مترجم شفاهی چینی - دارالترجمه رسمی پارسیس
مترجم همزمان چینی

مترجم شفاهی چینی

مترجم شفاهی چینی

با توجه به اهمیت زبان چینی نیاز به مترجم شفاهی چینی برای بهره مندی از خدمات ترجمه شفاهی چینی بسیار است , لذا دارالترجمه پارسیس در این امر فعال می باشد .

با توجه به جایگاه، نقش و وسعت چین در زمینه های اقتصادی، سیاسی و حتی فرهنگی در دنیا می توان به  جرات اذعان کرد که دانستن زبان چینی به عنوان یکی از شش زبان اصلی سازمان ملل،کلیدی برای ورود به بازارهای بزرگ دنیا  است و هر شرکت و یا فردی که خواهان حضور و فعالیت در این بازار است باید به زبان چینی یا همان زبان ماندارین آگاهی و تسلط داشته باشد.

دارالترجمه چینی پارسیس با درک اهمیت زبان چینی با گردهم آوردن مترجمین رسمی و غیر رسمی زبان چینی خدمات تخصصی ترجمه همزمان چینی را به مشتریان خود ارائه می نمایند برای بهرمندی از خدمات ترجمه شفاهی چینی می توانید با شماره های تماس موجود در بخش تماس با ما دارالترجمه پارسیس تماس بگیرید و درخواست خود را به صورت شفاهی اعلام نمایید و یا فرم ثبت سفارش ترجمه شفاهی چینی را پر نموده  و منتظر تماس همکاران ما باشید تا در کمترین زمان ممکن مترجم شفاهی چینی خدمت شما اعزام شود .

 

فرم ثبت سفارش ترجمه 

 

انواع خدمات ترجمه شفاهی چینی

در ادامه به معرفی برخی از خدمات ترجمه شفاهی چینی می پردازیم؛ این خدمات به صورت مجزا و یا یکجا قابل ارائه می باشند و متقاضیان محترم با توجه به نیاز خود می توانند در حوزه های مختلف تجاری، آموزشی، اجتماعی و فرهنگی اقدام به استخدام مترجم شفاهی چینی با تجریه و آگاه در همان زمینه کاری بنمایند.

  • ترجمه شفاهی چینی همزمان

ویژه مراسم و جلسات معارفه، کاری و خوش آمدگویی از مهمانان خارجی که مترجم همزمان , همراه کارفرما اقدام به ارائه خدمات می نماید.

  • ترجمه شفاهی چینی از روی متن

ویژه کنفرانس های تبلیغاتی و یا آموزشی می باشد که از قبل متنی به چینی و فارسی توسط کارفرما سفارش داده می شود و مترجم در زمان مقرر اقدام به قرائت آن برای همه افراد حاضر می نماید.

  • ترجمه شفاهی چینی برای دوره های آموزشی و ورکشاپ ها:

ویژه دوره های آموزشی، ورکشاپ ها و جلسات حضوری می باشد که در شرکت کنندگان آن نیاز به تفهیم جملات مدرسین دارند. در این دوره ها مترجم از طریق هدفون و هندزفری اقدام به ترجمه شفاهی مطالب ارائه شده توسط مدرس می نماید.

  • ترجمه شفاهی چینی برای حضور در نمایشگاه

ویژه حضور و فعالیت در نمایشگاه های چینی که مترجم به عنوان نماینده و یا درکنار نمایندگان شرکت های ایران حضور پیدا می کند. هر ساله نمایشگاه های متعددی در زمینه های تجاری و فرهنگی در چین برگزار می شود که شرکت ها و سازمان های بزرگ و معتبر دنیا در آن شرکت می کنند و حضور در این نمایشگاه ها می تواند موجب رشد و رونق اقتصادی برای تجار کشورمان شود.

علاوه بر خدمات ذکر شده در زمینه ترجمه شفاهی چینی باید اضافه کرد که حضور مترجم زبان چینی در محل و کشور مورد نظر یکی از خدمات ویژه ایی است که تنها از عهده شرکتی برمی آید که دارای شبکه قوی از مترجمین ساکن در کشور چین و ایران دارد.

اهمیت ترجمه شفاهی و مترجم شفاهی چینی

از آنجایی که کشور ایران دارای روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی  گسترده ایی با کشور چین است و هر ساله بر حجم مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور افزوده می گردد و بسیاری از تجار هر دو طرف به این کشورها مسافرت می کنند نیاز مبرمی به حضور مترجم چینی احساس می گردد.

اهمیت مترجم چینی زمانی آشکار می گردد که صاحبین کسب و کار و تجار خواهان برقراری ارتباط با همتایان چینی خود باشند و برای این امر باید از مترجمین مسلط بر زبان فارسی و چینی کمک بگیرند.

این در حالی است که هر ساله تعداد زیادی گردشگران چینی به ایران مسافرت می کنند تا از اماکن باستانی آن دیدن نمایند.

اما بیشتر این مترجمین در حال حاضر به صورت جداگانه فعالیت دارند و مرجعی مناسب برای یافتن بهترین مترجم چینی به خصوص مترجم شفاهی چینی به سادگی امکان پذیر نیست. اما با این وجود دارالترجمه رسمی پارسیس با در اختیار داشتن شبکه ای از افراد در زمینه ترجمه چینی ، ترجمه شفاهی چینی و مترجم شفاهی چینی، اقدام به ارائه خدمات ترجمه شفاهی و کتبی چینی به فارسی و فارسی به چینی می نماید.

استخدام مترجم شفاهی چینی

استخدام مترجم  برای امور مختلفی  صورت می گیرد که از آن جمله می توان به نیاز شرکت ها و بازرگانانی  که خواهان برقراری روابط اقتصادی با شرکای چینی هستند، سازمان ها و نهاد های کشور برای برگزرای جلسات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و تمای متقاضیانی که به نوعی همکاری های سیستماتیک آموزشی (برگزاری دوره های علمی و ورکشاپ ها به زبان  چینی) و اجتماعی (در زمینه گردشگری و ترجمه آثار کهن چینی و فارسی ) با کشور چین دارند، اشاره کرد.تمامی متقاضیان ترجمه شفاهی چینی و یا مترجم شفاهی چینی می توانند از طریق وب سایت پارسیس اقدام به ارسال درخواست و سفارشات خود بنمایند و در اسرع وقت از نتیجه آن آگاهی پیدا کنند.

ویژگی های مترجم شفاهی چینی حرفه ای چیست؟

  • اولین مورد که بسیار واضح است تسلط کامل مترجم شفاهی چینی به زبان های ماندارین و فارسی است.
  • آگاهی و ذهنیت کامل نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی چین و ایران.
  • آگاهی از قوانین تجارت و روابط اقتصاد بین المللی.
  • شناخت کافی در حوزه های مورد بحث بین طرف های ایرانی و چینی. که می تواند در زمینه های صنعتی، کشاورزی و غیره باشد.
  • امانت داری و قابلیت اعتماد پذیر بودن مترجمین به دلیل حضورشان در جلسات خصوصی.
  • توانایی انتقال درست و کامل مفاهیم و جملات در کمترین زمان.
  • پایند بودن به قرداد با کارفرما و حسن انجام خدمت.

همگی این موارد در یک مترجم شفاهی حرفه ای به وضوح قابل مشاهده می باشد. دارالترجمه پارسیس آماده است تا با تنظیم قردادی کاملا حرفه ای برای تمامی متقاضیان ترجمه شفاهی چینی این امکان را به وجود بیاورد تا آنان از این خدمات بهره کامل را ببند و نسبت به مترجم شفاهی چینی  کامل مطمئن شوند.

متقاضیان ترجمه شفاهی چینی چه کسانی هستند ؟

  • شرکت ها و نهادهای تجاری و علمی فعال در کشور که خواهان ایجاد ارتباط و همکاری با کشور چین می باشند.
  • تجار و بازرگانان ایرانی
  • اساتید دانشگاها و دانشجویان که خواهان برقراری ارتباط با دانشگاه ها و نهاد های علمی کشور چین هستند.
  • تیم های علمی و ورزشی که برای برگزاری مسابقات و یا برپایی اردو ها به کشور چین مسافرت می کنند.
  • آژانس های مسافرتی و گردشگری که تور گردشگری در چین برای گردشگران ایرانی برگزار می کنند و همینطور تورهایی در ایران برای گردشگران چینی برگزار می کنند.
  • و سایر متقاضیان محترم.
The China Academy of Translation, the Translators Association of China (TAC) along with the Institute of China Translation

The China Academy of Translation, the Translators Association of China (TAC) along with the Institute of China Translation

زبان چینی در جهان

امروزه در بسیاری از کشورهای پیشرفته مانند انگلستان و فرانسه زبان چینی به عنوان زبان دوم تدریس می شود و اعتقاد داردند که تا دهه­­ی آینده زبان چینی به عنوان دومین زبان رسمی دنیا بعد از انگلیسی معرفی خواهد شد. حضور اقتصادی چین در همه قاره های جهان و اقصی نقاط گیتی موجب شده تا افراد بیشتری به یادگیری زبان چینی روی آورند و یا برای عقد قردادهای تجاری خود از مترجم شفاهی چینی در جلسات خود کمک بگیرند.

 

زبان چینی در ایران

این زبان به عنوان یکی از زبان های جدید در ایران شناخته می شود که البته یادگیری آن پر اهمیت و در عین حال بسیار سخت می باشد. آموزشگاهای معتبری نیز شروع به تدریس این زبان به صورت ترمیک و اختصاصی کرده اند که با استقبال خوبی نیز رویه روشده اند. اما باید به این نکنته اشاره کرد که برای تسلط کامل به زبان چینی جهت عقد قرداد های تجاری و یا برگزرای دوره های آموزشی نیاز به مترجمین متخصص و با تجریه ای است که تسلط کامل بر زبان فارسی و چینی داشته باشند، تا بتوانند علاوه بر رعایت اصول حرفه ای، به طرفین کمک کنند تا به هدف خود برسند.

امروزه بسیاری از شرکت های ایرانی از مترجم شفاهی چینی برای حضور در جلسات تجاری و یا شرکت در کنفرانس های مختلف کمک می گیرند و روز به روز اهمیت ترجمه شفاهی به دلیل کاستن زمان برای رسیدن به نتیجه، بیشتر نمایان می گردد. دارالترجمه پارسیس با برخورداری از مترجم شفاهی چینی، که در کار خود خبره و با تجربه هستند و علاوه بر آن نسبت به مسائل فرهنگی، قانونی و اقتصادی چین آگاهی کامل دارند، خدمات خود را به تمامی متقاضیان ترجمه شفاهی چینی ارائه می نماید.

 

چین اژدهای طلایی آسیا

کشور چین به عنوان پر جمعیت ترین کشور دنیا شناخته می شود. در جدید ترین آمار منتشر شده از سازمان ملل، جمعیت چین حدود یک میلیاردو پانصد میلیون نفر می باشد. از طرفی دیگر رشد چشمگیر اقتصادی این کشور در دهه های اخیر و گسترش روابط اقتصادی و سیاسی چین با سایر نقاط جهان، موجب شده که تمامی قدرت های اقتصادی سنتی دنیا نگاهی ویژه به چین و بازار آن داشته باشند. به صورتیکه زبان چینی یا ماندارین یکی از مهمترین زبان های اقتصادی در دنیا می باشد.

همچنین چین از لحاظ وسعت در رتبه دوم آسیا و چهارم دنیا قرار دارد.از لحاظ اقتصادی نیز به اذعان صندوق بین المللی پول بعد از انقلاب صنعتی، اژدهای طلایی آسیا بار دیگر از خواب برخواسته و در عرصه بین المللی غوغایی به پا کرده است و همواره جزو سه قدرت برتر اقتصادی دنیا است. هرچند که هنوز دولت چین برنامه های زیادی برای فقر زدایی و توسعه علمی و اقتصادی بیشتری در سطح جهان دارد.

وضعیت سیاسی چین

چین یک کشور سوسیالیستی و مستقل در حوزه سیاست های خارجی است که به عنوان یکی از پنج عضو دائم سازمان ملل نیز می باشد. نفوذ و قدرت سیاسی چین آسیای شرقی را در برگرفته و تنها به این حوزه اکتفا نکرده است به طوریکه هم اکنون به عنوان شریک راهبردی قاره آفریقا نیز شناخته می شود و در قاره آمریکای جنوبی به تازگی فعالیت های خود را آغاز کرده است. با این حجم از تاثیر گذاری در روابط بین المللی چین و زبان چینی جایگاهی ویژه بین سایر کشورهای جهان پیدا کرده است.

این در حالی است که حکومت وقت چین برای رشد و توسعه زبان چینی در جهان به عنوان زبان دوم در تلاش بوده و تا کنون نیز موفقیت های زیادی در این مسیر به دست آورده است. بسیاری از شرکای چین به آموزش زبان چینی و مترجمین چینی روی آورده اند تا در مکاتبات و معاملات خود با این کشور دچار مشکل نشوند.

 

فرصت های اقتصادی بازار چین برای تجار

با توجه به رشد قابل ملاحظه تولید ناخالص ملی در چین که توسط شرکت های خصوصی این کشور انجام می شود، برای بسیاری از تجار و بازرگانان ایرانی می تواند فرصت مناسبی باشد تا بتوانند با همکاری و سرمایه گذاری در بخش خصوصی سود مالی زیادی را به دست آورند و در عرصه های بین المللی از طریق این بازار پر رونق و پهناور فعالیت نمایند.

برای مثال بازار چین درحال حاضر نیازهای مبرمی به انرژی و مساله خوراک دارد. برای تجار وبازرگانانی که خواهان صادرات و یا سرمایه گذاری در این بخش ها در چین باشند، فرصت بسیار ایده آلی است که وارد این بازر شوند. همینطور با توجه این مطلب که بیشتر تاجران ایرانی اقدام به خرید و وارد کردن اجناس چینی در بخش های مختلف مانند: خوردور، صنایع الکترونیک، لوازم خانگی، پوشاک و … می نمایند، خود بیانگر  پتانسیل بالای بازرار چین است. بنابراین برای تجاری که هنوز به این بازار سودآور متصل نشده اند هر ساعت بعنوان ضرر در نظر گرفته می شود.

روابط چین با ایران

روابط چین و ایران قدمت چند هزار ساله دارد از زمان های بسیار دور و به واسطه جاده تجاری ابریشم  که از چین شروع می شد و بعد از عبور از ایران به اروپا می رسید این دو کشور مراودات نظامی، سیاسی و تجاری زیادی با هم داشته اند و به نوعی ایران دروازه ورود چین به کشورهای غربی به حساب می آمده.

در آن زمان که وسعت ایران چند برابر حال حاضر بود، این کشور همسایه چین به حساب می آمده و استان سین کیانگ در شمال غربی چین واقع شده زمانی جزو خاک ایران بوده به طوریکه هنوز زبان و خظ فارسی و معماری ایرانی در این استان به وضوح قابل روئیت است.

در دوران مدرن چین و ایران به عنوان شرکای راهبردی در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی شناخته می شوند ؛حضور پر شمار تجار و کارشناسان چینی در صنایع راهبردی کشور مانند: بنادر، جاده سازی، پالایشگاه ها و همینطور حضور فعال شرکت های خودرو سازی چینی در بازار ایران نشان از اهمیت ایران برای چین است .

این روابط تنها در بُعد اقتصادی نیستند و می توان به این نکته اشاره کرد که حضور ایران در پروژه های بزرگ بین المللی مانند اجلاس شانگهای و یا همکاری های سیاسی و نظامی در پوشش این اتحادیه، نشان از عزم دو کشور برای بالا بردن سطح روابط فی مابین است. اما فرصتی که تحت این روابط استراتژیک قرار می گیرد بسیار ارزشمند بوده و موجب می شود تا سرمایه گذاران چینی و تجار ایرانی بتوانند در سایه روابط خوب ایران و چین به فعالیت های خود بپردازند.

مهمترین شهرهای چین برای تجارت کدامند؟

در ادامه به معرفی شهرهای بزرگ و مهم تجاری چین می پردازیم که یشترین سهم در رشد اقتصادی چین در سالهای اخیر را داشتند:

  1. شانگهای

این شهر تجاری معروف به نیویورک آسیاست. به عنوان بزرگترین شهر چین می باشد و مرکز علمی ، آموزشی و تجاری چین نیز به شمار می رود.

  1. پکن

این شهربه عنوان پایتخت کشور چین میزبان بسیاری از شرکت ها و ادارت معتبر بین المللی می باشد.

  1. گوانجو

این شهر بندری در چین جایگاه بسیار مهمی در امر تجارت و بازرگانی در چین، آسیا و دنیا دارد. رویداد مهمی  به نام نمایشگاه واردات و صادرات چین که از نظر اندازه و جایگاه به عنوان شاخص ترین نمایشگاه تجاری دنیا می باشد در این شهر اجرا می گردد.

  1. تیانجین

شهر بندری تیانجین اهمیت و جایگاهی ویژه در امر اقتصاد و تجاری در چین دارد. این شهر دومین بندر بزرگ تجاری در چین می باشد.

 

 

نوشتهٔ پیشین
مترجم شفاهی تایلندی
نوشتهٔ بعدی
فیلم همایش اقتصادی ایران قطر وعمان

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست