ترجمه تخصصی مدیریت بازرگانی دریایی - دارالترجمه رسمی پارسیس
ترجمه تخصصی مدیریت بازرگانی دریایی

ترجمه تخصصی مدیریت بازرگانی دریایی

ترجمه تخصصی مدیریت بازرگانی دریایی

ترجمه تخصصی مدیریت بازرگانی دریایی

ترجمه تخصصی مدیریت و بازرگانی دریایی

ترجمه تخصصی مدیریت و بازرگانی دریایی در دارالترجمه رسمی پارسیس به صورت ترجمه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی نیز انجام می پذیرد

جهت سفارش ترجمه رشته دریایی بر روی حتما از طریق لینک زیر اقدام به ثبت سفارش ترجمه نمایید

 

ثبت سفارش ترجمه 

 

خدمات ترجمه تخصصی در رشته های مختلف دانشگاهی و یا صنایع مختلف نیاز به مهارت و دانش بالایی دارد.

اگر خواهان ترجمه تخصصی مدیریت و بازرگانی دریایی از زبان های مختلف دنیا به فارسی و از فارسی به سایر زبان های پرکاربرد علمی، تجاری و صنعتی دنیا هستید، دارالترجمه پارسیس خدمات خود را به صورت، ترجمه تخصصی شفاهی برای سمینارها و همایش ها  و یا ترجمه تخصصی تلفنی برای تجار و بازرگانان و ترجمه تخصصی متون شامل کتاب و مقالات توسط تیم مترجمان فارغ التحصیل رشته مدیریت و بازرگانی دریایی ارائه می دهد.

تاریخچه رشته مدیریت و بازرگانی دریایی

اجازه بدهید مختصری در خصوص تاریخچه دریایی خدمت شما توضیح دهیم ما در اینجا شرح میدهیم که تولید کشتی و قایق های از چه دورانی شروع و به چه دورانی ختم میشود , همانطور که میدانید در برهه ای از زمان کشتی ها و قایق ها یکی از قدیمی ترین انواع حمل و نقل دریایی در جهان به حساب می آمد , هزارن سال پیش کشتی و قایق ها صرفا جهت حمل و نقل در طول تاریخ استفاده نمی شد بلکه از کارهایی چون ماهیگیری , جنگ با دشمنان و اوقات فراغت بهره میبردند .

اما امروزه صنعت دریایی و دریانوردی با تکنولوژی پیشرفته ای همگام بوده است که بسیار متفاوت تر از دوران گذشته به حساب می آید .

ما در رشته دریانوردی ترجمه را با عنوان ترجمه تخصصی دریانوردی نیز انجام میدهیم که بد نیست آن را هم مطالعه نمایید

 تقویم تاریخی مدیریت و بازرگانی دریایی 

در حدود 4000 سال قبل از میلاد مسیح مصری های باستان  از بلندای تپه برای ساخت کشتی ها و قایق ها بهره میبردند , قایق های آنها با نیروی باد به حرکت در می امد و بسیار کوچک بود

در حدود 2500 سال قبل از میلاد مصریان باستان شروع به ساخت قایق های چوبی با مقاوت بالا در آب شدند که مسافت های طولانی را میتوانستند سفر کنند و ر اقیانوس ها به دنبال هدف خود پیمایش میکردند .

در سال 1550 قبل از میلاد تمدن کنعان باستانی ( امروزه همان سویه و لبنان ) از کشتی ها به عنوان محیط طبخ غذاهای دریایی مختلف استفاده میکردند و آنها را به جزایر و کشور های همسایه ارسال میکردند .

در دوران وایکینگها صنعت کشتی سازی و بازرگانی رونق بالایی گرفت آنها توانستند کشتی های بسیار بزرگ بسازند که حدود 60 خدمه تنها برای چرخاندن بادبان استفاده می شد کشتی وایکینگ ها بسیار بزرگ اما بلند و باریک بوده و با آن میتوانستند در کنار ردوخانه ها و دریاهای آزاد به سفر بپردازند .

روند تولید کشتی تا سال های 1955 الی 1980 ادامه پیدا کرد به گونه که شخصی به نام کریستوفر کوکر در ساخت کشتی گام بلندی در صنعت دریانوردی برداشت او موتور بادی برای تنظیم کشتی روی دریاها اختراع کرد که بعدها در کشتی های کانتینری استفاده می شد در سال های 1990 کشتی های مسفارتی زیادی برای تعطیلات در سراسر جهان مورد استفاده قرار میگرفت.

بازرگانی دریایی چه کاربردی دارد

کشتی‌های باری و تجاری اولین چیزی است که با شنیدن واژه  بازرگانی دریایی به ذهن می‌رسد. که برای حمل و صادرات کالاهای مختلف با ویژگیهای خاصی تجهیز شده‌اند. محموله هایی که از طریق دریا حمل می‌شوند معمولاً دارای حجم زیادی هستند وطولانی بودن زمان تأثیری چندانی بر کیفیت و بازار آن‌ها ندارد .قدمت تجارت از طریق دریا در کشورهای باستانی مانند ایران، مصر و یونان وجود داشته و این کشورها از ناوگان تجاری و باری برخوردار بوده اند که با کشورهای دیگر داد و ستد داشته اند.

آشنایی با رشته مدیریت و بازرگانی دریایی

مديريت و بازرگاني دريایی یکی از رشته هاي حوزه مديريت است كه به صورت ويژه به موضوع بازرگاني از طريق دريا مي پردازد.  این رشته از بسیاری جهات شباهت زيادي با رشته مديريت بازرگاني دارد با اين فرق كه تمركز آن در حوزه بازرگاني، تجارت، حمل و نقل دريايي و تجارت خارجي است. همچنین رشته مدیریت و بازرگانی دریایی، از بين داوطلبان گروه‌هاي آزمايش رياضي و فني، علوم تجربي و علوم انساني دانشجو مي‌پذيرد.

دانشگاه های خارجی رشته مدیریت بازرگانی دریایی

در زیر لیست برخی دانشگاه های رشته دریایی و دریانوردی آماده است که صرفا جنبه آشنایی دارد

دانشگاه FAU

دانشگاه FAU

دانشگاه FAU در رشته مدیریت بازرگانی دریایی

دانشگاه فلوریدا آتلانتیک در سال 1961 در بوکا راتون در یک محیط 850 هکتار واقع در نزدیکی اقیانوس اطلس تاسیس شد. این دانشگاه به راحتی در بین پالم بیچ و فورت لادردیل قرار دارد و طیف وسیعی از برنامه های آموزشی، فعالیت ها و خدمات را ارائه می دهد.

دانشگاه دوک در رشته مدیریت بازرگانی دریایی

دانشگاه Duke University

دانشگاه Duke University در مدیریت بازرگانی دریایی

دانشگاه دوک در سال 1924 توسط جیمز بوچانان دوک به عنوان یادبود پدرش واشنگتن دوک تاسیس شد سنگ بنای تعهد دوک به تحقیق در زمینه رشته ها، موسسات دانشگاهی و ابتکارات، آموزش، تحقیق و تعامل با مشکلات را برای ایجاد دانش در خدمت جامعه تقویت می کند.

دانشگاه dalhousie university

دانشگاه dalhousie university

دانشگاه dalhousie university در رشته دریایی

دانشگاه Dalhousie یک دانشگاه تحقیقاتی معتبر با تعداد 12 دانشکده مختلف بوده که در بخش شرقي كانادا واقع شده است
آدرس سایت این دانشگاه جهت کسب اطلاعات بیشتر در زیر آمده
https://www.dal.ca/

گرایش های رشته مدیریت و بازرگانی دریایی

رشته مدیریت و بازرگانی دریایی دارای سه گرایش مختلف می باشد

  • گرایش مناطق ویژه
  • گرایش گمرکی
  • گرایش بنادر و کشتیرانی

لازم به توضیح است که تعداد مشخصی از دانشگاه ها در ایران رشته دانشگاهی مدیریت و بازرگانی دریایی را  ارائه می دهند

دانشگاه های ایرانی در رشته مدیریت بازرگانی دریایی

لیست زیر هم بخشی از معرفی دانشکده های ایرانی در رشته مدریت بازرگانی دریایی می باشد که توضیح داده شده است

دانشکده مهندسی دریا

دانشگاه مهندسی دریا امیر کبیر

دانشکده مهندسی کشتی سازی و صنایع دریایی امیر کبیر

دانشكده مهندسي دریا يكي از پانزده دانشکده از دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) مي باشد که به خاطر کیفیت بالای برنامه های دانشگاهی و تحقیقاتی در زمینه های استراتژیک فن آوری های دریایی شناخته شده است

دانشکده علوم و فنون دریایی خرمشهر

دانشکده علوم و فنون دریایی خرمشهر

دانشکده مهندسی دریا خرمشهر

دانشگه مهندسی دریایی و علوم و فنون خرمشهر نیز یکی از دانشگاه های برتر و تخصصی رشته های مدیریت و بازرگانی دریایی و صنعت دریانوردی است

دانشگاه مهندسی دریایی خلیج فارس

دانشگاه خلیج فارس بوشهر

دانشگاه مهندسی دریایی خلیج فارس

دانشگاه خليج فارس در مقايسه با بسياري از دانشگاه هاي ديگر جوان محسوب مي گردد، اما آنچه در اين ميان قابل توجه است، حرکت فزاينده رو به رشد و در مسير پيشرفت و توسعه اين دانشگاه مي باشد

مقاله ژورنال رشته بازرگانی دریایی

در این بخش ما یک نمونه مقاله ژورنال در مورد رشته مدیریت و بازرگانی دریایی را که در سایت ساینس دایرکت نمایه شده است را ا موضوع A method for analysis of maritime transportation تقدیم شما عزیزان خواهیم کرد لازم به ذکر است جهت ترجمه مقاله isi مدیریت بازرگانی دریایی نیز میتوانید از طریق لینک سفارش ترجمه اقدام نمایید

با توجه به اهمیت و گستردگی مطالب  مدیریت و بازرگانی دریایی در تمامی گرایش ها، نیاز به ارائه خدمات ترجمه تخصصی این رشته احساس می شود. مرجعی که بتواند با در اختیار قرار دادن انواع خدمات ترجمه تخصصی نیاز مخاطبان این رشته مهم را برطرف سازد

رشته  مدیریت و بازرگانی دریایی به دلیل ارتباط و تجارت با سایر کشورها نیازمند دانش تخصصی در زمینه تجارت و آشنایی با قوانین تجارت دریایی می باشد از همین رو کلمات و اصطلاحات و حتی قوانینی وجود دارد که یک مترجم تخصصی برای ترجمه حرفه ای چه به صورت شفاهی و چه به صورت های دیگر نیاز دارد تا تسلط کافی و آشنایی کاملی از این مباحث داشته باشد چرا که دانستن این موراد می تواند کیفیت نهایی کار را بالا ببرد.

نوشتهٔ پیشین
ترجمه رسمی آلمانی کارت ملی
نوشتهٔ بعدی
ترجمه رسمی آلمانی گواهینامه

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست