ترجمه تخصصی بهداشت حرفه ای - دارالترجمه رسمی پارسیس

ترجمه تخصصی بهداشت حرفه ای 

ترجمه تخصصی بهداشت حرفه ای در ایران توسط دارالترجمه رسمی پارسیس انجام میشود جهت ثبت سفارش ترجمه تخصصی اقدام نمایید

ما در دارالترجمه تخصصی پارسیس با استفاده از مترجم تخصصی رشته بهداشت حرفه ای میتوانید لغات و اصطلاحات پرکاریرد این رشته را به همراه محتوای تخصصی به بهترین کیفیت ترجمه نماییم.

ثبت سفارش ترجمه 

 

آشنایی با رشته بهداشت حرفه ای

علم بهداشت حرفه ای امروزه همگام با محیط کار ایمن شناخته شده است

رشته بهداشت حرفه ای چیست

رشته بهداشت حرفه ای چیست

محیط کار ایمن و سالم اغلب در تمامی کشورهای جهان به رسمیت شناخته شده است. اما امروزه بکارگیری علوم بهداشت حرفه ای در بسیاری از کارخانجات و کارگاه های و یا صنایع اقتصادی کشور روز به روز نقش پر رنگتری به خود میگیرد . این امر نتیجه تلاش های مستقیم انجام شده توسط اساتید بهداشت حرفه ای و ایمنی صنعتی است در محیط کار است

در اینجا بد نیست به ترجمه تخصصی ایمنی صنعتی هم نیم نگاهی بیاندازیم .

رشته بهداشت حرفه ای اختصاصا به مطالعه و جلوگیری از آسیب های جسمی در زمینه سلامت و ایمنی شغلی افراد خواهد پرداخت .

 

کارگران امریکایی در سال 1932

کارگران امریکایی در سال 1932

تاریخچه این رشته به حدود 200 سال گذشته برای کارگران امریکایی برمیگردد.

مقررات اجرایی رشته بهداشت حرفه ای برای انطباق کار ایمن با محیط کار وسلامت افراد بوده و ترکیب قوانین بهداشت حرفه ای در محیط کار برای محیط های پاکیزه و ایمن کارکنان طراحی شده است . روندی که امروزه رشته تخصصی بهداشت حرفه ای به خود گرفته است روندی رو به رشد با نرخ حوادث و مرگ و میر پایین در جدول داده خود بوده , چیزی که حتی امروزه همواره ادامه خواهد داشت .

تعریف بهداشت حرفه ای  

میزان نرخ سلامت کار و ایمنی محیط کار و همچنین محیط زیست پاک و توجه به مسائل بهداشت عمومی در حوزه کاری بهداشت حرفه ای بوده که به نوعی منطبق با رشته hse نیز می باشد ((پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ترجمه تخصصی رشته hse )) کلیک کنید .

راهکارها و دستورالعمل های مناسب برای جلوگیری از بیماری ها و صدمات جامعه کارگری در محیط کار در حیطه رشته تخصصی بهداشت حرفه ای occupational health است لذا محدوده وسیع این رشته باعث شده رشته های از جمله سم شناسی و ارگونومی نیز معرفی گردند .

از لحاظ تاریخی تمرکز تلاش های بهداشتی و ایمنی شغلی بر روی مشاغل کاری مانند کارگران کارخانه بوده است. اما اکنون این حوزه شامل همه مشاغل در  تمامی کشور ها است  است. علاوه بر این موارد  اطمینان از محیط کار (از محل های ساخت و ساز به ساختمان های اداری) از اقدامات احتیاطی ایمن برای جلوگیری از آسیب ها استفاده می شود.

کارشناسان بهداشت حرفه ای نیز برای محدود کردن خطرات کوتاه مدت و بلند مدت که می توانند در حال حاضر به بیماری های جسمی یا روحی منجر شوند را در دستور کار خود به عنوان یک شغل تخصصی در نظر میگیرند .

The U.S. is a country of 50 states covering a vast swath of North America

The U.S. is a country of 50 states covering a vast swath of North America

جالب است بدانید امروزه بیش از 3 میلیون نفر هر ساله در ایالات متحده در مواجهه با آسیب و صدمات جدی قرار میگیرند و همچنین میلیون ها نفر دیگر در معرض خطرهای بهداشت محیطی قرار میگیرند ( برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ترجمه تخصصی بهداشت محیط کلیک کنید ) .

طبق امار جهانی ادعای جبران خسارات کارگران بیش از یک میلیارد دلار در هفته است. که رقم بسیار بالایی است  به استثنای افراد خودخواه و خویشاوندان کارگران مزرعه، تقریبا تمام کارفرمایان خصوصی و عمومی دارای مسئولیت اجتماعی و قانونی برای ایجاد و حفظ یک محیط سالم و ایمن برای کارگران هستند .

بعضی از این کارکنان در محیط کار بسیار خوشحال هستند که میتوانند در محیطی کار کنند که پیمانکاران و مدیران به سلامت و خطرات محیط کار نگاه جدی تری دارد و حتی حق بیمه آنها نیز پرداخت می شود کار کنند . زیرا برای کارفرمایان فهیم تر  رایج است که ابتکارات بهداشتی و ایمنی محل کار خود را که از الزامات قانونی برخوردار است، ایجاد کند.

تاریخچه بهداشت حرفه ای

occupational Health

occupational Health

اینکه ما بگوییم که الزمات قانونی با حداقل های استاندارد در هر کشوری به طور کامل رعایت میشود کاملا در اشتباه هستیم زیرا همیشه اینگونه نیست زیرا طبق آمار شرایط کار تنها از 150 سال گذشته در جهان رو به بهبود است و باقوانین ایمنی در اقتثاد در حال تغییر .اما جریان مستمر مقررات مختلفی وجود دارد که در حوزه سیاسی در دهه اهی اخیر برای صنایع مختلف به تصویب رسیده لذا ممکن است هنوز که هنوزه برخی صنایع حالت سنتی را داشته باشند .

در حدود سال های 1872 وزارت امور خارجه ماساچوست جزئیات بیشتری را از حوادث وحشتناکی را که کارگران با انها روبرو بودند منتشر کرد که همه آنها ناشی از استفاده نامناسب و نا ایمن تجهزیات نامناسب فیزیکی محیط کار بود .

ضمنا در این امار منتشر شده علاوه بر انتشار لیست تجهیزات و ماشین های خطرناک , امکانات کثیف بهداشتی , تهویه نامناسب نیز به این آمار ها افزوده شد .

در ایالیت ماساچوست امریکا به عنوان اولین کشوری بود که در جهت مخاطرات بهداشتی در تمامی تاسیسات و کارخانجات ها مورد بازرسی قرار گرفت .

در سال های 1890 21 ایالت در معرض مخاطرات بهداشتی محیط کار قرار داشتند دلیل اینکه قوانین در دوره هایی به طور کامل اجرایی نشد متفاوت بودن رفتار دولتمردان آمریکایی بود که در هر دوره کم رنگ و پر رنگ خود را نمایان میکرد . آرام آرام تلاش های بازرسی و بررسی های موشکافانه ادامه یافت به گونه ای که ایالات متحده با سیاست های آرام خود کسب و کار ها را شناسایی و اقدامات سختگیرانی و ضربتی را اجرایی کرد.

Richard_M._Nixon

Richard_M._Nixon

تصویب قانون بهداشت حرفه ای 

در سال 1970 در زمان ریاست جمهوری ریچارد نیکسون رئیس جمهوری ایالت متحده قانون ایمنی و بهداشت شغلی امضا گردید .

این قانون تبدیل به قانون اول جامعه فدرال امریکا برای محافظت از کارگران امریکایی به تصویب رسید .

این قانون به دولت ایالات متحده اجازه داد تا استانداردهای ایمنی و بهداشت را برای تقریبا تمام نیروی کار در کشور نوشته و اجرا کند.

Occupational Safety and Health Administration

Occupational Safety and Health Administration

 

اداره ایمنی و بهداشت شغلی OSHA

اندکی پس از آن، اداره ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA) برای نظارت بر اجرای قانون جدید ایجاد شد.پیشرفت روز افزون علوم بهداشت حرفه ای نسبت به سالهای گذشته دو چندان شده و حق قانونی کارگران در مقابل کارفرمایان شناسایی شده است .

در حالی که برآورد تاثیر واقعی قانون بسیار دشوار است، ما اطلاعات زیادی در مورد ایمنی محل کار از روز قبل از OSHA نداریم. تخمین زده می شود که تعداد تلفات محل کار بیش از 65 درصد کاهش یافته است،

با این وجود پیشرفت چشمگیری در نیروی کار کشور های در حیطه سلامت شغلی بسیار به چشم خواهد آمد .

مسائل فعلی  در مورد بهداشت حرفه ای مسائل مورد بررسی و تنظیم شده توسط کارشناسان بهداشت حرفه ای و حرفه ای امروزه به طور گسترده ای در هر  شغلی  متفاوت است. به عنوان مثال، تهدیدات فیزیکی مانند ارتفاع بلند و ماشین آلات سنگین ممکن است نگرانی بیشتری نسب به محیط کارگاه های ساختمانی داشته باشد ، در حالی که سلامت روان و آسیب های استرسی تکراری ممکن است تمرکز محیط های اداری را بر هم بزند . با این وجود پیشرفتهای عظیم استانداردهای کاری، بسیاری از مخاطرات شغلی محیط کار را کاهش داده است اقدامات پیشگیرانه بهداشت حرفه ای

مردم آمریکا

مردم آمریکا/صدها نفر از مردم ایالات متحده هر ساله می میرند عدم ایمنی و سلامت جامعه و خشونت یکی از عامل اصلی این مرگ و میر ها است

صدها نفر از مردم ایالات متحده هر ساله می میرند. عدم رعایت قوانین و استانداردها چه در حین رانندگی , چه در حین کار باعث علت اصلی مرگ و میر در میان افراد جامعه است، اما تقریبا کاملا قابل پیشگیری است. برای بسیاری از سازندگان، کار با ارتفاع بلند اجتناب ناپذیر است، اما با اقدامات احتیاطی ایمن، می توان از مرگ و صدمات جلوگیری کرد. این اقدامات احتیاطی باید قبل از شروع کار در اولین قسمت مراحل برنامه ریزی آغاز شود. کارفرمایان باید هزینه های تجهیزات ایمنی مانند مهارکننده، داربست و سیستم های بازدارنده و محافظ از ارتفاع را برآورد کنند .به طوری که هر کارگر به آنها دسترسی پیدا می کند و برای استفاده از تجهیزات مورد نیازش آموزش دیده باشد گرمازدگی چیست ؟

قوانین OSHA در  بهداشت حرفه ای  

به گفته OSHA، ده ها تن از کارکنان هر ساله  در محیط کار  در شرایط گرمای شدید یا مرطوب می میرند و هزاران نفر دیگر نیز بیمار می شوند. بزرگترین میزان این موارد در صنعت ساخت و ساز اتفاق می افتد، اما این می تواند به هر کسی که در محیطی که ورود و خروج هوا به طور کامل انجام نمی شود صورت پذیرد .

کارفرمایان قانونی به موجب قوانین و الزامات مربوط به بهداشت حرفه ای  متعهد می شوند تا اطمینان حاصل شود که محیط کار عاری از هر گونه خطرات بالقوه وجود دارد و شامل دمای شدید نباشد .

 

از سوی دیگر، OSHA باعث تقویت  ایمنی صاحبان کسب و کار و مدیران برای محافظت از کارگران خود از بیماری و آسیب های مرتبط با گرما شده است .

البته این در مواردی است که طبق قوانین شاخص حرارتی بالای 91 درجه فارنهایت باشد .

استرس محیط کار

بسیاری از کارگران و جامعه کارگری جهان به طور انحصاری در ساعت های پایانی کار تقریبا بیش از زمان مازاد کار بر روی تجهیزات و رایانه ها و یا بسیاری از وسایل مورد نیاز خود رد کار کار میکنند و همین امر استفاده بیش از حد عضلات دست و پا و بدن را شامل می شود که در فواصل معینی صورت میگیرد این نوع فعالیت های تکراری به مرور باعث آسیب به مفاصل ستون فقرات و به اصطلاح تونل کارپ و حتی فشار چشم گردد .

امروزه بسیاری از کارفرمایان به این امر مهم رسیده اند که سرمایه گذاری در ارگونومی و برنامه های ایمنی مبتنی بر محیط کار  در واقع بازده مثبت سرمایه گذاری را پس از از دست دادن بهره وری و هزینه های پزشکی کارفرما را حادث خواهد شد

 

نوشتهٔ پیشین
ترجمه تخصصی HSE
نوشتهٔ بعدی
ترجمه رسمی کارت ملی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست