ترجمه رسمی مدارک برای ویزای ازدواج کشور آلمان - دارالترجمه رسمی پارسیس
ترجمه رسمی مدارک برای ویزای ازدواج کشور آلمان

ترجمه رسمی مدارک برای ویزای ازدواج کشور آلمان

ازدواج در کشور آلمان یکی از راه‌های قانونی برای اخذ اقامت و اخذ ویزای آلمان خواهد بود. طبق قانون مهاجرتی کشور آلمان اگر شخصی اقدام به ازدواج با یک تبعه آلمانی نماید می‌تواند بنا به برخی شرایط اقدام به دریافت امتیاز اقامت و ویزای آلمان نماید. البته ما به‌عنوان یک دارالترجمه رسمی آلمانی خدمات مهاجرتی ارائه نمی‌کنیم اما در خصوص ترجمه رسمی مدارک شما، اقدامات لازم را انجام خواهیم داد. اگر قصد ترجمه رسمی مدارک برای ویزای ازدواج آلمان و آشنایی با شرایط پیش رو دارید با این مطلب از سایت دارالترجمه رسمی پارسیس همراه باشید.

شرایط اخذ تابعیت آلمان و یا شهروندی از طریق ازدواج

همان‌طور که به‌صورت خلاصه در مقدمه این مطلب ذکر کردیم طبق قوانین کشور آلمان اگر شخصی بخواهد با یک تبعه آلمانی ازدواج نماید می‌تواند اقامت آلمان را دریافت کند. به همین دلیل است که تقاضای بی‌شماری برای این روش وجود دارد؛ اما اخذ اقامت آلمان از طریق ازدواج به‌سادگی نیست بلکه دارای برخی شرایط و قوانین است که بایستی به آن پایبند باشید. این شرایط به‌صورت خلاصه به شرح زیر است:

  • گذشت حداقل دو سال از ازدواج
  • اقامت قانونی در آلمان حداقل به مدت 3 سال
  • رعایت شرایط ازدواج
  • پرداخت هزینه‌های درخواست تابعیت

نکات مهم در اخذ ویزای آلمان از طریق ازدواج

دانستن چنین نکاتی می‌تواند شمارا با شرایط اخذ تابعیت آلمان آشنا کند.

اخذ تابعیت آلمان بعد از 3 سال

بسیاری از افراد تصور می‌کنند به‌محض آشنایی با یک فرد آلمانی می‌توانند به‌راحتی اقدام به اخذ تابعیت آلمان نمایند؛ اما این ویزا شرایطی دارد. زن و یا مردی که می‌خواهد با فرد آلمانی ازدواج کند به‌طورکلی پس از 2 سال ازدواج و 3 سال اقامت می‌تواند برای اخذ تابعیت اقدام نماید. توجه نمایید جواز اقامت افرادی که به هر دلیل کمتر از 3 سال از ازدواج آن‌ها می‌گذارد باطل می‌شود.

ازدواج صوری در آلمان پذیرفته نیست

متأسفانه بسیاری از افراد به دلیل دریافت شرایط اقامت اقدام به ازدواج صوری خواهند کرد دقت کنید ویزای موقت از طریق ازدواج 90 روزه بوده و برای اجازه تابعیت پس از ورود به آلمان بایستی در ادارات مربوط ثبت گردند. ازدواج صوری در کشور آلمان جرم بزرگی است و حتی می‌تواند منجر به حبس افراد شود. لذا قبل از اقدام به درخواست این ویزا حتماً مزایا و معایب آن را نیز بدانید.

مدارک لازم ویزای ازدواج آلمان

مدارک لازم ویزای ازدواج آلمان

ترجمه مدارک لازم برای اخذ ویزای ازدواج آلمان

به‌صورت کلی برای درخواست ویزای آلمان زوجین بایستی برخی مدارک خود را برای اثبات به افسر پرونده ویزا ارائه دهند؛ زیرا ناقص بودن هرکدام از مدارک می‌تواند منجر به ریجکتی ویزا شود. برای مثال شخصی که تبعه آلمان را دارد و می‌خواهد همسر خود را به کشور آلمان ببرد بایستی مدارک لازم برای هزینه زندگی خود را به افسر پرونده ارائه کند؛ اما به‌صورت کلی ترجمه رسمی مدارک برای ویزای ازدواج آلمان شامل موارد زیر است:

  • گذرنامه زوجین
  • ارائه بیانیه رسمی اقامت
  • ترجمه گواهی تولد
  • گواهی تولد فرزندان
  • اثبات مدارک مبتنی بر مجرد بودن طرفین
  • پرسشنامه ازدواج از اداره ثبت‌احوال
  • گواهی معتبر مبنی بر طلاق در صورت وجود (ترجمه گواهی طلاق)
  • گواهی ازدواج
  • گواهی فوت همسر قبلی در صورت وجود
  • عدم سوءپیشینه

لازم به ذکر است بهتر است بدانید که بایستی تمامی مدارک موردنیاز برای ویزای آلمان توسط مترجم رسمی آلمانی در دفتر ترجمه آلمانی ترجمه گردد. دقت نمایید زمانی این ترجمه‌ها مورد تأیید سفارت آلمان قرار می‌گیرد که برای شش ماه اخیر باشند و به‌نوعی تاریخ معتبری داشته باشند.

نوشتهٔ پیشین
8 نمونه از بهترین اپلیکیشن زبان آلمانی متناسب با هر سطح و بودجه
نوشتهٔ بعدی
ترجمه رسمی کارت مباشرت به همراه تاییدات قانونی کامل

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست