ترجمه تخصصی علوم سیاسی - دارالترجمه رسمی پارسیس

ترجمه تخصصی علوم سیاسی

ترجمه تخصصی علوم سیاسی در دارالترجمه تخصصی پارسیس توسط مترجم تخصصی انجام خواهد شد .

در این مقاله شما رابا رشته علوم سیاسی آشنا می‌کنیم، همچنین به ضرورت این رشته در جامعه می‌پردازیم.در صورتی که نیاز به سفارش ترجمه رشته علوم سیاسی را دارید کافی است که تنها از طریق لینک ثبت سفارش ترجمه اقدام به سفارش ترجمه تخصصی نمایید همکاران دارالترجمه بلافاصله با تماس و اعلام هزینه و زمان خواهند کرد .

سفارش ترجمه تخصصی 

 

 تعریف علوم سیاسی

علوم سیاسی به‌طور گسترده‌ای با تجزیه‌وتحلیل سیستم‌های سیاسی، کاربردهای نظری و عملی سیاست و بررسی رفتارسیاسی سروکار دارد.

ارسطو یک فیلسوف یونانی بود در دوره ی کلاسیک یونان باستان زندگی میکرد ، او بنیانگذار مکتب فقهی فلسفه و سنت ارسطویی است

ارسطو یک فیلسوف یونانی بود در دوره ی کلاسیک یونان باستان زندگی میکرد ، او بنیانگذار مکتب فقهی فلسفه و سنت ارسطویی است

متفکر یونانی، ارسطو، علوم سیاسی را به‌عنوان «مطالعه دولت» تعریف کرده است. بسیاری از دانشمندان علوم سیاسی خود را درگیر حل‌وفصل روابط بین رویدادها و شرایط سیاسی می‌دانند و با این درک امیدوارند که سیستمی از اصول کلی را ایجاد کنند که مسیر دنیای امور سیاسی را متصور می‌سازد.

علوم سیاسی یک حوزه مستقل نیست و با بسیاری از شاخه‌های دیگر مانند جامعه‌شناسی، اقتصاد، تاریخ، مردم‌شناسی درگیر است. دانشمندان علوم سیاسی در این روزها به دلیل تغییر چشم‌انداز سیاست در سرتاسر جهان، بسیار بیشتر پیگیر آن هستند و ازآنجاکه جامعه می‌خواهد درک کند که جهان سیاسی چگونه عمل می‌کند، به کسی نیاز دارد تا نکات جزئی علوم سیاسی را توضیح دهد. هرگونه مطالعه تصادفی روزنامه‌ها و کانال‌های تلویزیونی نشان می‌دهد که دانشمندان علوم سیاسی در خطّ مقدم مباحثات و مذاکرات برای دانش و تخصص خود می‌باشند.

 

ترجمه تخصصی علوم سیاسی

ترجمه تخصصی علوم سیاسی

 تعریف علوم سیاسی

علوم سیاسی، مطالعه سیستماتیک از حکومت با استفاده از روش تجربی و به طور کلی روش های علمی تجزیه و تحلیل است. به  عنوان دیگر ، علوم سیاسی، دولت و ارگانها و موسسات آن را بررسی می کند. با این حال، نظم معاصر از نظر علمی گسترده تر است و شامل همه عوامل اجتماعی، فرهنگی و روانی می شود که به طور متقابل بر عملکرد دولت و سیاست های سیاسی تأثیر می گذارد

گرچه علم سیاست بسیار متشکل از سایر علوم اجتماعی است، اما نقش اصلی آن در سطوح بین الملل ملی و محلی بسیار متمایز است .

تئوری سیاسی عمدتا با مبانی جامعه و مؤسسات سیاسی آغشته شده است. این تمرکز بر طبیعت بشر و اهداف اخلاقی سیاسی است.

برای روشن کردن این مفاهیم، ​​نظریه پردازان سیاسی بر نوشته های ماندگار سیاسی یونان باستان تا حال حاضر و در نوشته های گوناگون توسط فیلسوفان تحقیقات مدونی را انجام می دهند . نظریه سیاسی بر تحقیقات تجربی نیز تاکید می کند که چگونه نهادهای سیاسی در عمل کاری مفید می کنند. در اینجا، نظریه  پردازان سیاسی، باورهای زندگی سیاسی را که در نوشتههای مهم سیاسی مطرح شده اند، به بررسی مجدد در پرتو رفتارهای انسانی ادامه میدهند.

در هر صورت، نظريه سياسي در نهایت به تفکر سیاسی عمیق نقش می بخشد و شهروندان را مجبور می کند تا اقدام سیاسی و خلاقانه ای را به وجود آورند.

سیاست مقایسه یک رشته وسیع با رویکردهای مختلف و اهداف جامعه برا اساس علم است . برخی از محققان و محققان سیستم های سیاسی معاصر را مقایسه می کنند تا قضاوت کنند که کدام نوع بهترین ارزش های خاصی را ارائه می دهد: نظم، برابری، آزادی، امنیت اقتصادی و رفاه شهروندان در گروه این گونه بررسی هاست.

 

علوم سیاسی

علوم سیاسی

 

حوزه علوم سیاسی بسیار گسترده است و متخصصان رشته علوم سیاسی را به پنج رشته فرعی تقسیم کرده‌اند که عبارت‌اند از: تئوری سیاسی، مدیریت دولتی، سیاست تطبیقی، روابط بین‌الملل، و حقوق عمومی.

لازم به ذکر است که این رشته‌های فرعی، سراسر حیطه اقتصاد سیاسی مدرن را پوشش می‌دهند و اساس مطالعه و درک چگونگی عملکرد سیاسی جهانی را فراهم می‌کنند. مطالعه موضوعات مرتبط با تخصیص و توزیع و همچنین انتقال قدرت، یکی از مشغله‌های اصلی دانشمندان علوم سیاسی است. موفقیت ساختارهای حکومتی نیز توسط دانشمندان علوم سیاسی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که عوامل چندلایه و چندگانه را در عمل بررسی می‌کنند که به اجرای خوب یا بد حکومت کمک می‌کنند.

در حال حاضر حوزه دانشمندان علوم سیاسی به حدّی گسترش یافته است که گستره‌ی مطالعه‌ی انتخابات دموکراتیک در سراسر جهان را دربرمی گیرد. به‌عبارت‌دیگر، با انفجار در سیستم‌های سیاسی سراسر جهان، دانشمندان علوم سیاسی و حوزه مطالعاتی آن‌ها به‌طور چشمگیری افزایش یافته است.

 

اهمیت علوم سیاسی

اهمیت علوم سیاسی

 

دانشمندان علوم سیاسی

 

اهمیت علوم سیاسی در این واقعیت نهفته است که همه ما در دوران نظام‌های سیاسی زندگی می‌کنیم و تحت تأثیر تغییرات سیاسی جهان قرار گرفته‌ایم. با ظهور جهانی‌سازی، افزایش قابل‌توجهی در علاقه مردم جهان نسبت به درک سیستم‌های سیاسی کشورهای دیگر پدید آمده است.

درنتیجه دانشمندان علوم سیاسی باارزش و مهم قلمداد می‌شوند در لیست زیر به صورت خلاصه به معرفی دانشمندان علوم سیاسی میپردازیم 

افلاطون

افلاطون

افلاطون با نام های متفاوت آریستوکلس ملقب به پلاتون ,پلاتو یا افلاطون به عنوان یکی از فیلسوفان بزرگ یونانی در کنار سقراط و ارسطو شناخته شده است بسیاری او را بزرگ‍ترین فیلسوف تاریخ می‌دانند[۱] و کتاب جمهور او را مهم‌ترین کتاب تاریخ برمی‌شمارند

سیمور مارتین لیپست (18 مارس 1922 - 31 دسامبر 2006) یک جامعه شناس آمریکایی بود. کار اصلی او در زمینه های جامعه شناسی سیاسی، سازمان اتحادیه های کارگری، طبقه بندی اجتماعی، افکار عمومی و جامعه شناسی زندگی فکری بود.

سیمور مارتین لیپست

سیمور مارتین لیپست (18 مارس 1922 – 31 دسامبر 2006) یک جامعه شناس آمریکایی بود. کار اصلی او در زمینه های جامعه شناسی سیاسی، سازمان اتحادیه های کارگری، طبقه بندی اجتماعی، افکار عمومی و جامعه شناسی زندگی فکری بود.

Thomas Jefferson (نوماس جفرسون ) از بنیانگذاران بزرگ جمهوری در آمریکا بود او همچنین از بنیانگذاران اصلی دانشگاه ویریجینیا است

توماس جفرسون

Thomas Jefferson (نوماس جفرسون ) از بنیانگذاران بزرگ جمهوری در آمریکا بود او همچنین از بنیانگذاران اصلی دانشگاه ویریجینیا است

ارتباط علوم سیاسی و سایر علوم اجتماعی

همان‌طور که در ابتدای مقاله ذکر شد، علوم سیاسی مطالعه نظام‌مند دولت و عملکرد سیاسی آن است. مطالعه علوم سیاسی به مردم توانایی نفوذ و متقاعد کردن مقامات برای انطباق با فشارهای گسترده توسعه‌ای و هدایت مسیری که دولت در آن به سر می‌برد را می‌دهد. ازآنجاکه علوم سیاسی به مطالعه سیاست جهانی مربوط می‌شود، با دیگر علوم اجتماعی مانند تاریخ، جامعه‌شناسی، فلسفه و روانشناسی ارتباط دارد.

لازم به ذکر است که علوم سیاسی شاخه‌ای از علوم اجتماعی است که مربوط به عملکردهای اقتصاد سیاسی بین‌الملل است و درنتیجه یک رابطه همزیستی با سایر علوم اجتماعی که بخش‌های دیگر سیاسی جهانی را موردمطالعه قرار می‌دهند، را به اشتراک می‌گذارد.

ما تاریخ، جامعه‌شناسی، فلسفه و روانشناسی را در این مقاله انتخاب کرده‌ایم زیرا این سه مورد حوزه‌هایی هستند که چگونگی عملکرد دانشمندان علوم سیاسی را نشان می‌دهند.

تاریخ، جامعه‌شناسی و علوم سیاسی

علوم سیاسی رابطه نزدیکی با تاریخ دارد، زیرا الگوهای گذشته، نشانه‌هایی از آینده را دربردارند. هیچ‌گونه راهنمای بهتری برای شناخت حال حاضر و پیش‌بینی آینده، بهتر از مطالعه وقایع گذشته و ارتباط آن‌ها به آینده وجود ندارد. به‌عنوان‌مثال زمانی که دانشمندان علوم سیاسی تلاش می‌کنند مسیر احتمالی که سیاست جهانی به آن نیاز دارد را پیش‌بینی کنند، به تاریخ اتکا خواهند کرد تا رفتار سیاسی را پیش‌بینی کنند.

علوم سیاسی همچنین با جامعه‌شناسی درهم‌تنیده‌اند، ازآنجاکه هر دو شاخه تلاش در مطالعه رفتار انسان در گروه را دارند. درحالی‌که جامعه‌شناسی تمام جوامع را موردمطالعه قرار می‌دهد، علوم سیاسی به سیستم‌های سیاسی مرتبط می‌شود که بخشی از جامعه بزرگ‌تر هستند. مطالعه تعاملات میان مردم و دولت هدفی است مشترک بین هم جامعه‌شناسی و هم علوم سیاسی؛ درنتیجه یک رابطه همزیستی میان جامعه‌شناسی و علوم سیاسی وجود دارد.

فلسفه، روانشناسی، و علوم سیاسی

بُعد بعدی مربوط به فلسفه است. ازآنجاکه رفتار سیاسی و حاکمیت برحسب فلسفه سیاسی موردمطالعه قرار گرفته‌اند که با مفاهیم مختصر نقش دولت و ارتباط مردم و دولت با تأکید بر شناخت مفاهیم رفاه عمومی و روابط اجتماعی بزرگ‌تر سروکار دارد، هم علوم سیاسی و هم فلسفه دارای زمینه‌های مشترکی در این جنبه‌ها می‌باشند.

آخرین حوزه علوم اجتماعی انتخاب‌شده، روانشناسی است، این حوزه رفتار انسانی را در جامعه موردمطالعه قرار می‌دهد، هر دوی علوم سیاسی و روانشناسی دارای نقاط مشترکی نیز هستند.

 

ترجمه تخصصی فارسی به انگلیسی علوم سیاسی

توانایی ترجمه تخصصی در یک حوزه خاص، نیاز به دانش دارد. مترجم خوب نه‌تنها باید زبان مبدأ را به‌طور کامل درک کند بلکه باید قادر به تشخیص همه نکات ظریف، ابهامات، اصطلاحات و انتقال آن‌ها از یک زبان به زبان دیگر باشد.

مترجم نمی‌تواند چیزی را ترجمه کند، مگر اینکه آن را درک کرده باشد.

اگر شخص مترجم متن را کامل درک نکند، ممکن است آن را اشتباه تفسیر کرده و ترجمه‌ای را که کاملاً دقیق نیست ارائه دهد.

یکی از قابلیت‌های مترجم حرفه‌ای، ترجمه تخصصی علوم سیاسی است، این ویژگی جز با تخصص و تحقیق در مبحث موردنظر حاصل نمی‌گردد.

نوشتهٔ پیشین
ترجمه تخصصی مدیریت جهانگردی
نوشتهٔ بعدی
ترجمه تخصصی ایمنی صنعتی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست