8 نمونه روش تشکر به زبان ایتالیایی - دارالترجمه رسمی پارسیس
8 نمونه روش تشکر به زبان ایتالیایی

8 نمونه روش تشکر به زبان ایتالیایی

تشکر کردن در بین انسان‌ها یک فرهنگ قدرشناسی و سپاسگزاری است که در هر کشوری با هر زبان رسمی که دارد انجام می‌شود. از زبان فارسی در بین ایرانیان خوش‌قلب گرفته تا زبان ایتالیایی می‌توان برای بیان احترام به دیگران از کلمه تشکر به زبان ایتالیایی استفاده کرد. اهمیت استفاده از واژه تشکر در بین افراد زمانی معنا پیدا می‌کند که فردی به شما احترام گذاشته و شما برای پاسخ دادن صحیح به این احترام کلمه تشکر را در جملات و یا برخی گفتگوهای روزمره استفاده ‌کنید.

در زبان ایتالیایی نیز می‌توان برای کلمه تشکر یا (Grazie) مثال‌های فراوانی زد که هرکدام جایگاه مخصوص خود را دارد. در ادامه ما 8 نمونه روش تشکر به زبان ایتالیایی را برای ابراز قدردانی به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. لطفاً در ادامه با ما همراه باشید.

1- Grazie در زبان ایتالیایی به معنی تشکر خواهد بود

یکی از ساده‌ترین و رایج‌ترین راه تشکر به زبان ایتالیایی استفاده از کلمه grazie خواهد بود. کلمه ایتالیایی Grazie را می‌توان هم یک تشکر رسمی و هم یک تشکر معمولی و غیر رسمی دانست. از این کلمه می‌توان از هر فرد و مخاطب خاصی تشکر کرد. برای مثال فرض کنید قصد سفر به کشور ایتالیا را دارید زمانی که برای اولین بار وارد خاک کشور ایتالیا می‌شوید و منتظر یک راننده تاکسی می‌باشید که شما را به مقصد برساند. زمانی که راننده شما را به مقصد رساند می‌توانید از کلمه ساده Grazie استفاده کنید.

2- قدردانی کردن با استفاده از کلمه È molto gentile da parte tua

استفاده از این کلمه یک پله و یا یک گام بلندتر از معنی تشکر grazie خواهد بود. ترجمه کلمه È molto gentile da parte tua به زبان فارسی به معنی خیلی محبت کردید، خواهد بود. با استفاده از این کلمه شما می‌توانید در موقعیت‌های خاص تمام تلاش خود را برای یک استقبال محترمانه به کار ببندید.

3- تشکر کردن معمولی با کلمه Molte grazie

شما با استفاده از کلمه ایتالیایی Molte grazie می‌توانید معنی یک تشکر فراوان را برسانید. استفاده از کلمه Molte grazie بیشتر در مکالمات غیررسمی استفاده خواهد شد.

4- استفاده از کلمه ایتالیایی grazie mille برای هزاران با تشکر

زمانی که می‌خواهید در تشکر کردن غلو کنید معمولاً از کلمه grazie mille استفاده می‌شود. کلمه تنهای mille در ایتالیایی تقریباً شبیه کلمه million در زبان انگلیسی است اما اینجا منظور هزار خواهد بود.

بیشتر بدانید: درصورتی‌که مترجم زبان ایتالیایی هستید و یا به‌عنوان یک‌زبان آموز قصد یادگیری ایتالیایی رادارید ما در این بخش 7 نمونه از بهترین پادکست‌های صوتی ایتالیایی را به شما معرفی می‌کنیم.

5- استفاده از کلمه ایتالیایی Grazie tante

زمانی که ایتالیایی‌ها با یک حالت طعنه انگیز بخواهند حالت درونی خود را ابراز کنند از کلمه Grazie tante استفاده می‌کنند. این کلمه صرفاً برای تشکر استفاده نمی‌شود اما اگر بخواهیم آن را به زبان فارسی برگردانیم با یک حالت طعنه انگیز خیلی متشکرم ترجمه می‌شود. (سعی کنید این کلمه را باحالت لحن طعنه‌آمیز بخوانید).

تشکر به ایتالیایی

تشکر به ایتالیایی

6- کلمه la ringrazio tanto یک حالت تشکر در موقعیت رسمی است

اگر در یک جلسه کاری هستید و یا به‌تازگی با یک فرد غریبه آشنا شده‌اید و با آن به گفتگو می‌پردازید برای استفاده از کلمه تشکر در حالت رسمی و مؤدبانه بایستی از کلمه la ringrazio tanto استفاده نمایید. ترجمه la ringrazio tanto نیز به زبان فارسی به معنی خیلی متشکرم خواهد بود.

7- ترجمه کلمه ایتالیایی grazie infinite یا grazie di cuore

معنی این دو کلمه به زبان فارسی همان بی‌نهایت تشکر خواهد بود. زمانی که دیگر نیاز به یک تشکر خشک‌وخالی نباشد در زبان ایتالیایی معمولاً از کلمه grazie infinite استفاده خواهد شد. حال اگر بخواهید به‌صورت عاشقانه و از عمق وجود از کسی تشکر کنید نیز بایستی از کلمه grazie di cuore استفاده کنید.

بیشتر بدانید: درصورتی‌که نیاز به ترجمه رسمی و ترجمه تخصصی ایتالیایی دارید ما در بخش دارالترجمه ایتالیایی این خدمات را در سریعترین زمان ممکن برای شما انجام خواهیم داد.

8- ترجمه کلمه Grazie di tutto برای تشکر و قدردانی

از این کلمه زمانی استفاده می‌شود که فرد مخاطب خاص شما یک کار بسیار مهمی را برای شما انجام داده است لذا برای قدردانی از طرف مقابل از کلمه Grazie di tutto به معنی برای همه‌چیز ممنونم استفاده می‌شود.

تفاوت دو کلمه Grazie و Grazia در زبان ایتالیایی چیست؟

ترجمه کلمات Grazie و Grazia به زبان فارسی کاملاً باهم تفاوت دارند. جالب است بدانید کلمه Grazie جمع کلمه grazia است. شما از کلمه grazia نمی‌توانید برای ابزار تشکر و سپاسگزاری از شخص خاصی استفاده کنید. درست است که تلفظ مشابهی با هم دارند اما grazia تنها به معنی لطف خواهد بود و ارتباطی به تشکر کردن ندارد.

چگونه پاسخ مناسبی به کلمه تشکر کردن به زبان ایتالیایی بدهیم؟

شما می‌توانید از یک کلمه ساده ایتالیایی Prego به معنی خواهش می‌کنم و یا کاری نکردیم برای بیان یک جواب به تشکر ساده بدهید. گاهی اوقات می‌توانید در یک موقعیت‌های خاص از دو کلمه di niente و یا di nulla استفاده کنید که معنی آن شبیه اصلاً یا همان اصلاً نیاز به تشکر نیست خواهد بود. از طرفی می‌توان در یک حالت خاشعانه و یا فروتنانه از کلمه figurati به معنی فراموشش کن استفاده کنید؛ که منظور شما در این پاسخ این است که بابت کاری که انجام دادم نیاز به هیچ هزینه و یا تشکری نیست.

نوشتهٔ پیشین
آشنایی با انواع زبان های موجود در اسپانیا
نوشتهٔ بعدی
مترجم یار و یا فرم زن دارالترجمه چه کسی است؟

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست