پرکاربردترین زبانهای جهان در سال 2020 - دارالترجمه رسمی پارسیس
پرکاربرد ترین زبان ها در سال 2020

پرکاربردترین زبانهای جهان در سال 2020

در جهان حاضر امروزه بیش از 6500 زبان مختلف وجود دارد اما برخی از این زبان ها در مقایسه با سایر زبان ها گستردگی زیادی ندارد ما در این مطلب به معرفی پرکاربردترین زبانهای جهان در سال 2020 خواهیم پرداخت

بسیاری از زبان هایی که در این جا عنوان می شوند در اینترنت نیز بسیار مورد استفاده قرار گرفته و به عنوان زبان های رایج نیز شناخته شده است

اینکه در جهان بیش از 6500 زبان وجود دارد شکی نیست چون این آمار جهانی است اما چرا اکثر این زبان ها تا کنون به عنوان زبان های رایج شناخته نیستند بدون تردید باید به تعداد سخنران زبان بومی آنها توجه کرد زبان هایی که نادر هستند مسلما توسط افراد بومی بسیار کمی در جهان صحبت می شوند این نکته برای سایر زبان های نادر نیز صدق میکند .

جالب است بدانید انگلیسی با آنکه در سراسر جهان به عنوان زبان بین المللی پذیرفته شده است اما به عنوان بومی ترین زبان جهان نمی باشد اما در عوض چینی , ماندارین از جمله زبان هایی که که افراد بومی بسیاری در جهان به این زبان تکلم میکنند .

در اینجا واقعیت های زبانی برای شما هویدا خواهد شد بنابراین بیایید با هم نگاهی به پرکاربردترین زبانهای جهان در سال 2020 بیاندازیم این امر میتواند در خدمات ترجمه زبان به شما کمک بسیاری نماید

نکته  : رتبه بندی این زبان ها ممکن است تخمین متفاوتی در اینترنت داشته باشد اما این رتبه بندی در حال حاضر بر اساس رتبه بندی موسسه کریستال و دیگر موسسات تحقیقاتی خواهد بود.

بیشترین زبان های پر تکلم در جهان

بیشترین زبان های پر تکلم در جهان

چینی ، ماندارین

چینی ها روز ها را سپری میکنند اما رتبه اول را در جدول زبان بومی جهان دارند زبان چینی با حدود 1.4 میلیارد نفر جمعیت تقریبا 15 درصد از جمعیت جهان تعداد گویندگان بومی بسیاری دارد لذا بسیاری از کشورها علاقه مند به یادگیری زبان چینی شده اند

مردمی که به زبان چینی صحبت میکنند گویی از زبان واحد سخن میگویند اما اصلا اینگونه نیست زبان چینی از ترکیب چند زبان مرتبط تشکیل شده و ماندارین یکی از بزرگترین آنها است , این زبان به عنوان زبان رسمی کشور چین , تایوان و سنگاپور است .

زبان ماندارین به عنوان زبان نماد گرایی و شخصیت با استفاده از کاراکتر های چینی نوشته می شوند این سیستم نوشتاری از زمان باستان که هر نمادی بازنمایی یک کلمه خاص بود نشات گرفته است .

در زبان ماندارین برخی به صورت سنتی در هنگ کنگ , ماکائو و تایوان تکلم می شود و برخی با کارکترهای ساده شده در کشور چین , مالزی و حتی سنگاپور مورد استفاده قرار می گیرد .

با این حال کشور چینی در حال گذر از دنیای زبان , فناوری و توسعه به ویژه در کشور های آفریقایی است به گونه ای که بسیاری از کشور های آفریقایی در صدد هستند زبان ماندارین را به عنوان زبان شاخص در مدارس به دانش آموزان آموزش دهند لذا ابرقدرت های جهان تقریبا به این واقعیت آگاه هستند که در آینده ای نزدیک با این روند از رشد ممکن است زبان ماندارین به عنوان زبان برتر در جهان شناخته شوند .

انگلیسی

این امر بدیهی است که انگلیسی امروزه به عنوان یکی از محبوب ترین زبان های جهان شناخته شده است و به عنوان یک زبان بین المللی شناخته می شود اما انگلیسی در مقایسه با زبان ماندارین افراد بومی زیادی ندارد .

بیشتر کشورها از این زبان به عنوان زبان رسمی خود استفاده می کنند در صورتی که به هیچ وجه انگلیسی زبان مادری آنها نیست , کشورهای آفریقایی قبایل مختلفی دارند و انگلیسی را به عنوان یک زبان استاندارد پذیرفته اند به عنوان مثال کنیا دارای 43 قبیله متفاوت است که هر کدام زبان مختلفی دارند و تانزانیا بیش از 47 قبیله دارند .

این کشور ها انگلیسی را به عنوان زبان رسمی و استاندارد خود پذیرفته اند به همین صورت در کشور های مختلف از مدارس تا دانشگاه ها همگی به تدریس زبان انگلیسی می پردازند  و برخی نیز امتحانات را به زبان انگلیسی تدریس میکنند .

برتری زبان انگلیسی به لطف تسلط تاریخی بریتانیا بود همچنین توجه فرهنگی و اقتصادی ایالات متحده به این امر افزود اگر بخواهیم عمیق ترین زبان را با انگلیسی مقایسه کنیم باید از آلمانی یاد کنیم .

و جالب است بدانید انگلیسی تحت تاثیر زبان های دیگری چون لاتین و فرانسه بوده است .

هندی

با نگاهی به جمعیت کشور این واقعیت وجود دارد که زبان هندی زبان مادری بسیاری دارد  و علاوه بر این حدود 250 میلیون گویشور غیر بومی جمعیت کشور هند حدود 1.3 میلیارد نفر بوده که در رتبه دوم بعد از چین قرار دارد . زبان هندی به عنوان زبان هندو نیز شناخته می شود این زبان به عنوان زبان رسمی در کشور هند بوده اما در کشور هایی چون نپال , موریس و فیجی نیز صحبت می شود .

اگر انگلیسی زبان هستید حتما با کلمات جنگل , یوگا آشنا می باشید جالب است بدانید این کلمات از این زبان نیز گرفته شده است و وام واژهای های این زبان نیز بسیار شبیه زبان اردو در کشور پاکستان است و از طرفی زبان فارسی حدود 800 سال سلطه بر زبان هندی داشته به همین دلیل است که این کشور از فرهنگ و زبان فارسی نیز تاثیر پذیری زیادی داشته است .

اسپانیایی

زبان اسپانیایی  به عنوان چهارمین زبان بزرگ جهان شناخته می شود اما اگر بخواهیم فقط به عنوان رتبه زبان بومی نگاه کنیم دومین مورد در جدول زبان بومی است . این زبان به عنوان یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل متحد شناخته شده است .

زبان اسپانیایی با حدود 570 میلیون سخنور به عنوان یک زبان کاستیلی شناخته خواهد شد جالب است بدانید که اسپانیایی در آمریکای جنوبی و مرکزی نیز صحبت می گردد .

در آمریکا , اسپانیایی دومین زبان محبوب است در حال حاضر در ایالات متحده حدود 40 میلیون نفر زبان بومی و مادری اسپانیایی دارند به همین دلیل است که آمریکا امروزه  بعد از مکزیک عنوان دومین کشور بزرگ اسپانیایی زبان در جهان تبدیل شده است .

البته کشور مکزیک نیز در کنار آنها به عنوان بزرگترین کشور بومی زبان اسپانیایی نیز شناخته می شود اگر این روند فعالی ادامه یابد .

فرانسوی

جالب است بدانید بسیاری از افراد تشخیص زبان فرانسوی و اسپانیایی را سخت می دانند , زبان فرانسه زبان  حدود 27 کشور جهان بوده که از آن به عنوان زبان عاشقانه یاد می شود , بیشترین گویشوران زبان فرانسوی در جهان در کشور های بلژیک , کانادا , سوئیس بوده و جای تعجب است که در برخی از کشور های آفریقای مرکزی و غربی از جمله جزایر کارائیب این زبان به طور گسترده تکلم می گردد .

زبان های عاشقانه تحت تاثیر زبان های آلمانی قرار گرفته اند و در زمان قرون وسطی از ان به عنوان زبان فرانکیش یاد می شد که اکنون منقرض شده است ولی بر زبان فرانسه تاثیر گذاشته است .

عربی

این زبان امروزه به عنوان زبان رسمی حدود 26 کشور جهان بوده که برخی معتقدند این یک زبان نیست بلکه ترکیبی از چند زبان است این زبان دارای حدود 400 میلیون گویشور و حدود 130 میلیون غیر بومی دارد .

زبان عربی از عربستان سرچشمه گرفته و از آن زمان به بعد به سراسر خاورمیانه , شمال آفریقا و برخی مناطق شرقی آفریقا پخش شده است .

عربی را به عنوان زبان اسلام می شناسند قرآن کریم کلام خدا است  و به زبان عربی توسط جبرئیل به حضرت محمد (ص) وحی منزل شده و کتابت شده .

روسی

این زبان با بیش از حدود 267 میلیون سخنران دارد اما زبان روسی فضایی را در بین زبان های جهان به وجود آورده که در اینترنت در بسیاری از سایت ها به عنوان پر مخاطب ترین و پر مکالمه ترین زبان ها شناخته می شوند .

از آن تعداد سخنران حدود 130 میلیون نفر و مابقی به عنوان سخنران بومی شناخته می شوند . روسی به عنوان یک زبان اسلاوس است که در کشور هایی چون اوکراین , قزاقستان , بلاروس  و قرقیزستان صحبت می شود .

اگر بخواهیم طبقه بندی از زبان های مادری در جهان داشته باشیم روسی به عنوان بزرگترین زبان در اوراسیا است , نزدیک ترین اقوام زبانی به کشور روسه , اوکراینی ها هستند که زبان همدیگر را کاملا متوجه خواهند شد .

بنگالی

جالب است بدانید زبان بنگالی توسط انگلیسی زبانان به عنوان BANGLA  شناخته می شود و بیشتر در کشور هند و بنگلادش صحبت می شود .

این زبان حدود 206 میلیون زبان مادری  و حدود 60 میلیون زبان غیر بومی دارد , در کشور هندوستان این زبان دومین زبان پر کاربرد بعد از زبان  هندی است . زبان بنگالی یک زبان هندی و آریایی است زبان بنگالی با زبان آشامی را معروف است الفبای زبان بنگالی در غرب به خوبی شناخته نشده است اما به عنوان 5 سیستم نوشتاری پرکاربرد در جهان شناخته شده است .

پرتغالی

زبان پرتغالی نیز با تقریبا حدود 230 میلیون گوینده  و دارای 11 میلیون سخنران غیر بومی به عنوان یکی از زبان های عاشقانه که  از زبان لاتین نشات گرفته شده است شناخته می شوند و به نوعی مربوط به زبان اسپانیایی مدرن است .

افرادی که به زبان پرتغالی صحبت میکنند را Lusophone  می شناسند جالب است بدانید پرتغالی ها نیز در کشور برزیل دارای تعداد گویشور بسیار زیادی هستند که مدرک این کشور این زبان را بسیار دوست دارند .

ما در این مطلب قصد داشتیم برای رتبه بندی این زبان ها طبق آخرین تغییرات در سال 2020 رتبه بندی برخی زبان های پر مخاطب را به شما نشان دهیم اما انتظار می رود در آینده این تغییرات به صورت چشمگیری برتری زبان ها را در رتبه بندی جابجا کند لذا برخی زبان ها در جهان در حال رشد هستند و برخی دیگر در حال کوچک شدن می باشند اما در این لیست زبان های رو به رشدی هستند که نرخ رشد زبان بومی آنها در سال 2020 بسیار مثبت بوده است .

قبل از اینکه تصمیم بگیرید کدام زبان را یاد بگیرید ، سعی کنید در مورد آن زبان بسیار تحقیق کنید تا  بدانید که کدام زبان ها در جهان محبوب هستند ؟

اگر اطلاعات بیشتری در این زمینه دارید میتوانید از همین پست از بخش نظرات ما را مطلع سازید

 

نوشتهٔ پیشین
ترجمه رسمی پروانه بهره برداری
نوشتهٔ بعدی
ترجمه پایان نامه

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست