‌ها در متون ایمیل‌ به زبان فارسی خواهد بود. ازجمله شاخصه‌های ترجمه تبدیل واحد پولی نیز خواهد بود که شاید در دیگر نرم‌افزارهای ترجمه این اتفاق نیافتد. مثلاً می‌توانید واحد پول ملی را با دلار آمریکا به‌صورت لحظه ای محاسبه نماید. ممکن است شما در یک ترجمه‌ متون تخصصی حقوقی و مالی نیاز داشته باشید تا ارقام مالی از ریال به دلار به‌صورت فوری ترجمه گردد. به همین دلیل می‌توانید هم به‌صورت دستی و هم به‌صورت هوشمند این محاسبات را انجام دهید.

دانلود نرم‌افزار Babylon

درصورتی‌که نیاز به استفاده از نرم افزار ترجمه بابیلون بر روی کامپیوتر و یا تلفن همراه خوددارید . لازم به ذکر است این نرم‌افزار امروزه بااینکه اتفاقات پرفرازونشیب زیادی را داشته است حدوداً 30 میلیون کاربر با خود دارد. در حال حاضر اکثر زبان‌های زنده دنیا حدوداً 77 زبان توسط نرم‌افزار Babylon پشتیبانی می‌شود. از نکته جالبی که می‌توان به سایت مرجع آن اشاره کرد. اضافه شدن قابلیت آموزش زبان‌های مختلف جهان خواهد بود.

به‌صورت کلی نسخه‌های مختلفی از این نرم‌افزار در سایت اصلی بابیلون منتشرشده است که هم برای ویندوز، سیستم‌عامل مک، اندروید و گوشی‌های اپل نیز منتشرشده است و قابلیت دانلود مستقیم خواهد داشت.

دانلود نسخه اندروید بابیلون

این نرم‌افزار در حال حاضر برای تمامی گوشی‌های اندرید نسخه جدیدی منتشر کرده که قادر به ترجمه بیش از 70 زبان زنده دنیا خواهد بود. لازم به ذکر است درصورتی‌که نیاز به نصب نرم افزار ترجمه بابیلون دارید می‌توانید آن را از فروشگاه پلی دانلود نمایید. جهت دانلود می‌توانید از طریق لینک دانلود بابیلون در گوگل پلی اقدام نمایید.

دانلود نسخه iOS دیکشنری و فرهنگ لغت Babylon هم برای گوشی‌های آیفون و هم آی پد مناسب خواهد بود. لازم است بدانید درصورتی‌که نیاز به استفاده مداوم از این نرم افزار دارید بایستی تمامی راهنماها آن را نیز مطالعه نمایید. جهت دانلود نسخه iOS بابیلون از آپ استور کلیک کنید.

نوشتهٔ پیشین
زبان های رسمی کشور سوئیس چیست؟
نوشتهٔ بعدی
هکسره چیست؟ نحوه تشخیص هکسره

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست