زبان های کشور برزیل کدامند؟ - دارالترجمه رسمی پارسیس
زبان های کشور برزیل

زبان های کشور برزیل کدامند؟ 4 زبان دوم برزیل

آیا می‌دانید که زبان های کشور برزیل کدامند؟ اگر می‌خواهید با تمامی زبان های رسمی این کشور آشنا شوید با ما همراه باشید. امروزه کشور برزیل هم ازلحاظ مساحت جغرافیایی و هم ازلحاظ جمعیت انسانی به‌عنوان یکی از بزرگترین کشور آمریکای جنوبی است. کشور برزیل را به دلیل پوشش سبز گیاهی و جنگل‌های بارانی، سواحل و زندگی پر جنب‌وجوش در ریودوژانیرو و برازیلیا می‌شناسند. برزیل میزبان کارناوال‌ها و جشن‌های مشهور جهانی و همچنین صحنه‌های موسیقی زیادی از خواننده های مشهور جهان است. امروزه رقص‌های برزیلی از فرهنگ‌های اصیل مردم این کشور نشات گرفته و همچنین رایحه‌های غذاهای خوشمزه این کشور ازجمله گوشت کبابی و شیرینی‌های سرخ‌شده از دیگر زیبایی فرهنگی این کشور خواهد بود.

طبق آمار سایت ویکی‌پدیا کشور برزیل جمعیتی بالغ‌بر 217 میلیون نفر داشته که شامل مردمی از اجداد بومی منطقه، پرتغالی، اروپایی و حتی آفریقایی خواهد بود. ما در این مطلب از سایت دارالترجمه رسمی پارسیس قصد داریم شمارا با زبان های کشور برزیل آشنا کنیم.

زبان های رسمی کشور برزیل

زبان برزیلی ها چیست؟

به گزارش سایت Ethnologue در کشور برزیل حدود 219 زبان مختلف صحبت می‌شود که تقریباً 202 تای آن‌ها مربوط به زبان‌های بومی این کشور خواهند بود. ما در این مطلب همه زبان‌ها را بیان نمی‌کنیم اما سعی می‌کنیم زبان‌های شاخصی را که در جهان مشهور بوده و در برزیل صحبت می‌شود بیان کنیم.

نکته: یکی از رایج‌ترین زبان‌های صحبت شده در کشور برزیل زبان پرتغالی خواهد بود که توسط بیش از 98 درصد مردم این کشور صحبت می‌شود. زبان پرتغالی به‌عنوان زبان رسمی کشور برزیل نامیده می‌شود زیرا در تمامی جوانب ازجمله سیاست، تجارت، مسائل آموزشی و فرهنگی این کشور رخنه کرده است.

کشور برزیل تنها کشور غیراروپایی است که بیشترین جمعیت پرتغالی‌زبان را در خود جای‌داده است. از طرفی برزیل تنها کشور پرتغالی‌زبان در قاره آمریکا است زیرا اکثر کشورهای آمریکای لاتین تقریباً اسپانیایی‌زبان می‌باشند.

تفاوت بین پرتغالی برزیلی و پرتغالی اروپایی

زبان پرتغالی که در کشور برزیل صحبت می‌شود به‌نوعی با زبان پرتغالی که در اروپا صحبت می‌شود متمایز است. این تفاوت‌ها بیشتر در واژگان و نوع تلفظ وجود دارد؛ اما پرتغالی اروپایی و برزیلی برای هر زبان تقریباً قابل‌درک خواهند بود. رابطه بین این دو زبان را می‌توان مانند رابطه بین زبان انگلیسی آمریکایی و انگلیسی بریتانیا مثال زد. ما در اینجا چند نمونه از تفاوت‌های واژگان بین پرتغالی برزیلی و اروپایی را مثال زده‌ایم:

EnglishBrazilian PortugueseEuropean Portuguese
ice creamum sorveteum gelado
trainum tremum comboio
bathroomum banheirouma casa de banho
cellphoneum celularum telemóvel
espressoum cafezinhouma bica

آشنایی با زبان‌های دوم کشور بزریل

حال که می‌دانیم پرتغالی به‌عنوان اولین زبان رسمی در کشور برزیل صحبت می‌شود بد نیست بدانید که چند زبان محبوب دیگر نیز وجود دارند که در این کشور به‌عنوان زبان دوم رایج خواهند بود. دلیل این اتفاق نیز کاملاً مشخص است زیرا موج مهاجران از کشورهای اروپایی و حتی آسیا در اوایل قرن 19 برزیل را به یک کشور چندملیتی و چند فرهنگی تبدیل کرد و می‌توان زبان‌های زیر را در آن به‌راحتی پیدا نمود.

آلمانی

زبان آلمانی یکی دیگر از زبان‌های رایج برزیل می‌باشد که توسط حدود 3 میلیون نفر در این کشور صحبت می‌شود. بیشترین مناطقی که در کشور برزیل به آلمانی صحبت می‌شود مناطق جنوبی برزیل خواهد بود. آلمانی به‌عنوان یک‌زبان رسمی و رایج در ایالت‌های اسپیریتو سانتو، ریو گرند دو سول و سانتا کاتارینا خواهد بود. مهاجران آلمانی که در برزیل زندگی می‌کنند حتی در منازلشان با فرزندان خود به زبان آلمانی صحبت کرده و به همین خاطر در رتبه دوم از زبان‌های رایج برزیل جای دارند.

ایتالیایی

پس از پرتغالی و آلمانی، زبان ایتالیایی نیز در رتبه سوم زبان‌های رسمی و دوم کشور برزیل شناخته می‌شوند. ایتالیایی توسط حدود 1 میلیون نفر برزیلی صحبت شده و عمدتاً در جنوب برزیل نیز ساکن هستند. برزیلی‌ها گویش منحصربه‌فردی از ایتالیایی رادارند که به‌نوعی بر اساس زبان ونیزی است. آن‌ها همچنین نام خود را به Talian معرفی کردند و این گویش را در بسیاری از شهرهای جنوبی ازجمله ریو گرند دو سول و سانتا کاتارینا تثبیت کرده‌اند.

اگرچه موج مهاجرت ایتالیایی زبان‌ در کشور برزیل درگذشته بسیار بیشتر از آلمانی‌ها بود اما متأسفانه تعداد ایتالیایی زبان‌ها به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافت و مهاجران ایتالیایی به‌جای اینکه زبان خود را گسترش دهند سعی در یادگیری پرتغالی نمودند.

اسپانیایی

طبق آخرین گزارشات ارائه‌شده در سایت Ethnologue تنها حدود 460 هزار نفر اسپانیایی‌زبان در برزیل وجود دارند. اگرچه در قرن 19 میلادی حدود 700 هزار نفر مهاجر اسپانیایی‌زبان به این کشور وارد شدند اما تقریباً اکثر آن‌ها به‌سرعت به یادگیری زبان پرتغالی جذب شدند. امروزه اکثر اسپانیایی‌زبان‌ها در کشور برزیل در مناطق ریودوژانیرو و سائوپائولو سکنی گزیده‌اند.

ژاپنی

بسیاری از مهاجران آسیایی از کشور ژاپن در اوایل دهه 1900 میلادی به مقصد برزیل نقل‌مکان کردند به‌گونه‌ای که جمعیت قابل‌توجهی از آن‌ها امروزه در برزیل در مناطقی چون سائوپائولو و پارانا زندگی می‌کنند.

زبان_های بومی در کشور برزیل

زبان_های بومی در کشور برزیل

آشنایی با زبان‌های بومی در کشور برزیل

همان‌طور که در ابتدای این مطلب ذکر شد حدود 202 زبان بومی در برزیل وجود دارد. تا قبل از استعمار اروپا بیش از 1000 زبان بومی در این کشور وجود داشت اما رفته‌رفته این زبان‌ها در معرض انقراض قرار گرفتند و از بین رفتند. تا جایی که برخی زبان‌ها ازجمله تیکونا، کاینگانگ و کایوای گوارانی همچنان بعد از گذشت سال‌ها زنده هستند.

نوشتهٔ پیشین
کشورهای فرانسوی زبان کدامند + تفکیک کامل بر اساس کشورها
نوشتهٔ بعدی
ترجمه رسمی مدارک برای اخذ ویزای چین

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست