ترجمه تخصصی حمل و نقل - دارالترجمه رسمی پارسیس

ترجمه تخصصی حمل‌و‌نقل

ترجمه تخصصی مقالات رشته حمل‌و‌نقل توسط مترجمان تخصصی این رشته در دارالترجمه رسمی پارسیس صورت می‌گیرد.اگر میخواهید به طور تخصصی ترجمه خود را به ما بسپارید حتما از طریق لینک زیر کلیک کنید .

ثبت سفارش ترجمه

 

نکته : لازم به ذکر است ما در ترجمه تخصصی رشته های دانشگاهی با استفاده از مترجمان هم رشته و متخصص در هر حوزه ای اقدام به ترجمه کلی کرده و با بازبینی های تخصصی توسط یک گروه سفارشات را تحویل خواهیم داد.

معرفی رشته حمل‌ونقل

در چند دهه گذشته توجه متخصصان و کارشناسان بسیار زیادی در سراسر دنیا به رشته حمل‌و‌نقل معطوف شده است. رشته حمل‌و‌نقل به عنوان یکی از زیربنایی‌ترین و پرکاربردترین رشته‌های مهندسی در جهان معرفی می‌شود. این رشته که از مهندسی عمران (بد نیست مطلب مربوط به ترجمه تخصصی دبیر فنی عمران را نیز مطالعه نمایید ) نشات گرفته شده است همواره در طول تاریخ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده است چرا که بطور کاملا مستقیم با زندگی انسان در ارتباط است.

مهندسی حمل‌و‌نقل محدود به حوزه خاصی نمی‌شود و هر انتقال و جابجایی انسان و کالا در هر بعدی را شامل می‌شود.

صنعت حمل‌ونقل دریایی، زمینی و هوایی سه گروه اصلی این مهندسی محسوب می‌شوند که خود حمل‌ونقل زمینی به دو دسته حمل‌ونقل  ریلی و جاده‌ای تقسیم‌بندی شده است. در تمامی حوزه‌های بیان شده، مهندسی حمل‌ونقل با مدیریت و برنامه‌ریزی تمامی مسائل مربوطه در حوزه جابجایی یکی از مهم‌ترین صنایع جهان محسوب می‌شود. سیستم حمل‌ونقل از بعد پدافند غیرعامل نیز بسیار پراهمیت است چرا که در مبحث ذکر شده از مهمترین عوامل کاهش خسارات وارده در زمان بروز مشکل می‌باشد.

حمل و نقل چیست ؟

جابجایی فیزیکی از یک نقطه به نقطه دیگر، مانند انتقال کالاها از انبار به مشتری را فرآیند حمل و نقل می نامند . فرایند حمل و نقل پس از تولید و بسته بندی کالاها دنبال می شود و توسط یک شرکت حمل و نقل یا تدارکات کنترل می گردد.

 

هنگام شروع کسب و کار در تجارت الکترونیکی ممکن است بخواهید با پرداختن به موضوع  حمل و نقل خود، هزینه های را کاهش دهید. با این حال، با توجه به رشد کسب و کار شما، دیگر قادر به انجام حمل کالا شخصا توسط خودتان نخواهید بود.

حمل و نقل کالا ها و ابزارآلات بسته به نوع فاصله مبدا و مقصد میتواند متفاوت باشد امروز حمل و نقل های هوایی بسیار گران تر بوده اما مدت زمان کمتری کالا به مشتریان منتقل میگردد .

همیشه یک نکته بسیار مهمی در مباحث حمل و نقل کالا وجود دارد برای کسانی که میخواند تعداد کمی کالا را مثلا از طریق کشتی و یا هواپیما منتقل کنند هزینه بالاتری دارد اما مثلا برای کسی که 100 قطعه وارد کرده است تخفیف عظیمی خواهد داشت.

برای شروع، ما انواع محموله اصلی را تعریف می کنیم. برای اهداف این مقاله، محموله ها به انواع زیر تقسیم بندی می شوند :

خشک

مایع

تخصصی

هر کدام از این ها می توانند به زیر شاخه ها تقسیم شوند. برای مثال محموله های خشک عبارتند از فله، ظروف, غلات و غیره در گذشته ، کشتی های خشک محرک اصلی اصلی ناوگان تجاری جهان بودند.

محموله های مایع به طور عمده بر اساس نفت، اما همچنین ممکن است شامل مواد شیمیایی و گاز مایع نیز باشند . محموله در جاهای مختلف ذخیره می شود و سرعت و اثربخشی فرآیند بارگیری و تخلیه بستگی به مهارت خدمه کشتی و کارگران بندر و یا “حمل و نقل” دارد.

این کشتی ها گاهی اوقات به طور منظم بین دو یا چند بنادر به عنوان “خطوط” عمل می کنند،

تاریخچه حمل و نقل

تاریخچه حمل و نقل

تاریخچه حمل و نقل

هزاران سال پیش با استفاده از ظروف خام و چوب و برگ درختان به تولید ساخت کشتی های آبی برای حرکت رواج داشت .

در دروان باستان، مردم از پالت ها، سیاهه های مربوط به چوب بامبو، بست های نردبانی شکل، پوسته های حیوانی پر از هوا و سبدهای پوشیده شده از  کاه برای عبور از آب های کوچک استفاده می کردند.

اولین قایق یک چارچوب ساده از چوبها بود که با هم مخلوط شده و به طور معقول و پنهانی پوشیده شده بود. این قایق ها می تواننستند به آسانی بارهای بزرگ و سنگین را حمل کنند.

تاریخ  حمل و نقل  به بررسی یک مطالعه جالب از قدرت و بقای غریزه بشر در گذشته  می پردازد. به عنوان مثال، در دوران باستان، به جای ابزاری مانند پارو مردم دست خود را در کنار قایق های کوچک خود به آب میزدند تا آن را هدایت کنند.  اختراع بادبان در صنعت حمل و نقل دریایی اختراع بادبان بزرگترین نقطه عطف  در تاریخ دریانوردی بود. بادبانها عمل عضلات انسانی را جایگزین کردند و به ونه ای که قایقهای دریایی می توانستند  در سفرهای طولانی با بارهای سنگین تر راه بروند. کشتی های پیشین با استفاده از بادکنک های جعبه ای که برای باد کردن باد مناسب بودند. بعد از آن، بادبانهای جلو و عقب شناسایی شدند.

قایق های باستانی مصریان

قایق های باستانی مصریان

در حدود 6000 سال قبل از میلاد تصاویری باستانی کشف شده که نشان از تغییرات عظیمی در ساخت قایق های نفر بر برای حمل و نقل کالا و افراد استفاده می شد .

این تکنیک به روش سنتی تا حدود 150 سال پیش نیز ادامه یافت .

هرچند در آینده صنعت بخار در حمل و نقل وارد شده و غالب بود اما هرگز جهانی نبود .

اولین شواهد تاریخی نشان می دهد قایق در مصر در هزاره چهارم قبل از میلاد یافت می شود. فرهنگی که تقریبا کاملا ساحلی است، مصر در امتداد نیل، به طور کامل به این صنعت حمل و نقل وابسته بود .

قایق های مصری در آن زمان  عموما بادبانی بودند .

از آنجایی که آنها به رود  نیل وابسته بودند و در کانال های باریک به باد تکیه کرده بودند،لذا استفاده از قایقرانی ضروری بود.

این امر در بیشتر ناوبری ها حاکم بود

ناوگان دریایی در میان مردم مصر در اوایل هزاره سوم قبل از میلاد آغاز شد. با توجه به هردوت مورخ یونان قرن پنجم پیش از میلاد، پادشاه مصر حدود 600 سال قبل از میلاد ناوگان دریایی را از بندر دریای سرخ فرستاد که از طریق مدیترانه پس از گذشت بیش از دو سال به مصر بازگشت.  مدیریت و بازرگانی دریایی  رفته رفته به دوران آینده رسید یعنی از دوران 6 هزار  سال قبل از میلاد مسیح تا سال های 1955 تکمیل شد پیشنهاد میکنم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ترجمه تخصصی مدیریت و بازرگانی دریایی کلیک کنید تا به نوعی با تاریخچه حمل و نقل دریایی نیز آشنا شوید .

حمل و نقل زمینی

اگر بخواهیم به طور خلاصه از تغییرات حمل و نقل زمینی اطلاع یابیم باید به موارد زیر اشاره کنیم

حمل و نقل از طریق حیوانات , حمل و نقل از طریق چرخ دستی ,حمل و نقل از طریق دوچرخه ,حمل و نقل از طریق موتور بخار و قطارحمل و نقل از طریق ماشین

 

هزاران سال پیش، مردم شروع به استفاده از الاغ و اسب برای سفر و حمل و نقل زمینی استفاده میکردند . حدود 3500 سال قبل از میلاد، چرخها اختراع شدند. اولین چرخ ها به سادگی دیسک های جامد بودند که از یک توده چوب جدا شده بودند. چرخ دنیای حمل و نقل زمینی  را تغییر داد که مردم مسافرت می کردند و چیزها را حمل می کردند. قبل از اینکه چرخ اختراع شد، میزان چیزهایی که مردم میتوانستند در مسافتهای طولانی حمل کنند، محدود بود. امروز چرخ ها در بسیاری از انواع حمل و نقل مانند اتومبیل ها، دوچرخه ها و اسکیت بورد استفاده می شود .

صنعت حمل نقل هوایی نیز دارای تاریخچه مهمی است ما به طور خلاصه آن را در بخش ترجمه تخصصی هوانوردی معرفی کرده ایم .

 

کاربرد مهندسی حمل‌ونقل

کاربرد اصلی رشته مهندسی حمل‌ونقل در طراحی زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی‌های حوزه حمل‌ونقل است. انواع مدلسازی و تصمیم‌گیری‌های ریاضی، مدیریت و برنامه‌ریزی حرکتی در این حوزه مهم، در مهندسی مذکور بررسی می‌شوند. شاید مهمترین جلوه قابل لمس از مهندسی حمل‌و‌نقل در شاخه زمینی آن و مباحث مربوط به ترافیک شهری باشد. موضوعی بسیار مهم که همه روزه در جوامع مختلف مورد بحث و کنکاش قرار می‌گیرد. موضوعی که بحث اتلاف زمان در آن به خوبی قابل مشاهده است. زمانی که در یک کشور سیستم‌های ارتباطی حمل‌ونقل دچار مشکل شود تمامی صنایع وابسته را درگیر خود کرده و با چالش‌های بسیار جدی مواجه می‌کند.

دانشگاه های رشته مهندسی حمل و نقل

ما در این لیست برخی دانشگاه های ایرانی که در رشته مهندسی حمل و نقل دانشجو میپذیرند را معرفی خواهیم کرد

دانشگاه علم و صنعت ایران در رشته مهندسی حمل و نقل دانشجو میپذیرد

دانشگاه علم و صنعت ایران

پذیرش دانشجو در رشته مهندسی حمل و نقل

تحصیل دردوره های مدیریت حمل ونقل در دانشگاه علم و صنعت ایران در رشته دکترا انجام میپذیرد این رشته در دانشکده مهندسی عمران تدریس خواهد شد

دانشگاه صنعتی امیر کبیر

دانشگاه امیر کبیر

تدریس در رشته حمل و نقل در دانشگاه امیر کبیر انجام می شود

وب سايت دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران در رشته مهندسی حمل و نقل دانشجو میپذیرد دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) متولی این امر خواهد بود.

دانشگاه صنعتی اصفهان

دانشکده مهندسی حمل و نقل | دانشگاه صنعتی اصفهان

تدریس رشته مهندسی حمل و نقل در دانشگاه اصفهان

توجه به حمل ونقل به عنوان یک رشته مهندسی مجزا در دانشکده مهندسی حمل و نقل دانشگاه صنعتی اصفهان بیش از پیش به کار گرفته شده است .
راه و ترابری، برنامه‌ریزی حمل و نقل و زیر ساخت‌های حمل و نقل از جمله گرایش‌های پیش‌بینی شده برای این رشته در دانشکده صنعت حمل‌ونقل دانشگاه صنعتی اصفهان است

دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف

تدریس رشته حمل و نقل در دانشگاه شریف

تحلیل و ارزیابی سیستم های حمل و نقل، مهندسی ترافیک پیشرفته در دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شریف تدریس میگردد

هوشمندسازی مهندسی حمل‌ونقل

در جهان امروز بیشتر اعمال و کارهای بشر به ربات‌های دارای هوش مصنوعی سپرده می‌شوند. محققان بر این اعتقاد هستند که هوش مصنوعی با اعمال خطای کمتری می‌تواند مسائل و مشکلات را حل نماید. در مهندسی حمل‌ونقل نیز در دهه اخیر هوشمندسازی به نحو چشمگیری افزایش یافته است. اوج این پیشرفت در هدایت خودکار وسایل نقلیه همچون هواپیما، کشتی و خودروها می‌باشد. تمامی شرکت‌های خودروسازی با تکیه بر کادر مجرب خود همواره در تلاش هستند تا خودروهای بدون راننده را در سال‌های آینده راهی بازار هدف خود کنند. هوشمندسازی در صنعت حمل‌ونقل در حیطه‌های دیگر این مهندسی نیز نفوذ کرده است. امروزه در حمل‌ونقل شهری شاهد تغییرات بسیار گسترده‌ای در کنترل این صنعت هستیم. انواع دوربین‌ها و تابلوهای هوشمند در ثبت تخلف و المان‌ها و تجهیزات مورد استفاده در این سیستم سبب شده تا رشد بسیار زیادی را در این حوزه شاهد باشیم.

آینده مهندسی حمل‌و‌نقل

با توجه به روند رو به رشد این صنعت شاهد آن هستیم که در سال‌های آینده تغییرات شگرف بیشتری را در مهندسی حمل‌ونقل شاهد باشیم. صنعتی که به شدت با زندگی روزانه انسان عجین شده است و کوچکترین مشکل و اشتباه در آن می‌تواند تاثیرات جبران‌ناپذیری را در صنایع دیگر وارد کند. لغو پروازهای هواپیمایی، بسته شدن مسیر حرکت کشتی‌ها و ایجاد مشکل در تردد وسایل نقلیه زمینی از مشکلاتی است که تبعات بسیار سنگینی را برای هر کشوری به همراه دارد.

ترجمه تخصصی رشته حمل‌ونقل

رشته مهندسی حمل‌ونقل همانند سایر مهندسی‌های روز دنیا دارای مراجع، مقالات و کتاب‌های گسترده‌ای است. بسیاری از محققان به علت مشکلاتی از جمله عدم توانایی در ترجمه دقیق و مفاهیم این رشته یا کمبود زمان قادر به ایجاد یک متن ترجمه قوی از مهندسی حمل‌ونقل نیستند. استفاده از یک شرکت معتبر با کادر حرفه‌ای همواره می‌تواند در زمینه ترجمه مقالات تخصصی بسیار مفید و کارآمد باشد. دارالترجمه با بهره‌گیری از انواع متخصصان و کارشناسان در زمینه‌های مختلف توانسته تا در ترجمه مقالات تخصصی کمک شایانی را به سایر محققان ارائه دهد.

 

نوشتهٔ پیشین
ترجمه تخصصی اقتصاد
نوشتهٔ بعدی
ترجمه تخصصی روانشناسی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست