ترجمه تخصصی بهداشت محیط - دارالترجمه رسمی پارسیس
what-is-environmental-health

what-is-environmental-health

ترجمه تخصصی بهداشت محیط

ترجمه تخصصی بهداشت محیط (Environmental Health ) توسط اساتید و مترجمین این رشته در دارالترجمه تخصصی پارسیس انجام خواهد شد برای اطلاع از نحوه خدمات ترجمه تخصصی کلیک کنید

بهداشت محیط در هر سازمانی با سازمان دیگر متفاوت است , هرچند هدف و فرض اساسی در سازمان ها یکی است اما ماهیت سلامت محیط زیست کاملا متفاوت است .

بهداشت محیط شامل تمامی عوامل فیزیکی , شیمیایی و بیولوژیکی هر فرد را در بر گرفته  به گونه ای که تمامی عوامل مرتبط با آن را تحت تاثیر قرار می دهد.

این مفهوم  میتواند شامل ارزیابی و کنترل عوامل محیطی است که  به طور بالقوه بر سلامت انسان تاثیر بگذارد.

سازمان بهداشت جهانی و 18 فروردین روز بهداشت جهانی

سازمان بهداشت جهانی و 18 فروردین روز بهداشت جهانی

طبق شعار همیشگی سازمان بهداشت جهانی (World Health Organization ) این هدف برای جلوگیری از بیماری و ایجاد محیط های حمایتی است. این تعریف، رفتارهای غیر مرتبط با محیط زیست، رفتارهای مربوط به محیط اجتماعی و فرهنگی و ژنتیک را شامل نمی شود.

طبق شعار انجمن ملی سلامت محیط زیست بهداشت محیط  به حفاظت در برابر عوامل محیطی اشاره دارد که ممکن است بر سلامت انسان و یا تعادل های زیست محیطی ضروری برای سلامتی انسان و کیفیت محیط زیست  در دراز مدت تاثیر بگذارد،

رشته تخصصی بهداشت محیط علمی است که دامنه مطالعات خود را در مورد چگونگی تاثیر محیط بر سلامت انسان ها معطوف میکند , منظور از محیط زیست در اینجا به معنی تمامی مواردی است که در محیط طبیعی پیرامون ما قرار دارند مانند هوا , آب و خاک.

محیط زیست شامل ساختاری های منظم فیزیکی است که در آن مردم زندگی و کار میکنند مانند خانه ها , دفاتر,مدارس,مزارع,کارخانه,دانشگاه و همچنین سیستم های حمل و نقل .

مدیریت استفاده از زمین و دفع زباله ها با ارتباط مستقیم آلودگی ها  و محیط زیست نقش اساسی در رعایت بهداشت محیط خواهد داشت .

جالب است بدانید انسان ها متاسفانه همیشه محیط زیست را نمی بینند و یا به آن اهمیت نمی دهند  اما محیط زیست ما هر لحظه به سلامتی ما می اندیشد , جایی که ما غذا میخوریم ,جایی که زندگی میکنیم همه و همه ناشی از فعالیت درست ما در رعایت سیاست ها و برنامه های بهداشت محیط است .

environmental-health

environmental-health

تعریف واقعی بهداشت محیط

بسیاری از مردم اغلب از نظر بهداشت محیط ,محیطی را پاک می نگرند که  از نظر هوای پاک و آب در وضعیت سالمی قرار داشته باشد ، اما نیروهای طبیعی – از جمله چیزهایی نظیر گرمایش جهانی – تنها یک قطعه از یک پازل بزرگ هستند.

بهداشت محیط شامل رعایت بهداشت عمومی است که به عوامل فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی محیط زیست بستگی دارد که  می تواند سلامت ما را تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال، اگر شما در محله ای با پیاده روهای ناامن یا هوای آلوده زندگی می کنید، خارج شدن از آن و ورزیش کردن در اینگونه محیط ها کاری بس دشوار است. به همین ترتیب،اگر خانه شما در این محیط ساخته شود ممکن است  حشراتی در این نزدیکی زندگی کنند که با مصرف موارد غذایی باعث مسمومیت و یا بیماری ناشی از خوردن غذا به وجود آید لطفا جهت آشنایی با روند ترجمه تخصصی بهداشت عمومی نیز کلیک کنید .

آب و هوا

آب و هوا

کیفیت هوا در بهداشت محیط

هوا برای انسانها قابل مذاکره نیست. ما به آن نیاز داریم تا زنده بمانیم، اما ما همیشه مراقب آن هستیم که آن را تمیز نگه داریم و این می تواند تاثیر قابل توجهی بر سلامت ما داشته باشد.

قانون هوای پاک

قانون هوای پاک

قانون هوای  پاک در سال 1970 میلادی دچار تغییرات عظیمی شد . این اولین بار بود که دولت فدرال مسئولیت حفاظت از کیفیت هوا برای همه شهروندان ایالات متحده را بر عهده گرفت با تنظیم انتشار گازهای مضر از چیزهایی مانند اتومبیل و کارخانه ها. این عمل بعدا در سال 1990 برای گسترش بارندگی اسیدی و تخریب اوزون گسترش یافت و بسیار موثر بود. در گزارش آینده خود در سال 2011، آژانس حفاظت از محیط زیست تصریح کرد که قانون هوای پاک می تواند تا سال 2020 بیش از 230،000  را از مرگ و میر جلوگیری کند.

Water-and-Wastewater

Water-and-Wastewater

آب و فاضلاب

 

به گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، حدود 780 میلیون نفر در سراسر جهان به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند و 2.5 میلیارد نفر (یا تقریبا یک سوم جمعیت زمین) فاقد خدمات بهداشتی مناسب مانند حمام اختصاصی هستند. تأثیر آن بر سلامت انسان بسیار  حیرت انگیز است. برآورد شده 2200 کودک در هر روز در سراسر جهان از بیماری های اسهالی مرتبط با آب نامناسب و بهداشت و درمان میمیرند.

 

عمل ساده سیستم های فیلتراسیون و کلر زنی آب در کشور ها  کاهش قابل ملاحظه ای در بیماری های معمولی مانند تیفوئید ( حصبه ) شده است. با یک برآورد، برای هر $ 1 سرمایه گذاری در فناوری های آب پاک، هر کشور 23 دلار صرفه جویی هزینه ها  در مسائل  پزشکی و اجتماعی به ارمغان می آورد

مواد سمی و مواد زائد خطرناک

سم شناسی – نوعی علم است که برای درک چگونگی مواد شیمیایی و مواد زائد خطرناک  می تواند بر مردم و محیط اطرافشان تأثیر بگذارد، علم سم شناسی یک زمینه مهم در علم بهداشت محیط است. بسیاری از مواد مورد نیاز برای پیشبرد صنایع و فناوری، مانند فلزات سنگین و حتی برخی از پلاستیک ها، می توانند به بدن انسان آسیب برسانند و حتی باعث ایجاد شرایط حاد پزشکی نیز شوند.

home and societies

home and societies

خانه ها و جوامع

ما بخش زیادی از وقتمان را در خانه، کار و یا مدرسه صرف می کنیم، بنابراین مهم است که این مکان ها با حداقل مخاطرات امن و همچنین به یک شیوه زندگی سالم کمک کنند. برای مثال، هنگامی که یک محله خشونت آمیز را در نظر بگیرید، ممکن است خانواده ها آسیب ببینند. هنگامی که جاده ها به درستی نگهداری نمی شوند، می تواند منجر به تصادف و آسیب بیشتر ماشین شود.

 

یک زمینه در حال ظهور در علم بهداشت محیط، دسترسی به مواد غذایی است. بسیاری از  فروشگاه های مواد غذایی در برخی شهرهای کوچک وجود ندارد. در غیاب آنها، ساکنان اغلب به فروشگاه های کوچکتر و یا سوپر مارکتها در ایتگاه های بنزین و یا گاز مراجعه می نمایند ،ممکن است این گونه مواد به دلیل دوری راه تاریخ مصرف گذشته باشند ,متخصصان بهداشت محیط جوامع را تشویق میکنند تا محیط زیست سالمی را ایجاد کنند تا ساکنان آن در آن محیط رشد کرده و فرآیند کیفیت زندگی خود را بهبود بخشند.

 

ترجمه مقاله بهداشت محیط

اگر به دنبال ترجمه مقالات رشته بهداشت محیط هستد از جمله مقالات ISI بهداشت محیط میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به سفارش مقاله کنید ما قادریم تمامی مقالات شمار را در ژورنال های مختلف چون الزویر , ساینس دایرکت و برخی زورنال های دیگر به رایگان دانلود کرده و سپس میتوانید اقدام به ثبت سفارش ترجمه مقاله نمایید

نوشتهٔ پیشین
ترجمه تخصصی بهداشت عمومی
نوشتهٔ بعدی
ترجمه کتاب

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست