مترجم شفاهی هندی - دارالترجمه رسمی پارسیس

مترجم شفاهی هندی

مترجم شفاهی هندی

مترجم شفاهی هندی آماده ارائه خدمات ترجمه شفاهی هندی در جلسات و سمینارهای بین المللی و حوزه تخصصی شما است , درالترجمه هندی با دارا بودن مترجم شفاهی تخصصی فعال می باشد .

زبان هندی که یکی از قدیمی ترین زبان های  دنیا است  و امروزه از جایگاه خوبی در روابط بین المللی برخورداراست و بسیاری از شرکت ها برای حضور در این کشور وفعالیت در آن نیاز مند یادگیری و استفاده از زبان هندی می باشند، البته زبان انگلیسی به عنوان دومین زیبان رسمی در هندوستان شناخته می شود، هرچند که دولت هندوستان سعی در گسترش زبان هندی در شبه قاره هند دارد تا همگان فقط به این زبان تکلم نمایند و به اصطلاح به آن زبان هندی مدرن یا استاندارد می گویند.

برای ترجمه زبان هندی به صورت تخصصی، رسمی و ترجمه شفاهی ، دارالترجمه پارسیس با برخورداری از تیم مترجمان شفاهی هندی که علاوه بر زبان فارسی و هندی به سایر زبان های دیگر نیز تسلط داشته و همچنین دارای تحصیلات دانشگاهی نیز می باشند،   آماده ارائه خدمات ترجمه تخصصی به مشتریان عزیز می باشد . برای سفارش کافی است تا از طریق تلفن های تماس با کارشناسان پارسیس تماس بگیرید و یا از طریق  ثبت سفارش ترجمه هندی سفارش خود را ارسال نمایید و منتظر تماس کارشناسان ما باشید تا در کمترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند .

در صورتی که به هر یک از انواع ترجمه شفاهی هندی نیاز پیدا کردید می توانید درخواست خود از طریق فرم زیر پر نمایید

ثبت سفارش ترجمه شفاهی 

 

جایگاه زبان هندی در دنیا

برای آشنایی بیشتر با جایگاه زبان هندی دارالترجمه هندی  باید خاطر نشان کرد که این زبان در رتبه سوم از نظر بیشترین کاربر در دنیا را بعد از چینی در دارالترجمه چینی  و انگلیسی در دارالترجمه انگلیسی دارد که حدود 490 میلیون نفر به این زبان تکلم می نمایند.

بیشتر هندی زبانان در کشور هندوستان و در ایالت های مرکزی و شمالی این کشور زندگی می کنند. هر چند که جمعیت هند تا سال های دیگر از چین پیشی می گیرد اما به دلیل رسمیت زبان انگلیسی  و همینطور وجود سایر زبان های دیگر، زبان هندی قادر نیست که همانند زبان چینی به رتبه اول برسد.

 

اما در حال حاضر زبان هندی در حال رشد روز افزونی است و این رشد در تمامی برنامه های رسمی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی  هندوستان قابل رویت است.

 

در حال حاضر به دلیل رشد اقتصادی چشمگیر هندوستان و رتبه ششم اقتصادی این کشور در دنیا موجب شده تا بیش از پیش به اهمیت زبان هندی افزوده شود. همچنین در کنار رشد اقتصادی، رشد علمی و فناوری این کشور در زمینه های IT و علوم کامپیوتری نیز از دیگر علل اهمیت زبان هندی است. دانشگاه های بین المللی زیادی در کشور هندوستان واقع شده اند که علاوه بر انگلیسی از زبان هندی نیز برای آموزش دروس استفاده می کنند.

زبان هندی ریشه در تاریخ دارد

زبان هندی یکی از قدیمی ترین زبان های منطقه جنوب آسیا است. تاریخ هندوستان بر اساس مدارک و آثار به جا مانده به حدود 5000 سال قبل بر می گردد و به عنوان یکی از قدیمی ترین تمدن ها در آسیا و جهان شناخته می شود. با توجه به همین امر یکی از نشانه های وجود یک تمدن، زبان آن می باشد که در مورد هندوستان، زبان هندی ریشه در تاریخ آن دارد. ریشه زبان هندی به باور دانشمندان و محققان از سانسکریت، اردو و زبان کریبولی است.

کشور پهناور هندوستان به عنوان دومین کشور پرجمعیت دنیا و اولین کشور دنیا از نظر وجود مذاهب و فرهنگ های گوناگون، زبان رسمی هندی را به عنوان عاملی برای وحدت بین ملت خود انتخاب کرده است. رسم الخط این زبان در سال های دور برگرفته از نگارش فارسی بوده است و درکنار آن نگارش به شیوه سانسکریت نیز امروزه به عنوان رسم الخط رسمی هندی به کار می رود. جالب است که بدانید در قانون اساسی هند، زبان هندی استاندارد یا مدرن یکی از بیست و دو زبان آورده شده در قانون اساسی این کشور است. بیشتر هندی های با توجه به همسایگی این کشور با بسیاری از کشورهای دیگر به سایر زبان های تکلم می کنند. اما حکومت مرکزی هند زبان هندی استاتدارد یا مدرن و انگلیسی را برای انجام کلیه امور به رسمیت می شناسد. و هر ساله هزینه های زیادی را برای بسط و گسترش آموزش زبان هندی در سراسر این کشور صرف می کند.از این رو برای برقراری ارتباطات رسمی در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره، زبان رسمی هندی می باشد.

انواع خدمات ترجمه شفاهی هندی در پارسیس ارائه می گردد.

عمارت تاریخی تاج محل مقصد گردشگری تور هند

عمارت تاریخی تاج محل مقصد گردشگری تور هند

ترجمه شفاهی هندی برای گردشگری

هندوستان کشوری تاریخی است و اماکن  و سایت های تاریخی بسیاری در آن واقع شده است، برای نمونه تاج محل، معبد تاوانگ، معابد ویتالا و بسیاری از اماکن تاریخی دیگر که برای سفر و بازدید از آن ها نیاز است تا گردشگران با کمک مترجم شفاهی هندی به عنوان یک تور لیدر از قدمت و اظلاعات تاریخی این اماکن آگاهی یابند و علاوه بر آن برای خرید از بازارهای محلی و توریستی که در کنار هر سایت تاریخی وجود دارد می توانند از راهنمایی های مترجم شفاهی هندی کمک بگیرند. مترجم شفاهی هندی می تواند به عنوان یک مشاور در زمینه اقامت در هتل ها و شهرهای مختلف نیز به متقاضیان کمک کند.

ترجمه شفاهی هندی برای جلسات مالی و تجاری

روند روبه رشد اقتصاد هندوستان و نیاز های فراوان این کشور برای واردات نفت و گاز و همینطور محصولات غذایی و بهداشتی فرصت خوبی را برای تاجران و صاردکنندگان ایرانی فراهم آورده است و از طرف دیگر کشور هندوستان دارای روابط تجاری گسترده ای با ایران است که بیشتر در صنعت نفت، گاز و ترانزیت کالا می باشد.

در حال حاضر هندوستان به عنوان بزرگترین سرمایه گذار در بندر چابهار شناخته می شود و یکی از مشتریان بزرگ نفت ایران نیز به شما می رود. از همین رو برای برقراری ارتباطات تجاری و مالی با شرکت های هندی و همچنین برای ورود به بازار هندوستان نیاز است تا با برگزاری جلسات مالی و تجاری این مسیر هموارگردد، در این بین نقش مترجم شفاهی هندی بسیار پر رنگ است. چرا که با توجه به موضوع جلسات، استخدام مترجم و بکارگیری یک مترجم شفاهی هندی با تجربه و مسلط به روابط و قوانین تجاری می تواند در به نتیجه رسیدن طرفین برای شروع همکاری بسیار کمک نماید. برای همین منظور، حضور مترجم شفاهی هندی برای ترجمه همزمان و پیاپی برای انتقال جملات به طرفین در جلسات مالی و تجاری باید از قبل برنامه ریزی شده باشد و مترجم باید نسبت به موضوع جلسات آگاه باشد و در اینصورت است که امکان موفقیت جلسات بیشتر می گردد. آگاهی مترجم شفاهی هندی بر مسائل مالی و تجاری و همینطور عقد قرادادهای تجاری نکته­ی دیگری است که می تواند موجب بالاتر بردن موفقیت جلسات گردد.

ترجمه شفاهی هندی برای گرفتن روادید از سفارت هندوستان

کلیه متقاضیان محترم جهت اخذ روادید و ویزا از کشور هندوستان نیازمند مراجعه به سفارت این کشور در تهران می باشد کلیه خدمات ترجمه شفاهی برای به دست آوردن اطلاعات لازم و یا کمک به تسهیل اخذ روادید توسط مترجم شفاهی در این مجموعه انجام می پذیرد. خدمات تنها به صورت ترجمه شفاهی نبوده و به صورت ترجمه کتبی و رسمی نیز در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و تمامی مدارک آن ها بطور کامل جهت اخذ روادید برای سفر و اقامت در کشور هندوستان آماده می گردد.

ترجمه شفاهی هندی برای شرکت در نمایشگاه های هندوستان

در کشور هندوستان و در شهرهای مهم مانند بمبئی کلکته و دهلی‌نو نمایشگاه های بین المللی در زمینه کشاورزی تجهیزات پزشکی صنعت پوشاک خودروسازی هوافضا و تجاری اقتصادی برگزار می شود  و از سراسر جهان شرکت های بزرگ در آن حضور می یابند و یکی از فرصت هایی است که می تواند برای تجار و یا فعالانی که قصد حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی را دارند مغتنم شمرده شود و به همین منظور استخدام مترجم شفاهی هندی،  که علاوه بر زبان هندی و فارسی به انگلیسی و یا سایر زبان های دیگر نیز مسلط باشد و می‌تواند برای متقاضیان محترم که قصد حضور در این نمایشگاه را دارند کارساز واقع شود. با توجه به این نکته که این مترجمان شفاهی خودشان از دانشجویان برتر رشته های مختلف دانشگاهی می باشند و متقاضیان بسته به موضوع نمایشگاه می‌توانند مترجم شفاهی هندی خود را برای موضوع خاص انتخاب نمایند و در اسرع وقت مترجم در محل برای ارائه خدمات اعزام می گردد که این خود یکی دیگر از مزیت های استخدام مترجم شفاهی هندی برای حضور در نمایشگا ها است، مزیت دیگر این است که آنها می‌توانند به عنوان نماینده و یا در کنار نمایندگان شرکت مذکور و یا سایر متقاضیان در نمایشگاه حضور پیدا کرده و در امر بستن قرارداد ها منطبق با قوانین بین الملل و کشور هندوستان به متقاضیان کمک نمایند. بدیهی است که بسیاری از مترجمان شفاهی هندی برای حضور در نمایشگاههای بین المللی باید از قبل توجیه شده باشند و میزان اختیارات آنها نیز مشخص شده باشد.

همچنین برای آن دسته از افرادی که به صورت فردی از نمایشگاه ها دیدن می کنند استفاده از مترجم شفاهی هندی که مسلط بر چند زبان باشد بسیار کاربردی خواهد بود، چرا که در این نمایشگاه شرکت های مختلفی از تمامی کشور های دنیا حضور پیدا می کنند و متقاضیان برای ایجاد ارتباط و گسترده تر کردن شبکه کاری و یا گرفتن اطلاعات در زمینه های خاص، می توانند با کمک مترجم شفاهی برای نمایشگاه اقدام نمایند.

لیست برخی از نمایشگاههای مهم کشور هندوستان در ادامه آورده شده است

تجهیزات پزشکی هند

نمایشگاه تجهیزات پزشکی هندوستان

نمایشگاه تجهیزات بیمارستانی هند (Medicall) هر ساله در مرداد ماه انجام میگردد مکان و مرکز انی نمایشگاه بین المللی در شهر چنای هند است . نمایشگاه تجهیزات بیمارستانی هند (Medicall) بزرگترین نمایشگاه تجاری تجهیزات پزشکی هند محسوب می شود.

نمایشگاه خودرو هند

نمایشگاه خودرو سازان هند

نمایشگاه خودرو سازان هند

صنعت خودرو سازی در هند نسبت به سال های گذشته بسیار پیشرفت کرده به گونه ای که خودروهایی مانند ماهیندرا است که انقلابی را در صنعت خودرو سازی داشته هم اکنون بخش بزرگی از صنایع خودرو سازی سانگ یانگ کره ای متعلق به این شرکت است

india-attractions

نمایشگاه توریستی و گردشگردی

ترجمه شفاهی توریستی

کشور هند زیبایی های زیادی دارد , برخی امکان دیدنی هند شامل
شهر جیپور هند
Hawa Mahal این ساختمان چند طبقه با نمای بسیار رنگی و زیباست
رصد خانه جانتار مانتار -قطب منار -غارهای الفنتا-Taj Mahal

ترجمه تلفنی هندی

ترجمه تلفنی هندی یکی از انواع خدمات ترجمه شفاهی به صورت غیر حضوری می باشد که مترجم با توجه به موضوع مورد درخواست متقاضی اقدام به ترجمه و انتقال مفاهیم کلامی می نماید. معمولا این نوع ترجمه بیشتر برای آشنایی و شروع مکالمات رسمی آتی انجام می پذیرد و در مواردی نیز برای پیگیری سفارشات و یا درخواست های جدید نیز از ترجمه تلفنی استفاده می شود. از مزیت های ترجمه تلفنی برای متقاضیان این است که خدمات ترجمه در کمترین زمان ممکن و در هر مکان برای آنان امکانپذیر است.

برای نمونه برخی از متقاضیانی در کشور هندوستان در سازمان و یا ارگان خاصی می باشند و می خواهند در همان لحظه با کارمندان آن اداره ارتباط برقرار نمایند، تنها کافی است که با مترجم تلفنی هندی تماس برقرار نمایند و از خدمات ترجمه، بهره مند گردند. یه طور کلی ترجمه تلفنی خدمت نوینی است که به سرعت در حال رشد و توسعه می باشد.

ترجمه همزمان و آنلاین هندی

ترجمه شفاهی همزمان و آنلاین هندی برای کنفرانس ها ی حضوری، و ویدیو کنفرانس ها، و سمینارها و جلسات آنلاین صورت می گیرد. در این نوع ترحمه، مترجم با ترجمه همزمان به زبان های فارسی، هندی و یا زبان دیگر نیز اقدام به ترجمه و انتقال جملات از طریق هدفون می کند. یکی از کاربردهای ترجمه آنلاین، ترجمه کلاس های آموزشی در زمینه های مختلف می باشد که متقاضی برای انتقال اطلاعات مدرس هندی به مخاطبین خاص خود از یک مترجم کمک می گیرید. علاوه بر این ترجمه آنلاین  جلسات خبری و کنفرانس های مطبوعاتی که به صورت زنده و آنلاین برای تمامی دنیا مخابره می شوند نیز یکی دیگر از انواع کاربرد ترجمه آنلاین  است.

ترجمه شفاهی  هندی برای اساتید و دانشجویان

کشور هندوستان دارای دانشگاه های بین المللی معتبر زیادی می باشد و هر ساله دانشجویان از سراسر دنیا برای حضور در دانشگاه های هند عازم این کشور می شوند و در این دانشگاه ها که اکثراً دارای رتبه های علمی بالایی در سطح دنیا می باشند ادامه تحصیل می دهند. فضای علمی و آموزشی در کشور هند بر خلاف سایر موارد از نظم و  برنامه ­های مدونی برخوردار است و مدارک این دانشگاه ها برای بسیاری از نهادها در داخل کشور و سایر کشور معتبر می باشد.

از طرفی دیگر رشد علمی هند و صاحب سبک بودن آنان در برخی از رشته ها موجب شده تا دانشگاه های این کشور بتوانند با کمک سایر دانشگاه ها، پروژه های مشترک بین المللی موفقی را به انجام برسانند. از اینرو ترجمه شفاهی هندی برای آن دسته از اساتید و دانشجویانی که قصد دارند تا با دانشگاه ها و اساتید و محققین هندی ارتباط برقرار نمایند و همکاری داشته باشند انجام می پذیرد.

کلیه مکاتبات و مکالمات مرتبط با موضوع و رشته­ ی مورد نظر متقاضیان ترجمه می گردد و این درحالی است که مترجم شفاهی هندی خود از افراد تحصیلکرده در همان رشته ها در دانشگاه های هندوستان می باشند و می توانند به متقاضی، مشاوره علمی و تحصیلی نیز بدهند.

در ادامه به معرفی برخی از دانشگاه های معتبر هندی می پردازیم:

  • Indian Institute of Technology Bombay (IITB)
  • Indian Institute of Science (IISc)
  • Indian Institute of Technology Madras (IITM)
  • Indian Institute of Technology Delhi (IITD)
  • Indian Institute of Technology Kharagpur (IITKGP)
  • Indian Institute of Technology Kanpur (IITK)

ترجمه شفاهی هندی برای امور حقوق

ترجمه شفاهی هندی برای امور حقوقی توسط مترجم مسلط به قوانین حقوقی کشور هندوستان صورت می پذیرد. در این نوع ترجمه، مترجم خود از افراد آگاه و مسلط به امور حقوقی می باشد و می تواند همانند یک مشاور حقوقی اقدام نموده و متقاضی را در زمینه های مرتبط، هدایت نماید. ترجمه شفاهی حقوقی برای متقاضیانی که خواهان گرفتن روادید و یا سایر مجوز ها  از کشور هندوستان هستند، صورت می پذیرد.

در این نوع همکاری مترجم شفاهی هندی به صورت قراردادی به استخدام متقاضی درآمده و برای انجام امور حقوقی همکاری می نماید و بر اساس ساعت دستمزد مترجم مشخص می شود. با توجه به تجربه و آگاهی حقوقی مترجم، شانس موفقیت در به نتیجه رسیدن سفارشات بسیار افزایش پیدا می کند

نوشتهٔ پیشین
معرفی بهترین نرم افزار های ترجمه
نوشتهٔ بعدی
مترجم شفاهی پرتغالی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست