چه تعداد لهجه اسپانیایی در جهان وجود دارند ؟ - دارالترجمه رسمی پارسیس
آشنایی با لهجه اسپانیایی

چه تعداد لهجه اسپانیایی در جهان وجود دارند ؟

زبان اسپانیایی یکی از زبان های غالب و پر مخاطب در بین سایر زبان ها بوده و میزان تقاضا برای ترجمه اسپانیایی در کشور ایران نیز مانند زبان انگلیسی بالا می باشد .

زبان اسپانیایی نوعی زبان عاشقانه به حساب می آید طبق آماری از سال 2016 تا به امروز بیش 470 میلیون نفر گویشور در این زبان وجود دارد اکثر مردم تصور میکنند  زبان اسپانیایی در کشور اسپانیایی بیشترین تعداد گویندگان را به خود اختصاص داده است اما آنها بیشترین تعداد ندارند .

جالب است بدانید در اوایل قرن بیست و یکم مکزیک بیشترین تعداد گویندگان بومی این زبان را به نسبت کلمبیا , آرژانتین ,اسپانیای و ایالات متحده به خود اختصاص داده بود .

اکثر این کشورها نرخ بالایی از تعداد گویندگان این زبان را در خود جای داده اند اما تلفظ و دستور زبان آنها یکسان نیستند چون بیشتر این کشور ها با لهجه های مختلفی از این زبان تکلم میکنند . زبان اسپانیایی دارای گویشهای بی شماری است که در سراسر جهان منتشر شده است.

چگونه زبان اسپانیایی پراکنده شده است ؟

اسپانیایی زبان رسمی حدود 18 کشور در جهان است , از این تعداد حدود 42 میلیون نفر در کشور اسپانیا ,45 میلیون نفر در کلمبیا , 39 میلیون نفر در کشور آرژانتین ، پرو 23 میلیون ، ونزوئلا 28 میلیون ، بولیوی ، کوبا و بسیاری دیگر با کمتر از ده میلیون سخنران صحبت می کنند.

در برخی از این کشور اسپانیایی زبان اول آنها است و برخی دیگر به عنوان زبان دوم به حساب می آید به دلیل همین گستردگی و پراکندگی این زبان هر روز مطالب  و درخواست های زیادی برای ترجمه فارسی به اسپانیایی و ترجمه اسپانیایی به فارسی در کشور ما وجود خواهد داشت .

اگر نیاز به ترجمه اسپانیایی به بیش از 40 زبان زنده دنیا را دارید کافیست از طریق سایت ما صفحه اصلی بخش ثبت سفارش ترجمه درخواست خود را به صورت کاملا آنلاین در هر لحظه از شبانه روز ارسال کرده تا کار ترجمه شما توسط یک مترجم حرفه ای آغاز شود

ثبت سفارش ترجمه

 

ما در این مطلب به سوال چه تعداد لهجه اسپانیایی در جهان وجود دارند ؟ پاسخ داده و لهجه های مختلف را معرفی خواهیم کرد پس با ما همراه باشید

لهجه ها به دلیل تفاوت در گفتار  و دستور زبان به خوبی شناخته می شوند این در واقع همان چیزی است که به آن گویش میگویند . تفاوت در لحن , تلفظ  و عبارات ممکن است در شاخه ای از زبان ها وجود داشته که سایر مردمان به آن زبان متوجه این لحن ها نشوند .

زبان اسپانیایی به عنوان یکی از ثروتمندترین زبان های جهان به حساب می آید لذا این بهانه ای شد تا به بررسی منشا این گویش ها و همچنین چگونگی تکثیر لهجه های مختلف در کشورها بپردازیم . در زیر برخی از لهجه های زبان اسپانیایی را معرفی خواهیم کرد .

لهجه های زبان اسپانیایی

لهجه های زبان اسپانیایی

کاستلین  ( Castellón de la Plana )

این گویش رسمی اسپانیایی است این گویش در شمال اسپانیا  و مرکز آن محبوبیت بسیار گسترده ای دارد , نسبت به تمامی گویش های موجود در جهان مشهور تر و پر آوازه تر بوده لذا در گویش کاستلین با اطمینان می توانیم بگوییم که در همه جای کشور اسپانیا بیشتر مردم آن را می شناسند .

اندلس ( Andalucía )

این گویش در جنوب اسپانیا وجود دارد گویش اندلس مشهور ترین گویش پس از گویش کاستلین بوده اما تفاوت های زیادی با آن دارد .

کارائیب اسپانیایی 

این گویش در کشور هایی مانند کوبا , دومینیکن و پورتوریکو صحبت می شوند , گویشی که که ترکیبی از لهجه در تمامی این کشورها است را به اصطلاح گویش کارائیب نامیده اند.

نکته مهم اینجا است که برای آموزش زبان اسپانیایی , زبان آموزان دوست نداشته برای یادگیری اسپانیایی به این کشور ها بروند اما جالب است بدانید یکی از سریعترین گویش ها گویش کارائیب است .

در پورتوریکو افراد بومی لهجه های مختلف چون کاستلین را به خوبی می شناسند اما در دومینیکن درک آنها برای سایر گویش ها کمی دشوار است .

Spanish accent

Spanish accent

آمریکای مرکزی یا گویشهای مکزیکی

مکزیک بزرگترین کشور اسپانیایی زبان در جهان است این امر باعث شده تا قلب صنعت سینمای اسپانیا و همچنین رسانه های اسپانیایی به این کشور توجه ای ویژه کنند . ترجمه فیلم اسپانیایی به صورت زیرنویس نیز برای مدرک کشور مکزیک جالب بوده و در رفت و آمد های اجتماعی و اوقات فراغت این گونه فیلم ها را با علاقه تماشا میکنند.

مکزیک . یا گویش مکزیکی به دلیل استفاده زیاد از زبان عامیانه در مکالمات عادی به خوبی شناخته شده است از این رو گویش مکزیکی ما سوای سایر گویش ها گستردگی زیادی در کشورهایی چون کلمبیا , پرو,بولیوی و کشورهای آمریکای جنوبی و آمریکای مرکزی خواهد داشت .

حتما با کلمه آمریکای لاتین برخورد کرده اید تقریبا حدود 60 درصد جمعیت کشور آمریکای لاتین به گویش مکزیکی صحبت میکنند .

ریوپلاتنس

لهجه اسپانیایی ریوپلاتنس یا Rioplatense بین اروگوئه و آرژانتین و همچنین در هر دو کشور حاکم است اصلی ترین تفاوت آن با سایر گویش های اسپانیایی تفاوت در صوت و صدای آنها است که به نوعی به هم ریخته به حساب می آید.

قناری یا Canarian

گویش قناری در اصل مربوط به مردم سواحل قناری اسپانیا است و تقریبا شبیه به گویش کارائیب است این گویش تحت تاثیر زبان پرتغالی تغییر یافته است و کاملا طبیعی است چون در گذشته کشور پرتغال سعی در تسلط و استعمار کل جزایر قناری اسپانیا بود .

لانیتو یا Llanito

گویش Llanito ترکیبی از گویش اندلس اسپانیایی و زبان انگلیسی است این گویش بیشتر در جبل الطارق قلمرو برون مرزی انگلیسی صحبت می شود به همین دلیل ترکیب منحصر به فرد این دو زبان شکل گرفته و گویش لانیتو را به وجود آورده است .

اسپانیایی متعادل

لهجه اسپانیایی متعادل یا Equatoguinean Spanish بیشتر در کشورهای آفریقایی رواج دارد , کشور گینه استوایی واقع در مرکز آفریقا بیشتر به این زبان تکلم می کنند لذا گویش آنها یک لهجه واحد اسپانیایی در این کشور است , تعجب آور است که چونه این گویش در یک کشور آفریقایی آن هم در مرکز قاره آفریقا به وجود آمده است اما جالب است بدانید این گویش در نتیجه تاثیر مهاجرت بومیان و مهاجران آلمانی به این کشور بوده است .

لهجه اسپانیایی در آمریکای مرکزی

آمریکای مرکزی از کشورهای اسپانیایی زبان هندوراس , گواتمالا , کاستاریکا , پانامه, السالوادرو و نیکاراگوئه تشکیل شده است .

هر یک از این کشورها لهجه های خاص خود را دارند اما نزدیکی این کشورها با آمریکای جنوبی و شمالی نقش بسزایی دارد لذا لهجه اسپانیایی در آمریکای مرکزی شبیه لهجه اسپانیایی در مکزیک است در حالی که لهجه اسپانیایی در پاناما تقریبا شبیه به لهجه اسپانیایی در کلمبیا است .

گویش اسپانیایی شیلی

درست مانند اسپانیایی کارائیب ، اسپانیایی شیلی خاص و بسیار دشوار تر است , تلفظ در گویش اسپانیایی شیلی با بردین نابهنگام کلمات همراه هست برای مثال آنها شیلی را “شی-لو”  یا Shi-le تلفظ میکنند .

مورسیان یا Murcian

لهجه Murcian در جنوب شرقی اسپانیا رواج دارد آنها یک منطقه خود مختار با جامعه متفاوت به نام Murcia  هستند , گویش مورسیا به خوبی آنطور که باید و شاید در جهان رواج ندارد , این گویش یکی از ضعیف ترین و محقرترین لهجه ها در زبان اسپانیایی بوده  و یکی از سخت ترین گویش ها است .

مردم جنوب شرقی اسپانیا که به این لهجه صحبت میکنند مردمی منزوی بوده و آداب و رسوم خاص خود را دارند اخت شدن با مردم این ایالت بسیار سخت است و به راحتی باد دیگر مردمان ادغام نخواهند شد .

گویشهای دیگر در زبان اسپانیایی توسط گروه های مجزا در زبان اسپانیایی شکل گرفته اند از جمله به آنها می تواند به زبان باسکی در یک منظقه خود مختار در دامنه کوه‌های پیرنه غربی در اسپانیا و یا گالیسی در شمال غربی اسپانیا , کاتالا در آندورا  و بخش های کوچکی از شمال اسپانیا نام برد .

زبان اسپانیایی یکی از متنوع ترین زبان های جهان است , این زبان گویش ها و لهجه های منحصر به فردی دارد که هر کدام دارای ویژگی خاص خود می باشند ما در مطالب بالا فقط برخی از رایج ترین گویش های موجود در اسپانیا را نام بردیم .

هنوز هم که هنوزه نمیتواند دقیق تعداد گویش های موجود در اسپانیا را شناسایی کرد , اسپانیا و گویش های محدود  در آن تحت تاثیر زبان های مختلف قرار گرفته اند به همین دلیل است که لهجه های بیشماری در این زبان وجود دارند .

قبل از تصمیم گیری برای یادگیری زبان اسپانیایی خوب است در مورد سوال چه تعداد لهجه اسپانیایی در جهان وجود دارند ؟ خوب تحقیق کنیم آموزش ببینیم  خوب تحقیق کنید زیرا برخی از آنها آسان و برخی دیگر بسیار سخت هستند لذا برای یادگیری زبان اسپانیایی لهجه ای را انتخاب کنید که بیشتری مخاطب را دارند برای مثال به دنبال یادگیری لهجه کاستلین باشید.

نوشتهٔ پیشین
پروپوزال و تفاوت با پایان نامه
نوشتهٔ بعدی
+40 حقایق در مورد زبان

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست