ترجمه تخصصی قرقیزی - دارالترجمه رسمی پارسیس

ترجمه تخصصی قرقیزی

ترجمه تخصصی قرقیزی را از دارالترجمه قرقیزی درخواست نمایید زیرا مجموعه پارسیس با بکارگیری مترجمین بومی قرقیزی زبان ؛ که فارغ التحصیل رشته های مختلف دانشگاهی هستند ترجمه ای کاملاً تخصصی به مشتریان خود ارائه می نماید . جهت ثبت سفارش ترجمه قرقیزی بر روی لینک زیر کلیک کنید .

ثبت سفارش ترجمه تخصصی

 

 

ترجمه تخصصی قرقیزی همه به صورت ترجمه فارسی به قرقیزی و هم ترجمه قرقیزی به فارسی  انجام می شود بنابراین با خاطری آسوده ترجمه تخصصی خود را به مجموعه پارسیس واگذار نمایید . ترجمه تخصصی تنها به ترجمه کتبی  ختم نمی شود و ترجمه شفاهی و همچنین ترجمه فیلم و فایل های صوتی نیز باید به صورت تخصصی انجام شود تا مطالب به خوبی به مخاطب منتقل شود  زیرا عدم انجام ترجمه تخصصی در پاره ای موارد حتی می تواند ضررهای جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت .

نقشه کشور قرقیزستان

قرقیزستان، کشوری است که در آسیای مرکزی قرار دارد

آشنایی با کشور قرقیزستان :

قرقیزستان، کشوری است که در آسیای مرکزی قرار دارد . این کشور در شمال غربی و شمال قزاقستان، در شرق و جنوب چین محدود است . بیشتر مرزهای قرقیزستان در امتداد کوه های کوهستانی قرار دارند. پایتخت این کشور بیشکک (شناخته شده از 1862 تا 1926 به عنوان Pishpek  شناخته شده است )

قرقیزها در بیش از نیمی از جمعیت کشور خود مسلمان هستند . تاریخ قرقیزستان به  قرن 17 میلادی برمیگردد. قرقیزستان، که تحت حکومت روسی و شوروی شناخته شده بود، توسط نیروهای تزار روسیه در قرن نوزدهم فتح شد.

قرقیزستان، که قبلا یکی از بخش تحت سلطه (اتحادیه) U.S.S.R بود در 31 اوت 1991 استقلال خود را اعلام کرد .

تاریخ قرقیزستان می تواند حداقل تا قرن اول میلادی برمیگردد

تاریخ قرقیزستان می تواند حداقل تا قرن اول میلادی برمیگردد

تاریخچه قرقیزستان :

اولین ساکنان ثبت شده در کشور قرقیزستان، قبیله های جنگجوی سایا (معروف به اسکیت ها) بودند. آثار به جا مانده از اشیاء زینتی چون  برنز و طلا از قرن هجدهم میلادی موجود است. پس از آن منطقه تحت کنترل اتحاد های مختلف ترکیه که  با جمعیت قابل توجهی در نزدیکی دریاچه Issyk-Köl زندگی میکردند

دره تالاس شهری باستانی در دل رشته کوه ها در کشور قرقیزستان

دره تالاس شهری باستانی در دل رشته کوه ها در کشور قرقیزستان

دره تالاس صحنه یک نبرد محوری در سال 751 بود، زمانی که ترکها همراه با متحدان عرب و تبتی خود، ارتش چینی بزرگ تانگ را از آسیای مرکزی سوار کردند.

تركیه از قرون 9 تا 11 اسلام را از مراكز مختلف در جایگاهی به نام دره فرغانه تصویب كرد.

بر طبق اسناد به دست آمده اجداد مردم قرقیزستان  احتمالا تا اواسط قرن 10 میلادی در سیبری زندگی می کردند، و سپس تحت تأثیر تهاجم مغول ها، شروع به مهاجرت به جنوب کوه تیان شان (天山 ) کردند، که بطور فوری ناشی از ظهور جنگ های چنگیز خان مغول بود .

در حال حاضر قرقیزستان بخشی از وراثت پسر دوم چنگیز خان مغول است.

همانطور که قبلا گفته شد روس ها در قرن نوزدهم  قرقیزستان را قتح کرده بودند ، در آن زمان کشور قرقیزستان توسط قبیله های مختلفی اداره می شد و رهبران قبیله ای مختلف قرقیز صلح خود را با روسیه یا خاندان همسایه کوکند (کوکند در وادی فرغانه که تاشکند(پایتخت ازبیکستان فعلی) را کنترول می نمود، و به روسیه ملحق گردیده بود  ) برقرار کردند.

بیشکک پس از آن تنها شامل قلعه ای بود که در سال 1862 به یک نیروی مشترک روسیه و قرقیزستان تبدیل شد . در حالی که روسای جمهور روسیه به طور پیوسته طی دهه های مختلف وارد شدند. در سال 1916 ارتش امپراتوری روسیه مردمان قرقیزی را  به عنوان بخشی از نیروهای جنگی  در جنگ جهانی دوم به خدمت گرفتند تا مردان “قرقیزستان” را برای گردان های نیروهای غيرقابل اجتناب “مجبور” به جنگ کند. نتیجه آن یک شورش بود که به طرز وحشیانه ای قرار گرفت که بیش از 120،000 نفر جان باختند – تقریبا حدود یک ششم از کل جمعیت قرقیزها در امپراطوری.

پس از انقلاب های روسیه، سرزمین های قرقیزستان به بخشی از ASSR ترکستان جمهوری خودمختار شوروی سوسیالیستی ترکستان و در ۱۹۲۴ قرقیزستان بخشی از منطقه خودمختار کارا – قرقیز شناخته شد ، سپس یک ارتش قرقیزستان از فوریه 1926 تشکیل شد، که عضو جمهوری کامل شوروی سوسیالیست شد .

کشور قرقیزستان با این حال محل مناسب برای معدن اورانیوم مخفی شوروی بود (که محل دقیق آن در میلوو سو در والی فرغانه، مینگ کوش و کادجی سای در دریاچه ایسکی کل) و توسعه سلاح های دریایی (در انتهای شرقی ایزیک کول ) و از طرفی قرقیزستان همچنان با مشکلات محیطی که در این زمان ایجاد شده است، دست و پنجه نرم میکرد.

دیدار ولادیمیر پوتین با Askar Akaev رئیس جمهور سالهای گذشته قرقیزستان

دیدار ولادیمیر پوتین با Askar Akaev رئیس جمهور سالهای گذشته قرقیزستان

انتخابات مجلس شورای ملی قرقیزستان در فوریه 1990 در سبک سنتی به سبک شوروی برگزار شد و حزب کمونیست قرقیزستان ) با تقریبا تمام کرسی ها موفق شد. پس از چندین رأی گیری، Askar Akaev، فیزیکدان و رئیس آکادمی علوم قرقیزستان، به عنوان رهبر انتخاب شد.

در 31 اوت 1991، شورای عالی قرقیزستان با تمکین برای اعلام استقلال قرقیزستان، اولین جمهوری آسیای میانه  را Askar Akaev  به عنوان رییس جمهور انتخاب کرد و بدون هیچگونه مخالفتی ادامه یافت.

تحصیل و زندگی در کشور قرقیزستان :

ما در اینجا به طور خلاصه یک راهنمای عملی برای زندگی در قرقیزستان را معرفی میکنیم

قرقیزستان یک کشور با چشم انداز های طبیعی، سنت های عشایری و میراث فرهنگی غنی است. آنچه را که در خارج از کشور در قرقیزستان برای شما به ارمغان می آورد، اوقات فراغت همراه با سیستم های اموزشی است .

زندگی در قرقیزستان

گزینه های محدودی برای تحصیلات خصوصی و بین المللی برای افراد خارج از کشور در قرقیزستان وجود دارد و اکثر آنها در پایتخت بیشکک یافت می شود. یک انتخاب محبوب، مدرسه بین المللی QSI بینشک است که یک نهاد خصوصی غیر انتفاعی است که در سپتامبر 1994 افتتاح شد. هدف از آن ارائه آموزش بین المللی  با رده بندی سطح کیفیت از ابتدایی به سطح متوسط ​​و آموزش ترجمه انگلیسی است.

گزینه دیگری برای تحصیل در قرقیزستان ، دانشکده بین المللی جاده ابریشم در بیشکک است.به طور کلی، آموزش و پرورش در قرقیزستان بین 7 تا 15 سالگی اجباری است. بخش آموزش و پرورش اخیرا از کاهش بودجه رنج می برد، که بر حقوق معلمان تأثیر می گذارد و منجر به کاهش منابع می شود. میزان حضور در مدارس در سال 2001 به کمتر از 90٪ گزارش شد، اما به نظر می رسد که این رقم کاهش یافته است.

بهداشت و درمان در قرقیزستان
پوشش بیمه درمانی بین المللی بسیار مهم است اگر شما در حال برنامه ریزی برای زندگی در قرقیزستان هستید. اگر بخواهید یک بسته بیمه را انتخاب کنید، باید مطمئن شوید که  ارائه دهندگان خدمات بیمه از جمله شامل Cigna Global Health، Bupa و Expat Financial هستند.

خدمات اورژانسی در قرقیزستان عمدتا به شهرها و شهرهای بزرگ محدود می شود، اما مهم است که در نظر داشته باشید که کارکنان خدمات اورژانس به طور کلی انگلیسی صحبت نمی کنند. اگر چه خدمات پزشکی با استانداردهای غربی ارزان است، اما بیمارستان های قرقیزستان با بیمارستان های غربی قابل مقایسه نیستند. در نتیجه، توصیه می شود در یک طرح بیمه بهداشت خصوصی خوب سرمایه گذاری کنید و در صورت لزوم در یکی از بیمارستان های خصوصی یا کلینیک های خصوصی در بیشکک مراقبت کنید. شماره خدمات اورژانسی برای کمک های پزشکی  شماره تلفن 103 (تعداد آتش نشان 101، پلیس از طریق 102 در کشور قرقیزستان قابل دسترسی است ).

قرقیزستان یک کشور ثروتمند از فرهنگ و تاریخ است،  جایگاه قابل توجهی را  برای زندگی توریست های خارجی ایجاد کرده است.

 

ترجمه تخصصی سایت از فارسی به قرقیزی

ترجمه تخصصی سایت از فارسی به قرقیزی بعنوان یکی از محبوب ترین و ساده ترین  روش برای  معرفی کالا و خدمات به جامعه قرقیزی زبان شناخته شده  و دلیل آن ارزان بودن این روش در معرفی خدمات و کالا است .

چند نکته در خصوص وبسایت از فارسی به قرقیزی

  • در ترجمه وبسایت سعی نمایید ؛ ترجمه هر پارگراف در زیر آن قرار داده شود یعنی زیر هر پارگراف فارسی ترجمه قرقیزی آن قرار داده شود تا طراح سایت و کسی که قرار است مطالب را در سایت بارگزاری نماید به دلیل عدم آشنایی با زبان قرقیزی در جاگذاری مطالب دچار اشتباه نشود .
  • در صورت امکان از مترجم تخصصی برای ترجمه وبسایت استفاده شود تا معادل اصطلاحات به درستی انتخاب شود و کمترین اشتباه در این خصوص رخ دهد
  •  برای حصول اطمینان از کیفیت ترجمه وبسایت می توانید از دارالترجمه درخواست نمایید یک پارگراف از متن بعنوان نمونه ترجمه شود تا در صورت تایید نسبت به نهایی کردن سفارش خود اقدام نمایید .

ترجمه شفاهی تخصصی شفاهی قرقیزی

ترجمه تخصصی شفاهی قرقیزی به ترجمه ای گفته می شود که مترجم در زمینه ای که قرار است خدمات ترجمه شفاهی ارائه نماید نسبت به اصطلاحات تخصصی اشراف کامل داشته باشد ؛ یعنی اگر موضوع بحث مکانیک است خود مترجم باید با اصطلاحات مکانیک آشنایی کامل داشته باشد تا به دلیل عدم آشنایی با اصطلاحات ضرری به متقاضی ترجمه تحمیل نشود .

آشنایی بیشتر با زبان قرقیزی

زبان قرقیزی زبان رسمی کشور قرقیزستان است که با الفبای سرلیک نوشته می شود این زبان در حال حاضر هفت میلیون سخنور دارد که این سخنوران در ترکیه ؛ افغانستان ؛ قرقیزستان و قزاقستان  حضور دارند  .

نوشتهٔ پیشین
ترجمه تخصصی شیمی
نوشتهٔ بعدی
ترجمه آلمانی شناسنامه

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست