ترجمه تخصصی ایمنی صنعتی - دارالترجمه رسمی پارسیس

 ترجمه تخصصی ایمنی صنعتی

ترجمه تخصصی رشته ایمنی صنعتی (industrial safety ) توسط اساتید ایمنی  و مهندسان ایمنی صنعتی انجام میپذیرد از آنجایی که دارالترجمه تخصصی پارسیس با این کارشناسان و مترجمان ارتباط مداوم دارد شما میتوانید ترجمه تخصصی خود را به ما بسپارید برای ثبت هرگونه سفارش ترجمه تنها از طریق لینک زیر اقدام کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس و اعلام هزینه و زمان کنند

ثبت سفارش ترجمه

 

ایمنی صنعتی به مجموعه قواعد ، مقرراتی و تدابیری گفته می شود که برای حفظ سرمایه های انسانی  و دارایی ها  در برابر خطرات گوناگون به کار گرفته می شود. ایمنی صنعتی در واقع تلفیقی از سه رشته بهداشت حرفه ای، مدیریت صنعتی و مهندسی صنایع است.  همچینین میتوانید مطلب مربوط به ترجمه تخصصی مهندسی صنایع را مطالعه نمایید

HSE (ایمنی , بهداشت و محیط زیست )  یا ایمنی صنعتی علمی است که برای جلوگیری از بروز حوادث در مکان های صنعتی مانند کارخانجات و یا سایر اماکن که ماشین آلات و دستگاه های صنعتی گوناگون وجود دارد به کار می رود.  کلیه خدمات ترجمه تخصصی  در دارالترجمه توسط فارغ التحصیلان همان رشته با کیفیت بالا ارائه می گردند.

 

روند پیدایش  ایمنی صنعتی

همواره خطرات زیادی در زمینه کار با ابزارآلات مختلف برای بشر وجود داشته است. هر فردی که می خواست در حرفه ای به استادی برسد نیاز بود تا تجارب زبادی به دست آورد و گاهی این تجربه ها خوشایند نبود و فرد را دچار مشکلات زیادی می کرد. کم کم با پیشرفت علم و همچنین آگاهی افراد نسبت به کار کردن با مواد و ابزار آلات گوناگون موضوع ایمنی در کار مطرح  شد.

صنعت در حال ظهور

تاریخچه ایمنی صنعتی

تاریخچه ایمنی صنعتی

نگرانی های امنیتی در محل کار در اروپا با جنبش کارگری در جریان انقلاب صنعتی آغاز شد. در طول این جنبش، کارگران اتحادیه ها را تشکیل دادند و شروع به درخواست شرایط بهتر کار کردند. سازمان های دولتی با تنظیم محل کار و ایجاد کارهای ایمن تر کار می کنند. از آنجایی که اکثر سازمان ها صنعت خاص بودند، صنایع قوانین ایمنی را مستقل از یکدیگر تنظیم کردند. ما از این زمان به صنایع کلیدی نگاه خواهیم کرد تا ببینیم استانداردهای ایمنی آنها چگونه توسعه می یابد.

کودکان کار در معادن

کودکان کار در معادن

استخراج معادن بخار

از اواخر دهه 1600، زمانی که پمپ بخار را قادر به حذف آب از شفت های عمیق کرد، استخراج شفت افزایش یافت. در دهه 1770، موتورهای بخار کارآمدتر شدند و هزینه های سوخت کاهش یافت و باعث شد که معادن نیز سودآورتر شوند.

معادن در آن زمان اغلب کودکان را به کار می گرفتند و فوق العاده خطرناک بودند. در کنار تصادفات تجهیزات، معدنچیان با پرتوهای فروپاشی، سقوط سنگ، خفگی و سیل روبرو شدند. گازهای سمی و قابل اشتعال خطرات نامرئی بوده که با انفجار آنها باعث مرگ این افراد می شد .

گذشت زمان، پیشرفت های تکنولوژی در صنعت معدن را دگرگون کرد . چراغ ایمنی در سال 1816 اختراع شد و برای جلوگیری از احتراق گازهای موجود در معادن محصور کرد. پیشرفت های بیشتر با روشنایی الکتریکی و چراغ های باتری ساخته شد.

 

تغییر ساختار

در هنگام تغییر ساختار کاری کارگران از معادن به کارگاه ها و کارخانه منتقل شدند اما این باعث شد خطرات جدیدی را تجربه کنند , کارخانه جات ها در ان زمان در ساعات بسیار طولانی فعال بودند و با تجهیزات خطرناک فعالیت میکردند

 

در سال 1784، شرایط کار ضعیف در میان کارگران کارخانه پنبه ای در انگلستان موجب تب شدید در بین کارگران  می شود. و همین امر روند کاری و راندمان را بسیار کاهش می داد

این در نهایت منجر به قانون سلامتی و اخلاق کارآموزی در سال 1802 شد. این قانون کارخانه ها را برای تأمین تهویه مناسب و فضاهای کار تمیز ضروری ساخته است.

در حالی که این قانون به طور منظم اجرا نشد،

به طور کلی ایمنی صنعتی در ایالات متحده، همانطور که امروز می دانیم، تا اوایل قرن بیستم شکل نگرفت. پیش از آن، بسیاری از افراد در زندگی روزمره خود در محیط کار، شامل معادن، ساخت و ساز، کارخانه و تولید، به خطر افتادند. در دنیای امروز، آمار ایمنی کار معمولا با تعداد تلفات و مرگ و میرهایی که سالانه انجام می شود، اندازه گیری می شود. پیش از سال 1900، این نوع آمارها به سختی قابل پیشبینی است، زیرا به نظر میرسد که هیچ کس به اندازه کافی به اندازه گیری آسیبهای شغلی و مرگ و میر به عنوان اولویت توجه نکرده است.

قرن 19 میلادی

شکی نیست که کارگران با خطرات جدید و بی سابقه ای مواجه شدند وقتی انقلاب صنعتی به سواحل ایالات متحده رسید. کارآفرینان آمریکایی ابزار و ماشین آلات صرفه جوئی در کار را توسعه دادند که اگرچه سودآور و بسیار کارآمد بودند، اغلب بسیار خطرناک بودند.

Occupational Safety and Health Administration

Occupational Safety and Health Administration

اداره ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA) و اداره ایمنی و بهداشت معدن در سال 1970 تاسیس شد. علاوه بر این، اتحادیه های کارگری از هر زمان دیگری پس از جنگ جهانی دوم قوی تر شد و ایمنی کار را یک اولویت قرار داد.

عکس اول ایمنی بعد کار

 

ایمنی در محل کار، بیشترین نگرانی را برای اکثر صنایع  U.S. حفظ می کند — که باید از قوانین OSHA و همچنین مقررات و مقرراتی که توسط شوراهای ایمنی دیگر در صنایع خاص ایجاد شده است، پیروی کنند. آسیب های محل کار از زمان جنگ جهانی اول به طور مداوم کاهش یافته است و امروزه از هر آسیب، بیماری یا مرگ و میر که در محل کار رخ می دهد، دقیق نگهداری می شود.

 

 

البته  در قرن نوزدهم  با آغاز انقلاب صنعتی ، حوادث کاری و آثار آن بر جامعه، شدت بیشتری یافت و ضرورت رعایت نکات ایمنی در محیط کار برای جلوگیری از خطرات ناشی از کار با ماشین آلات بیش از پیش احساس شد. در این سال ها روز به روز  بر خطرات ناشناخته صنایع، تلفات انسانی و مالی افزوده می شد  تا جایی که ایمنی صنعتی معنای جدیدی یافت.  با گذشت زمان و با توجه به پیچیدگی صنایع مهندسی و کار با ماشین آلات جدید، مقوله ایمنی  در قالب یک رشته علمی و دانشگاهی به نام ایمنی صنعتی، ایجاد شد. این  رشته شاخه­ایی جدید از مهندسی بود که در دانشگاه ها و مراکز آموزشی با عناوین ایمنی صنعتی و بهداشت صنعتی ارائه می گردید. هدف آموزش ایمنی صنعتی نیز تر بیت کارشناسان متخصصی بود که حافظ جان  و مال انسان ها و اموال سرمایه گذاران باشند.

همچنین ایجاد مراکز بین المللی در زمینه ایمنی باعث شد تا روند وقوع حوادث در محیط کار به شدت کاهش یابد به عنوان نمونه می توان به سازمان ایمنی و بهداشت شغلی (Occupational Safety and Health Administration) ،  انجمن ملی حفاظت از آتش  (National Fire Protection Association) اشاره نمود که  در امر ترویج و توسعه مقررات و قوانین ایمینی محیطی و صنعتی، به خوبی عمل کرده اند.

آشنایی با ایمنی صنعتی در ایران

آشنایی با ایمنی صنعتی در ایران

ایمنی صنعتی چیست

این رشته شاخه­ای از مهندسی محسوب می شود. اولین بار در ایران دانشگاه علم وصنعت در سال 1374 این رشته را ارائه نمود. فارغ التحصیلان ایمنی صنعتی در موقعیت گوناگونی قادر به ارائه خدمات خود هستند، برای نمونه آن ها می توانند در کارخانجات، مراکز بیمه، بخش حمل و نقل، معادن و بسیاری نقاط دیگر که به حضور آنان به عنوان کارشناسان استاندارد سازی  ایمنی محیط کار نیاز باشد مشغول به کار شوند. متخصصین این رشته باید در مورد سایر علوم مانند مدیریت، تکنولوژی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامتی، قانون و مقررات آگاهی داشته باشند. همینطور آشنایی با کارکرد انواع ماشین آلات، فرآیندهای صنعتی، علوم و دروس استاتیک، دینامیک و علم مواد نیز  از سرفصل هایی است که یک کارشناس ایمنی صنعتی لازم است که بداند.

ترجمه مقاله ایمنی صنعتی

در بخش ترجمه مقالات isi رشته ایمنی صنعتی ما یک نمونه مقاله ژورنال با موضوع Fabrication of Glass/Jute/Epoxy Composite Based Industrial Safety Helmet را از سایت سانیس دایرکت به صورت رایگان قرار دادیم , لازم به ذکر است ما قادر به ترجمه مقالات isi رشته ایمنی صنعتی هستیم که میتوانید از طریق لینک های زیر اقدام به ثبت سفارش ترجمه نمایید

اصطلاحات تخصصی رشته ایمنی صنعتی

ایمنی صنعتی علمی میان رشته ای است که همین مساله باعث می شود تا کلمات و اصطلاحات بیشماری را در بر بگیرد.

کارشناسان ایمنی صنعتی علاوه بر آگاهی از اصطلاحات و کلمات تخصصی مربوط به این رشته باید در مورد سایر اصطلاحات به کار رفته در رشته های مرتبط با آن نیز آشنایی داشته باشند.

برای ترجمه تخصصی ایمنی صنعتی، تسلط و آگاهی به فرآیندها، اصطلاحات و کلمات تخصصی، بسیار هائز اهمیت می باشد. چرا که برای تولید یک محتوای با کیفیت و قابل استناد علمی باید به صورت دقیق و تخصصی اقدام به ترجمه متون و یا ترجمه فیلم از سری فیلم های آموزشی در زمینه ایمنی صنعتی شود و این تنها از عهده مترجمانی بر می آید که خود تحصیلکرده رشته ایمنی صنعتی باشند و بر کل مطالب تخصصی این رشته، تسلط داشته باشند. برای آگاهی بیشتر مثال هایی را از کلمات  و اصطلاحات تخصصی این رشته رابیان می کنیم:

  • حفاظت صنعتی      (Industrial Safety)
  • ارگونومی(Ergonomy)
  • عوامل شیمیایی محیط کار(Work Area Chemical Factors)
  • ایمنی در برق(Electric Safety)
  • HSEQ

 

برخی از مهمترین کتاب های رشته­ی ایمنی صنعتی

این کتاب ها به زبان انگلیس می باشند که بسیار مورد استفاده دانشجویان رشته ایمنی صنعتی می باشند.

  • Industrial Safety and Health Management| by C. Asfahl
  • Fundamentals of Occupational Safety and Health| by James Kohn and Mark A. Friend
  • Creative safety solutions| by Thomas D Schneid
  • Fundamentals of Occupational Safety and Health| by James Kohn and Mark A. Friend
  • Electrical safety handbook| by John Cadick

تیتر4: متقاضیان ترجمه تخصصیایمنی صنعتی

در کشور ما  ایمنی صنعتی رشته ایی جوان است که از عمر آن چیزی حدود دو دهه گذشته و همین امر نشان می دهد که برای جبران ، کلیه محقیقین، اساتید و دانشجویان رشته ایمنی صنعتی باید بیش از پیش تلاش کنند تا کشور بتواند هم پای سایر کشور های توسعه یافته در زمینه ایمنی محیط کار فعالیت داشته باشد. برای این امر دستیابی به اطلاعات و محتوای ارزشمند در زمینه ایمنی صنعتی که در سظح بین المللی و در قالب کتاب، فیلم و مقاله و سخنرانی ارائه می شود، امری است که می تواند به رشد جهشی این رشته در داخل کشور  کمک شایانی بنماید. بیشتر محتوای تولید شده در سطح بین المللی به زبان های انگلیسی و آلمانی و فرانسوی است  که با کمک گرفتن از مترجمان تخصصی در این رشته می توان به راحتی و با  اطمینان کامل از صحت علمی متن تهیه شده پرداخت. پارسیس به کمک تیم مترجمان تخصصی خود قادر است که کلیه خدمات ترجمه ایمنی صنعتی به زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، روسی، چینی و حتی سایر زبان های دیگر به فارسی و از فارسی به این زبان ها را انجام دهد و به متقاضیان خود ارائه نماید.

از جمله متقاضیان ترجمه تخصصی ایمنی صنعتی:

  • اساتید، محققیقن و دانشجویان رشته ایمنی صنعتی
  • شرکت های بیمه گذار
  • واحد های استانداردسازی کارخانجات
  • کارشناسان ایمنی صنعتی
  • شرکت های ارائه دهنده ISO
  • شرکت های تحقیقاتی فعال در زمینه بهداشت صنعتی و محیط زیست می باشند.
نوشتهٔ پیشین
ترجمه تخصصی علوم سیاسی
نوشتهٔ بعدی
ترجمه آلمانی سند تک برگ

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست