آشنایی با کشورهای فرانسوی زبان در جهان - دارالترجمه رسمی پارسیس
کشورهای فرانسوی زبان

کشورهای فرانسوی زبان کدامند + تفکیک کامل بر اساس کشورها

امروزه زبان فرانسوی به‌عنوان یکی از زبان‌های شاخص جهان و به‌عنوان یکی از زبان‌های رایج در دنیا است. فرانسوی به‌عنوان زبانی است که تقریباً در تمامی قاره‌های جهان صحبت می‌شود. ازآنجایی‌که این زبان به‌طور گسترده در تمامی کشورهای مختلف جهان سخنران دارند لذا ممکن است این سؤال برای شما پیش آمد که در دنیا چه تعداد فرانسوی‌زبان وجود خواهد داشت.

تعداد کل فرانسوی زبان ها در جهان چه قدر است؟

اگر تابه‌حال سفر به دور دنیا نداشتید و تجربه این را پیداکرده‌اید که برای تفریح و یا گشت‌وگذار به برخی کشورهای جهان سفر کنید بد نیست بدانید دانستن زبان فرانسوی می‌تواند در بسیاری مواقع به کمک شما بیاید. نکته: یادگیری فرانسوی امروزه سخت نیست بلکه به‌راحتی شما می‌توانید با برخی اپلیکیشن های یادگیری زبان ازجمله دولینگو و یا حتی روزتا استون به‌راحتی این زبان را فرابگیرید. سرعت یادگیری با تکنیک‌های ارائه‌شده در این دو اپلیکیشن برای فرانسوی و دیگر زبان‌ها بسیار افزایش خواهد یافت و شما می‌توانید به‌خوبی به اهداف خود برسید.

و اما برای شروع اجازه دهید تا به اطلاعات مربوط بر اساس گزارش‌های واقعی از سازمان بین‌المللی فرانکفونی اشاره‌ای کنیم. امروزه زبان فرانسه حدود 220 میلیون نفر گویشوران بومی دارد و آن را به‌عنوان زبان مادری خود می‌شناسند اما حدود 320 میلیون نفر نیز در کل جهان به آن صحبت می‌کنند. اگر بخواهیم یک تخمین آماری داشته باشیم بهتر است بدانید که حدود 3.6 درصد از کل جمعیت جهان به فرانسوی صحبت خواهند کرد. زبان فرانسه به‌عنوان یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل متحد بوده و به‌عنوان پنجمین زبان پر گویش در جهان خواهد بود.

معرفی کشورهایی که بیشترین فرانسوی زبان را در اختیار دارند

بد نیست بدانید کشوری که بیشترین فرانسوی‌زبان را در خود جای‌داده است همان کشور فرانسه خواهد بود. در این مطلب ما 10 کشور برتر با بیشترین فرانسوی‌زبان را به شما معرفی می‌کنیم و همچنین مردمی که فرانسوی را به‌عنوان زبان دوم خود می‌شناسند.

  • فرانسه: 63,958,684
  • جمهوری دموکراتیک کنگو: 48,924,702
  • الجزایر: 14,903,789
  • مراکش: 13,456,845
  • آلمان: 12,242,129
  • ایتالیا: 11,796,508
  • کامرون: 11,490,652
  • بریتانیا: 11,281,136
  • کانادا: 11,060,585
  • ساحل‌عاج: 9,324,605

تعداد فرانسوی زبانان از هر منطقه از جهان

همه ما می‌دانیم که توسط اکثر مردم جهان فرانسوی صحبت خواهد شد حتی جاهایی که انتظارش را نخواهیم داشت. ما در ادامه این مقاله به معرفی دیگر کشورها و مناطق خاص آن که به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند خواهیم پرداخت لطفاً در ادامه با ما همراه باشید. نکته: اگر قصد مهاجرت به فرانسه رادارید و یا می‌خواهید اقدام به اخذ ویزای فرانسه نمایید لازم به ذکر است ما به‌عنوان یک دارالترجمه فرانسوی قادریم مدارک شمارا به‌صورت رسمی ترجمه نماییم.

آفریقا

جالب است بدانید آفریقا بیشترین جمعیت فرانسوی‌زبان را در جهان به خود اختصاص داده است طبق آمار حدود 96 میلیون نفر در آفریقا به این زبان تسلط دارند و همچنین 22 کشور آفریقایی وجود دارد که از زبان فرانسه به‌عنوان زبان رسمی و یا زبان مشترک خود استفاده می‌کنند:

  1. بنین
  2. بورکینافاسو
  3. بوروندی (مقام رسمی)
  4. کامرون (مقام رسمی)
  5. جمهوری آفریقای مرکزی (مقام رسمی)
  6. چاد (همکار)
  7. کومور (مقام رسمی)
  8. کنگو
  9. کنگو، جمهوری دموکراتیک
  10. ساحل‌عاج
  11. جیبوتی (مقام رسمی)
  12. گینه استوایی (مقام رسمی)
  13. گابن
  14. گینه (مقام رسمی)
  15. ماداگاسکار (شرکت رسمی)
  16. مالی
  17. نیجر
  18. تجدیددیدار
  19. رواندا (مقام رسمی)
  20. سنگال
  21. سیشل (مقام رسمی)
  22. رفتن

جالب است بدانید حتی در برخی از این کشورها زبان فرانسوی به‌عنوان زبان اداری و آموزشی استفاده خواهد شد. برای مثال در کشور مراکش که در شمال غربی آفریقا واقع است زبان فرانسوی به حدی رایج است که به‌عنوان زبان رسمی نیز در نظر گرفته‌شده است. اما یک نکته در اینجا وجود دارد، درست است که فرانسوی در کشورهای آفریقایی بسیار رایج است اما این فرانسوی معمولاً با عناصر زبان‌های بومی ترکیب‌شده و یک گویش منحصربه‌فردی تشکیل داده است.

اروپا

قاره اروپا به‌عنوان دومین قاره از گویشوران فرانسوی بوده که حدوداً 12 درصد از جمعیت کل اروپا را تشکیل می‌دهند. به همین دلیل است که فرانسوی به‌عنوان دومین زبان رایج پس از آلمانی در جهان است. اگر بخواهیم یک آمار تقریبی از تعداد گویشوران زبان فرانسوی در اروپا داشته باشیم حدوداً 80 میلیون نفر فرانسوی‌زبان در قاره اروپا زندگی می‌کنند.

آمریکای شمالی

در این مناطق بیشتر کسانی که به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند در کانادا و یا حتی کارائیب ساکن هستند. از طرفی شماری نیز در ایالات‌متحده و برخی از آن‌ها نیز در لوئیزیانا متمرکز هستند و زبان فرانسه را به‌عنوان زبان دوم فراگرفته‌اند.

کانادا

طبق آمار رسمی از گویشوران دولت کانادا، حدود 7.7 میلیون نفر از کانادایی‌ها فرانسوی را به‌عنوان زبان‌اصلی خود می‌داند. اکثر این افراد در استان کبک مستقر هستند.

کارائیب

فرانسه به‌عنوان زبان رسمی 6 کشور در دریای کارائیب است که عبارت‌اند از:

  • گوادلوپ
  • هائیتی
  • مارتینیک
  • سنت بارتلمی
  • گویان فرانسه
  • سنت مارتین

هائیتی به‌عنوان یکی از کشورهای است که جمعیتی بالغ‌بر 7 میلیون نفر در آن به فرانسوی صحبت می‌کنند. اکثر مردم این کشور درواقع به فرانسوی واقف هستند. گوادلوپ و مارتینیک نیز ازجمله جزایری هستند که در دریای کارائیب بوده و چیزی حدود 800 هزار نفر از آن‌ها به فرانسوی صحبت می‌کنند.

ایالت متحده

همان‌طور که گفتیم در ایالت متحده نیز بسیاری از مردم به این زبان صحبت می‌کنند که بیشتر آن‌ها در ایالت لوئیزیانا ساکن هستند. طبق آمار تخمین زده می‌شود که حدود 120 هزار فرانسوی در این ایالت ساکن باشند البته حدود 20 هزار نفر نیز در منطقه نیواورلئان نیز ساکن خواهند بود.

قاره آسیا

قاره آسیا به‌عنوان یکی از پرجمعیت‌ترین قاره‌های جهان بوده اما جمعیت کمتری از فرانسوی‌زبانان را در خود جای‌داده است. در قاره آسیا تنها دو شهر مخصوص کشور هند ازجمله شهر پودوچری و شهر چندیگر زبان فرانسوی را به‌عنوان زبان دوم خود می‌شناسند. بین این دو شهر حدود 400 هزار نفر به زبان فرانسوی گویش می‌کنند. کشورهای آسیایی که درصد کمی از فرانسوی‌زبانان را در خود جای‌داده است به شرح زیر خواهند بود:

  • کامبوج
  • ویتنام
  • لائوس
  • لبنان
  • سنگاپور
  • اردن
  • سوریه

جالب است بدانید در کشورهای ذکرشده آموزش فرانسوی در مدارس نیز انجام‌شده و به‌عنوان یک‌زبان رسمی و اداری شناخته خواهد شد.

آمریکای جنوبی

در آمریکا جنوبی نیز جمعیتی بالغ‌بر 300 هزار نفر به این زبان تکلم می‌کنند. گویان فرانسه که تقریباً در شمال آمریکای جنوبی و به‌عنوان کشور همسایه برزیل در جنوب دریای کارائیب شناخته خواهد شد نیز به همین صورت خواهد بود.

نوشتهٔ پیشین
ترجمه رسمی استشهادیه به همراه تاییدات قانونی
نوشتهٔ بعدی
زبان های کشور برزیل کدامند؟ 4 زبان دوم برزیل

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست