ترجمه زبان اردو - دارالترجمه رسمی پارسیس
ترجمه زبان اردو

ترجمه زبان اردو

ترجمه زبان اردو

ترجمه زبان اردو

ترجمه زبان اردو

ترجمه زبان اردو امروزه به عنوان کلید فرهنگ جنوب آسیا است اگر میخواهید با زبان اردو آشنا شوید لطفا با ما همراه باشید

آشنایی با زبان اردو

زبان اردو امروزه در کشور های چون پاکستان ؛ افغانستان ؛ هندوستان ؛ بحرین ؛ بنگلادش ؛ بوتسوانا ؛ فیجی ؛ آلمان؛مالاوی؛نروژ؛عمان و قطر تکلم میشوند . طبق آمار جهانی در خصوص طبقه بندی زبان های مختلف ؛ زبان اردو خود از خانواده زبان های هندواروپایی است  و در رتبه ۲۰ جهان قرار دارد .

اکثر مردم پاکستان با زبان اردوی امروزی را زبان رسمی خود میدانند ؛ لذا با توجه به شباهتهای بسیار این زبان با زبان هندی از لحاظ تلفظ و واج شناسی بسیاری از زبان شناسان آن را به صورت یک واحد خطاب میکنند.

امروز بیش از ۴۰ میلیون نفر در سراسر جهان به زبان اردو تکلم میکنند ؛ این زبان دارای آثار ادبی بیشماری است که شامل شعر ؛ نثر به ادبیات  و فلسفه خواهد بود.

ترجمه زبان اردو با نسخه ای از الفبای فارسی-عربی نگارش شده است

روش های مهم در ترجمه زبان اردو

از جمله روش های مهم در ترجمه زبان اردو ؛ یادگیری واژگان  و دستور زبان و نحوه تلفظ صحیح الفبای زبان اردو بوده که شما را با تمریناتی که برایتان شرح میدهیم به چالش میکشیم .

تعداد ۴۵۰ واژگان پرکاربرد برای زبان اردو وجود دارد اما ما به طور خلاصه اهم مطالب و اصطلاحات و واژگان پرکاربرد زبان ارمنی را به ما معرفی میکنیم.

Hello!

Hello! سلام وعلیکم  Assalamo aleikum!
Good morning! (sg/pl) سلام وعلیکم  Assalamo aleikum!

Hello! (sg/pl)

Hello! (sg/pl) سلام وعلیکم Assalamo aleikum!

Good evening! (sg/pl)

Good evening! (sg/pl) سلام وعلیکم Assalamo aleikum!

Good night! (sg/pl)

Good night! (sg/pl) شب بخیر Shabb-bachär!

Bye! (infml)

Bye! (infml) خدا حافظ Khuda hafiz!

Good bye! (fml.)

Good bye! (fml.) خدا حافظ Khuda hafiz!

الفبای زبان اردو

در متن پایین با تصویری روبرو میشوید که لیستی از برخی الفبای زبان اردو را به شما نمایش میدهد ما برای راحتی آموزش و یادگیری ترجمه زبان اردو یک پادکست صوتی را نیز تهیه کردیم که با واج شناسی و نوع تلفظ این الفبا آشنا خواهید شد .

الفبای زبان اردو

الفبای زبان اردو

الفبای زبان اردو  : اردو زبان حروف تہجی

الفبای زبان اردو همان الفبای فارسی است بهمراه چهار حرف اضافه تر ، که با رسم الخط فارسی – عربی نگاشته میشود و با اینکه زبان اردو از خانواده فارسی است اما در هندوستان با گویش هندی و خط دیوانا گری ،  استفاده میگردد .    دستور زبان در اردو همانند زبان فارسی می باشد و افعال ، که در اردو  کارواژه ها  نام دارند در انتهای جمله می آیند . هر چند زبان اردو این روزها آمیخته با کلمات ترجمه نشده ای از انگلیسی است اما وفور کلمات فارسی در زبان اردو ، درک و فهمش را برای هر فرد فارسی زبان ؛ هنوز به همراه دارد .

جمعیت زبان اردو : اردو زبان کی آبادی

تعداد گویش گران زبان اردو با توجه به پوشش جمعیتی هند و پاکستان نزدیک به ششصد میلیون نفر تخمین زده میشود و بغیر از نود درصد مردم پاکستان و نیمی از مردم هند گویش اردو بنا به مهاجرت اردو زبانان ، در کشورهای حوزه خلیج فارس و حتی در استان سیستان و بلوچستان ایران نیز گسترش دارد . اردو زبانان ایرانی در واقع آن عده ای از اقوام بلوچ هستند که بعد از جدایی بلوچستان شرقی و تشکیل جمهوری اسلامی پاکستان در بلوچستان غربی و استان سیستان زندگی میکنند و به دو زبان فارسی و اردو تسلط کامل دارند .

میزان نفوذ زبان اردو : اردو زبان کا اثر

از گسترش زبان اردو میتوان بیشتر در قالب نیروی انسانی در جهان نگریست . شما در هر گوشه ی جهان مردمانی را می بینید که با گویش اردو تکلم مینمایند و برای ارتباط با دیگر زبانها  نیاز به مترجم دارند . و از طرفی این جمعیت زبانی احتیاج به خدماتی دارند که با فرهنگ خود نزدیکتر باشند . هر چه بتوانید با ایجاد همزبانی  و ترجمه با این مردم نزدیک شوید ، یک فرهنگ متشابه به فارسی را استقبال نموده اید .

ماخذ واژه های زبان اردو : اردو زبان کے الفاظ

شاید نتوان از واژگان زبان اردو در فارسی کلمات خاصی را یافت ، اما بیشتر واژگان اردو فارسی می باشد و میتوان آنها را به آسانی فراگرفت و به فرهنگ مردمانی دوست داشتنی نزدیک تر شد . البته در فرهنگ خاورمیانه و رشد اسلام کلمات عربی در هر زبان یافت میشود اما در زبان اردو جدا از واژگان فارسی و عربی و گاهاً ترکی ، کلمات و افعال و اسم های انگلیسی نیز دیده میشوند . تا جایی که برای واژه سلام  معادل هیلو استفاده میشود و برای کلمه ببخشید از واژه  معاف کرین  استفاده میکنند . اما در رسم الخط و بهم پیوستن حروف که شیوه ای رایج در نگارش اردو است ، در خط فارسی هم دیده میشود . به عنوان مثال به صورت بعنوان نوشته میشود ، که در حقیقت از نگارش اردو به زبان ما وارد شده است و در نگارش فارسی ما چنین امری را جایز نمی شماریم  .

آینده شغلی در زبان اردو : اردو میں مستقبل کیریئر

اگر شما حتی یک مهندس هستید و در پروژه های بین المللی حضور دارید مطمئن باشید که همکارانی اردو زبان خواهید داشت . آموزش زبان اردو برای فارسی زبانان بسیار ساده و سهل است و میتوانند به راحتی و سرعت اردو را یاد بگیرند . از طرفی جمعیت زیاد گویش گران اردو خواسته های زیادی در دنیای رو به پیشرفت بشری ، خواهند داشت . از صنعت گردشگری و هتلداری تا خدمات پزشکی وفرودگاهی و دانشجویی . در هر گوشه ی دنیا جمعیتی هستند که مترجم اردو نیاز دارند .

دانشگاه های زبان اردو : اردو یونیورسٹی

در ایران چنانچه متمایل به تحصیلات عالی در ادبیات زبان اردو باشید میتوانید از دانشکده ادبیات دانشگاه تهران شروع کنید و در دیگر دانشکده های ادبیات دانشگاه های کشور از وضعیت پذیرش شان اطلاع حاصل نمایید . از برترین دانشگاه های زبان اردو میتوان به دانشگاه های عالی مدرس ، بمبئی و کلکته در هندوستان اشاره نمود و از برترین دانشگاه های پاکستانی چون بلوچستان ، خیره بختونخوا ، گیلگیت ، بلتستان ، آزادجمعه و کشمیر هم نام برد .

آنچه دارالترجمه رسمی اردو پارسیس می تواند در خصوص ترجمه زبان اردو به شما عزیزان ارائه دهد ، ایجاد دپارتمانی خبره در این گزاره می باشد .

دپارتمان ترجمه زبان اردو با قابلیت دارا بودن مترجمان متخصص از دانشگاه های معتبر آماده همپوشانی خدماتی چون :  ترجمه رسمی اردو ، که به منظور ترجمه اسناد رسمی فعالیت میکند و اسناد رسمی را به زبان اردو و فارسی ترجمه رسمی می نماید .

ترجمه کتاب اردو

با توجه به وفور تقاضا برای تبادل دانش و ترجمه تخصصی از فارسی به اردو واز اردو به فارسی ، مترجمان ما آمادگی خود را برای ترجمه با کیفیت و سرعت ، اعلام میدارند .

ترجمه شفاهی اردو

چنانچه در امور جاری خود نیاز به مترجم همراه و یا ترجمه شفاهی داشتید با هماهنگی قبلی با دارالترجمه پارسیس می توانید این خدمات را حتی در خارج از ایران استفاده نمایید .

آموزش زبان اردو

اگر از همین لحظه تصمیم به یافتن دنیای جدید در زبان اردو نموده اید ،  ما میتوانیم با ارائه بهترین اساتید و برترین کتب آموزشی  ، شما را تا رسیدن به سرمنزل مقصود همراهی نماییم .

خدمات خاص ترجمه اردو

ما میتوانیم ضمن کمک به رفاه حال مشتریان گرانقدر در خصوص گرفتن تاییدیه های دادگستری و وزارت امور خارجه و سفارتخانه های مربوطه ، از نظرات و درخواست های جدید شما  با  ثبت درخواست ترجمه زبان اردو مطلع شویم .

نوشتهٔ پیشین
ترجمه شفاهی ارمنی
نوشتهٔ بعدی
ترجمه زبان پشتو

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام شما اگر فهرست یک کتاب که فکر کنم اردو باشد ، برایتان بفرستم ، ترجمه میکنید؟
    هزینه اش چند می شود؟

    پاسخ
    • سلام بله ترجمه خواهد شد لطفا موارد درخواستی را در بخش ثبت سفارش ترجمه واقع در صفحه اصلی ارسال نمایید هزینه و زمان هم پس از بررسی به ایمیل شما انجام خواهد شد

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست