ویزای جستجوی کار آلمان چیست و چه شرایطی خواهد داشت؟ - دارالترجمه رسمی پارسیس
مدارک لازم برای اخذ ویزای جاب سیکر آلمان

ویزای جستجوی کار آلمان چیست و چه شرایطی خواهد داشت؟

یکی از انواع ویزای های کشور آلمان ویزای نوع D برای کار در آلمان می‌باشد که تقریباً تاریخ انقضای آن به مدت 6 ماه خواهد بود. ویزای نوع D آلمان برای بسیاری از هم‌وطنان عزیز که در کشور ایران زندگی می‌کنند به‌عنوان یک ویزای محبوب شناخته می‌شود. لذا از این طریق هم می‌توانید به کشور آلمان مهاجرت کرده و هم‌شغل مناسبی برای خود پیدا کنید. کسانی که از طریق سفارت کشور آلمان اقدام اخذ ویزای جستجوی کار آلمان می‌کنند حدوداً 6 ماه فرصت دارند تا کار موردنظر خود را برای ماندن در آلمان پیدا کنند.

در حالت کلی ویزای جستجوی کار در آلمان به‌عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای داشتن یک جاب آفر در آلمان خواهد بود. درصورتی‌که نیاز به راهنمایی در خصوص جاب آفر آلمان دارید می‌توانید از طریق شماره‌های درج‌شده در سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

شرایط داشتن ویزای جستجوی کار آلمان

درصورتی‌که می‌خواهید از شرایط و نحوه درخواست ویزای جستجوی کار در آلمان اطلاع پیدا کنید در ادامه مطلب با ما همراه باشید. شما برای اینکه مجوز فعالیت در کشور آلمان را پیدا کنید و بتوانید با کارفرمای احتمالی خود روبرو شوید بایستی برخی شرایط کلی زیر را داشته باشید که شامل موارد زیر خواهد بود:

  • داشتن حداقل 5 سال سابقه کاری در رزومه کاری
  • داشتن مهارت کافی در شغل موردنظر
  • رسیدن به سن قانونی یعنی 18 سال تمام
  • ارائه مدارک مبتنی بر اثبات تمکن مالی
  • ارائه مدارک پزشکی و بیمه مسافرتی (اثبات داشتن بیمه و خدمات پزشکی در طول اقامت‌)
مدارک لازم برای صدور ویزای جستجوی کار آلمان

مدارک لازم برای صدور ویزای جستجوی کار آلمان

مراحل گرفتن ویزای جاب سیکر آلمان

حال درصورتی‌که شرایط اولیه ویزای جاب سیکر آلمان (Job Seeker) را داشته باشید می‌توانید برای صدور این ویزا توسط سفارت آلمان برخی مدارک موردنیاز را تکمیل کنید. لازم به ذکر است مدارک ناقص برای ویزای کار آلمان توسط افسر پرونده ترتیب اثر داده نخواهد شد و ویزای شما نیز ریجکت می‌گردد لذا برای جلوگیری از ریجکتی حتماً مدارک خود را طبق چک لیست سفارت تکمیل نمایید.

  • دارا بودن مدرک پاسپورت معتبر که حداقل در 10 سال اخیر صادرشده باشد.
  • آماده کردن کپی صفحات پاسپورت
  • داشتن مدارک درمانی و بیمه
  • 3 قطعه عکس بیومتریک و باکیفیت
  • داشتن یک انگیزه نامه (SOP) برای هدف از سفر
  • دارا بودن مدارک تحصیلی معتبر از دانشگاه‌های آلمان یا حتی برخی دانشگاه‌های معتبر سایر کشورها
  • داشتن یک رزومه قوی و کامل
  • تکمیل مدارک شناسایی ازجمله شناسنامه و سند ازدواج در صورت لزوم
  • اثبات توانایی مالی برای خرج زندگی در آلمان در طول دوره اقامت

چگونگی تقاضا برای دریافت ویزای جستجوی کار آلمان

حال که هم شرایط ذکرشده در بالا و هم مدارک شما برای درخواست ویزای جستجوی کار در آلمان کامل می‌باشد بایستی حتماً قبل از اقدام از پیدا کردن شغل موردنظر در کشور آلمان اطمینان پیدا کنید. حال پس‌ازاین مرحله بایستی اقدامات لازم زیر را انجام دهید.

پر کردن فرم ویزای درخواست کار آلمان

شما بایستی فرم مورد را از سایت سفارت آلمان به‌صورت آنلاین دانلود نموده و طبق فایل راهنمای آن اقدام به پر کردن نمایید. دقت بفرمایید این فرم بایستی به‌صورت خوانا و کامل تنظیم گردد. همچنین بایستی با امضای اصلی شما امضا شوند و امضای کپی موردقبول نخواهد بود.

گرفتن وقت سفارت آلمان

یکی از مهم‌ترین موارد برای اخذ ویزای جاب سیکر آلمان دریافت وقت مصاحبه از سفارت آلمان خواهد بود. گرفتن وقت سفارت برای ویزاها مختلف آلمان نسبت به سیستم رتبه‌بندی ویزا در سایت سفارت ممکن است متفاوت باشد. برای ویزاهای توریستی این وقت سفارت به‌نوعی کوتاه خواهد بود اما برای ویزاهای غیره ازجمله ویزای جستجوی کار طولانی‌مدت می‌باشد. گاهی اوقات ممکن است حتی حدود 3 ماه برای گرفتن وقت سفارت طول بکشد.

تکمیل مدارک

در این مرحله همان‌طور که قبلاً نیز ذکر شد بایستی مدارک شما کامل و دارای اعتبار قانونی باشد زیرا در غیر این صورت به خاطر چنین مسائل مهمی ممکن است نقص پرونده شما تائید شده و ویزای شما نیز ریجکت گردد.

پرداخت هزینه ویزای جاب سیکر آلمان

و اما یکی از مهم‌ترین مراحل برای دریافت ویزای جستجوی کار آلمان پرداخت حق صدور ویزا خواهد بود. قیمت ویزای جاب سیکر آلمان را به‌صورت دقیق نمی‌توان بیان کرد زیرا در دسته ویزاهای بلندمدت به‌حساب می‌آید و ممکن است به قیمت اصلی آن‌که حدوداً 75 دلار می‌باشد مقداری مبلغ نیز اضافه گردد.

کلام پایانی

ما در این مطلب شما را به نحوه گرفتن ویزای جستجوی کار آلمان آشنا کردیم و گفتیم که ویزای جستجوی کار یا همان ویزای جاب سیکر در دسته ویزاهای بلندمدت 6 ماهه خواهد بود. شما فرصت دارید از لحظه ورود به کشور آلمان به مدت شش ماه دنبال کار باشید البته لازم به ذکر است ما در دارالترجمه رسمی جستجوی شغل را برای شما آسان کردیم ما علاوه بر ترجمه رسمی مدارک شما برای سفارت آلمان در اخذ ویزای جاب آفر آلمان راهنمایی‌های لازم را ارائه خواهیم کرد. کافی است در این خصوص با ما در ارتباط باشید.

نوشتهٔ پیشین
مترجم یار و یا فرم زن دارالترجمه چه کسی است؟
نوشتهٔ بعدی
16 روش عالی برای تشکر کردن به زبان آلمانی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست