ترجمه تخصصی اقتصاد - دارالترجمه رسمی پارسیس
ترجمه تخصصی اقتصاد

ترجمه تخصصی رشته اقتصاد

ترجمه تخصصی اقتصاد

ترجمه تخصصی اقتصاد جزء جدایی ناپذیر از فرآیند تجارت بین المللی است , در عصر حاضر به دلیل اهمیت این رشته و ارتباط نزدیک آن با تجارت بین الملل ترجمه با کیفیت بالا ازمتون اقتصادی توسط دارالترجمه تخصصی پارسیس ارائه خواهد شد , لطفا جهت هرگونه سفارش از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

 

ثبت سفارش ترجمه تخصصی

 

ما تمام وقت از اقتصاد می شنویم، اما دقیقا منظور از اقتصاد چیست؟

در این مطلب ما هم خدمات ترجمه تخصصی را ارائه میدهیم وهم با شما در مورد علم اقتصاد مختصری صحبت خواهیم کرد،لازم به ذکر است این اطلاعات در دپارتمان ترجمه تخصصی اقتصاد بازبینی و نگارش شده است .

اقتصاد چیست؟

اقتصاد یک سیستم درون سازمانی است که یا در تولید و توزیع کالاها و خدمات در یک جامعه سهیم هستند ویا به طور مستقیم  نقش خود را ایفا می کنند.

اقتصاد دانان تصمیم می گیرند که منابع در میان اعضای یک جامعه توزیع شود؛ آنها ارزش کالاها یا خدمات را تعیین می کنند.

نظام اقتصادی در یک جامعه

نظام اقتصادی در یک جامعه

نظام اقتصادی در یک جامعه :

جامعه چگونه نظام اقتصادی خود را تشکیل می دهد، عمدتا یک مسئله سیاسی و اجتماعی است. ساختار سیاسی و حقوقی یک جامعه، چگونگی انباشت ثروت، نحوه توزیع ثروت , منابع و شیوه رقابت بین شرکت کنندگان مختلف در اقتصاد را کنترل می کند. سیستم های اقتصادی در یک جامعه به عنوان پایه نظام افتصادی به حساب می آیند .

سیستم های اقتصادی به یکی از دو دسته زیر تقسیم می شوند: سیستم های بازار و سیستم های فرماندهی.

در یک سیستم بازار، افراد خود به خود  وبه صورت فردی کاری را تولید و به فروش میرسانند در این سیستم قانون قیمت گذاری واحدی وجود ندارد،

در نظام اقتصادی بازار، قانون عرضه و تقاضا اقتصاد را مدیریت می کند. اگر تقاضای زیادی برای یک محصول وجود داشته باشد و ان محصول به تعداد کمی عرضه شود آن را به قیمت بالا میتوان به فروش رساند .

متناوبا، اگر تقاضای کم و عرضه زیاد باشد، قیمت پایین خواهد بود. به عبارت دیگر، بازار قیمت کالاها، خدمات و کار را تعیین می کند.

تقاضا نیز تعیین خواهد کرد که چه مقدار از محصول تولید خواهد شد.

یک سیستم فرماندهی نظام اقتصادی است که تصمیم گیری اقتصادی متمرکز و معمولا در دست دولت است. دولت عوامل تولید را کنترل می کند و تصمیم می گیرد که چه چیزی تولید کند، چه مقدار تولید کند و چه کسی محصول را به پایان رساند. در تئوری، ایده این است که تمام تولید و توزیع به اهداف اجتماعی مطلوب هدایت می شود. نمونه های کلاسیک سیستم های فرماندهی عبارتند از اقتصاد اتحاد جماهیر شوروی سابق و اقتصاد چین امروزی.

سه سیستم اقتصادی بزرگ در استفاده دولت های مدرن وجود دارد: سرمایه داری، سوسیالیسم و ​​کمونیسم. که هر کدام تعریف جداگانه ای دارد و فقط به نام آنها در اینجا بسنده میکنیم.

اقتصاد  یا Economics علمی است که از زیر شاخه های علوم اجتماعی محسوب می شود. این علم به تحلیل رفتار های عوامل اقتصادی در سطح خرد و کلان و هچنین نوع تاثیر گذاری آن ها بر یکدیگر می پردازد. اقتصاد به عنوان رشته ای استراتژیک برای کشورهای توسعه یافته مطرح است و هر ساله، بودجه های زیادی را در زمینه تحقیقات و توسعه اقتصادی صرف می کنند که این نشان دهنده جایگاه بالای این رشته در میان علوم دانشگاهی است. پارسیس با در اختیار داشتن مترجمان با تجربه و تحصیلکرده در رشته اقتصاد آماده ارائه خدمات ترجمه تخصصی اقتصاد، در تمامی گرایش های آن به متقاضیان می باشد.

ترجمه تخصصی اقتصاد در پارسیس با کمک مترجمان تحصیلکرده در رشته اقتصاد و در گرایش های مختلف ارائه می گردد.

تاریخچه اقتصاد مطالعه اقتصاد یا پدیده های اقتصادی گذشته است

تاریخچه اقتصاد مطالعه اقتصاد یا پدیده های اقتصادی گذشته است

تاریخچه و معرفی رشته اقتصاد

تاریخچه مطالعه وقایع است , در واقع نقطه شروعی خاص است که همه چیز ابتدا از آن شکل گرفته است.

به سادگی می توان گفت که آشنایی با تاریخچه علم اقتصاد تلاش می کند تا ما را با شناخت از فرایندهای اقتصادی، رویدادهای تاریخی را درک کنیم. بسیاری از نظریه های اقتصادی فعلی با مجموعه ای از “واقعیت ها” پشتیبانی می شوند –یا همان مشاهدات ساده بر اساس دنیای واقعی. اما چقدر این حقایق تلطیف شده است؟

تعریف مختصری از تاریخ اقتصادی دشوار نیست. به اندازه کافی آسان است که بگویم این مطالعه جنبه های اقتصادی جوامع در گذشته است. تاریخچه علم اقتصاد به بشر کمک میکند تا دقیق متوجه شود که در گذشته مردم چه گونه متولدو یا دچار مرگ می شدند , چه گونه کسب و کار میکردند و چه طور پیشرفت کردند .

مورخان اقتصادی با تغییرات اقتصادی در طول زمان مواجه هستند –  و همواره این چالش را دارند که چگونه تغییراتی را در شرایطی که انسانها در گذشته زندگی می کنند، حساب کنند.

مورخان اقتصادی  در علم اقتصاد بسیار وسیع موضوعاتی را بررسی می کنند که چرا برخی از کشورها رشد اقتصادی را پشت سر می گذارند یا به عقب می روند، چرا نابرابری اقتصادی همچنان ادامه می یابد، علل تغییر جمعیت و مهاجرت در چیست، و نحوه شکلگیری عملکرد اقتصادی در سازمان ها چه گونه است.

توانایی مورخان اقتصادی برای رفع سوالات در مورد مسائل پیچیده اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و بررسی الگوهای و پیامدهای حوادث در گذشته به این معنی است که آنها اغلب برای پاسخ دادن به سوالات مشابه در مورد تحولات و بحران های اقتصادی فعلی جهانی مناسب هستند.

تاریخ اقتصادی نیاز به رویکرد تخصصی بین رشته ای و مبتنی بر شواهد را خواهد داشت ، با استفاده از این مفاهیم، ​​نظریه ها و مهارت ها از طیف وسیعی از علوم اجتماعی برای مطالعه تحولات اقتصادی، اجتماعی و علوم سیاسی ( پیشنهاد میکنیم مطلب مربوط به ترجمه تخصصی علوم سیاسی را مطالعه نمایید ) را با خود درگیر کرده است . با توجه به طیف وسیعی از این رشته های تخصصی، دانشجویان در برنامه های خود در تمام سطوح اقتصادی  مهارت های مهمی رافرا میگیرند

 

در مورد تاریخچه اقتصاد باید اذعان داشت که خود کلمه اکونومی برگرفته از دو کلمه یونانیοἰκονομία (به معنی خانواده) و نُمُس (به معنی قانون) است.

 

در حدود500 سال قبل از میلاد، دانشمند یونانی به نام هراکلیت برای اولین بار نظریه ای در رابطه با نظام های اقتصادی ارائه داد. این نظریه که با نام تضاد شناخته شده است بیشتر راجب به در حال شدن و تغییر کردن است بر اساس این نظریه، اضداد یا در حال شدن عامل اصلی سازگاری عناصر تشکیل دهنده­ی دنیا است. در این نظریه جهان به رودی تشبیه می شود که دائم جاری است و هر ثانیه با ثانیه قبلش تفاوت دارد بنا براین امکان ندارد که ما بتوانیم در یک رود دوبار شنا کنیم. زیرا که نه آب رود همان آب قبلی است و نه ما همان فرد قبلی هستیم. اصل تضاد در مکتب سوسیالیسم یک اصل پذیرفته شده است.

400 سال قبل از میلاد مسیح فیلسوف بزرگ، سقراط اعتقاد داشت که هدف زندگی بشر رفاه است. اما جالب اینجاست که او هرگز تمرکز ثروت را، راه اصلی آن نمی دانست و فقط از آن به عنوان ابزار مفیدی برای رسیدن به این هدف یاد می کرد. حتی با گذشت زمان طولانی هنوز اختلافات اصلی در نظام های اقتصادی گوناگون پیرامون مساله “تمرکز ثروت” می چرخد. در همین سال ها دیگر فیلسوف بزرگ یونانی، افلاطون در کتاب جمهوریت خود هدف نهایی زندگی جمعی بشر را آرمان شهری می دانست که در آن مرکز ثقل جامعه اشتراکی را عدالت اجتماعی می دانست منظور از عدالت اجتماعی تقسیم مساوی ثروت بین افراد جامعه بود. نظریه افلاطون بر پایه­ی ” اریستوکراسی” یا حکومت اشراف و فرمانروایی برگزیدگان و نخبگان، استوار است.

بر طبق این نظریه جامعه اشتراکی به سه دسته تقسیم می شومند: گروه اول شامل پادشاهان، حکام و دانشمندان می باشد. گروه دوم شامل ارتشیان و جنگجویان می شود و گروه سوم شامل تولید کنندگان مانند کشاورزان، صنعتگران، بازرگانان و سایر افراد می شود.

پس از افلاطون، شاگرد او ارسطو،  نظریه” اصالت فرد” را مطرح می کند. بر اساس این نظریه او فرد را اصل می داند و به بررسی  سیاست اداره خانه، شهرها، جامعه و خود ثروت می پردازد. در این نظریه، تعالی جامع بر اساس تعالی افراد تشکیل دهنده آن امکان پذیر است و جامعه به خودی خود و بدون سعادتمندی تک تک افراد نمی تواند به رستگاری و اوج برسد. این اصل یکی اصول پذیرفته شده در نظام اقتصادی سرمایه داری می باشد. سقراط همچنین میان ارزش مصرفی و ارزش مبادله‌ای کالا تفاوت قائل می شد. وی بین اقتصاد طبیعی و اقتصاد پولی تمایز قائل شده است، چرا که  هدف اقتصاد طبیعی، انجام فعالیت‌های اقتصادی جهت رفع نیاز  می باشد و هدف اقتصاد پولی کسب پول و درآمد است.

بیشتر نظام های اقتصادی دنیا بر پایه اصول اولیه نظریات یونان باستان است. البته با روی کار آمدن حزب کمونیست در شوروی سابق نظریات اقتصادی دیگر ین نیز به وجود آمد که بر پایه ماترالیسم یا مادی گرایی استوار بود و اعتقاد زیادی به برابری افراد جامعه داشت و خواهان تقسیم مساوی ثروت بین افرادجامعه را بود.

ابتدا این اقتصاد با نام اقتصاد سیاسی توسط آنتوان دومون کرتین در قرن شانزدهم به جهان معرفی شد. بعد از آن تا قرن نوزدهم افراد دیگر ی مانند ، جان استوارت در کتاب مبانی اقتصاد سیاسی و دیوید ریکاردو در کتاب اصول اقتصاد سیاسی و مالیات به توسعه این علم پرداختند اما جالب اینجاست که استقلال رشته اقتصاد در دنیا حدود 200 سال است که اتفاق افتاده. د رکشور مانیز چیزی حدود 6 دهه است که علم اقتصاد به صورت آکادمیک، ارائه می شود.

دانشگاه های رشته اقتصاد در دنیا

در لیست زیر چند نمونه از برترین دانشگاه های جهان را در رشته اقتصاد با هم مرور میکنیم

LSE-logo-and-signage-on-building

دانشگاه اقتصاد LSE لندن

مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن (LSE) یکی از مهمترین دانشگاه های علوم اجتماعی در جهان است.ب این کالج در سال 1895 برای “بهبود جامعه” تاسیس شد و از سالهای اولیه آن تأثیر فوق العاده بر توسعه علوم اجتماعی و توسعه سیاست عمومی داشته است.

دانشگاه شیکاگو

دانشگاه شیکاگو

تدریس علم اقتصاد در دانشگاه شیکاگو

دانشگاه شیکاگو در 9 ژوئیه 1890 ساخته شده ، بنیانگذاران دانشگاه، بر این باور بودند که میراث پایدارخواهند ساخت.انها وازه تعهد را در دل دانشجویان کاشتند و فرصت های علمی را بر هر دو جنس مذکر و مونث کاملا برابر ایجاد کردند.

Berkeley_glade_afternoon

دانشگاه برکلی کالیفرنیا

دانشگاه برکلی کالیفرنیا در رشته اقتصاد تدریس میکند

دانشگاه برکلی کالیفرنیا در سال 1868 تأسیس شد و از دیدگاه قانون اساسی ایالت یک دانشگاه متولد شد که “حتی بیشتر از طلا به شکوه و شادی نسل های پیشرو کمک می کند” در این دانشگاه رشته و علم اقتثاد نیز تدریس خواهد شد

رشته اقتصاد  در ایران

این رشته در ابتدا با نام اقتصاد سیاسی در سال 1338 هجری شمس در دانشگاه ملی ایران ارائه شد. امروزه اکثر دانشگاه های ایران اقدام به پذیرش دانشجو در رشته اقتصاد می کنند.

با توجه به موقعیت اقتصادی و سیاسی کشور این رشته از زمان پیدایش تا کنون از اهمیت زیادی برخوردار است. کشور ایران بر طبق سند چشم انداز خود آینده­ای روشن را برای اقتصاد کشور در منظقه ترسیم کرده است و تمامی ارگان ها بر اساس دستیابی به  اهداف  این سند ملزم به انجام امور اقتصادی می باشند و در این بین نقش ارزنده اساتید و محقیقین علم اقتصاد به خوبی و وضوح به چشم می آید.

تربیت کارشناسان اقتصادی که بتوانند باعث بالا رفتن رونق اقتصادی در کشور و در زمینه های گوناگون شوند هدف آموزش علم اقتصاد درایران است.

دانشگاه های برتر این رشته در ایران شامل دانشگاه تهران و دانشگاه علامه طباطبایی می باشند.

که هر ساله افراد زیادی را در این رشته می پذیرند و برای آینده آماده می سازند.

ترجمه مقاله isi اقتصاد

ترجمه مقالات ISI در زمینه اقتصاد در تمامی گرایش ها توسط دارالترجمه پارسیس با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت صورت می گیرد

نوشتهٔ پیشین
ترجمه تخصصی بیوتکنولوژی
نوشتهٔ بعدی
ترجمه تخصصی حمل و نقل

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست