ترجمه تخصصی بیوتکنولوژی - دارالترجمه رسمی پارسیس
رشته بیوتکنولوژی به تازگی در حال رشد و توسعه می باشد و هرروزه سطح گرایش های مربوط به آن رو به افزایش است.

ترجمه تخصصی بیوتکنولوژی

ترجمه تخصصی بیوتکنولوژی

ترجمه تخصصی رشته بیوتکنولوژی همانطور که از اسم آن بر می آید توسط متخصصان این رشته و خصوصا زیست شناسی انجام میشود جهت ثبت سفارش ترجمه تخصصی بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

سفارش ترجمه تخصصی

 

در ساده ترین توضیح، بیوتکنولوژی  , تکنولوژی مبتنی بر زیست شناسی است (همچنین در این بخش میتوانید مطلب مربوط به ترجمه تخصصی زیست شناسی را مطالعه فرمایید )- بیوتکنولوژی، فرآیند  سلولی و بیولوژیکی را برای توسعه فن آوری ها و محصولاتی که به بهبود زندگی و سلامت سیاره ما کمک می کند، می پردازد.

ما از فرآیندهای بیولوژیکی میکروارگانیسم ها برای بیش از 6000 سال برای تولید محصولات غذایی مناسب مانند نان و پنیر و برای حفظ محصولات لبنی استفاده کرده ایم.

بیوتکنولوژی مدرن ,  محصولات و تکنولوژی های پیشرفته را برای مبارزه با بیماری های ناتوان کننده و نادر، کاهش اثرات زیست محیطی، تغذیه مناسب، استفاده از انرژی کمتر و پاکیزه و استفاده از فرآیندهای تولید صنعتی، ایمن تر، پاکیزه تر و کارآمد تر را فراهم می کند.

 

در حال حاضر بیش از 250 بیوتکنولوژی بهداشتی و واکسن های موجود در دسترس برای بیماران وجود دارد که بسیاری از آنها برای بیماری هایی که قبلا غیر قابل درمان بوده به وجود آمده اند.

بیش از 13.3 میلیون کشاورز در سراسر جهان از بیوتکنولوژی کشاورزی استفاده می کنند تا میزان تولید، جلوگیری از آسیب های حشرات و آفات و کاهش تاثیرات کشاورزی بر محیط زیست را از بین ببرد. و در سراسر آمریكای شمالی بیش از 50 تكنولوژی زیست محیطی برای آزمایش و اصلاح فن آوری های تولید سوخت های زیستی و مواد شیمیایی از بیوماس -Biomass یا زیست توده تجدید پذیر ساخته شده است كه می تواند باعث كاهش انتشار گازهای گلخانه ای شود.

پیشرفت های اخیر در بیوتکنولوژی کمک می کند تا ما برای تهیه و تطابق با چالش های فزاینده جامعه همسو شویم 

بیوتکنولوژی در سلامت 

بیوتکنولوژی در سلامت

نقش بیوتکنولوژی در سلامت 

بیوتکنولوژی کمک می کند تا جهان  با استفاده از جعبه ابزار خود طبیعت و با استفاده از آرایش ژنتیکی خود برای بهبود و راهنمایی گام موثری برداشته شود از جمله موارد ذیل :

  • کاهش میزان بیماری های عفونی
  • صرفه جویی در میلیون ها زندگی کودکان
  • تغییر شانس شرایط جدی و تهدید کننده زندگی میلیونها نفر در سراسر جهان
  • درمان افراد برای کاهش خطر خطرات و عوارض جانبی
  • ایجاد ابزار دقیق تر برای تشخیص بیماری؛ و مبارزه با بیماری های جدی و تهدیدات روزمره برای مقابله با کشورهای در حال توسعه.
بیوتکنولوژی در تغذیه

بیوتکنولوژی در تغذیه

نقش بیوتکنولوژی در تغذیه

بیوتکنولوژی مقاومت به حشرات محصولات را بهبود می بخشد، تحمل علف کش ها را افزایش می دهد و از استفاده از شیوه های کشاورزی پایدارتر  را شامل میشود. بیوتکنولوژی با  کمک به تغذیه جهان باعث خواد شد تولید مقادیر بالا محصول با کاشت کمتر اتفاق بیافتد

کاهش حجم مواد شیمیایی کشاورزی که مورد نیاز محصولات کشاورزی است مانند سم ها و آفت کش ها .

استفاده از محصولات بیوتکنولوژی که نیاز به استفاده کمتر از آفت کش ها دارند و به کشاورزان اجازه می دهد که زمین های کشاورزی خود را کاملا طبیعی و سالم رشد دهند .

توسعه محصولات با پروتئین های تغذیه ای که باعث کمبود ویتامین و مواد مغذی می شوند؛

تولید مواد غذایی بدون آلرژن و سموم مانند مايکوتوکسين؛ وبهبود محتوای مواد غذایی و محصول برای کمک به بهبود سلامت قلب و عروق.

معرفی رشته بیوتکنولوژی

رشته بیوتکنولوژی در لیست علم های تازه و بین رشته ای قرار گرفته است که اخیرا بررسی های زیادی در این حیطه انجام شده است و هرروز سرعت این تحقیقات افزایش می یابد.

برای ترجمه مقالات رشته بیوتکنولوژی باید در این زمینه اطلاعات و آشنایی های لازم را کسب کرده باشید. از این رو در تیم تخصصی دارالترجمه افرادی برای ترجمه مقالات شما در نظر گرفته می شوند که اطلاعات و تجربه لازم را در این رشته داشته باشد

همینطور این افراد در گرایش های مربوط به این رشته نیز دارای اطلاعات می باشند که برای ترجمه مقالات شما اطلاعات و دانش خود را با دقت فراوان به کار خواهند گرفت، این تیم به طور تخصصی کار میکند پس قطعا مقالاتی با کیفیت و علمی به دست شما خواهد رسید.

زمینه رشته بیوتکنولوژی بر اساس علوم بین رشته ای ساخته شده است که یادگیری تمامی علوم این رشته، موجب بالا رفتن کیفیت مقالات ترجمه شده مربوطه خواهد شد. در ترجمه این رشته میتوان برای ترجمه کتاب، مقالات، پایان نامه ها و دیگر متن های مربوط به این رشته اقدامات لازم را انجام دهید در تیم تخصصی دارالترجمه، ترجمه تمامی موارد ذکر شده با کیفیتی مطلوب و قیمتی مناسب پذیرفته می شود.

 

تاریخچه رشته بیوتکنولوژی

انسان از سالها پیش از علم بیوتکنولوژی استفاده کرده است. برای مثال پس از اهلی کردن  حیوانات وحشی و استفاده از محصولات غذایی (ذرت، گندم)  تا سایر مشاهدات جدید مانند پنیر.

پنیر را می توان به عنوان یکی از اولین محصولات مستقیم (و یا محصول جانبی) بیوتکنولوژی در نظر گرفت،

مخمر یکی از قدیمی ترین میکروب هایی است که توسط انسان برای بهره وری آنها مورد سوء استفاده قرار گرفته است. قدیمی ترین تخمیر برای تولید آبجو در سومریا و بابل در 7000 سال قبل از میلاد استفاده شد.

با 4000 سال قبل از میلاد، مصری ها از مخمر برای نان کیک استفاده می کردند.

یکی دیگر از محصولات باستانی تخمیر، شراب است که در اواخر سال قبل در آشور ساخته شده است

 

چینی ها تکنیک های تخمیر را برای تولید آبجو و پنیر توسعه دادند.

500 سال پیش از میلاد: در چین، اولین آنتی بیوتیک، شکلات سویا شکلاتی، برای درمان استفاده می شود.

بیماران مبتلا به هیپوکلری با سرکه در سال 400 قبل از میلاد درمان شدند.

در 100 سال قبل از میلاد، رم بیش از 250 نانوایی داشت.

ساخت سرکه در فرانسه در پایان قرن 14 آغاز شد.

1761: جراح انگلیسی ادوارد جنر پیشگام واکسیناسیون است، که یک کودک را با یک واکسن ویروسی ظاهری پیوند می دهد.

 

موسسه تحقیقات رازی

موسسه تحقیقات رازی

از طرفی می توان گفت تقریبا 30 سال است که این رشته وارد دانشگاه های تمام جهان شده است و ایران هم برای پرورش متخصصانی در این رشته اقدامات لازم را انجام داده است و به این منظور چندین پایگاه تحقیقاتی در این زمینه در سراسر نقاط کشور احداث نموده اند. از جمله موسساتی را که به عنوان قدیمی ترین موسسه های ساخته شده در ایران می باشند می توان به موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم سازی رازی و انستیتو پاستور اشاره کرد که هنوز هم در جهت ساخت سرم و واکسن زیست و فناوری مشغول به فعالیت هستند. ولی میتوان گفت در ابتدا اولین پایگاه تخصصی بیوتکنولوژی در دو دهه قبل در پایگاه های پژوهش های علمی و صعنی در کشور ما یعنی ایران ساخته شد.

پس از آن پایگاه ملی تحقیقات مهندسی ژنتیک و پایگاه های تحقیقاتی دیگری در قسمت های گوناگون مخصوصا در دانشگاه ها فعالیت های بیشتری را آغاز کردند. تیمی از طرف وزارتخانه های علومف جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان در دهه 70 برای تحقیقات لازمه به خارج از کشور فرستاده شدند و پس از برگشتن این تیم از سفر علمی، فعالیت های تحقیقاتی در این زمینه افزایش پیدا کرد. با توجه به نیاز متخصصان و بنا به فرمان محمد خاتمی، رئیس جمهور آن زمان، در سال 1379 تیم بیوتکنولوژی در وزارت علوم ساخته شده و نتیجه اعمال صورت گرفته توسط این تیم، برنامه ملی بیوتکنولوژی می باشد. در ادامه نتایج حاصل شده از بررسی های این تیم و مجموعه اقدام های شورای عالی زیست و فناوری، سند تاسیس ستاد گسترش زیست و فناوری را تایید کرد و این مرکز زیر مجموعه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور احداث شده است.

 

محصولات بیوتکنولوژی ایران

از نمونه محصولات بیوتکنولوژی در ایران می توان به: سرم و واکنس( که عموما به شیوه بیوتکنولوژی قدیمی و سنتی تولید می گردد)، کود و سم های بیولوژیک، کشت بافت گیاهی، محصولات میکروبی و کیت های تشخیصی، بعضی از عناصر دارویی مانند آنتی بیوتیک ها، عملگر های پروتئینی که با استفاده از شیوه های بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک خلق می شوند و در بخش های گوناگونی مورد آزمایش قرار می گیرند. عناصر شیمیایی مثل: الکل، اوره، استون و اسیداستیک هم قابل مشاهده می باشند که تقریبا در ساخت آنها از شیوه های بیوتکنولوژی بهره برداری می شود.

رشته بیوتکنولوژی دارای تاریخی دیرینه می باشد و پیدایش آن از سال های خیلی قبلی شروع شده و تاکنون به فعالیت خود ادامه داده است.

با توجه به مدت زمانی که این رشته فعالیت خود را آغازه کرده می توان گفت در 3 دوران مختلف این رشته رشد یافته است.

1- دورانی که انسان با بکار گرفتن دانش های اولیه خود درباره محصولات زیستی به خلق فراورده های تخمیری مثل نان، مشروبات الکی، لبنی، ترشی جات و سرکه و دیگر فراورده ها مشغول بوده است. در دوران قبل از میلاد مسیح، اقوامی مثل سومریان و بابلی ها، مخمر جز عناصر اولیه برای تولید مشروبات الکلی بوده است. همچنین اقوام مثری برای تولید نان از مخمر و خمیر مایه در هزاران سال قبل استفاده می کرده اند. در این برهه زمانی از مجموعه عملی های بسیار ساده و ابتدایی بیوتکنولوژی و بخصوص خمیر کردن بوسیله آدمی ساخته می شده است.

2- زمانه ابتدایی قرن حال حاظر که بوسیله دانش آگاهانه از روش های خمیر کردن و کاشت میکروارگانیسمها در فضای مطلوب و پس از این بکار گرفتن فرمانتور ها در ساخت آنتی بیوتیکها، آنزیمها، انجام عناصر غذایی، عناصر شیمیایی آلی و دیگر مخلوط ها، انسان به توسعه این دانش اقدامات بیشتری را انجام داد. د رآن زمان این قسمت از دانش به نام میکروبیولوژی صنعتی معروف شد و در حال حاظر هم جریان بکار گرفتن این مجموعه عمل ها در حیات آدمی دوام دارد. ولی به نظر می آید که به مرور زمان با بکار گفتن روش های بیوتکنولوژی تازه تعداد زیادی از فعالیت های نام برده هم مورد اثر واقع شوند و به سوی پیشرفت و کارآیی زیادتری تبدیل شود.

3- عصر بیوتکنولوژی تازه که با همیاری علوم ژنتیک موفق به ایجاد دگرگونی هایی در زندگی آدمی شده است.

 

دانشگاه های  رشته بیوتکنولوژی

رشته بیوتکنولوژی به تازگی در حال رشد و توسعه می باشد و هرروزه سطح گرایش های مربوط به آن رو به افزایش است. در دانشکاه های زیر تدریس خواهد شد

دانشگاه الزهرا

دانشگاه تهران

دانشگاه خوارزمی تهران

دانشگاه شاهد

دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه تخصصی فناوری های نوین

نوشتهٔ پیشین
ترجمه تخصصی رادیولوژی
نوشتهٔ بعدی
ترجمه تخصصی اقتصاد

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست