ترجمه فایل pdf - دارالترجمه رسمی پارسیس

ترجمه فایل pdf

ما در مقاله ترجمه فایل pdf  به روش ترجمه رایگان فایل pdf  در نرم افزار های ترجمه را یاد خواهیم داد , برای مطالعه این مقاله با ما همراه باشید

آشنایی مختصر با فایل pdf

فایل های pdf  به عنوان یک فایل تخصصی در امر تحقیقات و نگارش مقالات به زبان های مختلف جهان توسط نرم افزار Adobe PDF  قابل خواندن و شناسایی هستند .

فایل های pdf  به دانشجویان و محققان این اجازه را میدهد تا اگر مقاله و تحقیق را با فونت استاندارد و تعریف شده ای ایجاد نمایند این فایل ها در هر سیستم جداگانه کامپیوتری دیگر با حفظ قالب و فرمت بندی نوشتاری آن بتواند حد استاندارد تعریف شده را برای مقالات دانشجویی و دانشگاهی تعریف کند .

اگر فایل pdf  دارید و برای ترجمه آن به مشکل برخوردید ما در این بخش از مقاله 3 نرم افزار مفید برای ترجمه آنلاین فایل های شما معرفی خواهیم کرد

کپی کردن متون فارسی از فایل های pdf  و انتقال آنها به نرم افزار های جامع Microsoft  چون نرم افزار Word  کار مشکلی است و  به دلیل اینکه متن شما با فونت فارسی خاصی ممکن است نگارش شود همواره با خطا مواجه خواهید شد , در این رابطه برای ترجمه فایل pdf  از فارسی به انگلیسی و یا سایر  زبان ها چگونه میتواند اقدامات لازم را انجام داد .

ترجمه فایل پی دی اف توسط گوگل

ترجمه فایل پی دی اف توسط گوگل

ترجمه فایل pdf  توسط google

نرم افزار ترجمه سایت گوگل با نام google translate  قادر است با ارائه خدمات ترجمه به بیش از 160 زبان , ترجمه صوتی  و تصویری و همچنین ترجمه فایل در پسوند های زیر اقدام به ارائه خدمات ترجمه به کاربران کند .

نکته : پسوند فایل های مجاز قابل اپلود و ترجمه از طریق گوگل به شرح زیر خواهد بود

doc, .docx, .odf, .pdf, .ppt, .pptx, .ps, .rtf, .txt, .xls, or .xlsx

اگر فایل شما در یکی از پسوند های مجاز بالا باشد قادر به آپلود فایل و ترجمه آنلاین آن خواهید بود .

لذا اگر شما دارای یک فایل pdf  هستید کافیست از سربرگ google translate  بر روی لینک Documents  کلیک کرده و فایل خود را از طریق سیستم وارد نمایید .

نکته : قابل از آپلود فایل pdf  می بایست از سربرگ های صفحه ترجمه گوگل زبان مبدا و مقصد مورد نظر خود را انتخاب کنید , لذا پس از انتخاب زبان اقدام به آپلود فایل pdf  نمایید

بعد از آپلود فایل pdf لطفا بر روی  دکمه آبی رنگ translate مانند تصویر بالا کلیک کرده تا فایل خروجی نوشتاری ترجمه شما آماده شده و بتوانید با copy  گرفتن از آن در نرم افزار word  ذخیره کنید .

ترجمه فایل پی دی اف توسط onlinedoctranslator

ترجمه فایل پی دی اف توسط onlinedoctranslator

ترجمه فایل pdf  با استفاده از سایت online document translation

سایت online document translation  نیز یکی از سایت های معتبر در ترجمه مقاله است در این سایت شما میتوانید ترجمه فایل و اسنادد خود را در قالب pdf  آپلود کرده و ترجمه نمایید

طبق تصویر زیر شما می بایست برای آپلود فایل pdf  جهت ترجمه فوری فایل بر روی دکه نارنجی رنگ Translate now  کلیک کنید , پس از کلیک بر روی این دکمه وارد صفحه دیگری می شوید که قادر هستید فایل pdf  خود را از روی کامپیوتر به این صفحه انتقال و یا آپلود نمایید ( انتقال فایل از روی سیستم شما با قابلیت Drag  کردن یا کشیدن فایل از سیستم بر روی صفحه نیز امکان پذیر است )

نکته : برای آپلود فایل ها جهت ترجمه در سایت مورد نظر مقدار حجم مجاز اگر بیش از حد باشد یعنی فایل شما حجم بالایی داشته باشد یک پنجره هشدار به شما نمایش داده می شود لذا می توانید بر روی دکمه open  کلیک کنید تا تمامی فایل ها جهت ترجمه آپلود شوند این فرآیند بستگی به حجم فایل شما ممکن است طول بکشد

پس از آن طبق تصویر زیر می بایست زبان مبدا و مقصد ترجمه فایل pdf  خود را انتخاب کرده بدین منظور نرم افزار ترجمه شما قادر به ترجمه فایل شما خواهد بود لازم به ذکر است پس از کامل شده ترجمه بلافاصله بدون از دست دادن وقت بر روی متن Download your translation document  کلیک کرده  و لینک دانلود فایل ترجمه را دریافت نمایید .

ترجمه فایل pdf  توسط نرم افزار Trados Studio

ترجمه فایل pdf  توسط نرم افزار Trados Studio

ترجمه فایل pdf  توسط نرم افزار Trados Studio

نرم افزار Trados Studio  نیز یکی از نرم افزار ترجمه آنلاین برای فایل و متون شما است , این برنامه برای ترجمه فایل pdf  شما نیز بسیار مناسب می باشد و به عنوان دستیار ترجمه برای مترجمین و محققین لازم خواهد بود .

نرم افزار ترجمه pdf  ترادوس استودیو قادر است با استفاده از فن آوری ترجمه تعبیه شده در حافظه ترجمه هوشمند خود کلمات را از فایل های pdf  شما بخواند , تشخیص دهد و ترجمه کند .

نکته : لازم به ذکر است در حال حاضر ترجمه فایل pdf  به انگلیسی , ترجمه به دانمارکی , فنلاندی , آلمانی , هلندی , فرانسه , اسپانیایی  روسی و ترکی استانبولی توسط این نرم افزار قابل استفاده خواهد بود .

نحوه کار با نرم افزار Trados Studio

برای ترجمه فایل توسط این این نرم افزار ابتدا می بایست فایل pdf  خود را مانند تصویر زیر از طریق Browse  فایل مورد نظر را از داخل کامپیوتر انتخاب کرده و به صفحه انتقال فایل اضافه نمایید لازم به ذکر است فابلیت کشید و انتقال دادن فایل نیز وجود دارد .

 

نوشتهٔ پیشین
ترجمه ناتی
نوشتهٔ بعدی
تاثیر ترجمه در پذیرش مقالات

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • محمد رضا رستمی
    ژوئن 6, 2020 7:13 ق.ظ

    درود – با تشکر از شما باید عرض کنم که نرم افزارهایی که برای ترجمه معرفی کردید هیچ کدام بطور صحیح ترجمه نمیکند

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست