ترجمه تخصصی پرستاری - دارالترجمه رسمی پارسیس

ترجمه تخصصی پرستاری

در رشته پرستاری ترجمه تخصصی تنها توسط مترجم این رشته انجام میگیرد.

امکانات فراوانی در دارالترجمه پارسیس، در خصوص ترجمه مطالب پرستاری با قیمت مناسب ارئه میشود. تجربه کاری تیم ترجمه تخصصی پرستاری ما در زمینه مطالب پرستاری، کتاب های مربوط به رشته پرستاری، متن های تخصصی پرستاری، ترجمه پایان نامه ها و دیگر بخش های مختلف مربوطه بسیار بالا می باشد.

لطفا جهت سفارش ترجمه تخصصی تنها بر روی لینک زیر کلیک کنید تا اعلام هزینه و زمان دقیق توسط همکاران پارسیس انجام شود .

 

فرم ثبت سفارش ترجمه 

 

رشته پرستاری جز یکی از پرطرفدار ترین رشته های دانشگاهی محسوب می شود. پرستاران در فضاهای پزشکی و درمانی، جهت همیاری با پزشکان به طور مستقیم با بیماران در ارتباط هستند.

مهم ترین وظایف این گروه درمانی آماده سازی، پشتیبانی جسمی، مراقبت و همینطورحمایت های روحی و روانی برای بیماران می باشد. جهت نتیجه هرچه بیشتر تلاش پزشکان نیاز به پرستاران متبحر و کاردان  داریم.

با این وجود، با در نظر گرفتن فعالیت های رشته علوم پزشکی، در رشته پرستاری نیز متن های تخصصی و درمانی انبوهی برای دانشجویان وجود دارد که بتوانند با استفاده از آنها دوره های آموزشی خود را تکمیل نمایند. جدا از مطالب گفته شده برخی اوقات دانشجویان و اساتید مربوطه برای افزایش تحقیقات خود باید ترجمه متون تخصصی رشته پرستاری را مطالعه و بررسی کنند.

با توجه به مطالب گفته شده متخصصین محدودی در این حیطه به طور تخصصی مشغول به فعالیت هستند. به همین دلیل بیشتر مطالب ترجمه شده مربوط به این رشته دارای کیفیت مناسب برای رساندن مفاهیم مربوطه نیستند. در دارالترجمه پارسیس، بیشتر بر ارائه مقالات با کیفیت و پر مفهوم تمرکز شده است.

در ادامه مطالب قصد داریم توضیحات بیشتری در این حیطه برای شما یادآور شویم:

 

FlorenceQuotes

FlorenceQuotes

تاریخچه رشته پرستاری

پرستاری حرفه ای مسئولیت مراقبت مستمر بیمار، زخمی، معلول، و مرگ را بر عهده می گیرد. پرستاری نیز مسئول تشویق سلامت افراد، خانواده ها و جوامع در زمینه های پزشکی و اجتماعی است. پرستاران به طور جدی در تحقیقات بهداشتی، مدیریت، مشورت های سیاست گذاری و حمایت از بیمار فعال هستند. پرستاران پس از اخذ  مدرک مستقل مسئولیت ارائه خدمات بهداشتی اولیه و خدمات تخصصی به افراد، خانواده ها و جوامع می باشند.

پرستاران حرفه ای هم به طور مستقل و هم با دیگر متخصصین مراقبت های بهداشتی مانند پزشکان کار می کنند. پرستاران حرفه ای در کارهای دستیاران پرستاری در سطوح مختلف نظارت دارند.

پرستاری بزرگترین، متنوع ترین و یکی از معتبر ترین حرفه های مراقبت های بهداشتی است. بیش از 2.9 میلیون پرستار ثبت شده تنها در ایالات متحده و میلیون ها نفر دیگر در سراسر جهان وجود دارد.

ریشه پرستاری به قبل از اواسط قرن نوزدهم میلادی بر میگردد ، تاریخ پرستاری حرفه ای به طور سنتی با  شخصی به نام Florence Nightingale آغاز می شود.، دختر تحصیلکرده ای که از  والدین ثروتمند بریتانیا، بر خلاف تصویب کنوانسیون های اجتماعی تصمیم به تبدیل شدن به یک پرستار واقعی را گرفت. پرستاری از غریبه ها یا در بیمارستان ها و یا در خانه هایشان صورت میگرفت تا اینکه به عنوان یک حرفه محسوب شد . او معتقد بود که پرستاری، یک خواست شخصی و  مستقل از آزادی های فکری و اجتماعی برای زنان است، که در آن زمان Florence Nightingale گزینه های دیگری از شغلی را داشت، اما این حرفه را انتخاب نمود .

در سال   1854، Nightingale فرصتی برای آزمایش اعتقاداتش در طول جنگ کریمه Crimean War بریتانیا داشت.

گزارش های روزنامه ای مبنی بر اینکه سربازان روسی به شدت زخمی و بیمار بودند و به گوش دولت ها رسید , پس از ان دولت بریتانیا از Nightingale درخواست کرد تا یک گروه کوچکی از پرستاران را به بیمارستان نظامی  Üsküdar بفرستد در عرض چند روز پس از ورود، Nightingale و پرستاران او طبق علم قرن نوزدهم بیمارستان را دوباره سازماندهی کردند: دیوارها برای بهداشت، پنجره ها برای تهویه، غذا و داروها و درمان های موثر ارائه کردند. در طی هفته ها میزان مرگ و میر کاهش یافت

 

History of nursing in the world at the same time as the industrial revolution

History of nursing in the world at the same time as the industrial revolution

در طی بیماری های همه گیر، مثل وبا، تیفوس و باله، مردان در نقش پرستاری فعال قرار گرفتند

با گسترش شهرنشینی و صنعتی شدن، افراد بی خانمان برای مراقبت از آنها خود را در بیمارستان هایی یافتند که در آن کیفیت مراقبت های پرستاری بسیار زیاد بود.

بعضی از بیماران مراقبت عالی داشتند. زنان از دستورات پرستاری به ویژه برای کیفیت مراقبت های پرستاری که در بیمارستان ها ایجاد می کردند، شناخته شده بودند.

سایر بیمارستان ها به بهبودی بیماران یا استخدام مردان و زنان برای مراقبت های پرستاری ادامه دادند . گاهی اوقات این مراقبت عالی بود؛همگرایی نیازهای بیمارستان ها، آرزوهای پزشکان و تمایل زنان برای انجام کار معنی دار، موجب شد که باردیگر به حرفه پرستاری رونق خاصی داده شود .

بیمارستان ها و مدارس آموزشی خود را برای ورود پرستاران آماده کردند. این آموزش پرستاران را به بیمارستان ها متصل می کند تا کالج ها.

مدل آموزشی مبتنی بر بیمارستان در این دروان جدایی در جامعه و سیستم مراقبت بهداشتی را تقویت کرد. به عنوان مثال، پرستاران شاغل دانشجویان آفریقایی آمریکایی از تقریبا تمام بیمارستان های آمریکا و مدارس تحصیلی محروم شدند.آنها قادر بودند  تنها در مدارس ایجاد شده توسط بیمارستان های آمریکایی آفریقایی به دنبال آموزش باشند. در ایالات متحده با توجه به این محدودیت ها برخی پرستاران هر دو شغل را داشتند هم پرستاری و هم مامایی

Certified Nurse-Midwife آموزشی بود که برای برخی پرستاران داده میشد ,خالی از لطف نیست مطلب مربوط به ترجمه تخصصی مامایی را هم مطالعه کنید .

history of nursing Hospital

history of nursing Hospital

بیمارستان های خارج از کشور، پرستاران آموزش دیده ای را تربیت کردند که  به سرعت در مبارزه با بیماری های عفونی نقش مهمی ایفا کرد. در اوایل قرن بیستم، تئوری ژرمیدها کشف شده (بیماری که دانش بسیاری از بیماریها توسط باکتری ایجاد شده بود) که موجب زلزله قابل توجهی در کشورهای سراسر جهان شد. روش های آموزش جلوگیری از گسترش بیماری هایی مانند سل، پنومونی و آنفلوآنزا باعث گردید آموزش حرفه ای و مراقبت پرستاران فزونی بخشد . این پرستاران مراقبت از بیماران آلوده در خانه های بیمارستانی را انجام دادند و خانواده ها و جوامع را به اقدامات لازم برای جلوگیری از گسترش عفونت آموزش دادند.

آنها به طور خاص متعهد به کار با جوامع فقیر و مهاجر بودند که اغلب دسترسی کمی به سایر خدمات درمانی داشتند. کار این پرستاران موجب کاهش قابل توجهی در میزان مرگ و میر و بیماری های عفونی برای کودکان و بزرگسالان شد.

در همان زمان، پیمانکاران مستقل به نام پرستاران خصوصی به مراقبت از افراد بیمار در خانه هایشان پرداختند. این پرستاران انجام کار بالینی مهم را انجام دادند و از خانواده هایی که منابع مالی را برای تأمین مراقبت داشتند، حمایت می کردند، اما بازار کار مراقبت های بهداشتی غیرمتمرکز، آنها را در برابر رقابت پرستاران غیرتخصصی و کلاس های سالانه پرستاران آموزش دیده تازه فارغ التحصیل قرار داد. خیلی زود، عرضه پرستاران خصوصی بیشتر از تقاضای خانواده بود. در اواخر قرن بیستم، پرستاران در کشورهای صنعتی شروع به ایجاد انجمن های حرفه ای برای تنظیم استانداردها کردند که کار پرستاران آموزش دیده را از  پرستاران غیرحرفه ای متمایز می کند.

مهمتر از همه، آنها با موفقیت از صدور مجوز برای انجام پرستاری گذر کرده بودند.

 

تا اواسط دهه 1930، افزایش نیازهای تکنولوژیکی و بالینی مراقبت از بیمار، نیازهای روزافزون بیماران برای پرستاری شدید و جنبش ناشی از چنین مراقبت هایی از خانه ها و بیمارستان ها، پرسنل بیمارستان ها پرستاران آموزش دیده را ترجیح دادند.

در اواسط دهه 1950 بیمارستان ها بزرگترین کارفرمای پرستاران شده بودند. این روند همچنان ادامه دارد، گرچه تغییرات در سیستم های مراقبت های بهداشتی مراقبت در خانه را مجددا مورد توجه قرار داده اند، تعداد بیشتری از پرستاران در کلینیک های سرپایی، مراقبت در منزل، بهداشت عمومی و سایر سازمان های مراقبت های بهداشتی مبتنی بر جامعه کار می کنند. این روند همچنان ادامه دارد

 تاریخ پرستاری به رشته هایی مثل پاتولوژی، پزشکی، علوم اجتماعی و آموزش پرورش متصل است.

با گذشت زمان هنوز هم می توان ریشه های مذهبی و نظامی را در پرستاری مدرن امروزه مشاهده کرد، برای مثال در انگلستان زن پرستار ارشد را به نام خواهر میشناسند. پرستاران علاوه بر اجرای دستورات متخصصان مراقبت های بهداشتی باید مراقب اعمال و رفتار خود نیز باشند.

با توجه به فرهنگی تر و حرفه ای تر شدن مشاغل پرستاری نیاز به گسترش شغلی و دگرگونی مرتبه اجتماعی و سیاسی در طی سال های 19 و 20 میلادی، اللخصوص اواخر 20 میلادی  افزایش پیدا کرد،

در تمام دنیا تحقیقات علمی به سرعت در حال پیشرفت و توسعه است که پژوهشگران آن با رشته های دیگر نیز به طور فشرده در ارتباط اند.

دانشگاه پرستاری در ایران

در ایران برخی دانشکده ها رشته پرستاری را دارندو دانشجویان با قبولی در این دانشگاه ها قادر هستند در این حرفه به صورت تخصصی فعالیت کنند .در زیر لیست برخی از دانشکده های پرستاری آورده شده است .

دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران

دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران

دانشکده پرستاری و مامائی دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان نماد آموزش عالی پرستاری و مامائی کشور با سرلوحه قراردادن « انسان سالم ، خانواده سالم ،جامعه سالم» مبتنی بر مأموريت های سازمان خود را متعهد به تربيت نيروهای محقق ، متبحر، توانمند و برخوردار از فضائل انسانی ، اسلامی برای امروز و فردای جامعه می داند

دانشکده پرستاری و مامایی اصفهان.

دانشکده پرستاری و مامایی اصفهان

دانشکده پرستاری و مامایی خوراسگان اصفهان

دانشکده پرستاری و مامایی خوراسگان اصفهان با عنوان انجمن علمي دانشجويان پرستاري و مامايي تشكلي غير دولتي و وابسته به دانشگاه آزاد اسلامي واحد خوراسگان است. اولين مجمع عمومي اين انجمن در تاريخ ۲۶/۱۲/۸۲ برگزار و پس از آن با تلاش جمعي از دانشجويان مستعد اين انجمن به كار خود ادامه داده است.

دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه تبریز

دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه تبریز

دانشكده پرستاری ومامائی تبریز در سال 1295 شمسي در محل سابق بيمارستان ميسيون آمريكايي تأسيس گرديد و تا 1349 به فعاليت خود ادامه داد. درهمان سال آموزشگاه مزبور در دانشگاه تبريز ادغام مي­گردد. در سال 1344 آموزش رشته مامايي در دانشكده پزشكي دانشگاه تبريز شروع گرديد كه بعدها تبديل به آموزش رشته پرستار- ماما شد.

تخصص مترجم رشته پرستاری

معمولا پرستاران متن هایی را برای ترجمه ارائه میدهند، دانشجویان رشته های دیگری مانند پرستاری و یا مدیران و اشخاص دیگر ترجمه متن های تخصصی رشته پرستاری را برعهده میگیرند. این کار ملزم تخصص به صورت حرفه ای است.

اصطلاحاتی در میان پرستاران وجود دارد که مردم عادی آنها را تا به حال نشنیده اند. ترجمه رشته پرستاری نیز همانند رشته پزشکی دارای اهیمت بالایی است. باید به کاربرد ترجمه دقت شود.

اکثر اوقات پزشکان، جهت ترجمه متن های پرستاری به موسسات رسمی و یا دیگر موسسات ترجمه مراجعه میکنند.

در ترجمه متن های تخصصی مربوط به رشته پرستاری زمان و کیفیت از مهم ترین عوامل مترجم است. همچنین باید از تایپ مناسبی برخوردار باشد، مترجم های تخصصی حرفه ای برای ترجمه کتاب و مقالات رشته پرستاری در نظر گرفته می شود.

نوشتهٔ پیشین
ترجمه تخصصی لهستانی
نوشتهٔ بعدی
ترجمه تخصصی رشته تغذیه

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست