ترجمه رسمی توصیه نامه تحصیلی - دارالترجمه رسمی پارسیس
ترجمه رسمی توصیه نامه

ترجمه رسمی توصیه نامه تحصیلی

 ترجمه رسمی توصیه نامه تحصیلی

ترجمه توصیه نامه در دارالترجمه رسمی پارسیس انجام می شود ؛قالب ترجمه رسمی توصیه نامه کاملا استاندارد بوده و جهت اخذ پذیرش و یا استخدام بسیار مناسب خواهد بود,جهت سفارش ترجمه رسمی تنها از طریق لینک زیر اقدام نمایید .

 

ثبت سفارش ترجمه 

 

یک توصیه نامه تحصیلی چیست؟

یک توصیه نامه تحصیلی توسط یک کارفرما، همکار، مشتری، استاد یا شخص دیگری که می تواند کار فردی یا عملکرد دانشگاهی را توصیه کند، نوشته می شود.

هدف  توصیه نامه ها برای مهارت ها، دستاوردها و توانایی شخص نگارش می شود. از این توصیه نامه ها به عنوان نماد ها استفاده میگردد، در نظر  بگیرید برای نشان دادن یک رای اعتماد به شخصی که به عنوان نماینده و یا نامزد در اخذ بورسیه و یا اقامت و یا ادامه تحصیلی در کشور مقصد را دارد ابزاری کلیدی در استفاده از نیرو های بالقوه خواهد بود.

اغلب، یک توصیه نامه برای مدیر اجرایی یا مأمور پذیرش برای تسهیل مصاحبه یا معرفی کاندیدا ارسال می شود.

چه چیزی در توصیه نامه به کار می رود ؟

یک توصیه نامه توصیفی از مهارت و توانایی های فردی و علمی یک شخص در رابطه با اشتغال یا تحصیلات است.

اگر از شما خواسته شده است  توصیه نامه ای را برای اشتغال یا توصیه نامه تحصیلی بنویسید، ممکن است دچار مشکل شوید تا بدانید که چه اطلاعاتی باید شامل شود. این قالب توصیه نامه نشان می دهد که یک قالب نامه معمولی از توصیه ها، با جزئیات درون آنها در هر بند میتواند ارائه شود .

نکته :قبل از هرچیز بهتر است بدانیم یک توصیه نامه تحصیلی باید شامل اطلاعاتی در مورد اینکه چه کسی هستید، ارتباط شما با شخصی که توصیه نامه توسط او نوشته می شود، و اینکه  چرا واجد شرایط و مهارت های خاصی هستید را به عنوان قابل استاندارد توصیه نامه علمی صادر گردد.

هر گاه امکان پذیر است، به ارائه مواردمفید برای ارائه مباحث خاص و نمونه هایی که از شما بابت دستاورد های علمی حمایت شده را درج کنید. به عنوان مثال، به جای اینکه به سادگی بیان کنید که یک نامزد علمی و دانشگاهی موفق هستید، بهتر است ذکر کنید که دارای مقالات ژورنال بوده و اگر مقالات ژورنال خاصی را منتشر کرده و جایزه گرفته اید نام برده شود.

هدف شما این است که یک توصیه نامه قوی ارسال کنید که به شخصی که قرار است توصیه نامه تحصیلیتان در دست او بیافتد بتوانید مراحل مصاحبه , جذب واستخدام را طی کنید تا پذیرفته گردید .

همانطور که در بالا اشاره کردیم یک توصیه نامه علمی شامل ویژگی ها و توانایی هایی است که کاندیدا را مناسب برای یک موقعیت، کالج یا برنامه تحصیلی فارغ التحصیل می کند.

این نامه فرد را برای کار یا برای مدرسه کالج یا فارغ التحصیل توصیه می کند. نامه های توصیه شده معمولا به صورت فردی درخواست می شوند و به طور مستقیم به کارفرما، سایر کارکنان استخدام یا کمیته یا بخش پذیرش ارجاع می شوند.

چه کسی واجد شرایط نگارش توصیه نامه است ؟

انتخاب بهترین افراد برای نوشتن  یک توصیه نامه استاندارد بسیار مهم است و درواقع هوش و زکاوت شما را نشان می دهد . این به سادگی  است شما دانشجویان میتوانید یک لیست از تمام کارفرمایان سابق، استادان و همکاران خود را داشته و کسانی را انتخاب کنید که به احتمال زیاد زمان زیادی برای شما میگذارند

 

. شما همچنین باید مطمئن شوید که نویسنده کسی است که این وظیفه را به طور جدی انجام می دهد و به پروژه اهمیت می دهد. یک توصیه نامه مبهم و شتابزده از هیچ کدام بدتر نیست.

فراتر از آن نویسنده باید کسی باشد که بتواند به طور مستقیم با  مهارت خود صحبت کند. مدیر 10 سال پیش به طور قطع بهترین انتخاب نیست؛ با استاد ترم های گذشته نیز انتخاب مناسبی نیست.

نکات و ترفندها در توصیه نامه

لیستی از ویژگی ها و دستاوردهای که می خواهید در این نامه برجسته کنید تهیه کنید. بدیهی است، این را به عنوان توصیه کننده ارائه ندهید. در عوض، آنها را به عنوان راهنمایی قرار دهید. ایمیل اصلی ، مکان خوبی برای برقراری ارتباط با آنها است، مثلا “من می دانم که مدیر استخدام به ویژه در کاندیداها با مهارت XYZ علاقمند است، بنابراین اگر شما در مورد پروژه من در پروژه ABC احساس مثبت داشته باشید، ممکن است چیزی را ذکر کنید. ”

تفاوت بین یک نامه توصیه ای و یک نامه مرجع

بر خلاف یک مرجع شخصی، اکثر توصیه نامه ها توسط متخصصین نظیر سرپرستان قبلی، استادان و یا همکاران نوشته شده است. توصیه نامه معمولا توصیف زمینه، تحصیلات و تجربیات متقاضی را به طریقی که مهارت و ویژگی خاصی را برجسته می کند نگارش میگردد

اما در حالی که یک نامه  مرجع عمومی تر است و می تواند برای چندین پست ارسال شود.

 

آیا توصیه نامه فقط علمی و تحقیقاتی است ؟

مسلما جواب این سوال خیر است توصیه نامه شغلی نیز میتواند باشد به مطلب زیر دقت نمایید

بعضی از کارفرمایان هنگام بررسی نامزدها برای یک موقعیت شغلی ، نیازمند ارجاعات به توصیه نامه های ارائه شده هستند، در حالی که دیگران ممکن است اولویت کارکنان بالقوه را از شواهد عملکرد رضایت بخش  آنها در پست شغلی قبلی جستجو کنند

اگر از شما خواسته شده است که یک توصیه نامه بنویسید، به یاد داشته باشید که هدف شما این است که ثابت کنید فرد مورد نظرتان کاندید قوی برای کار است. به سادگی بیان تحسین شما کافی نیست؛ نامه باید بر روی نمونه های خاصی تمرکز کند , نامه باید قالب استاندارد داشته و اگر برای مکانی خاص در یک کشور دیگر صادر می گردد باید به خوبی ترجمه شود .

نامه همچنین باید ظاهر حرفه ای داشته باشد و در فرمت کسب و کار نوشته شده و به خوبی ویرایش شود.

 

تمامی دانشجویانی که خواهان اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر در سایر کشور ها هستند باید مدارکی را برای آنان ارسال نمایند و این مدارک حتما باید مورد تایید رسمی قوه قضاییه و وزات خارجه ایران با شد.

یکی از این مدارک که برای دانشگاه بسیار مهم است، توصیه نامه تحصیلی است. خوشبختانه در پارسیس تمامی خدمات ترجمه رسمی مدارک با بالاترین کیفیت توسط کارشناسان و مترجمان رسمی و مورد تایید قوه قضاییه که آگاه و مسلط به مسائل حقوقی می باشند صورت می پذیرد.

 توصیه نامه تحصیلی چیست

توصیه نامه دانشگاهی  توسط استاد دانشگاه با اعتبار علمی شناخته شده برای دانشجویی صادر می شود که عملکرد خوبی و قابل قبولی در یک رشته خاص داشته است و خواهان تحصیل در دانشگاه های معتبر دیگر کشورها می باشد. توصیه نامه تحصیلی برای دانشجویانی که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در حال تحصیل هستند صادر می گردد.

توصیه نامه تحصیلی برای اساتید دانشگاه مقصد جهت قبول یا رد کردن دانشجو متقاضی بسیار هائز اهمیت است، چرا که وی بر اساس آن و با اطمینانی که نسبت به نگارنده توصیه نامه دارد، متن و محتوای آن را ملاک خود برای بررسی علمی و تجربی دانشجوی متقاضی قرار می دهد.

از این رو  توصیه نامه تحصیلی به طور مستقیم در پذیرش دانشگاه ها نقش داشته و ترجمه رسمی آن با رعایت اصول نگارش حرفه ای و با کیفیت بالا می تواند کلید ورود به دانشگاه های مورد نظر دانشجویان متقاضی باشد.

البته گرفتن توصیه نامه برا ی دانشجویان بسیار سخت است چرا که اساتید معتبر که سابقه همکار ی های بین المللی با سایر دانشگاه های دنیا را دارند معمولا وقت کمی برای اختصاص دادن به نوشتن توصیه نامه دارند و همین طور دانشگاه ها نیز معمولا فرم ها ی خاصی دارند که باید همراه پرسش نامه تکمیل گردند.

 

با توجه به اهمیت این مدرک تحصیلی  و تاثیر زیاد آن بر روی آینده دانشجو باید برای تهیه و ترجمه آن بسیار دقت شود.

دارالترجمه پارسیس با برخورداری از مترجمان رسمی و تخصصی خود آماده است تا در زمینه ترجمه رسمی و غیر رسمی توصیه نامه تحصیلی به زبان های انگلیسی توسط مترجم رسمی انگلیسی در دارالترجمه انگلیسی، ترجمه توصیه نامه فرانسوی در دارالترجمه فرانسه ،ترجمه توصیه نامه آلمانی  در دارالترجمه آلمانی و سایر زبان های دیگر که فرد خواهان پذیرش ویزای تحصیلی است ارائه نماید. اگر میخواهید نمونه ترجمه انگلیسی به فارسی ویزای تحصیلی را مشاهده کنید کلیک کنید

شما می توانید با اطمینان کامل سفارشات خود را به این مرکز ارسال نماید.

 در زیر یک نمونه نامه تایپ شده انگلیسی توصیه نامه را مشاهده میکنید

نوشتهٔ پیشین
ترجمه کتاب ترکی
نوشتهٔ بعدی
ترجمه رسمی برگه مرخصی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست