آشنایی با انواع زبان های موجود در اسپانیا - دارالترجمه رسمی پارسیس
انواع زبان‌های موجود در کشور اسپانیا

آشنایی با انواع زبان های موجود در اسپانیا

امروزه کشور اسپانیا مقصد بسیاری از مهاجران و افرادی است که قصد سفر و یا اقامت در این کشور را دارند و می‌خواهند به هر دلیلی در آن زندگی کنند. دلیل اصلی آن نیز تنوع فرهنگی غنی و جاذبه‌های گردشگری بسیار زیاد آن خواهد بود. کشور اسپانیا یکی از بزرگترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا است و جمعیتی بالغ‌بر 48 میلیون نفر را در خود جای‌داده است. جالب است بدانید که اسپانیا تنها کشوری است که مناطق خودمختار بسیار زیادی را در خود داشته و در حال حاضر این کشور دارای 50 استان خواهد بود.

اما ازآنجایی‌که کشور اسپانیا دارای تنوع فرهنگی بسیار زیادی است لذا این تنوع در زبان این کشور نیز دیده می‌شود. درحالی‌که حدود 99 درصد از جمعیت این کشور به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند اما در حال حاضر برخی اقلیت می‌باشند که به زبان‌های مختلف دیگری صحبت خواهند کرد. ما در این مقاله از سایت دارالترجمه رسمی پارسیس انواع زبان های موجود در اسپانیا را معرفی خواهیم کرد لطفاً تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

زبان رسمی کشور اسپانیا چه می‌باشد؟

اسپانیایی به‌عنوان زبان رسمی کشور اسپانیا شناخته خواهد شد و تقریباً اکثر مردم این کشور به این زبان صحبت می‌کنند. این زبان در جهان به‌عنوان زبان رمانتیک شناخته می‌شود. در زمان‌های گذشته اسپانیایی به‌شدت تحت سلطه زبان‌هایی چون زبان عربی بود. در سال 711 میلادی کشور اسپانیا با نام هیسپانیا شناخته می‌شد و جالب است بدانید در منطقه جنوبی کشور اسپانیا، اندلس خود نوعی ریشه زبان عربی دارد.

اما بعدها گویش زبان اسپانیایی تحت تأثیر زبان لاتین قرار گرفت هرچند که امروزه همچنان نزدیک به 4 هزار کلمه در زبان اسپانیایی وجود دارد که از زبان عربی سرچشمه گرفته‌اند. در ادامه به معرفی انواع زبان های موجود در اسپانیا اشاره خواهیم کرد.

زبان های کشور اسپانیا

زبان های کشور اسپانیا

در اسپانیا چند زبان وجود دارد؟

اگر بخواهیم به‌صورت کلی به این قضیه نگاه کنیم در کشور اسپانیا تقریباً چیزی حدود 15 زبان اقلیت تکلم می‌کنند که در بین آن‌ها برخی زبان اشاره‌ای نیز وجود دارد؛ اما ما در این مطلب تنها به برخی زبان‌های رایج و پرمخاطب در کشور اسپانیا خواهیم پرداخت.

  • کاتالان
  • والنسیا
  • گالیسیایی
  • باسک
  • آستوریایی و لئونی
  • آراگون
  • آرانی
  • عربی
  • پرتغالی (در یک منطقه کوچک)

همان‌طور که کاملاً مشخص است در کشور اسپانیا گستردگی زبانی بسیاری وجود دارد بنابراین زمانی که قصد مهاجرت به اسپانیا را داشته باشد شما با تنوع فرهنگی بی‌شماری نیز روبرو خواهید شد.

اسپانیایی

همان‌طور که به‌صورت خلاصه در مطلب انواع زبان های موجود در اسپانیا ذکر شد زبان اسپانیایی به‌عنوان زبان رسمی کشور اسپانیا شناخته می‌شود و به همین دلیل در تبادلات علمی و سیاسی کشور اسپانیا با سایر کشورها، این زبان به‌عنوان مرجع شناخته می‌شود.

نکته: درصورتی‌که قصد مهاجرت به کشور اسپانیا را دارید و نیاز به ترجمه رسمی مدارک برای ارائه به سفارت اسپانیا را خواهید داشت. لازم به ذکر است دارالترجمه اسپانیایی ما با در اختیار داشتن مترجم رسمی اسپانیایی این خدمات را در کمترین زمان ممکن انجام خواهند داد.

کاتالان

کاتالان نیز به‌عنوان یکی دیگر از زبان‌های اقلیت در کشور اسپانیا به‌حساب می‌آید که تقریباً حدود یک‌دهم جمعیت اصلی این کشور به زبان کاتالان صحبت می‌کنند. زبان کاتالان امروزه در قلمرو کاتالونیا و جزایر بالئاریک تکلم می‌شود. زبان کاتالانی شباهت بسیاری به زبان رسمی اسپانیایی دارد و شخصی که زبان اسپانیایی صحبت کند می‌تواند بسیاری از کلمات کاتالانی را تشخیص دهد؛ اما این زبان تفاوت قابل ملاحظه‌ای ازلحاظ واژگان و تلفظ با زبان اسپانیایی خواهد داشت.

زبان گالیسی

این زبان نیز یکی دیگر از زبان‌های اقلیت کشور اسپانیا است. زبان گالیسی امروزه در غرب استان گالیسیا صحبت می‌شود و جالب است بدانید که نام دیگر این زبان به گالو معروف است. میزان نرخ جمعیتی زبان گالیسیایی حدود 2.5 میلیون نفر خواهد بود. زبان گالیسی از دوران قرون‌وسطی به‌عنوان یک زبان ادبی به شما می‌رفت.

زبان باسکی در اسپانیا

زبان باسکی در اسپانیا

زبان باسکی

زبان باسکی به‌عنوان زبان منطقه باسک که به‌صورت خودمختار در دامنه کوه‌های پیرنه غربی در کشور اسپانیا می‌باشد صحبت می‌شود. منطقه باسک تقریباً در شمال شرق اسپانیا واقع‌شده است. زبان باسکی نیز با الفبای لاتین نوشته خواهد شد. طبق آمار سایت ویکی‌پدیا حدود ۵۶۶۰۰۰ نفر در کشور اسپانیا به زبان باسکی صحبت می‌کنند.

جالب است بدانید که زبان باسکی امروزه با هیچ زبان دیگری نزدیکی خاصی ندارد و همین امر باعث شده زبان باسکی به‌عنوان یکی از زبان شاخص و اقلیت کشور اسپانیا قلمداد شود. وجود زبان باسکی مدیون تلاش‌های مردم باسک بعد از قرن 18 و انقلاب صنعتی بود. زبان باسکی حدوداً 2000 سال قدمت تاریخی دارد و تا به امروزه توسط مردمانشان حفظ گردیده است.

آرانی و اکسیتان

زبان آرانی و اکسیتان به‌عنوان یکی دیگر از گویش‌های کشور اسپانیا به‌حساب می‌آید. زبان آرانی امروزه در دره آران در استان لِریدا در شمال شرق اسپانیا صحبت می‌شود. این استان با بارسلونا نیز هم‌مرز است و به‌عنوان منطقه زیرمجموعه خودمختار کاتالونیا نیز شناخته خواهد شد. زبان آرانی در حدود سال 2010 میلادی توسط پارلمان کاتالونیا به‌عنوان سومین زبان رسمی منطقه خودمختار کاتالونیا شناخته شد.

زبان آستوری

زبان آستوری نیز به‌عنوان یکی از زبان‌هایی است که در شمال غربی کشور اسپانیا تکلم می‌شود. طبق آمار سایت ویکی‌پدیا زبان آستوری در کشور اسپانیا چیزی حدود 550 هزار نفر جمعیت دارد. متأسفانه این زبان هم‌اکنون به‌عنوان زبان‌های در حال انقراض شناخته می‌شوند.

زبان عربی

همان‌طور که به‌صورت خلاصه در بالای مطلب انواع زبان‌های موجود در کشور اسپانیا ذکر کردیم که فرهنگ زبان عربی درگذشته به دلیل حمله اعراب به جزیره ایبری در اسپانیا ریشه دوانیده بود. جالب است بدانید امروزه نیز زبان عربی در کشور اسپانیا حضور پر رنگی دارد. برخی شهرها ازجمله سئوتا و مِلیلیه به‌عنوان شهرهای خودمختار کشور اسپانیا بوده که ازلحاظ جغرافیایی در بخش شمالی قاره آفریقا واقع‌شده است. جالب است بدانید که کشور مراکش برای تمامی شهروندان مِلیلیه و سئوتا که علاقه‌مند به اخذ تابعیت مراکش می‌باشند به‌راحتی اقامت خواهد داد.

نتیجه‌گیری

همان‌طور که در این مطلب ذکر کردیم زبان‌های اسپانیایی در کشور اسپانیا متشکل از 15 زبان اقلیت و یک‌زبان رسمی است. کشور اسپانیا نیز به همین دلیل جولانگاه انواع فرهنگ و تمدن زبان‌های مختلفی است که در مناطق مختلف توسط مردم آن منطقه صحبت می‌شود.
هرچند که اسپانیایی به‌عنوان زبان رسمی این کشور شناخته می‌شود لذا اگر شما به این زبان واقف باشید می‌تواند در حوزه‌های مختلفی چون تجارت موفق ظاهر شوید.

نوشتهٔ پیشین
نحوه آزاد سازی مدارک دانشگاه دولتی و آزاد برای ترجمه رسمی
نوشتهٔ بعدی
8 نمونه روش تشکر به زبان ایتالیایی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست