مترجم شفاهی تایلندی - دارالترجمه رسمی پارسیس
مترجم شفاهی تایلندی

مترجم شفاهی تایلندی

مترجم شفاهی تایلندی

 در ترجمه شفاهی تایلندی , مترجم شفاهی تایلندی علاوه بر آگاهی و تسلط بر زبان تای بر سایر مسائل حقوقی، فرهنگی و قراردادی نیز آگاهی داشته و می تواند همچون مشاوری در این زمینه به متقاضیان کمک نماید.

برای درخواست مترجم شفاهی تایلندی می توانید  با شماره تلفن های موجود در بخش تماس با ما تماس بگیرید و یا فرم درخواست مترجم شفاهی تایلندی را درخواست نمایید.

 

ثبت سفارش مترجم

 

خدمات ترجمه شفاهی تایلندی 

ترجمه شفاهی تایلندی و مترجم شفاهی تایلندی برای گردشگری و توریسم

با توجه به وجود اماکن و سایت های توریستی فراوان د رکشور تایلند و نیاز به دانستن زبان تایلندی برای استفاده کامل از خدمات و همینطور آگاهی از تاریخچه معابد و امکان باستانی در این کشورلازم می باشد. برای این منظور بسیاری از تورهای گردشگری برای مسافران خود تورلیدری را به عنوان مترجم و هدایت کننده برای سایرین استخدام می نمایند جهت استخدام به عنوان مترجم بر روی لینک استخدام مترجم کلیک کنید.

البته بیشتر این تورلیدرها به زبان انگلیسی آشنایی دارند و یا حتی اگر به زبان تایلندی نیز آشنایی داشته باشند هرگز در اندازه های یک مترجم شفاهی تایلندی که خود ساکن آنجا بوده و کاملا علاوه بر زبان به فرهنگ و رسومات مردم این کشور نیز مسلط نمی باشند  .

این افراد می توانند به عنوان مترجم شفاهی تایلندی در محل مورد نظر متقاظی در کشور تایلند حضور پیدا کنند و خدمات ترجمه خود را برای موضوعات گوناگونی که او متقاضی انتخاب کرده، ارائه دهند. بسیاری از افراد که به کشور تایلند سفر می نمایند اگر قصد گشتن و بازدید اماکن تاریخی و تفریحی این کشور را داشته باشند و یا قصد خرید اجناس و محصولات تایلندی در سطوح بالا را داشته باشند می توانند با خیالی آسوده و ثبت سفارش خود، خدمات یک مترجم شفاهی تایلندی را برای ترجمه حضوری،  برقراری ارتباط و انجام مذاکرات و مراحل خرید استفاده نمایند.

 

ترجمه شفاهی تایلندی برای جلسات آنلاین

مترجم شفاهی تایلندی که در دپارتمان دارالترجمه تایلندی فعال است  با آمادگی قبلی و آگاهی نسبت به موضوع جلسه و هدف کارفرما و از طریق اینترنت و به صورت آنلاین می تواند اقدام به ترجمه همزمان از تایلندی به فارسی و از فارسی به انگلیسی نماید. موضوعات جلسات می تواند در زمینه های، تجاری، علمی، آموزشی، تحقیقاتی، کنفرانسی و سایر موضوعات باشد.

ترجمه شفاهی تایلندی برای اساتید، دانشجویان و محققان

در زمینه علمی و آموزشی و برای برقراری ارتباطات علمی با دانشگاه های کشور تایلند و محققان آن، کلیه متقاضیان می توانند از خدمات مترجم شفاهی در محل نیز بهرمند شوند به این صورت که مترجم تایلندی که در این کشور ساکن است می تواند در محل دانشگاه حضور پیدا کرده و نسبت به ارائه خدمات ترجمه شفاهی تایلندی اقدامات لازم را انجام دهد. نکته مهم این است که مترجم شفاهی تایلندی که برای این موضوع به کار گرفته می شود خود از تحصیلات دانشگاهی مورد نظر برخوردار بوده و تا حدودی به موضوعات مورد بحث اشراف دارد.

ترجمه شفاهی تایلندی برای اخذ ویزا و اقامت

خدمات ترجمه شفاهی برای کلیه متقاضیانی که قصد گرفتن ویزا و یا اقامت کشور تایلند را دارندارائه می گردد و آنان می توانند با کمک مترجم شفاهی تایلندی به سفارتخانه  در تهران مراجعه نموده و بعد از کسب اطلاعات، اقدامات بعدی  را انجام دهند.

ترجمه شفاهی تایلندی برای حضور در نمایشگاه

این نوع ترجمه برای کلیه شرکت ها و صنایع تجاری که قصد دارند تا در نمایشگاه هایی که در کشور تایلند در زمینه های تجاری، صنایع دستی، خودرو و محصولات کشاوزی برگزار می گردد شرکت نمایند ارائه می گردد و مترجم به عنوان نماینده کارفرما و یا در کنار تیم نمایندگان آن در محل نمایشگاه حضور پیدا کرده و نسبت به اقدام ترجمه همزمان و حتی کمک به انعقاد قرارداد نیز عمل می نماید.

 سفارش ترجمه شفاهی و مترجم شفاهی 

معمولا برای پیدا کردن مترجم شفاهی به صورت آنلاین و از طریق سایت پارسیس بخش ترجمه شفاهی و درخواست سفارش مترجم  امکان پذیر است.

مترجمین شفاهی که از طریق سایت پارسیس معرفی می شوند تحت قرارداد قانونی و مستقیم دارالترجمه بوده و اعتماد کامل در انجام تعهدات وجود دارد .

اما در شبکه های مجازی و برخی سایت های دیگر که مترجمین شخصا اقدام به معرفی خدمات میکنند ریسک بالایی دارد.

اما نکته اینجاست که این مترجمان به صورت فردی عمل می کنند و ممکن است نسبت به تعهدات خود، کارایی و انگیزه لازم را نداشته باشند که دراین صورت کارفرما متحمل ضررهای اقتصادی و اعتباری خواهد شد.

همچنین در بحث اعتماد به مترجم شفاهی تایلندی باید به این نکته اشاره داشت که با توجه به حضور این افراد در جلسات گاها خصوصی مطالبی بیان می شود که نباید به بیرون درز کند .

نکته­ی بعدی اشراف علمی و کلی مترجم شفاهی نسبت به موضوع جلسات می باشد، که اگر وی تنواند در امر ترجمه منظور کامل طرفین را انتقال دهد به طور کلی هیچ منفعتی عاید طرفین نخواهد شد. اما اگر مرجعی برای به کارگیر و استخدام مترجم شفاهی تایلند باشد می تواند بهترین گزینه برای متقاضیان در نظر گرفته شود چراکه با قرارداد بستن با یک دارالترجمه به جای یک فرد امتیازات زیادی متوجه آنان می گردد از جمله:

  • بستن قراداد قانونی و مطمئن.
  • اطمینان از آگاهی و تسلط مترجم شفاهی نزد متقاضی.
  • اطمینان از خدمات ذکر شده در قراردا از جانب شرکت و مترجم شفاهی.
  • کیفیت بالا و جلب رضایت متقاضی توسط شرکت.
  • ادامه همکاری با مرجعی که توانایی آن اثبات شده است.

به همین منظور بستن قرارداد با یک دارالترجمه رسمی به عنوان شخص حقوقی می تواند بسیار مطمئن تر باشد. برای این نیاز می توانید  برای  سفارش ترجمه شفاهی تایلندی و یا استخدام مترجم شفاهی تایلندی از طریق دارالترجمه­ی پارسیس اقدام نمایید و از کلیه امیتازات ذکر شده بهرهمند گردید.

آشنایی بیشتر با کشور تایلند

قبل از هر چیز این را بدانیم دارالترجمه رسمی زبان تایلندی پارسیس به برخی از بزرگترین و مشهورترین بنگاه های تولیدی و صنعتی ایران خدمات ترجمه ارائه می نماید . جهت ارائه ترجمه زبان تایلندی با کیفیت بالا به مشتریان ، ما صدها مترجم تایلندی و مدیران پروژه را داریم که در موضوع تولید و اصطلاحات تخصصی فنی تجربه دارند و آموزش دیده اند.

تایلند یا سیام

نام این کشور از دو واژ تای و لند تشکیل شده است که به معنی سرزمین تای های (پریان) شناخته می شود. در قدیم نام این کشور سیام بوده و بعدها به تایلند تغییر پیدا کرده است. کشور تایلند در جنوب شرقی آسیا با جمعیتی بالغ بر 65 میلیون نفر شده است. شهر بانکوک پایتخت این کشور آسیایی است. ارز ملی تایلند بت (Bath) می باشد. زبان رسمی این کشور تای می باشد که از قدیمی ترین زبان ها شرق آسیا است و برای افراد خارجی بسیار سخت می باشد.  موقعیت جغرافیایی ویژه این کشور موجب شده که به عنوان قطب گردشگری شناخته شود. از جنگل های انبوه گرفته تا سواحل زیبا و بکر، صنایع دستی و سنتی در این کشور توانسته صنعت گردشگری را به عنوان یکی از سودآورترین بخش های تولید ناخالص ملی تایلند معرفی نماید.  هر ساله در تایلند مبالغ زیادی برای رشد و توسعه بخش های گردشگری سرمایه گذاری می گردد.

تایلند مقصد رویایی برای گردشگران

کشور تایلند به عنوان یکی از توریست پذیر ترین کشورهای جنوب شرقی آسیا است. این کشور به دلیل برخورداری از طبیعت زیبا و بکر و همینطور با فراهم کردن سایت های مجهز و دلپذیر گردشگری در شهرهای مختلف این کشور هر ساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر دنیا می باشد. در بسیاری از جاها از تایلند با اسامی مختلی دیگر نیز یاد می شود مانند:

تایلند سرزمین معابد

که بیشتر به این دلیل است که حدود بیش از 90 درصد از مردم این کشور پیرو دین بودیسم می باشند و برای نشان دادن احترام خود به بودا در طول قرن های متمادی، اقدام به ساخت معابد بیشماری در سراسر کشورشان کرده اند. برای آنان احترام گذاشتن به دو چیز بسیار ضروری و مهم تلقی می شود که عبارت اند از: احترام به پادشاه و احترام به بودا به طوریکه اگر شخصی بخواهد به کاخ پادشاهی برود و یا وارد معبدی شود باید لباس سفید ببپوشد و البته بدون کفش وارد آن شود. هر چند که در طی سال های گذشته و به دلیل حضور پرشمار توریست ها در این کشور، تنهاکندن کفش و لباس پوشیده،  شرط کافی برای ورود توریست ها به معابد شمرده می شود.

تایلند سرزمین لبخند ها

برخی از منابع دیگر از تایلند با نام سرزمین لبخند ها اشاره می نمایند و دلیل آن این است که بیشتر مردم این کشور در هنگام برخورد با یکدیگر و یا توریست ها با روی گشاده و لبخند استقبال می کنند. به طور کلی مردم این کشور در برخورد با مهمان بسیار رئوف هستند. مردمان تایلند افراد صبور و سخت کوش هستند که برای خانواده بسیار احترام قائل می باشند. تفاوت طبقاتی در بین افراد این کشور بسیار مشهود است اما با توجه به این موضوع هر تایلندی تنها خودش را مسئول زندگی خود و خانواده اش می داند و برای کشب درآمد بسیار سخت کوش هستند و البته در مقابل تمامی این مشکلات هرگز لبخند فراموششان نمی شود.

تایلند سرزمین رنگ ها

رنگ ها برای مردم تایلند به عوان نوعی سمبل و نشانه هستند که تاثیر بسیار زیادی بر نوع زندگی و رفتارها ی اجتماعی آنان دارد. به طوریکه هر روز در هفته دارای یک  رنگ خاص می باشد. برای نمونه به معرفی برخی از معانی رنگ در فرهنگ تایلندی و مردمان جنوب شرق آسیا می پردازیم:

  • رنگ قرمز؛ این رنگ نشان دهنده شادی و طول عمر می باشد.
  • رنگ سفید در بین این مردمان نشاند دهنده عزاداری و احترام به ارواح است.
  • رنگ آبی؛ نشان دهنده­ ابدیت است.
  • رنگ سبز؛ نشان دهنده ثروت و سلامتی است.
  • رنگ زرد؛ نشان دهنده خاندان سلطنتی است. مردم کشور تایلند به جهت نشان دادن وفاداری و احترام خود نسبت به پادشاه این کشور که دارای جایگاهی تشریفاتی ولی مقدس در حکومت است لباس هایی با رنگ زرد می پوشند.

اقتصاد تایلند

این کشور داری سبد صادراتی تقریبا متنوعی است که شامل خودرو، صنایع برودتی، محصولات کشاورزی (مانند سویا، نیشکر، کائوچو و نارگیل)، پوشاک و محصولات نساجی، سنگ های قیمتی،  شیلات و قطعات کامپیوتری می باشد. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که این کشور دومین تولید کننده “تنگستن” بزرگ دنیا و سومین تولید کننده فلز قلع می باشد. د ربخش واردات بیش ترین نیاز این کشور بهموراد خوراکی، فولاد، سوخت و روعن، انرژی و مواد خام می باشد. در حال حاضر بازار تایلند  شرکای تجاری قدرتمندی همچون ژاپن، آمریکا، اتحادیه اروپا، مالزی و سنگاپور دارد و این کشور ها از بزرگترین سرمایه گذاران اقتصادی در این کشور به شمار می روند.

از مهمترین صنایع موجود در تایلند، می توان به طور قطع از صنعت گردشگری نام برد که طیف وسیعی از گردشگران با می توانند به این کشور سفر نماید و از بایت اقامت در این کشور و امنیت آن بهره مند شوند. و همین صنعت گردشگری است که اقتصاد تایلند را رونق بخشیده است.

فرصت های اقتصادی در تایلند

با توجه به جمعیت زیاد تایلند و کمبود منابع انرژی  و سوخت، ایران می تواند به عنوان یکی از شرکای خوب و قدرتمند تجاری برای این کشور تبدیل گردد. علاوه بر این با سرمایه گذاری درصنایع گردشگر ی و تفریحی نیز می توان موفقیت های اقتصادی زیادی کسب نمود.

شرکت های سرمایه گذاری و یا تجار ایرانی می توانند با کمک کارشناسان حقوقی با تجار و فعالان اقتصادی این کشور آسیای جنوب شرقی ارتباط برقرار کرده و مبادلات تجاری پر سودی را رقم بزنند و این در حالی است که تایلند دارای روابط دیپلماتیک دوستانه و خوبی با ایران می باشدو سفارت آن در تهران فعال است. البته با توجه به فرهنگ و بازار پیچیده ای این کشور نیاز است تا با دقت و اطمینان کامل وارد این عرصه شد در این بین دانستن و تسلط به زبان تایلندی یکی از کوتاهترین و در عین حال امن ترین راهکاری است که تجار دو کشور می توانند به درک وفهم مشترکی دست پیدا کنند. استخدام و بکار گیری مترجم شفاهی تایلندی برای امور تجاری، بازرگانی، حقوقی و فرهنگی می تواند به عنوان کلید گشودن بازار تایلند باشد.

دارالترجمه پارسیس با برخورداری از تیم مترجم شفاهی تایلندی آماده ارائه خدمات خود به تمامی متقاضیان ترجمه شفاهی تایلندی می باشد. با بهره مندی از خدمات ویژه پارسیس تمامی متقاضیان می توانند از بابت کیفیت و حسن انجام وظیفه بر اساس قرارداد موثق، اطمینان کامل داشته باشند و با خیالی آسوده و اعتماد به نفس بالا با شرکای تایلندی خود در این کشور به داد و ستد بپردازند.

نکته­  حائز اهمیت در ترجمه شفاهی تایلندی در پارسیس این است که مترجم شفاهی تایلندی علاوه بر آگاهی و تسلط بر زبان تای بر سایر مسائل حقوقی، فرهنگی و قراردادی نیز آگاهی داشته و می تواند همجون مشاوری در این زمینه به متقاضیان کمک نماید.

 

 

 

نوشتهٔ پیشین
مترجم شفاهی نروژی
نوشتهٔ بعدی
مترجم شفاهی چینی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست