ترجمه تخصصی مخابرات - دارالترجمه رسمی پارسیس

ترجمه تخصصی مخابرات

ترجمه تخصصی مخابرات ازسایر زیان ها چون ترجمه فارسی به انگلیسی مخابرات و ترجمه انگلیسی به فارسی مخابرات در دارالترجمه تخصصی پارسیس توسط مترجم تخصصی همین رشته انجام می شود .

لطفا جهت سفارش ترجمه تخصصی تنها از طریق لینک زیر اقدام به ثبت سفارش نمایید.

 

ثبت سفارش ترجمه 

 

معنی واژه مخابرات در فرهنگ لغت مترادف، تلفن خانه، اداره تلفن، تلگراف خانه، سازمان پیام رسانی، نظام اطلاع رسانی بیان شده است.

برای ما مخابرات با نام تلفن یکی شده هرچند که مفهوم این واژه بیشتر بر خدمات اطلاع رسانی تکیه دارد. با توجه به قدمت طولانی و اهمیت خبر رسانی در دنیا ، رشته مهندسی مخابرات که از زیر شاخه های مهندسی برق می باشد ایجاد شد.

امروزه بحث توسعه مخابرات با تکیه ضریب رشد علم ارتباط مستقیمی دارد.

صنعتی که برای کشورهای پیشرفته دنیا از جایگاه مهمی برخوردار است.

این صنعت تنها شامل ارتباطات منولوگ نمی شود بلکه اراتباطات دیجیتالی افق بسیار گسترده ای در زمینه مهندسی مخابرات گشوده است.

برای ترجمه تخصصی چنین رشته­ی مهمی باید از کارشناسان  رشته مخابرات کمک گرفت. کلیه خدمات ترجمه تخصصی مخابرات در پارسیس توسط کارشناسان تحصیلکرده مخابرات صورت می پذیرد. این خدمات شامل ترجمه شفاهی، ترجمه تخصصی متون و کتا ب های مخابرات می شود.

 

 تاریخچه و معرفی مخابرات

در ادامه می خواهیم به گوشه ای از تاریخچه مخابرات یا سیستم های رساندن اخبار و اطلاعات توضیحاتی ارائه کنیم.

در عهد باستان اولین سیستم خبر رسانی برای مسیر های دور با روشن کردن آتش بر روی برج های بلند و فواصل طولانی انجام می شد. و به این شکل سربازان مرزی هنگامیکه دشمنان قصد هجوم داشتند، می توانستند یکدیگر را با این شیوه، خبر دار نمایند.

در میان قرون وسطی، ارتباطات از طریق چراغ ها در تپه ها، مانند پخش سیگنال، منتقل شد. آتش سوزی هم نوعی ارتباط بد اما بعد این نمونه یک مشکل را مطرح کرد و این نشان می داد که در ازای اینکه مفید باشد بلکه آسیب زار نیست هست و ممکن از دشمن از آن با خبر شود .

ارتباطات اولیه مخابرات

Claude Chappe (1763-1805) invented a semaphore visual telegraph

Claude Chappe (1763-1805) invented a semaphore visual telegraph

در سال 1792، کلود چپ، یک مهندس فرانسوی، اولین سیستم تصویربرداری بصری بین شهر پاریس و شهر لیل را ساخت. بعد از آن یک خط از استراسبورگ به پاریس رفت. در سال 1794، آبراهام ادلکرانتس یک مهندس سوئدی، سیستم دیگری از استکهلم را به شهر Drottningholm ساخت.

این سیستم بر روی کرکره ها متکی بود و بطور قابل توجهی سریعتر بود.

با این حال، مشکل این سیستم ارتباطی نیاز به اپراتورهای ماهر و برج های گران بود، و تا سال 1880، آخرین خط تجاری متوقف شد.

Portrait of Charles Wheatstone

Scientific Identity, Portrait of Charles Wheatstone

تلگراف و تلفن

ارتباطات از این نقطه در حال حرکت و جهش است. در سال 1839 اولین تلگراف تجاری در انگلستان توسط سر ویلیام فوترگیل کوک و سر چارلز ویتستون ساخته شد. این تلگراف الکتریکی از انحراف سوزنها برای نمایش پیام ها استفاده کرد و در 9 فوریه 1839 در طول  بیش از بیست و یک کیلومتر راه آهن بزرگ غربی را آغاز کرد.

عکس درج شود

ساموئل مورس در طرف دیگر اقیانوس اطلس، به طور مستقل یک نسخه از تلگراف الکتریکی را توسعه داد. مدت کوتاهی پس از آن توسط الفریف ویل Alfref Vail  سال 1838 با موفقیت بیش از 5 کیلومتر راه را طی نمود. و چند سال بعد در سال 1844 آن را از فاصله 64 کیلومتری گذراند. تا سال 1851، خطوط تلگراف بیش از 32000 کیلومتر داشتند.

 

در سال 1843 مخترعی به نام مورس کاملترین و بهترین نوع تلگراف را معرفی کرد .  بعد از آن و به دلیل اهمیتی که این اختراع و میزان تاثیراتش بر کسب و کار تاجران داشت، دولت آمریکا اقدام به سیم کشی های تلگراف در سرتاسر کشورش نمود و در سال 1844 این اختراع حرف اول و آخر را در زمینه ارتباطات می زد.

 

 

در سال 1866، نخستین کابل تلگراف موفقیت آمیز در سراسر اقیانوس اطلس، برای اولین بار امکان برقراری ارتباط تلفنی در اقیانوس اطلس را تکمیل کرد. استفاده بین المللی از تلگراف بعضی اوقات به عنوان “اینترنت ویکتوریا Victorian Internet ” نامگذاری شده است.

 

Alexander_Graham_Bell

Alexander_Graham_Bell

تلفن معمولی توسط الکساندر بل در سال 1876 اختراع شد و در سال های 1878 و 1879 سیستم های تلفنی تجاری در دو سوی اقیانوس اطلس در شهرهای لندن و نیوهیون نصب شد. از این به بعد تکنولوژی به سرعت با خطوط بین شهر ساخته شد و تا اواسط دهه 1880 در هر شهر بزرگ ایالات متحده وجود داشت.

در سال 1983، اینترنت اختراع شد. اینترنت تمام روش های ارتباطی را انقلابی کرده و در جامعه امروز احتمالا به عنوان روش اول ارتباطات و مخابراتی استفاده می شود. ایمیل ها را می توان در یک کلیک با یک کلیک ارسال کرد، مردم می توانند از طریق پیام های فوریارتباط برقرار کنند یا فورا در سراسر جهان با استفاده از برنامه هایی مانند اسکایپ صحبت کنند.

خدمات وبسایت ها امروزه بر بستر اینترنت کاملا آنلاین بوده و مشتریان از این امر بهره مند شده اند .

 

در سال 1865 به دعوت ناپلئون سوم و با حضور  سران کشورهای مختلف اولین انجمن ارتباطات راه دور  با نام اختصاری  ITU   ایجاد شد. در این زمان بود که واژه مخابرات   (tele communication) به وجود آمد.

امروزه در قرن بیست ویکم شاهد انواع وسایل و سیستم های ارتباطاتی در سراسر دنیا و حتی مخابره تماس های رادیویی و تصویری  از ماهواره ها در اطراف زمین و سیارات منظورمه شمی هستیم و این راه  همچنان ادامه دارد.

 

اولین خط تلگرافی بین اروپا و قاره آمریکا:

در سال 1866 بین انگلستان و آمریکای شمالی خط تلگرافی به طول بیش از 5000 کیلومتر از بستر اقیانوس کشیده شد تا این ارتباط برقرار گردد.

اولین خط تلگراف ایران

در سال 1236 یعنی چهارده سال بعد از اختراع مورس، اولین خط رسمی تلگراف در ایران بین شهر تهران و منطقه چمن سلطانیه زنجان نصب و راه اندازی شد.و بعد به جلفا و تبریز رسد و از آنجا به روسیه کشیده شد.

اولین تلفن در ایران

اولین دستگاه تلفن در زمان ناصرالدین شاه  د ربین سال های 1267 تا 1268توسط سفیر ایران معین الملک به ایران آورده شد که برای برقراری تماس از شمس العماره تا باغ سپه سالار مورد استفاده قرار می گرفت.

در سال 1316  دولت ایران اقدام به خرید 6 هزار شماره تلفن از شرکت زیمنس آلمان نمود که به صورت سراسری در اختیار واجدین شرایط قرار گرفت. پس از آن شرکت مخابرات ایران در سال 1350 تاسیس شد.

 

رشته مهندسی مخابرات

این رشته از زیر مجموعه های مهندسی برق می باشد که دارای چهار گرایش در سطح کارشناسی ارشد می باشد:

1- سیستم های مخابراتی

2- میدان موج

3- شبکه

4- رمز

دانشگاه ی ایرانی برتر در زمینه مهندسی مخابرات به شرح زیر می باشند

برترین دانشگاه ایرانی در زمینه مهندسی مخابرات را به صورت خلاصه سه نمونه را معرفی میکنیم .

دانشگاه تهران

دانشگاه تهران در رشته مخابرات

دانشگاه تهران در میان موسسات و سازمان‌های وابسته به آموزش عالی کشور از هر حیث و از هر نظر از جایگاهی رفیع بهره‌مند است در این دانشگاه رشته مخابرات آموزش داده خواهد شد

دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف در رشته مخابرات

دانشگاه صنعتی شریف در سال ۱۳۴۴ با هدف تربیت و تامین بخشی از نیروهای متخصص موردنیاز کشور، در سطوح بالای علمی تاسیس گردید هم اکنون این دانشگاه در رشته مخابرات دانشجو می پذیرد

دانشگاه صنعتی امیر کبیر

دانشگاه صنعتی امیر کبیر

«دانشگاه صنعتی امیرکبیر» یکی از با سابقه ترین موسسات آموزش عالی کشور در زمینه فنی و مهندسی است هم اکنون در این دانشگاه در رشته مخابرات دانشجو میپذیرد

کلمات و اصطلاحات تخصصی مخابرات

برای ترجمه تخصصی مخابرات ازسایر زیان ها به فارسی و از فارسی به سایر زبان های دنیا مانند انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، چینی و روسی  باید آن را به مترجمانی سپرد که از دانش آموختگان رشته مخابرات باشند تا علاوه بر تخصص در رشته مخابرات بر زیان هایی که ذکر شد نیزتسلط کافی داشته باشند. در نتیجه ترجمه نهایی، از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود و می توان از نظر علمی به آن استناد کرد.

گرایش های مختلف رشته مخابرات دارای اصطلاحات و کلمات تخصصی بسیاری است که یک مترجم تخصصی نیاز دارد تا به آن ها اشراف داشته باشد. اصطلاحاتی مانند: آداپتور پایانه، آنتن، اتصال، اتصال متقابل، اتصال دهنده، تمایل دهنده، اتصال دهنده نری، انتظار مکالمه، onu، سامانه اینرماست، پایانه های دریایی و صحرایی، بوخت Bukht ، بی سیم و بسیار ی دیگر از کلمات تخصصی که باید به آن ها اشراف داشت.

 

متقاضیان ترجمه مخابرات

با توجه به رشد روز افزون خدمات مخابراتی در سراسر جهان و در کشور ، و  همچنین افزایش میزان متقاضیان این خدمات، متخصصین و کارشناسان مخابرات برای ارائه خدمات به روز به همگان نیاز دارند تا دانش خود را توسعه دهند و برای این امر نیازمند دسترسی به آخرین نتایج روز دنیا هستند که به زبان های خارجی می باشد و باید به فارسی ترجمه گردد و همینطور برای ارائه خدمات و پیشرفت های نوین در کشور نیاز است تا مترجمان متخصص بتوانند نتایج تحقیقات محققیقن ایرانی را به زبانی های علمی دنیا مانند انگلیسی، فرانسوی و …  منطبق بر اصول علمی ترجمه نموده و به نگارش درآورند.

همین امر موجب شده که به طور کلی طیف وسیعی از مخاطبین متقاضیان ترجمه تخصصی مخابرات در پارسیس باشند. مانند:

  • دانشجویان و اساتید رشته مخابرات
  • کارشناسان شرکت های مخابراتی
  • مهندسین برق و مخابرات
  • شرکت های مخابراتی

 

نوشتهٔ پیشین
ترجمه تخصصی علوم آزمایشگاهی
نوشتهٔ بعدی
ترجمه تخصصی مهندسی هسته ای

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست