16 روش عالی برای تشکر کردن به زبان آلمانی - دارالترجمه رسمی پارسیس
16 روش عالی برای تشکر کردن به زبان آلمانی

16 روش عالی برای تشکر کردن به زبان آلمانی

تشکر کردن امروزه در فرهنگ کشورهای مختلف روش های خاصی دارد. افرادی که بتوانند به بهترین شکل ممکن قدردان زحمات دیگران باشند رسم آداب معاشرت را می‌دانند و برای خود احترام قائل هستند. تشکر کردن به خاطر لطف و محبتی است که دیگران به ما می‌کنند. تشکر به زبان آلمانی نیز از طریق روش‌های گوناگونی انجام می‌شود. از یک تشکر ساده گرفته تا یک تشکر رسمی هرکدام با روش‌های مختلفی صحبت می‌شود. ما در این مطلب قصد داریم 16 روش از تشکر کردن به آلمانی را به شما نشان دهیم؛ بنابراین اگر قصد سفر و یا حتی مهاجرت به آلمان را دارید می‌توانید با یادگیری این کلمات احترام به فرهنگ و کشور آلمان گذاشته و تجربه خوبی را برای خود رقم بزنید. بیایید باهم بهترین راه‌های تشکر کردن به زبان آلمانی را کشف کنیم.

1- Danke! یک تشکر ساده و عمومی در سطح جهانی

کلمه Danke! در زبان آلمانی به ((متشکرم)) و یا ((با تشکر)) ترجمه می‌گردد. استفاده از تشکر آلمانی Danke! امروزه به‌عنوان یکی از ساده‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای تشکر کردن خواهد بود. درست است که واژه خلاصه تشکر به آلمانی ممکن است کمی غیر رسمی به نظر برسد اما جالب است بدانید همین کلمه ساده حتی در مناسبات رسمی نیز استفاده می‌شود. بااین‌حال اگر احساس می‌کنید که بهتر است یک مقداری حالت رسمی‌تر داشته باشد می‌توانید از عبارت “Ich danke Ihnen! به معنای من از شما متشکرم استفاده کنید.

2- Danke schön – بسیار از شما ممنونم

اگر کمی به واژه تشکر کردن مهربانی و تشریفات اضافه کنید می‌توانید از کلمه Danke schön در آلمانی استفاده نمایید. از کلمه Danke schön بیشتر در جلسات کاری و یا مناسبات رسمی‌تر استفاده خواهد شد. هرچند می‌توانید از این کلمه حتی در مکان‌های غیررسمی نیز استفاده کرده و احترام متقابل بیشتر به مخاطب خود بگذارید.

3- Danke Sehr! بسیار از شما سپاسگزارم

جالب است بدانید می‌توانید دو کلمه آلمانی Danke schön و یا Danke Sehr را به‌جای یکدیگر در محیط‌های رسمی استفاده کنید؛ اما واقعیت این است که کلمه آلمانی Danke Sehr مقداری رسمی‌تر از کلمه Danke schön در آلمانی است.

4- Vielen Dank! خیلی ممنون

شما زمانی که از طرف مقابل خود واقعاً سپاسگزاری می‌کنید و پاسخی در برابر کمک‌های زیاد او می‌دهید می‌توانید از کلمه Vielen Dank! استفاده کنید؛ بنابراین ترجمه درست این کلمه تشکر فراوان یا همان تشکر از صمیم قلب نیز خواهد بود.

تشکر کردن به آلمانی

تشکر کردن به آلمانی

5- Tausend Dank! هزاران بار تشکر

زمانی از این عبارت استفاده می‌شود که شما در محیط غیر رسمی مانند جمع فامیل و یا حتی دوستان قرارگرفته‌اید و قصد احترام زیاد گذاشتن به‌طرف مقابل را دارید.

بیشتر بدانید: اگر برای سفر به آلمان نیاز به اخذ ویزای آلمان از سفارت دارید بایستی ابتدا مدارک خود را به صورتی رسمی ترجمه کرده و تحویل سفارت دهید تا بتوانید ویزای آلمان خود را دریافت کنید. درصورتی‌که برای ترجمه مدارک خود نیاز به ترجمه آلمانی در یک دارالترجمه رسمی آلمانی دارید این خدمات توسط سایت دارالترجمه پارسیس انجام خواهد شد.

6- Danke vielmals! واقعاً ممنون

این عبارت نسخه دیگری از Vielen Dank! خواهد بود. از طرفی به خیلی ممنون نیز ترجمه خواهد شد. کلمه تکی vielmals در اینجا به معنی خیلی زیاد ترجمه می‌شود.

7 – Vergelt’s Gott! خدا به شما برکت دهد

همان‌طور که در ابتدای این مطلب عنوان کردیم روش‌های مختلفی برای تشکر کردن به زبان آلمانی وجود دارد؛ که هر روشی می‌تواند دارای معانی و روش‌های متعددی باشد. برای مثال کلمه Vergelt’s Gott! یک نوع تشکر در زبان آلمانی است که معمولاً در منطقه جنوب کشور آلمان از آن استفاده خواهد شد.

8- (Danke!) Sehr aufmerksam. – تشکر نظر لطفتونه

اگر در یک محیط غیر رسمی و صمیمانه حضور دارید و می‌خواهید در از کسی که مشکل شما را حل کرده تشکر صمیمانه‌ای داشته باشید می‌توانید از عبارت (Danke!) Sehr aufmerksam استفاده نمایید.

9- Ich bin dir dankbar – من از شما ممنونم

از این عبارت خیلی کم برای تشکر کردن استفاده می‌شود. البته زمانی استفاده می‌شود که معمولاً بسته به اشخاص می‌توانید از ضمیر مناسبی استفاده کنید. برای مثال از ضمیر Dir و Euch برای دوستان و آشنایان شما استفاده می‌شود اما از ضمیر Ihnen زمانی استفاده می‌شود که شما طرف مقابل خود را خیلی نمی‌شناسید.

10 – Ich sage dir vielen Dank – من میگویم از شما بسیار سپاسگزارم.

از این عبارت به‌ندرت برای تشکر کردن به آلمانی استفاده می‌شود؛ اما اگر می‌خواهید یک لیست کاملی از بهترین روش‌های تشکر کردن به زبان آلمانی را داشته باشد. استفاده از این عبارت نیز مانعی ندارد.

11 – Danke, gleichfalls – ممنون، همچنین

Gleichfalls به‌تنهایی به معنی همچنین و یا همین‌طور خواهد بود. زمانی شما بایستی از این کلمه استفاده کنید که هنگام تشکر کردن با حرف کسی نیز مواقف هستید. چه موافقت خود را با تشکر کردن دوباره نشان دهید و یا حتی انتقاد. جالب است بدانید وقتی می‌خواهید خوبی فرد را مجدداً به خود او بازگردانید با افزودن کلمه Danke به کلمه Gleichfalls می‌توانید این کار را انجام دهید. به‌عنوان‌مثال اگر کسی به زبان آلمانی Ich wünsche dir alles Gute (بهترین‌ها را برایتان آرزو می‌کنم) را بر زبان جاری کرد بهتر است شما در پاسخ به او از عبارت Danke, gleichfalls به معنی ممنون همین‌طور برای شما استفاده کنیم.

12 – Ich danke Ihnen – من از شما تشکر می‌کنم

از این عبارت نیز در محیط‌هایی رسمی استفاده می‌شود و به‌عنوان یکی دیگر روش‌های تشکر آلمانی به‌صورت رسمی است.

13 – Ich danke dir! من از شما سپاسگزارم

استفاده از عبارت آلمانی Ich danke dir یک حالت غیر رسمی دارد اما بهتر از کلمه danke در آلمانی خواهد بود.

14 – Ich möchte mich recht herzlich bedanken. – من قصد دارم از شما صمیمانه تشکر کنم.

اگر در یک محیط رسمی هستید و می‌خواهید به بهترین شکل ممکن از او تشکر کنید بهتر است از عبارت Ich möchte mich recht herzlich bedanken استفاده کنید.

15 – Vielen Dank im Voraus – پیشاپیش از شما متشکرم.

این عبارت هم کاملاً مشخص است و محترمانه خواهد بود. شما زمانی که می‌خواهید قبل از اینکه کمکی از شخص بگیرید از او تشکر کرده و میدانید این کمک توسط او انجام خواهد شد از این کلمه استفاده می‌کنید.

16 – Ich bin Ihnen sehr dankbar für…- من از شما بسیار سپاسگزارم بابت اینکه …

و اما آخرین‌مدل از تشکر کردن به زبان آلمانی استفاده از این عبارت خواهد بود. اگر می‌خواهید به دنبال تشکر کردن یک اقدامی اضافه کنید از این عبارت استفاده خواهید کرد. برای مثال اگر می‌خواهید به زبان آلمانی بگویید ((متشکرم از شما بابت اینکه از من مراقبت می‌کنید)) به این شکل بایستی بگویید. Ich bin Ihnen sehr dankbar dafür, dass du dich um mich kümmerst.

چگونه در پاسخ به تشکر آلمانی بگوییم خواهش می‌کنم؟

ازآنجایی‌که اگر کسی از شما تشکر کند بایستی پاسخ محترمانه و درخور شایسته به او بدهید به همین دلیل در آلمانی نیز بایستی بدانیم که چگونه به او جواب دهید. در حالت کلی می‌توانید از کلمات زیر استفاده کنید.

  • Bitte: خواهش می‌کنم
  • Bitte schön – Bitte sehr: خواهش می‌کنم واقعاً
  • Kein Problem: خواهش می‌کنم مشکلی نیست
  • Nichts zu danken: اصلاً نیازی به تشکر نیست

ما به‌این‌ترتیب در این مقاله انواع مختلفی از روش‌های تشکر به آلمانی را به شما آموزش دادیم. درصورتی‌که این مقاله را مفید می‌دانید می‌توانید آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

نوشتهٔ پیشین
ویزای جستجوی کار آلمان چیست و چه شرایطی خواهد داشت؟
نوشتهٔ بعدی
ترجمه رسمی مالیات بر ارث به همراه هزینه و تاییدات

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست