ترجمه تخصصی زمین شناسی - دارالترجمه رسمی پارسیس

ترجمه تخصصی زمین شناسی

ترجمه تخصصی رشته زمین شناسی شامل ترجمه تخصصی مقالات و متونی است که توسط متخصصی این رشته انجام میشود در صورتی که میخواهید ترجمه رشته زمین شناسی را سفارش دهید تنها باید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت سفارش ترجمه کنید .

 

ثبت سفارش ترجمه

 

 تیمی که برای ترجمه مقالات شما در نظر گرفته شده از مترجمینی تشکیل شده که موفق به اخذ مدارک تحصیلی بالا در این زمینه شده اند، به شکلی که میتوانید از تخصصی بودن تمامی مقالات خود کاملا مطمعن و آسوده خاطر باشید.

متخصصین ما در زمینه های مختلفی مقالات را ترجمه میکنند مانند ترجمه مقالات زمین شناسی مهندسی، متن های رسوب شناسی و سنگ شناسی رسوبی، مقالات زمین شناسی نفت، زمین شناسی زیست محیطی، چینه شناسی و فسیل شناسی، پترولوژی گرایش آب شناسی، ژئوشیمی و تکتونیک.

برای ترجمه مقالات مربوط به رشته زمین شناسی ابتدا باید تمامی کتاب های رشته زمین شناسی، مقاله های ISI زمین شناسی، پایان نامه های مربوط به این رشته و چندین مقاله دیگر در رابطه با این زمینه را مطالعه کرد.

قطع به یقیین برای ترجمه مقاله در هر زمینه از متخصصینی استفاده میشود که فارق التحصیل مربوط به همان رشته باشند، اگر از افراد نامربوط نسبت به موضوع مقاله در ترجمه استفاده شود تمامی مقاله ها پر از اشکال خواهند بود.

اگر با توجه به مطالب گفته شد ترجمه انجام شود کاربران از خواندن مقالات لذت خواهند برد و به درستی کلمات و اصطلاحات را درک خواهند کرد و این یکی از نشانه های ترجمه عالی و مناسب خواهد بود.

با این وجود تیم تخصصی ما از بهترین و دانا ترین مترجمین برای ترجمه مقالات مورد نظر استفاده می شود و میتوانید با خیالی آسوده مقالات خود را برای ترجمه به ما بسپارید. نهایت تلاش ما خدمت به شما مشتریان عزیز و دنیای رشته زمین شانسی است امیدواریم که رضایت شما را در این زمینه کسب نماییم.

مباحث مهم در رشته زمین شناسی چیست؟

اولین مبحث، زمین شناسی علم و دانشی است که بیشتر درباره ویژگی های کلی و عمومی زمین بحث کرده است.

دومین مطلب زمین شناسی تاریخی است که به مجموع اطلاعاتی گفته میشود که درباره خلقت کره زمین است.

سومین مبحث بلورشناسی هندسی و بلورشناسی نوری است که درباره خصوصیات هندسی و ویژگی های نوری بلورها می پردازد.

مطالعه کانی ها و عناصر تشکیل دهنده سنگ ها که نام آن را کانی شناسی گذاشته اند.

مطالعات مربوط به چگونگی ساخته شدن انواع سنگ ها که نام آن را سنگ شناسی رسوبی و آذری و دگرگونی گداشته اند.

بررسی های انجام شده برروی خصوصیات زمین ایران که نام آن زمین شناسی ایران است.

چگونگی ایجاد شدن نفت که نام آن زمین شناسی نفت می باشد.

تاریخچه زمین شناسی

تاریخچه زمین شناسی

تاریخچه رشته زمین شناسی

 

زمین شناسی شامل  تاریخ زمین، تکامل قاره ها، اقیانوس ها، جو و بیوسفر است. لایه های سنگی در سطح زمین حاوی شواهدی است  از فرآیندهای تکاملی که توسط این اجزاء محیط زمین در طول زمان هایی که هر لایه تشکیل شده اند تحت تاثیر قرار گرفته است. با مطالعه این تغییرات از همان ابتدا، این امکان وجود دارد که توسعه و تغییرات حاصل از آن را در طول زمان ردیابی کنیم.

دوره ژنتیکی زمین شناسی

از نقطه ای که سیاره در ابتدا شروع به تشکیل آن کرد، تاریخی در حدود 4.6 میلیارد سال طول می کشد.

هم زمین شناسان و هم ستاره شناسان به طور گسترده ای پذیرفته اند که زمین تقریبا 4.6 میلیارد سال سن دارد. این سن از طریق تجزیه ایزوتوپ بسیاری از شهاب سنگ ها و همچنین نمونه های خاک و سنگ از ماه توسط روش هایی مانند روش های روبیدیوم-استرانتیوم و سرب اورانیم به دست آمده است.

زمانی که این جسم تشکیل شده و زمان استنباط، زمانی است که بخش قابل توجهی از منظومه شمسی توسعه یافته است این تلاش طی سالیان سال به دست آمده است .

ذرات در سحابی خورشید به شکل دانه های جامد متمرکز شده و با افزایش تأثیرات الکترواستاتیک و گرانشی، در نهایت به قطعات یا قطعه سنگ تبدیل می شوند. یکی از این سیارات ستاره ای به نام زمین می باشد .

در فرآیند تشکیل زمین عناصر فلزی تشکیل دهنده به سمت مرکز توده گره می خورد، در حالی که عناصر سبک تر به طرف بالا می افتادند. سبک ترین ها (مانند هیدروژن و هلیوم) که ممکن است جو اولیه یا اولیه را شکل داده باشند احتمالا به فضای بیرون فرار می کنند.

ذوب شدن در عمق زمین و فعل و انفعالات مواد مذاب و مایعاتی که درون ان وجود دارد به صطح زمین افزایش میابد و در نتیجه پوسته تشکیل خواهد شد .

در عین حال، مایع سنگین تر غنی از آهن، نیکل و شاید گوگرد از هم جدا شده و تحت فشار قرار گرفته است، که باعث ایجاد هسته در مرکز سیاره در حال رشد می شود؛ و سبک ترین عناصر فرار قادر به افزایش و فرار از طریق گاز زدایی، که ممکن است با فعالیت های آتشفشانی سطح همراه باشد، به ایجاد جو دوم و اقیانوس ها خواهد پرداخت.

این فرایند شیمیایی ذوب شدن، جداسازی مواد و خروج از گاز، به عنوان تمایز زمین شناخته می شود.

 

انسان های اولیه

انسان های اولیه

نشانه های زندگی در علم زمین شناسی

از آنجا که حدود 1000 میلیارد سال پیش، زمین اولین نشانه های زندگی خود را داشت. موجودات تک سلولی انرژی خود  از  انرژی خورشید را می گرفتند . این سیانوباکتریها به عنوان یک محصول در نهایت اقیانوس ها و جو را با اکسیژن پر کردند.

در حدود 100،000،000 سال پیش، دایناسورها در زمین می زیستند که یک زلزله ناگهانی منجر به انقراض یکباره آنها شد .

در نهایت، 10،000،000 سال پیش سن پستانداران بود. برخی دانشمندان بر این باورند که نسل آدمیان از این پستانداران بوده است اما مسلمانان بر طبق آیات قرآنی وعلم به وجود خدا به این نتیجه می رسد که نسل انسان امروزی از آدم و حواست .

چه بسا اینکه فرشتگان رو به خداوند عرض کردند آیا میخواهی نسلی را به وجود بیاوری که در زمین فساد و خونریزی کنند این نشان از این میداد قبل حضرت آدم موجوداتی بود که ممکن است شبیه به انسان های امروزی باشند اما نسل ان ها منقرض شده است به آیه زیر دقت کنید


وَ إِذْ قالَ رَبُّکَ لِلْمَلائِکَةِ إِنِّي جاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَليفَةً قالُوا أَ تَجْعَلُ فيها مَنْ يُفْسِدُ فيها وَ يَسْفِکُ الدِّماءَ وَ نَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِکَ وَ نُقَدِّسُ لَکَ قالَ إِنِّي أَعْلَمُ ما لا تَعْلَمُونَ

و چون پروردگار تو به فرشتگان گفت: «من در زمین جانشینی خواهم گماشت» ، [ فرشتگان ] گفتند: «آیا در آن کسی را می گماری که در آن فساد انگیزد ، و خونها بریزد؟ و حال آنکه ما با ستایش تو ، [ تو را ] تنزیه می کنیم و به تقدیست می پردازیم.» فرمود: «من چیزی می دانم که شما نمی دانید.»

دانلود کتاب انسان ماقبل تاریخ

ما در این بخش به طور رایگان کتاب انسان ماقبل تاریخ را برای شما به صورت کاملا رایگان قرار دادیم
همانطور که در بالا ذکر شد قبل از آدم و حوا موجوداتی شبیه به انسان و دیگر موجودات زندگی میکردند که نسل آنها منقرض گردید و زمین مهد آسایش انسان ها شد .

 زمین شناسی تاریخی

تلاش انسان برای شناخت پیرامون خود از همان ابتدای خلقتش بوده است، با توجه به واقعه های طبیعی مثل: زلزله، آتشفشان کوه ها، باران و باده و برف ها انسان ها مجبور شدند برای ادامه زندگی خود اطراف و پیرامون خود را بررسی کنند و شناخت بیشتری از آن پیدا نمایند. زمین شناسی دارای شاخه های فروانی است که یکی از آنها زمین شناسی تاریخی محسوب می شود که با توجه به رشد و پیشرفت این رشته ارزش آن نیز افزایش پیدا کرد.

 

تاریخی بر اساس دانش چینه شناسی و زمین شناسی تاریخی توسط ویلیام اسمیت که در سالهای 1769-1839 مهندس معدن بوده و دارای 24 سال تجربه در این زمینه بوده به ثبت رسیده است.

جیمز هاتن (1726-1797) بنیان گذار زمین شناسی مدرن بود. او مفاهیمی که مردم از از زمین و جهان داشتند را تغییر داد.

جیمز هاتن (1726-1797) بنیان گذار زمین شناسی مدرن بود. او مفاهیمی که مردم از از زمین و جهان داشتند را تغییر داد.

کتابی به نام تئوری زمین بوسیله جیمزهاتن موجب شد که علاقه مردم به مطالعه زمین و تاریخ بیشتر شود. در این کتاب هاتن متوجه فسیل های بجا مانده از زیست در زمان های گذشته شده بود و با توجه به این اطلاعات میتوانست سن زمین را بطور تقریبی بدست آورد.

تا امروز شاهد پیشرف های فراوان، علمی زمین شناسی و تغییرات آن بوده ایم، اما هنوز هم سوالات و مشکلاتی وجود دارد که حل نشده اند و باید زمین شناسان جوان برای حل آنها دیگر تلاش خود را بکار گیرند.

دانشگاه های زمین شناسی 

دانشگاه های دارای رشته زمین شناسی در ایران تعداد  زیادی هستند که به صورت خلاصه نام آن ها را ذکر خواهد کرد

دانشکده زمین شناسی اصفهان

دانشکده زمین شناسی دانشگاه اصفهان

دانشکده علوم دانشگاه اصفهان در سال ۱۳۴۳ شمسی پایه گذاری شده است. این دانشکده شامل ۵ گروه آموزشي آمار،رياضي،فيزيک،زيست شناسي و زمين شناسي مي باشد که در تمامي مقاطع تحصيلي دكتري، كارشناسي ارشد و كارشناسي مبادرت به پذيرش دانشجو در سطوح داخلي و خارجي مي نمايد.

دانشگاه بوعلی سینا

دانشکده زمین شناسی بو علی سینا

انشگاه بوعلی سینا از جمله دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و در شهر همدان قرار دارد.
اولین گام‌های ایجاد دانشگاه بوعلی سینا در اسفند ۱۳۵۱ بر اساس معاهده مشترک دولت‌های ایران و فرانسه برداشته شد.در حال حاضر دانشکده زمین شناسی این دانشگاه دانشجو میپذیرد

دانشکده رشته زمین شناسی ارومیه

دانشكده علوم در سال 1358با پذيرش دانشجو در دو رشته علوم گياهي و دبيري فيزيك آغاز بكار كرد . هم اكنون رشته زمین شناسی نیز در این دانشکده تدریس می شود و بعنوان يكي از قطب هاي مهم آموزشي و پژوهشي دانشگاه اروميه در پرديس نازلو مستقر مي باشد .

دالترجمه پارسیس در زمینه های گوناگونی مشغول به کار ترجمه مقالات است یکی دیگر از موضوعاتی که میتوانید ترجمات خود را به آن بسپارید زمین شناسی است.

در رشته زمین شناسی اطلاعاتی درباره تاریخ شکل گیری زمین وجود دارد. با مطالعه مقالات ترجمه شده زمین شناسی میتوانید به خیلی از وقابع زمین و سوالات خود در این زمینه پاسخ را بدهید.

 

در دارالترجمه میتوانید ترجمه مقالات خود را با زبان های گوناگون به تیم تخصصی مترجمی ما بسپارید. این تیم تخصصی دارای تجربیات و مهارت های فراوان و مختلفی هستند، که اکثر آنها در همین حیطه موفق به اخذ مدارک تحصیلی خود شده اند به همین دلیل مترجمانی که برای شما انتخواب می شوند از بهترین مترجمین تیم هستند که نیاز های شما را به طور کامل برطرف می سازند. با این وجود مقالاتی به دست شما میرسند که با دقت فراوان ترجمه شده اند.

نوشتهٔ پیشین
ترجمه تخصصی مهندسی هسته ای
نوشتهٔ بعدی
ترجمه رسمی آلمانی سند ازدواج

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست