ترجمه تخصصی روانشناسی - دارالترجمه رسمی پارسیس

ترجمه تخصصی روانشناسی

ترجمه روانشناسی از جمله خدمات ترجمه تخصصی دارالترجمه پارسیس می باشد که از زبان های انگلیسی , فرانسوی,آلمانی,روسی,چینی و سایر زبان های تحت پوشش به فارسی و بالعکس ترجمه خواهد شد ,جهت ثبت سفارش ترجمه تخصصی روانشناسی بر روی لینک زیر کلیک کرده تا همکاران دارالترجمه با شما تماس و اعلام هزینه و زمان کنند .

 

ثبت سفارش ترجمه تخصصی

 

 

علم روانشناسی با هدف مطالعه، تحلیل و تفسیر رفتار انسان نسبت به محیط پیرامون خود شکل گرفته است. روانشناسی از جمله علوم اجتماعی است که در دانشگاه ها به صورت آکادمیک تدریس می گردد  و یکی از پرطرفدارترین علوم جهان به شمار می رود که دارای سرفصل های جذابی برای متقاضیان وعلاقه مندان به آن است.

دستیابی به علوم جدید در این رشته برای متقاضیانش امری ضروری بوده و بیشتر منابع علمی روانشناسی به زبان های خارجی است.

برای ترجمه تخصصی روانشناسی باید از مترجمان آگاه و مسلط به این رشته کمک گرفت. ارائه یک ترجمه تخصصی روانشناسی با کیفیت بالا و از لحاظ علمی معتبر، تنها از عهده مترجمانی بر می آید که در رشته روانشناسی تحصیل کرده باشند.

چرا که این مترجمان علاوه بر توانایی و دانش ترجمه بر موضوعات و محتوای مربوط به علم روانشناسی نیز مسلط هستند. دارالترجمه پارسیس آماده ارائه خدمات ترجمه تخصصی روانشناسی از زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، روسی و چینی به فارسی و از فارسی به این زبان ها به مخاطبین می باشد.

روانشناسی چیست

روانشناسی چیست

روانشناسی چیست ؟

روانشناسی مطالعه علمی ذهن و رفتار است. روانشناسی یک رشته پیچیده است و شامل بسیاری از زمینه های زیر می شود تا در زمینه هایی مانند توسعه انسانی، ورزش، سلامت، بالینی، رفتار اجتماعی و فرایندهای شناختی، مطالعه شود.

روانشناسی واقعا یک علم جدید است و بیشترین پیشرفت در طول 150 سال گذشته یا بیشتر اتفاق افتاده . با این حال، ریشه آن را می توان به یونان باستان، 400 – 500 سال قبل از میلاد پیش بینی کرد.

 

آغاز روانشناسی به عنوان یک رشته

ویلیام جیمز روانشناس مشهور

ویلیام جیمز روانشناس مشهور

در روزهای اولیه روانشناسی، دو دیدگاه  نظری وجود داشت. یک روانشناس آمریکایی به نام ویلیام جیمز (1910-1842) یک رویکرد را ایجاد کرد که به عنوان کارکردگرایی شناخته شد.

او استدلال کرد که ذهن دائما در حال تغییر است.

 

 تاریخچه علم روانشناسی

در حالی که روانشناسی امروز منعکس کننده تاریخ غنی و متنوع این رشته است، ریشه های روانشناسی به طور چشمگیری از مفاهیم معاصر  متفاوت است. برای به دست آوردن درک کامل از روانشناسی، شما نیاز به صرف وقت برای بررسی تاریخ و ریشه آن را داشته . به گونه ای که روانشناسی چگونه آغاز شد؟ کی شروع شد؟ چه کسی مسئول ایجاد روانشناسی به عنوان یک علم جداگانه بود؟ اینها سوالاتی است که در ذهن باید تداعی گردد.

چرا مطالعه تاریخ روانشناسی

روانشناسی معاصر به گستره وسیعی از موضوعات علاقه مند است، این علم به دنبال رفتار انسانی و روند ذهنی از سطح عصبی به سطح فرهنگی است. روانشناسان مسائل انسانی را که قبل از تولد شروع می شوند مطالعه می کنند و تا زمان مرگ ادامه می دهند. با درک تاریخ روانشناسی، شما می توانید درک بهتر ااز این رشته داشته باشید.

از ابتدای مطالعه آن، روانشناسی با پرسشهای متعددی مواجه شده است.

سوال اول در مورد  چگونگی تعریف روانشناسی است که ان را یک علم جدا از فیزیولوژی و فلسفه ایجاد کرده است .

سوالات اضافی که روانشناسان در طول تاریخ با آن روبرو هستند عبارتند از:

  • چه موضوعات و مسائل باید با روانشناسی مرتبط باشد؟
  • چه روش های تحقیقاتی باید برای مطالعه روانشناسی استفاده شود؟
  • آیا روانشناسان از تحقیق برای تأثیرگذاری بر سیاست عمومی، آموزش و دیگر جنبه های رفتار انسان استفاده می کنند؟
  • آیا روانشناسی واقعا علمی است؟
  • آیا روانشناسی بر رفتارهای قابل مشاهده یا فرآیندهای ذهنی داخلی تمرکز دارد؟

آغاز روانشناسی: فلسفه و فیزیولوژی

René Descartes

René Descartes

در حالی که تا اواخر دهه 1800، روانشناسی به عنوان یک نظم جداگانه ظاهر نشد، اولین تاریخ آن را می توان به زمان اولیه یونانیان نشانه گذاری کرد . در طول قرن هفدهم، فیلسوف فرانسوی، رنه دکارت، ایده دوگانه را معرفی کرد که بیان کرد که ذهن و بدن، دو ذره هستند و برای شکل دادن به تجربه بشر در تعامل خواهند بود. امروزه بسیاری از مسائل دیگر که روانشناسان بحث می کنند، مانند سهم نسبی طبیعت و پرورش، در این سنت های فلسفی اولیه ریشه دارد.

پس چه چیزی باعث می شود روانشناسی از فلسفه متفاوت باشد؟ در حالی که فیلسوفان اولیه به روش هایی نظیر نظارت و منطق متکی بودند، روانشناسان امروز از روش های علمی برای مطالعه و نتیجه گیری در مورد اندیشه و رفتار انسانی استفاده می کنند.

 

فیزیولوژی نیز به ظهور نهایی روانشناسی به عنوان یک رشته علمی کمک کرد. تحقیقات فیزیولوژیکی اولیه در مورد مغز و رفتار  روانی و در نهایت به استفاده از روشهای علمی برای مطالعه اندیشه و رفتار انسانی کمک کرد.

روانشناسی به عنوان یک نظریه جداگانه ظاهر می شود

wilhelm-wundt

wilhelm-wundt

در اواسط دهه 1800 یک فیزیولوژیست آلمانی به نام ویلهلم وونت از روشهای تحقیق علمی برای بررسی زمان واکنش استفاده کرد.

کتاب او در سال 1874، “اصول روانشناسی فیزیولوژیک” منتشر شده، در این کتاب بسیاری از ارتباطات اصلی بین علم فیزیولوژی و مطالعه اندیشه و رفتار انسان را بیان کرد. او بعدا اولین آزمایشگاه روانشناسی جهان را در سال 1879 در دانشگاه لایپزیگ افتتاح کرد. این رویداد به طور کلی آغاز رسمی روانشناسی به عنوان یک رشته علمی جداگانه و متمایز محسوب می شود.

University of Leipzig

University of Leipzig

ویلهلم وونت چگونه روانشناسی را دید؟ او  به دنبال استفاده از روشهای تجربی برای مطالعه فرآیندهای ذهنی داخلی بود. در حالی که استفاده او از یک فرایند به نام خودآزمایی امروز به عنوان غیر قابل اعتماد و غیر اخلاقی دیده می شود، کار او در زمینه روانشناسی به مرحله ای برای روش های تجربی آینده کمک کرد.

حدود 17،000 دانش آموز در سخنرانی های روانشناسی وونت حضور داشتند و صدها نفر دیگر در رشته روانشناسی تحصیل میکردند و در آزمایشگاه روانشناسی خود مشغول به تحصیل بودند.

ساختارگرایی تبدیل به دانشکدۀ اول روانشناسی میشود

Titchener

Titchener

ادوارد بیت تیچنر Titchener ، یکی از معروف ترین دانشمندان ویلهلم وونت، اولین مکتب فکری روانشناسی را ایجاد کرد .

با توجه به ساختارگرایان، آگاهی انسان میتواند به قسمتهای کوچکتر تقسیم شود. با استفاده از فرآیند شناخته شده به عنوان خودآزمایی، افراد آموزش دیده تلاش می کنند تا پاسخ ها و واکنش های خود را به پایه های اصلی احساسات و ادراکات تقسیم کنند.

در حالی که ساختارگرایی برای تأکید بر تحقیقات علمی قابل توجه است، روش های آن غیر قابل اعتماد، محدود و ذهنی است.

وقتی تیتچنر در سال 1927 درگذشت، ساختارگرایی اساسا با او درگذشت.

 

William_James

William_James

کارکرد ویلیام جیمز

روانشناسی در اواسط تا اواخر دهه 1800 در آمریکا رشد کرد. ویلیام جیمز در طول این دوره به عنوان یکی از روانشناسان بزرگ آمریکایی ظاهر شد و کتاب مقدماتی او «اصول روانشناسی» را به عنوان پدر روانشناسی آمریکایی به چاپ رساند. کتاب او به زودی تبدیل به متن استاندارد در روان شناسی شد و ایده هایش در نهایت به عنوان مبنایی برای یک مدرسه جدید از اندیشه شناخته شده به عنوان کارکردگرا بود.

تمركز كاركردگرايي در مورد چگونگي كار كردن رفتارها براي كمك به افراد در محيط زندگي آنها بود. عملکردگرایان از روش هایی نظیر مشاهده مستقیم برای مطالعه ذهن و رفتار انسانی استفاده می کنند.

هر دو این مدارس ابتدایی بر آگاهی انسانی تأکید داشتند، اما مفهوم آنها در این مورد به طور قابل توجهی متفاوت بود. در حالی که ساختارگرایان تلاش میکردند تا فرآیندهای ذهنی را به کوچکترین بخشهایشان تقسیم کنند، کارکردگرائیان معتقد بودند که هوشیاری به عنوان یک فرایند پیوسته و در حال تغییر است.

ظهور روانکاوی

Sigmund_Freud

Sigmund_Freud

تا این مرحله، روانشناسی اولیه بر تجربه انسانی انسان تاکید داشت. یک پزشک اتریشی به نام زیگموند فروید چهره روانشناسی را به شیوه ای چشمگیر تغییر داد، پیشنهاد یک نظریه شخصیتی که بر اهمیت ذهن ناخودآگاه تأکید داشت. کار بالینی فروید با بیماران مبتلا به هیستریا Hystérie و سایر بیماری ها شروع شد

فروید در کتاب خود «پدیده روانشناختی زندگی روزمره» توضیح میدهد که چگونه این افکار و تحریکهای ناخودآگاه، اغلب از طریق لغزش زبان (به نام «لغزشهای فرویدی») و رویاها بیان میشود. بر طبق نظر فروید، اختلالات روانی ناشی از این اختلافات ناخودآگاه است که به شدت یا ناامن تبدیل می شوند.

نظریه روانکاوی پیشنهاد شده توسط سیگموند فروید تأثیر زیادی بر اندیشه قرن بیستم داشت که بر سلامت روان و همچنین سایر حوزه ها شامل هنر، ادبیات و فرهنگ عامه تأثیر می گذارد. در حالی که بسیاری از ایده های او با شک و تردید در حال حاضر در نفوذ او در روانشناسی  غیر قابل انکار است.

 

روانشناسی یکی از پنج رشته پرطرفدار دانشگاهی در تمام دنیا است.

رشته ای است که امکان درک و تحلیل رفتار افراد را ممکن می سازد. این علم سابقه­ ی بسیار طولانی است که ریشه­ ی آن در علم فلسفه قرار دارد. بر اساس بررسی های صورت گرفته رواشناسی یا سایکولوژی به گواه تاریخ و آثار برجا مانده،  دارای قدمت زیادی است که به 500 سال قبل از میلاد بر می گردد و برخی مهد این علم را مصر باستان و یونان عنوان می کنند.

افلاطون

افلاطون

در زمان افلاطون و ارسطو به مباحث روانشناسی اشاره شده که بیشتر در جنبه های فلسفی بوده است. اما بر خلاف پیشینه طولانی، روانشناسی تاریخچه کوتاهتری دارد.

تا اواسط قرن هجدم روانشناسی بخشی از فلسفه پنداشته می شد.

Maslow's Hierarchy

Maslow’s Hierarchy

هرم مزلو

بعد از این دوران با ظهور عصر رایانه و کمک این علم جدید در زمینه تحقیقات و مطالعات روانشناسی، باعث شد تا شیوه نوین “روانشناسی شناختی” cognitive psychology به‌عنوان مدل برجسته ذهنی به وجود بیاید.

در گذر زمان و با پیشرفت های علمی در زمینه اندازه‌گیری عملکرد مغز، روان‌شناسی اعصاب و علوم مربوط به اعصاب به عنوان بخش‌های مهم و فعال در علم روانشناسی امروزی در نظر گرفته می شوند.

برترین دانشگاه های روانشناسی در دنیا:

در ادامه به معرفی پنج دانشگاه برتر حال حاضر دنیا در رشته روانشناسی می پردازیم؛

  1. Harvard University
  2. Stanford University
  3. University of Cambridge
  4. University of Oxford
  5. University of California, Los Angeles (UCLA)

 

 

روانشناسی در ایران:

دانشگاه تهران

دانشگاه تهران

در سال 1340 با راه اندازی رشته­ ی روانشناسی به صورت آکادمبک در دانشگاه تهران، تدریس آن در کشور آغاز گردید.  تا قبل از آن این علم به عنوان بخشی از دوره تربیت مدرس، ارائه می شد.

بعد از آن با گسترش آموزش و تحقیق در زمینه روانشناسی کتاب های خوبی در کشور تالیف شدند مانند: کتاب اصول روانشناسی عمومی در سال 1348، کتاب کلیات روانشناسی علمی در سال 1349 و اصول روانشناسی در سال 1352. در حال حاضر نیز دانشگاه های کشور به ارائه رشته روانشناسی برای علاقه مندان می پردازند.

انواع گرایش های روانشناسی:

رشته روانشناسی دارای گرایش های زیر است:

  • روانشناسی کودکان استثنایی
  • روانشناسی بالینی
  • زیست روانشناسی
  • روانشناسی رشد
  • روانشناسی سازمانی و صنعتی
  • روانشناسی مدرسه
  • روانشناسی قانونی
  • روانشناسی اجتماعی

ترجمه مقالات روانشناسی

رشته روانشناسی دارای اصطلاحات خاص و پرکاربرد است که انتشار مقالات روانشناسی در سایت های ژورنال به دلیل ماهیت رشته به وفور از لغات تخصصی و اصطلاحات پرکاربرد استفاده میشود لذا دارالترجمه پارسیس مفتخر است اعلام دارد هر نوع مقاله تخصصی روانشناسی را در تمامی زبان های تحت پوشش قادر به ترجمه می باشد برای درخواست از طریق لینک زیر اقدام نمایید

 کلمات و اصطلاحات تخصصی روانشناسی

رشته روانشناسی دارای کلملت تخصصی واصطلاحات کلید زیادی مانند : پانسیل عمل(Action Potential)، یادگیری(Acquisition) ، اعتیاد (Addiction)، پیری گرایی(Ageism)، پرخاشگری (Aggression)، ترس ار فضای باز(Agoraphobia)، نوع دوستی(Altruism)، ابهام (Ambiguity)، اضطراب (Anxiety)، حرکت ظاهری (Apparent Motion) و بسیار از لغات و اصطلاحات دیگر است که برای ترجمه دقیق و علمی باید به آن ها اشراف داشت. با توجه به این موضوع مترجمان تخصصی روانشناسی با تسلط بر این کلمات می توانند در ترجمه و نگارش متن وتولید محتوای علمی بسیار کارآمد باشند. و ترجمه ای اصولی و با کیفیت بالا ارائه دهند.

دانلود کتاب روانشناسی Sigmund Freud

دانلود متاب روانشناسی Sigmund Freud نسخه اصلی است که به صورت رایگان در سایت دارالترجمه رسمی پارسیس جهت دانلود قرار داده شده است برای دانلود این کتاب از طریق لینک زیر کلیک کنید

متقاضیان ترجمه تخصصی روانشناسی

از آن جاییکه رشته روانشناسی در کشور جزو پر طرفدارترین رشته های دانشگاهی به حساب می آید و بیشتر دانشجویان این رشته تا درجات علمی عالی یعنی دکتری به تحصیلات خود ادامه می دهند یکی از متقاضیان ترجمه تخصصی روانشناسی به حساب می آیند، از طرفی دیگر اساتید، محققین روانشناسی نیز برای دسترسی آسان و برقراری ارتباطات علمی با سایر مراکز معتبر در سطح بین الملل نیز از متقاضیان ترجمه تخصصی محسوب می شوند. بسیاری از مجلات و نشریات داخلی نیز برای تولید محتوای علمی در زمینه روانشناسی که در حال حاضر طرفداران زیادی دارد نیازمند ترجمه تخصصی روانشناسی می باشند و همچنین سایر افراد علاقه مند و فعال در زمینه روانشناسی نیز جزو متقاضیان ترجمه می باشند. مترجمان با تجربه  دفتر ترجمه رسمی پارسیس که در رشته روانشناسی تحصیل کرده اند آماه ارائه خدمات ترجمه تخصصی روانشناسی به متقاضیان محترم این رشته می باشند

نوشتهٔ پیشین
ترجمه تخصصی حمل و نقل
نوشتهٔ بعدی
ترجمه کتاب انگلیسی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست