تأثیر زبان اسپانیایی در Covid-19 - دارالترجمه رسمی پارسیس
تأثیر زبان اسپانیایی در Covid-19

تأثیر زبان اسپانیایی در Covid-19

امروزه در سراسر جهان ویروس خطرناک همه‌گیر کرونا یا همان Covid-19 جهان را شوکه کرده است. از طرفی منجر به مرگ‌ومیر بیش از یک میلیون نفر در سراسر جهان شده است (در زمان نوشتن این مقاله) و زندگی بسیاری از انسان‌ها را تحت تأثیر خود قرار داده است. در طی شیوع ویروس کرونا افراد به طور مداوم تحت تأثیر خطرات ناشی از آن و سایر موارد دیگر هستند.

به‌عنوان‌مثال در ایالات متحده، افرادی که اسپانیایی هستند بیش از افراد بومی دیگر تحت تأثیر این ویروس قرار گرفته‌اند. همین امر باعث اثبات تأثیر زبان اسپانیایی در Covid-19 شده است. در واقع پاسخ به این سؤال چندان هم ساده نیست، این پاسخ شاید ریشه در فرهنگ عمیق اسپانیایی‌زبان‌ها دارد که به آمریکا مهاجرت نموده‌اند و یا در آنجا زندگی می‌کنند.

ناسازگاری نژادی و شرایط بهداشتی

برطبق آمار منتشر شده از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، سرخ‌پوستان آمریکایی، آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار و اسپانیایی‌تبار به دلیل شیوع این ویروس تا پنج برابر بیشتر از سفید پوستان آمریکایی غیر اسپانیایی‌تبار بیشتری شده‌اند و این اختلاف نژادی در ایالات متحده بسیار برجسته و نمایان است. اگر دقیق‌تر به این موضوع نگاه کنیم یک دلیل برای این امر می‌تواند منطقی باشد و آن این است که برخی تفاوت‌ها و موانع زبانی باعث می‌شود این جوامع معمولاً فقیرتر و دسترسی کمتری به امکانات داشته باشند.

شرایط فرهنگی

تأثیر زبان اسپانیایی در Covid-19 قابل اثبات است زیرا از طرفی شرایط فرهنگی وجود دارد که می‌تواند منجر به عدم تعادل بیماری کووید 19 در جوامع اسپانیایی باشد مانند تأکید بیشتر بر مهمانی‌ها، تماس فیزیکی و بسیاری از موارد دیگر به دلیل اختلافات فرهنگی باعث می‌شود این ویروس انتشار سریع‌تری داشته باشد.

موانع زبانی

لازم به ذکر است که بسیاری از افراد اسپانیایی‌تبار در ایالات متحده زبان انگلیسی را به‌عنوان زبان اول صحبت نمی‌کنند به همین دلیل احتمال دارد که نیست به اخبار و اطلاعیه‌های انگلیسی و اقدامات مهم برای جلوگیری از عفونت ویروسی و یا اقدامات ملی برای تأمین مالی را کمتر مطلع شوند. زمانی که سطح پایین این اطلاعات که همواره ممکن است باعث نتایج منفی بهداشتی در سطح جامعه باشد زمانی که با سیستم بهداشتی آمریکا ترکیب می‌گردد مسلماً نرخ رشد و انتشار آن در این‌گونه افراد بسیار بیشتر از کسانی خواهد بود که زبان انگلیسی را به‌عنوان زبان اول خود انتخاب می‌کنند.

بیشتر بدانید: ترجمه از راه دور و ویروس کرونا

علاوه بر همه این موارد ارائه خدمات بهداشتی در آمریکا بر اساس بیمه درمانی می‌باشد ممکن است بسیاری از اسپانیایی تبارها فاقد بیمه درمانی باشند و همین امر خود می‌تواند نرخ رشد ایجاد کند.

دستورالعمل های WHO

در حالت کلی دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا توسط سایت Who به تمام جهان مخابره می شود. مشاوره رایگان در مورد این بیماری و ارائه بیلان‌ها اطلاع‌رسانی و کاتالوگ‌های آموزشی تهیه شده توسط سازمان بهداشت جهان بسیار از کشورها را بر آن داشت تا با ترجمه دقیق دستورالعمل‌ها از طریق سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها اطلاع‌رسانی‌ها مختلفی انجام دهند.

تأثیر همه‌گیری ویروس بسیار فراتر از تأثیرات بهداشتی در جهان است و نادیده‌گرفتن آن می‌تواند بر اقتصاد جهانی تأثیر مستقیمی داشته باشد. همه ما شاهد هستیم بسیاری از افراد شغل خود را ازدست‌داده‌اند و بسیاری از صنایع موفق در این امر به طور کامل ویران شده‌اند. همه این موارد به این معنای است کارمندان و یا کارگان هرکدام به‌نوعی به‌عنوان یک قشر آسیب‌پذیر کاهش درآمد خود را شاهد هستند.

در حقیقت درحالی‌که در ایالت متحده 60 درصد امریکایی‌ها به دلیل ویروس کرونا ممکن است شغل خود را ازدست‌داده باشند. این رقم در بین اسپانیایی تبارها به حدود 90 درصد خواهد رسید. صنایعی که بسیاری از اسپانیایی‌زبان‌ها در ایالات متحده در آنها کار می‌کرده‌اند به شدت تحت تأثیر رکورد قرار گرفته و همین امر به‌عنوان رشد فقر و نبود منابع مالی می‌تواند تأثیر مستقیم داشته باشد.

امروزه شاهد هستیم بیماری اپیدمی covid-19 آسیب‌پذیرترین و ممتازترین افراد جامعه را به‌صورت یکسان در معرض خطر قرار می‌دهند. پرداختن به بسیاری از موضوعات در این امر ممکن است بسیار دشوار باشد اما افزایش دسترسی به اطلاعات به زبان اسپانیایی کمک زیادی به قشر آسیب‌پذیر جامعه خواهد کرد.

سایت دارالترجمه رسمی پارسیس در طی انتشار بیماری همه‌گیر کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای خدمات ترجمه اسپانیایی، تصحیح و یا ویرایش برای تمامی شما عزیزان با ارائه مشاوره رایگان در 24 ساعت از شبانه‌روز و 7 روز هفته برای مشتریان جدید و سازمان‌های مختلف تخفیفات ویژه ای در نظر گرفته است.

نوشتهٔ پیشین
ویرایش مقاله
نوشتهٔ بعدی
مطالعات ترجمه

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست