مهمترین نکات برای انتشار مقاله ژورنال - دارالترجمه رسمی پارسیس
انتشار مقاله ژورنال

مهمترین نکات برای انتشار مقاله ژورنال

دانشجویان و محققانی که به دنبال انتشار مقاله ژورنال در مجلات معتبر بین المللی هستند با استفاده از مهمترین نکات برای انتشار مقاله ژورنال که در این مطلب درج شده با مراحل چاپ مقالات ژورنال در سایت های ژورنال آشنا شوند .

انتشار مقاله در سایت های isi  دشوار است اما برای داشتن یک سابقه علمی خوب لازم الاجرا خواهد بود , همانطور که میدانید رقابت دانشگاهی در چاپ و انتشار مقالات ژورنال بسیار شدید است لذا بسیاری از دانشگاهیان در همان اوایل کار احساس نا امیدی کرده و ممکن است به روحیه پژوهشگران صدمه وارد شود .

لازم به ذکر است هیچ ترفند و راه دور زدن برای انتشار قانونی و چاپ مقالات در ژورنال های معتبر بین المللی وجود ندارد اما روش هایی وجود دارد که شانس پذیرش مقالات شما را در این سایت ها افزایش خواهد داد .

انتشار و چاپ مقاله isi

انتخاب ژورنال مناسب برای انتشار مقاله میتواند یک چالش باشد بررسی روش شناسایی سایت های مجلات بین المللی معتبر isi  از نکات مهمی است که دانشجویان همواره با آن درگیر است .

گاهی اوقات گزینه های انتخابی ممکن است بی پایان به نظر برسد لذا همواره این سوال پیش می آید چگونه ژورنال مناسب را برای انتشار مقالات انتخاب کنیم ؟

برای آشنایی هرچه بیشتر و بهتر با مهمترین نکات برای انتشار مقاله ژورنال با ما همراه باشید.

1-  انتخاب ژورنال مناسب برای انتشار مقاله

وقتی میخواهیم مقاله را برای انتشار به سایتهای ژورنال ارسال کنیم , لیست مجلات برتر در زمینه تخصصی ما معمولا اولین نکته است که ممکن است به ذهن ما خطور نماید لذا هیچ ژورنالی همیشه مطابق با اهداف ما نیست .

همه ما می دانیم که ارسال مقاله به ژورنال نامناسب به معنای رد نسخه خطی ما قبل از بررسی خواهد بود .این که تصمیم بگیریم چه ژورنالی مناسب انتشار مقاله است فاکتورهای مختلفی برای این امر وجود دارد این روند میتواند بسیار زمان بر باشد اما اتخاذ یک تصمیم سیستماتیک میتواند به محدود کردن لیست گزینه های مناسب و رسیدن به یک تصمیم منطقی و نهایی به دانشجویان و محققین کمک شایانی کند .

از طریق لینک های زیر به عنوان  راهنمای مورد نظر می توانید انتخاب خود را محدود کنید

2- مطالعه بخش راهنمای نویسندگان در سایت های ژورنال

هر ژورنال معتبر isi  جهت آشنایی نویسندگان مقالات و محققان بخشی را در اختیار دارد تحت عنوان Author’s Guide to Publishing a Journal Article مولفین و دانشجویانی که به دنبال انتشار مقالات ژورنال خود می باشند می بایست با مطالعه دقیق این بخش مقالات خود را طبق خطی مشی و چارچوب تنظیم شده برای سایت مورد نظر ارسال نمایید

سایت های معتبر آی اس آی یا مجلات بین المللی نظم و انضباط خاص خود را دارند آنها با فراهم کردن بستری مناسب برای آموزش و یادگیری محققین در بخش راهنمای نویسندگان از تحقیقات اصلی و تجربی استقبال خواهند کرد .

مقالاتی که در این سایت ها منتشر می گردند میتوانند بیانگر انواع دیدگاه های نظری  و رویکردهای مختلفی باشند برای مثال در لینک زیر در سایت معتبر Elsevier میتوانید بخش راهنمای نویسندگان را در یکی از سایت های ژورنال مطالعه نمایید

لینک راهنمای نویسندگان در سایت الزویر

نکته مهم : در صورتی که راهنمای بخش انتشار مقاله را برای نویسندگان به درستی مطالعه نکنید مقاله شما در هنگام ارسال احتمال برگشت وجود دارد و ارسال مجدد آن ممکن است فرایند بازبینی طولانی تری را در بر داشته باشد پس به این نکته مهم خوب دقت نمایید .

Different sections of an article

Different sections of an article

3- نحوه ارسال مقاله به ژورنال isi

محققین اهداف مختلفی از انتشار مقالات ژورنال دارد , آنها با ذهن خود زندگی میکنند ارتباط با مخاطبین هدف در زبان های مختلف برای آنها علاوه بر سابقه و تجربه بسیار لذت بخش است لذا در صورتی بخواهند اولین پله برای ارسال  و یا سابمیت مقاله ژورنال را طی کنند معمولا ترجمه مقاله است

دانشجویان و محققان معمولا برای اهداف خاصی می نویسند شاید بخواهند مقاله ای بنویسند تا در یک مجلات isi  و یا یک روزنامه و حتی یک کتاب منتشر شود لذا هر کدام از این قالب ها نیاز به اهداف ویژه و منحصر به فرد شخص محقق دارد .

دانشگاهیان باید کار تحقیقات خود را به روشی همیشه در دسترس برای مخاطبین تبدیل کنند برای مثال در هنگام ترجمه محتوای کتاب و انتشار آن ممکن است چندین بار نسخه های مختلفی برای آن منتشر شود اما در در مقالات ارائه ایده ها و نظرات باید به یک باره و تحت عنوان مقالات جامع منتشر گردند .

یکی از متداول ترین روش های ارسال مقاله به سایت های ژورنال ارسال نسخه دیجیتالی مقالات است متداول ترین روش این است که شما مقالات خود را به فرمت Word  و یا PDF  تهیه کرده و سپس از قالب استاندارد مقاله برای ارسال به مجلات بین المللی اطمینان حاصل کنید .

شاید این سوال پیش آید که چه قالبی برای ارسال مقاله به ژورنال مناسب است ؟

لازم به ذکر است همانطور که در بالا ذکر شد در هر سایت و مجلات بین المللی بخشی وجود دارد به نام راهنمای نویسندگان که تحت عنوان Author’s Guide و  یا Instruction to Authors دقیقا ذکر شده که نویسندگان با چه فرمتی و با چه استانداردی مقالات خود را ارسال کنید معمولا اکثر سایت های ژورنال مقالات را در قالب زیر دریافت خواهند کرد

برای مثال به عکس زیر دقت کنید در ژورنال معتبر اسپرینگر در بخش راهنمای نویسندگان دقیق این موارد ذکر است است

 Instruction to Authors in springer

Instruction to Authors in springer

زمانی که مقاله خود را به استانداردهای لازم رساندیم و بخش راهنما را مطالع کردیم از بخش ارسال مقاله یا submit article  اقدامات لازم را انجام خواهیم داد لذا منتظر دریافت ایمیل موفقیت آمیز از سردبیر مجله خواهیم بود .

4- پیدا کردن دامنه موضوعی مجلات ژورنال

دامنه موضوعات مجلات ژورنال برای انتخاب دانشجویان جهت ارسال مقاله بسیار نکته مهمی است دامنه موضوعی را لزوما با نام Scope  یا همان قلمرو می شناسند .

در هر سایت مجلات ژورنال بخشی وجود دارد با نام اهداف و حیطه کاری که با نام Aims and Scope معمولا مشخص می شود برای مثال در سایت ژورنال الزویر در لینک زیر میتوانید دامنه موضوعی ژورنال را مشاهده کنید

دامنه موضوعی سایت الزویر

 (این ژورنال به جستجوی مقالات مرتبط با اقتصاد بهداشت و درمان و مراقبت های پزشکی می پردازد)

5- داوری مقاله

در نشر دانشگاهی و انتشار مقالات ژورنال هدف از بررسی و داوری مقالات تخصصی ,ارزیابی کیفی و کمی مقالات ارائه شده برای انتشار در یک مجله علمی و بین المللی خواهد بود لذا قبل از اینکه یک مقاله مناسب برای چاپ در یک ژورنال بررسی شود باید مراحل زیر طی گردد

نویسندگان باید مقالات خود را به سردبیر ژورنال از طریق راهنمایی که در مراحل بالا ذکر شد به متخصصان آن حوزه ارسال کند و از آنجا که داوران در همان حوزه علمی به عنوان نویسنده ارشد تبحر دارند از این رو کاملا بی طرف با ارزیابی دقیق کیفیت نسخه محتوای مقاله به بررسی صحت و سقم و اعتبار آن خواهند پرداخت .

در صورت لزوم ممکن است مقاله ای برگشت خورده و نیاز به تجدید نظر باشد  , رد مقالات به این معنی نیست که برای دانشگاهیان همه چیز تمام شده و دیگر آن سایت معتبر را در لیست خود قرار ندهند .

رد مقالات به معنا غربالگری اولیه توسط سردبیر و یا هیات داوران مجلات ژورنال بوده که موظفند ایرادات و مغایرت ها را بررسی کرده و در قالب یک ایمیل اصلاحی دلایل آن را ذکر کنند .

به همین دلیل روند اصلاح و بازبینی از جمله مهمترین نکات برای انتشار مقاله ژورنال می باشد زیرا سردبیران مجلات ژورنال به شما مدت زمانی را به صورت مشخص اعلام میکنند تا نسب به تجدید نظر نهایی در مقاله ژورنال اقدام نمایید .

6- سرنوشت یک مقاله پس از داوری

مقالاتی که داوری می شوند در چند مرحله برای سایت های ژورنال توسط سردبیر بررسی میگردد دو روش مهم در سایت های ژورنال برای بررسی وجود دارد یکی بررسی ناشناس توسط داوران که در اینجا نام داوران برای نویسندگان پنهان است و دیگری بررسی پنهان هم برای نویسنده و هم برای داوران که در این حالت نیز هم نام نویسنده برای داوران پنهان می شود و هم نا داوران برا نویسنده

ناشناس بودن تصمیمات بی طرفانه در بر خواهد داشت لذا بسیاری از ژورنال های معتبر از این  دو روش بهره میبرند زمانی که بی طرفانه برای بررسی یک مقاله تصمیم گیری می شود در صورت پذیرش مقاله , محتوای علمی شما در ژورنال معتبر بین المللی چاپ خواهد شد .

برخی ویرایش ها و خطایابی پس از پذیرش مقاله برای چاپ شامل روان سازی مقاله انجام خواهد شد لذا در بسیاری از ژورنال ها این امر توسط یک سر دبیر فنی بررسی شده  و مقاله مورد نظر با  پذیرش برای چاپ با بررسی اصلاحات جزئی در اختیارتان قرار خواهد گرفت تا به تایید نهایی برسد .

نکته : لازم به ذکر است سرنوشت یک مقاله پس از داوری تخصصی برای ژورنال های بین المللی و معتبر با استفاده از دو روش پنهان سازی بالا بسیار مهم است زیرا حتی ناشناس بودن نویسنده باعث می شود بدور از هر گونه تعصبات خاصی اعتبار لازم بر اساس محتوا را در نظر بگیرند .

اما به خاطر داشته باشد علی رغم موارد فوق داوران میتوانند نویسنده را از طریق سبک نگارشی , موضوعات شناسایی کنند لذا تضمین ناشناس بودن کل اطلاعات نویسنده برای داوران کاری بسیار دشوار خواهد بود .

نوشتهٔ پیشین
مراحل ترجمه کتاب تا انتشار
نوشتهٔ بعدی
ترجمه پایان نامه به انگلیسی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست