چگونه به 14 زبان سلام کنیم - دارالترجمه رسمی پارسیس
چگونه به 14 زبان سلام کنیم

چگونه به 14 زبان سلام کنیم

آیا میدانید در کره خاکی که زندگی می‌کنیم بیش از 6000 زبان زنده وجود دارد؟ تصور کنید یک کلمه سلام و احوال‌پرسی در بیش از 200 کشور جهان با هزاران زبان صحبت می‌شود. از طرفی در برخی زبان‌ها کلمه سلام با طرق مختلفی استفاده می‌شود. درصورتی‌که می‌خواهید برای اولین بار به یک کشور خارجی سفر کنید طبیعتاً اولین و مهم‌ترین کلمه‌ای که بایستی یاد بگیرید کلمه سلام است؛ اما از میان این هزاران زبان تنها چند صد زبان در سیستم آموزشی به عموم مردم جهان آموزش داده‌شده است. از طرفی بازهم در فضای مجازی و عصر تکنولوژی بسیاری از این زبان‌ها وجود خارجی ندارند؛ اما با این اوصاف این مهم است که احوالپرسی ساده را برای ارتباط با سایر مردم جهان بدانیم.

اگر علاقه‌مند به خواندن موضوع چگونه به 14 زبان سلام کنیم می‌باشید و می‌خواهید ترجمه کلمات سلام و احوالپرسی ساده را در برخی از زبان‌های شاخص و زنده جهان بدانید در ادامه با ما همراه باشید.

هندی

اگر قصد سفر به کشور هند رادارید مطمئناً برای ارتباط بهتر و محترمانه با مردم این سرزمین به فکر یادگیری برخی کلمات پرکاربرد و روزمره افتاده‌اید اما ما در اینجا تنها به یادگیری سلام بسنده کرده‌ایم. در زبان هندو برای سلام و احوال‌پرسی از کلمه Namaste و یا नमस्ते استفاده خواهند کرد. این کلمه یکی از شناخته‌شده‌ترین راه‌های سلام کردن به زبان هندی خواهد بود که حالت محترمانه نیز دارد.

فرانسوی

یکی از رمانتیک‌ترین زبان‌ها در جهان زبان فرانسوی خواهد بود. برای سلام کردن به زبان فرانسوی از کلمه Bonjour یا Salut استفاده خواهد شد. البته کلمه بونژوووغ! (Bonjour!) به‌عنوان یک روش رسمی سلام و احوال‌پرسی در زبان فرانسه خواهد بود. کلمه Salut یک کلمه عامیانه و غیررسمی برای سلام کردن است.

اسپانیایی

زبان اسپانیایی نیز یکی از زبان‌هایی است که در کشور آمریکا بیشترین گویش را به خود اختصاص داده است. سلام کردن به فرانسوی نیز با کلمه Hola می‌باشد که یک روش رسمی در زبان اسپانیایی برای احوالپرسی خواهد بود.

روسی

اگر برای اولین بار وارد کشور روسیه شوید با یک‌زبان جذاب و جالب روبرو خواهید شد. زبان روسی سخت است اما یادگیری آن غیرممکن نیست. برای سلام کردن به روسی از کلمه Zdravstvuy یا Здравствуй استفاده می‌شود؛ اما اگر بخواهید به‌صورت غیررسمی سلام کنید از کلمه Privet یا Привет استفاده خواهیم کرد.

چینی

زبان چینی، زبان بیش از یک میلیارد نفر در جهان است. اگر به هر دلیل ازجمله سفر تفریحی و یا تجاری قصد عزیمت به کشور چین را دارید. مسلماً شما نیاز به کلمات پرکاربرد زبان چینی خواهید داشت. یکی از این کلمات سلام و احوالپرسی ساده خواهد بود. سلام کردن به چینی با کلمه Nin hao یا你好 هم به‌صورت رسمی و هم به‌صورت غیررسمی خواهد بود.

آلمانی

اگر کلمه سلام را در موتور جستجوی گوگل در بخش ترجمه گوگل جستجو کنید. مسلماً به یک کلمه بسیار شبیه به انگلیسی برمی‌خورید. کلمه سلام به آلمانی Hallo خواهد بود؛ اما جالب است بدانید این زبان کلمه سلام و احوال‌پرسی را به انواع مختلفی ارائه می‌کند. در کشور آلمان تفاوت‌های منطقه‌ای قابل‌توجه ای وجود دارد که سلام را با کلمات مختلفی ازجمله Alles Klar و یا Servus بیان می‌کنند.

ایتالیایی

یکی از باانضباط‌ترین زبان‌های جهان زبان ایتالیایی خواهد بود. جالب است بدانید مردمان باانضباطی نیز دارند. ایتالیایی ها به حقوق شهروندی بسیار احترام می‌گذارند. آن‌ها در احوالپرسی‌ها خیلی محترمانه رفتار می‌کنند. سلام کردن به ایتالیایی با کلمه Ciao به‌عنوان یک روش غیررسمی خواهد بود؛ اما اگر بخواهیم حالت رسمی‌تری احوالپرسی نماییم بایستی از کلمه Salve استفاده کنیم.

ژاپنی

زبان ژاپنی نیز با استفاده از تلفظ بسیار جالب می‌شود. زبان ژاپنی را یک‌زبان گفتاری نرم می‌نامند. سلام کردن به‌ژاپنی اگر حالت رسمی داشته باشد با کلمه Kon’nichiwa یاこんにちは استفاده می‌شود البته در مدل‌های دیگری چونやあ نیز بیان می‌شود.

عربی

بیشتر مردم عرب‌زبان را مسلمانان تشکیل می‌دهند و در بسیاری از کشورهای عربی ساکن می‌باشند. جالب است بدانید این زبان توسط برخی یهودیان نیز در سایر نقاط جهان صحبت می‌شود. سلام کردن به عربی با کلمه السلام علیکم به‌عنوان رایج‌ترین نوع سلام در زبان عربی شناخته می‌شود اما با کلمات دیگری چون أهلا نیز استفاده خواهد شد.

پرتغالی

در زبان پرتغالی نیز سلام کردن را می‌توانید با چند شکل بیان کنید. سلام کردن به پرتغالی به‌صورت رسمی با کلمه Olá استفاده می‌شود؛ اما اگر بخواهیم به‌صورت غیررسمی و عامیانه سلام کنید می‌توانید از کلمه Oi استفاده کنید.

چک

سفر به جمهوری چک چه به‌صورت تفریحی و چه به‌صورت تجاری بسیار لذت‌بخش است و در این کشور جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد به‌گونه‌ای که به‌عنوان قطب گردشگری اروپا نیز نامیده می‌شود؛ بنابراین برای ارتباط با مردم این کشور بایستی برخی از کلمات پرکاربرد این زبان را بدانیم اما همان‌طور که قبلاً هم گفتیم هدف ما در اینجا یادگیری کلمه سلام و احوالپرسی ساده به زبان‌های مختلف جهان ازجمله چکی خواهد بود. برای به کار بردن سلام به چکی از کلمه Ahoj استفاده می‌شود. جالب است بدانید از این کلمه نیز برای خداحافظی نیز استفاده می‌شود.

هلندی

اگر بخواهیم کلمه سلام کردن به هلندی را نیز یاد بگیریم بایستی بدانید سلام و احوالپرسی ساده به این زبان به طرز شگفت‌انگیزی شبیه زبان انگلیسی است. کلمه سلام به هلندی با کلمه Hallo نمایش داده می‌شود.

یونانی

زبان یونانی نیز یکی از پیچیده‌ترین زبان‌های جهان به‌حساب خواهد آمد. سلام کردن به یونانی با geia یا γεια استفاده می‌شود. از طرفی به‌صورت غیررسمی نیز از کلمه Γεια σου نیز استفاده خواهد شد.

ترکی

ترکی یکی از زبان‌های پرکاربرد در جهان است. زبان ترکی امروزه در بسیاری از کشورها مورداستفاده قرار می‌گیرد. سلام کردن به ترکی با کلمه Merhaba و یا حتی Selam استفاده می‌شود. لازم به ذکر است کلمه مرحبا در زبان ترکی از زبان عربی سرچشمه گرفته است.

نتیجه‌گیری

جدای از بحث سلام و احوالپرسی به زبان‌های مختلف جهان لحن مکالمه نیز مهم است. زمانی که اقدام به یادگیری برخی کلمات پرکاربرد به زبان‌های شاخص جهان نمودیم درصورتی‌که با لحن مکالمه آن‌ها نیز آشنا شویم به‌نوبه خود رابطه محترمانه‌ای را با یک فرد خارجی پیدا خواهیم کرد. خوبی سلام کردن در زبان‌های مختلف این است که پیچیده نیست. اکثر زبان‌های مختلف جهان ترجمه سلام را به چند کلمه مختصر برگردان می‌کنند. به همین دلیل آنچه بیش از همه مهم است تلفظ خواهد بود؛ اما در این مقاله تنها به موضوع چگونه به 14 زبان سلام کنیم و ترجمه آن بسنده کردیم.

نوشتهٔ پیشین
ترجمه رسمی پروانه مهندسی
نوشتهٔ بعدی
Online Dictionary

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست