ترجمه تخصصی مهندسی هسته ای - دارالترجمه رسمی پارسیس

ترجمه تخصصی  مهندسی هسته ای

ترجمه تخصصی رشته مهندسی انرژی هسته ای در ایران تنها باید توسط متخصصی این رشته انجام گردد زیر واژه ها واصطلاحات تخصصی این رشته تنها توسط مترجم تخصصی قابل ترجمه بوده که دارالترجمه تخصصی پارسیس قادر یه ترجمه متون این رشته خواهد بود جهت ثبت سفارش تنها از طریق لینک زیر اقدام نمایید .

ثبت سفارش ترجمه 

انرژی هسته ای به عنوان یکی از راه حل های مطمئن و کاملا کاربردی برای تامین انرژی آینده بشریت به حساب می آید. زمانی که دیگر خبری از سوخت های فسیلی نباشد انرژی هسته­ای است که می تواند نیاز های جوامع انسانی را تا حدود زیادی بر طرف سازد. اهمیت رشته انرژی هسته ای در زمینه های علمی، سیاسی، اقتصادی و حتی محیط زیستی نیز بسیار بالاست. تا جاییکه از این علم با عنوان مدرن ترین در بین سایر علوم یاد می گردد. چرا که هر رزوه ابعاد استفاده از این انرژی در صنایع مختلف دیگر از جمله پزشکی، کشاورزی، زمین شناسی و غیره گسترش می یابد.

بسیاری از این علوم به عنوان یک راز فقط در کشور تولید کننده علم در این زمینه باقی می ماند. با توجه به میزان اهمیت رشته مهندسی هسته ­ای، ترجمه تخصصی کلیه متون از زبان های انگلیسی، فرانسوی، روسی و چینی به فارسی و از فارسی به این زبان ها در رشته مهندسی انرژی هسته­ای با کمک مترجمان متخصص و تحصیلکرده در رشته مذبور انجام می شود.

ترجمه  انگلیسی به فارسی تخصصی، ترجمه فرانسوی، ترجمه روسی و چینی به فارسی و از فارسی به این زبان ها در رشته مهندسی انرژی هسته­ای با کمک مترجمان متخصص و تحصیلکرده انجام می شود.

 تاریخچه و معرفی انرژی هسته ­ای

تقویمی تاریخی پیدایش انرژی هسته ای و شکافت هسته ای به طور خلاصه به شرح زیر است

علم پرتوهای اتمی، تغییرات اتمی و شکافت هسته ای از سال 1895 تا 1945 بوده است در طول 1939-45، بیشتر توسعه بر تولید  بمب اتمی متمرکز بود.

از سال 1945 توجه به استفاده از این انرژی به صورت کنترل شده برای نیروی دریایی و برای ساخت برق مورد توجه قرار گرفت.

از سال 1956 تمرکز اصلی بر پیشرفت تکنولوژیکی نیروگاه های قابل اعتماد هسته ای بوده است.

 

اولین بار در سال 1789 دانشمند شیمیدان آلمانی به نام مارتین کلپروث، موفق به کشف اورانیوم گردید و پس از این اتفاق تاریخ هسته­ای آغاز گردید.

تابش یونیزه توسط ویلهلم رنتگن در سال 1895 کشف شد،این آزمایش با عبور از یک جریان الکتریکی از طریق یک لوله شیشه ای تخلیه شده و تولید پرتوهای پرتو ایکس انجام شد .

سنگ اورانیوم در آغاز قرن بیستم تفحص و جستجو برای یافتن معادن رادیو اکتیو در ایالات متحده آغاز شد. منابع رادیوم که حاوی کانی‌های اورانیوم نیز می‌بودند،

سنگ اورانیوم , در آغاز قرن بیستم تفحص و جستجو برای یافتن معادن رادیو اکتیو در ایالات متحده آغاز شد. منابع رادیوم که حاوی کانی‌های اورانیوم نیز می‌بودند،

سپس در سال 1896 هنری بکرل دریافت که pitchblende (سنگ معدن حاوی رادیوم و اورانیوم) یک صفحه عکاسی را تیره کرده است. او ادامه داد تا نشان دهد که این امر به دلیل اشعه بتا (الکترونها) و ذرات آلفا (هسته هلیوم) منتشر شده است.

پیر و ماری کوری

پیر و ماری کوری

سپس در سال 1896 پیر و ماری کوری نام «رادیواکتیویته» را برای این پدیده نامیدند و در سال 1898 پلینیوم و رادیوم را از پلاتین جدا کردند. بعدها رادیوم در درمان پزشکی استفاده شد. در سال 1898 ساموئل پرسکات نشان داد که پرتو درمانی باکتری ها را از بین می برد. در قرن بیستم دانشمندانی نظیر بور و رادفورد پی بردند که اتم از ذرات مثبت و منفی تشکیل می شود و خنثی نیستند.

بوته و بکر در سال 1930 با بمباران بریلیم توسط ذرات پولونیوم موفق به گشف پرتوهای گاما شدند.

در سال 1932 چادویک موفق به کشف نوترون ها در هسته مواد گردید.

 

یزیکدانان آلمانی اتو گان و فریتز استراسانمن برای اولین بار در جهان، یک شکاف مصنوعی از هسته یک اتم اورانیوم را انجام دادند

یزیکدانان آلمانی اتو گان و فریتز استراسانمن برای اولین بار در جهان، یک شکاف مصنوعی از هسته یک اتم اورانیوم را انجام دادند

هان و استراسانمن نشان دادند که تجزیه نه تنها انرژی زیادی را به وجود آورد بلکه نوترون های اضافی را نیز تولید کرد که می تواند باعث تجزیه در هسته های دیگر اورانیم شود و احتمالا یک واکنش زنجیره ای خودمختار است که موجب انتشار عظیمی از انرژی خواهد شد.

 

شکافت هسته ­ای

اولین بار در سال 1934 در پی مجموعه آزمایش‌های انریکو فرمی فیزیکدان ایتالیایی پدیده شکافت هسته­ای به وقوع پیوست.

اولین راکتور هسته­ ای جهان

در سال 1942 و در دانشگاه شیکاگو در ایالات متحده آمریکا لولین راکتور هسته­ای جهان ساخته شد. که اولین تجربه استخراج کنترل شده انرژی هسته ای بود.

Did Hiroshima and Nagasaki

Did Hiroshima and Nagasaki

نخستین بمب اتمی جهان

اولین بمب اتمی که شامل U-235 بود، در 6 اوت 1945 در هیروشیما افتاد بمب دوم که حاوی Pu-239 بود در 9 اوت در ناگازاکی افتاد.

 

 

تحولات انرژی هسته ای در ایران

nuclear-power-plants-in-iran

nuclear-power-plants-in-iran

در سال 1957، برنامه هسته ای مدونی تحت برنامه اتمی آمریکا در ایران تاسیس شد. در سال 1974، شاه ایران اعلام کرد هدف از ساخت  23000 مگاوات ظرفیت هسته ای برای آزاد سازی وابستگی نفت و گاز برای صادرات است. موافقتنامه های اولیه با شرکت زیمنس KWU و فرماتوم برای چهار نیروگاه هسته ای امضا شد.

در سال 1975 ساخت و ساز دو واحدهای PWR با ظرفیت 1.23 مگاوات (ناخالص) در 18 کیلومتری جنوب بوشهر در استان بوشهر در خلیج فارس به وسیله زیمنس   انجام شد KWU،. این قرارداد در اواسط سال 1976 امضا شد و حدود 3 میلیارد دلار پرداخت گردید. پس از انقلاب اسلامی، میزان پرداخت بیشتر شد و به دلیل افزایش قیمت ها  کار در اوایل سال 1979 رها شد و واحدهای 1 به طور قابل ملاحظه ای تکمیل شد و دو واحد تقریبا نصف تمام باقی ماند . در سال 1984 نیز تنها واحد باقیمانده در جنگ ایران و عراق آسیب دید .

 

در رودخانه کارون در نزدیکی مرز عراق، دو واحد 910 مگاواتی فرانسوی نیز وجود داشت که در ژانویه سال 1979 با قراردادی 2 میلیارد دلاری با فرماتو، شروع به ساخت و ساز کرده بودند. این  قرارداد در آوریل 1979 لغو شد و اجزای مهندسی آنها در فرانسه حفظ شد .

طرح های اصلی ساخت پروژه ها در سال  1974 ساخت چهار واحد در بوشهر، سپس دو واحد در اصفهان، 340 کیلومتری جنوب تهران بود ، در اواسط دهه 1980 دو واحد در ساوه در نزدیکی تهران و واحد های اصفهان و ساوه به ترتیب 1300 مگاوات کلاس KWU با خنک کننده خشک با استفاده از دو برج 260 میلی متری ارتفاع و 170 میلیمتر خورشید خشک می باشند.

 آنها اولین نیروگاه های بزرگ هسته ای بودند که از خنک کننده خشک استفاده می کردند.

  

ایران به طور رسمی از سال 1329 برنامه هسته­ای خود را آغاز کرده و در سال 1353 با تاسیس سازمان انرژی اتمی ایران این برنامه را پیگیری کرد. در همین سال نیز قرارداد ساخت نیروگاه اتمی بوشهر امضا شد.

ایران در سال 1968 به عضویت انجمن عدم اشاعه تسلیحات هسته ­ای  یا NPT پیوست.

رشته مهندسی انرژی هسته­ ای

این رشته شاخه ای از علم مهندسی است که بیشتر راجب راکتورهای هسته ای و در مورد طراحی آن ها می باشد. امروزه با پیشرفت علم امکان استفاده از انرژی هسته ای در سایر رشته ها مانند پزشکی (ترجمه تخصصی پزشکی ) ، دارو سازی (بخوانید متن ترجمه تخصصی داروسازی ) و انرژی صلح آمیز هسته ای که برای تولید برق و حتی شیرین کردن آب شور دریاها مورد استفاده قرار می گیرد، فراهم شده است.

این رشته مهم و استراتژیک در کشور توسط دانشگاه های معتبر تدریس می شود و متخصصان هسته ای در رشته های گوناگون آن در حال خدمت می باشند. انرژی هسته­ای در ایران به صورت بومی در آمده است.

گرایشهای کارشناسی ارشد مهندسی هسته­ ای

  1. گداخت هسته­ای
  2. چرخه سوخت هسته­ای
  3. کاربرد پرتوها
  4. پرتو پزشکی
  5. راکتور
  6. مهندسی انرژی­های تجدید پذیر

 

تولید انرژی اتمی که بر خلاف باور عموم انرژی پاک محسوب می شود یکی از بهترین گزینه ها برای کاهش آلودگی محیط زیست و همین طور کاهش دمای جهانی نیز می باشد. بر اساس سند چشم انداز کشور،ایران باید تا چند سال آینده رتبه اول منطقه از نظر استفاده از انرژی اتمی صلح آمیز جهت تولید برق باشد.

دانشگاه های رشته  مهندسی هسته ای 

  1. دانشگاه آزاد (واحد علوم تحقیقات)
  2. دانشگاه صنعتی شریف
  3. دانشگاه تهران
  4. دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  5. دانشگاه شهید بهشتی

ترجمه مقاله انرژی هسته ای

دارالترجمه تخصصی پارسیس قادر است مقالات رشته مهندسی هسته ای را توسط مترجم تخصصی ترجمه نماید ما قادریم ترجمه مقاله isi, ترجمه مقاله ژورنال رشته انرژی هسته ای را به صورت کاملا دقیق و سلیس ترجمه نماییم

متقاضیان ترجمه هسته ­ای

با توجه به اهمیت و جایگاه ممتاز رشته مهندسی هسته ­ای در دنیا و کشور و همچنین نیاز روز افزون کشور به انرژی های پاک و جایگزین سوخت فسیلی و کاربرد انرژی هسته­ای در حوزه های پزشکی، داروسازی و کشاورزی، جامعه محقیقین و فعالان حوزه مهندسی هسته­ای نیازمند به دست آوردن علوم جدید می باشند که برای این امر رجوع به مراجع علمی که به زبان خارجی و بیشتر انگلیسی هستند یکی از راه­های آن می باشد.

دراین امر نقش مرجعی به عنوان ترجمه تخصصی مهندسی هسته­ ای که بتواند نیاز متقاضیان را به بهترین شکل تامین نماید به خوبی نمایان است.همچنین نیاز به مترجمان متخصصی که بتوانند نتایج تحقیقات محققین ایرانی را به زبانی های علمی دنیا مانند انگلیسی، فرانسوی و …  منطبق بر اصول علمی ترجمه نموده و به نگارش درآورند نیز به خوبی احساس می شود.

نوشتهٔ پیشین
ترجمه تخصصی مخابرات
نوشتهٔ بعدی
ترجمه تخصصی زمین شناسی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست