مراحل نوشتن کتاب - دارالترجمه رسمی پارسیس

هر کسی که موضوعات جالبی برای نوشتن کتاب دارد می تواند با استفاده از مراحل نوشتن کتاب به خاطر لذت بردن خود و یا دیگران شروع به نویسندگی کتاب کند .

شروع هر کاری اغلب سخت و مشکل است اما عادت می شود بنابراین اگر نویسنده هستید و یا میخواهید کتابی را بنویسید ابتدا نیاز به یک فضای آرام برای کار کردن دارید تا بتوانید یک برنامه مدون برای نوشتن کتاب ایجاد کنید.

تمرکز شاکله اصلی کار است سعی کنید تمرکز خود را بر روی ایده های بزرگ که داستان روایی شما می باشد هدایت کنید و همچنین حداقل یک شخصیت فراموش نشدی و واقع گرایانه داشته باشید

پس از نگارش کتاب خود میتوانید گزینه همیشگی انتشار کتاب را انتخاب نمایید تا بتوانید ایده و نظرات خود را در قالب یک کتاب به مخاطبین خود برسانید

اگر میخواهید به عنوان یک نویسنده  , کتاب خود را در زبان های مختلف منتشر کنید و به چاپ برسانید استفاده از خدمات ترجمه کتاب را فراموش نکنید از طرفی در ادامه با راهنمایی های اختصاصی ما از صفر تا صد از نوشتن و منتشر کردن کتاب همراه باشید. شما در این مراحل یاد میگیرید که تالیف کتاب چگونه است .

تکنیک نوشتن کتاب

 1- در ابتدای کار سعی کنید اهداف و ایده های خود را توضیح دهید

خوب دقت کنید در این کار صادق باشید, زیاد فکر کنید و به گذر زمان توجه نکنید زیرا تمرکز بالا و فکر جذاب از ایده ها مهمترین دلایل برای نوشتن و صداقت با مخاطبین است .

شاید هر نویسنده ای سوالی را در ذهن خود بپروراند از جمله اینکه

  • ایده برای نوشتن کتاب ؟
  • همکاری در نوشتن کتاب
  • مراحل نوشتن کتاب تا چاپ
  • تالیف کتاب چگونه است ؟
  • مزایای نوشتن کتاب 

بی شک نویسندگی در جهان واقع یک حرفه است و یک تحریک واقعی است , تحریک برای کار و اشتیاق با این مضمون که چرا میخواهید بنویسید و از این کار چه نفعی می برید ؟

اهداف خود را به عنوان انگیزه نگاه کنید و آن را حفظ کنید فقط به یاد داشته باشید اهداف باید واقع بینانه باشد و این را بدانید شما احتمالا با نوشتن اولین رمان خود به هیچ وجه به یک رمان نویس حرفه ای تبدیل نمی شوید

اگر نیاز به خدمات ترجمه تخصصی رمان را توسط مترجم تخصصی در حوزه ادبی , داستانی و یا غیره را دارید میتوانید از خدمات دارالترجمه رسمی پارسیس بهره ببرید

نوشتن کتاب در یک فضای آرام

نوشتن کتاب در یک فضای آرام

2- به دنبال یک فضای کاری آرام باشید

منظور از فضای کاری آرام امکانات زیاد نمی باشد زیرا واقعیت این است هیچ فضای کاری همیشه ایده آل نخواهد بود زیرا بعضی ها یک میز در یک اتاق آرام و منزوی را ترجیح می دهند در حالی که دیگران این کار را ممکن است در یک کافی شاپ نیز انجام دهند .

اگرچه بیشتر نویسندگان کتاب بر روی ذهن و حواس خود تمرکز بالا دارند و با حداقل حواس پرتی میتوانند به آسانی مطالب خود را بنویسند .

پس همواره سعی کنید برای نگارش کتاب خود یک فضای کاری اختصاصی را تنظیم کنید که تنها از آن برای نوشتن استفاده کنید

در فضای کاری سعی کنید از ابزارهای لازم استفاده کنید تا در زمان مناسب از آنها بهره ببرید بیشتر نویسندگان ابزارهایی چون کامپیوتر , قلم و کاغذ و یا دیکشنری را به عنوان ابزار لازم و ضروری می دانند .

و از همه مهتر در هنگام نوشتن از یک صندلی خوب استفاده کنید تا با اینکه ممکن است ساعت ها به نوشتن بپردازید دچار خستگی و یا کمر درد نشوید .

3- نویسندگی را به عنوان کارهای روزمره خود اختصاص دهید

به جرات میتواند گفت نوشتن نوعی الهام است به این مفهوم که هر زمان آماده باشید و وقتی آتش خلاقیت به شما گرما داد سعی کنید در همان لحظه بنویسید این باعث خواهد شد شما در تولید محتوا نیز تجربه اندوزی کنید و محتوایی اختصاصی برای کتاب خود تولید کنید

یک نویسنده متوسط باید در روز حداقل 30 دقیقه و حداکثر 2 ساعت از زمان خود را به نوشتن اختصاص دهید و یا اینکه در یک هفته حداقل 5 روز بنویسد و هر روز ایده آل تر از گذشته باشد .

تنظیم زمان برای نگارش کتاب امری لازم و ضروری است زیرا ممکن است تداخل زمانی و زندگی در کار نیز خلل وارد کند بنابراین ارزش مدیریت زمان را بدانید و همواره در کارهای خود از آن استفاده کنید

اهداف و ایده برای نوشتن کتاب

اهداف و ایده برای نوشتن کتاب

4- اهداف خود برای نوشتن معین کنید

به جای اینکه به این فکر کنید در روز باید 10 صفحه بنویسید به این فکر کنید سعی کنیم به بهترین نحو بنویسیم اما حداقل یک صفحه در روز .

هدف نوشتن خود را بر روی سرعت تنظیم نکنید بلکه بر روی قدرت نوشتاری تنظیم کنید

به عنوان مثال اگر در نوشتن یک کتاب 6 ماه زمان دارید تمامی جوانب را سنجیده و یک پیش نویس تهیه کنید  و اگر نیاز به زمان بیشتری بود آن را اضافه کنید در غیر این صورت زمان خود را برای حداقل حدود 600 کلمه در روز تنظیم کنید

نکته : اگر نیاز به تهیه یک پیشونیس پایان نامه برای مقاطع دکتری نیز در مدت زمان یک سال می باشید و این پایان نامه مثلا حدود 350 صفحه می باشد حداقل باید روزانه 1 صفحه بنویسید .

5- نگران ویرایش نوشته خود نباشید

در هنگام نوشتن به هیچ وجه نگران غلط های املایی و یا ویرایش نوشته خود نباشید اصلی ترین مولفه کار شما تنها نوشتن در یک برنامه مشخص است فقط روی نویسندگی تمرکز کنید تا بدانید آن چیزی که در حال ایجاد هستید به بهترین نحو ممکن خواهد بود زیرا این فرصت را دارید که پس از اتمام کار به اصلاح نگارش بپردازید .

6- از بازخورد زود استقبال کنید

هیچ وقت به دنبال آن نباشید که یک پیش نویس کامل از یک کتاب را تهیه کرده و سپس بازخودرد از یک شخص مورد اعتماد دریافت کنید بگذارید قبل از تکمیل کتاب به کسی که اعتماد دارد بیش از شروع فصل جدید از کتاب از نظر او در جهت بهتر شدن داستان بهره ببرید این یک کار بزرگی است که تنها از  نویسندگان حرفه ای بر می آید لذا دخیل نظرات عمومی در مورد موضوع و کیفیت کار بسیار مهم است

البته برخی نویسندگان بسته به نوع شرایط کاری با یک ویراستار همکاری می کنند لذا با داشتن یک گروه ویراستار میتوانید پیش نویس های تهیه شده را به آنها تحویل دهید ممکن است قبل از انتشار با کلمات ناامید کننده مواجهه شوید اما صبور باشید این بخشی از روند کار تخصصی شما است که باعث خواهد شد بهترین کتاب را بنویسید .

مراحل نوشتن کتاب تا چاپ

نوشتن یک کتاب برای هر نویسنده ای ضروری است اینکه چگونه نویسندگی را شروع کنیم ؟ و یا چگونه نویسنده شویم ؟ مد نظر ما نیست ما در این جا تنها به مراحل نوشتن کتاب بسنده کرده ایم .

نوشتن رمان و یا کتاب و پیدا کردن موضوعی جالب برای نوشتن داستان با یک ایده بزرگ شروع می شود خواه داستانی باشد یا غیر داشتانی تنها چیزی که نیاز دارید به مفهوم جذاب احتیاج دارید تا مخاطبان خود را مجذوب کنید

از تکنیک خلاقانه بهره ببرید از استعاره ها و مضامین طوفانی شروع کنید داستان گالیور و یا آلیس در سرزمین عجایب مثال خوبی از کتاب هایی است که نویسنده از ایده بزرگ و قدرت نوشتاری خود استفاده میکند .

1-ایده برای نوشتن کتاب ؟

اگر شما در حال نگارش یک کتاب علمی و تخصصی هستید بدیهی است باید در مورد موضوعی که در حال نوشتن هستید خوب تحقیق کنید

یا اگر در حال نوشتن یک رمان درام و جنایی  می باشید ممکن است تحقیق کنید که یک پلیس به طور معمول چگونه جنایات را بررسی تخصصی خواهد کرد .

2- ایده های خود را تقسیم کنید

اجازه دهید با ذکر یک مثال عنوان موضوع را مشخص کنیم اگر تمرکز شما هر روز بر روی یک موضوع خاص باشد مثلا جنگ داخلی ایران و عراق ممکن است زمینه نوشتاری شما خلاقانه به نظر برسد اما از طرفی به دلیل اتفاقات بی حد و حصر در این موضوع خسته شوید لذا سعی کنید موضوعات بزرگتر خود را به موضوعات کوچکتر تقسیم کنید تا هم خودتان و هم مخاطبین شما از این امر لذت ببرید .

3- حداقل یک شخصیت فراموش نشدنی ایجاد کنید

مزایای نوشتن کتاب عالی با هدف ساختن یک اثر روایی ساختن یک کاراکتر و یک شخصیت داستانی مهم است شما باید بدانید چگونه از شخصیتی استفاده کنید تا مخاطبین با آن ارتباط واقعی برقرار کنند

شکل گیری شخصیت کتاب های داستانی به خودی خود به وجود نمی آیند نویسندگان این کتاب در مورد شخصیت های محبوب تحقیق میکنند و برخی از ویژگی های آنها را در شخصیت های خود به کار می گیرند البته این مورد مربوط به کتاب های داستانی است اما در کتاب های غیر داستانی پیچیدگی ها و خصوصیات واقعی باید وجود داشته باشد و نویسندگان باید عمیقا در مورد آنها تحقیق کنند مثلا کتاب استیو جابز یک مثال عینی از کتاب های واقعی در خلق یک شخصیت واقعی است .

4- تعارضات و تنش ها را مدیریت کنید

سعی کنید در اوایل صفحات کتاب چالش ها و موانع پیش رو معرفی کنید مثلا در یک کتاب داستانی میتوانید شخصیت هایی معرفی کنید تا خواننده برای خواندن کل کتاب ترغیب شود .

اگر بخواهیم مثال خوبی در این خصوص بزنیم کتاب معروف و مشهور موبی‌دیک که توسط رمان نویس مشهور آمریکا هرمان ملویل بود که بعد از مرگش یکی از بهترین رمان های جهان شهرت یافت این کتاب به زبان فارسی نیز ترجمه شده است

نکته جالی که این کتاب دارد در همان ابتدای کار با کلمه Call me Ishmael آغاز می شود به این معنی که مرا اسماعیل خطاب کنید .

همین عبارت کوتاه باعث شد مخاطب ترغیب به خواندن داستان کتاب شود لذا داستان این کتاب به عنوان یکی از 10 رمان مشهور مجله گاردین انتخاب شد .

نحوه انتشار کتاب

در انتشار کتاب مصمم باشید اما برای انتشار کتاب شهامت داشته باشید و پس از اینکه کتاب را نوشتید به خودتان یادآوری کنید که سزوار دیدن و خواندن توسط مخاطبین خواهید بود . مراحل نوشتن کتاب گره چالش ها و مشکلات این کار را باز میکند .

برای اینکار مهلتی را برای خود در نظر بگیرید مثلا من به عنوان نویسنده قصد دارم کتاب خود را تا 20 اردیبهشت ماه امسال به ناشران ارسال کنم

1-برای انتشار کتاب یک نماینده ادبی را پیدا کنید

شما با استخدام یک نماینده ادبی میتوانید نسخه خطی از کتاب خود را به ناشر مورد نظر خود ارسال کنید

نماینده ادبی در کشورهای چون ایالات متحده و انگلیس به عنوان یک نماینده قانونی برای انتشار کتاب نویسندگان جوان و جویای نام خواهد بود

نماینده ادبی اولین کسانی هستند که نویسندگان برای انتشار کتاب خود در فضای بیرونی و ارتباط با ناشران با در تماس خواهند بود پروسه انتشار کتاب در کشورهای مختلف از جمله ایران کاملا متفاوت است لذا اگر میخواهید در ایران کتابی را منتشر کنید پیشنهاد می کنیم مطلب مربوط به پروسه ترجمه تا انتشار کتاب را بخوانید

2- میتوانید از سایت های خود نشر کمک بگیرید

اگر فکر میکنید کتاب شما با توجه به موضوع خاص خود مخاطبین خاصی نیز دارد و مراحل یافتن ناشر برای شما بسیار سخت است پیدا کردن شرکت های معتبر در انتشار کتاب که به عنوان سایت های خود نشر فعالیت دارند کمک کننده است

این امر به ویژه برای نویسندگان تازه وارد بسیار کمک کننده است و علاوه بر این با دریافت مشاوره رایگان میتواند حتی در انتشار رایگان کتاب خود سهیم باشید .

شما این اختیار را دارید به عنوان نویسنده نسخه های خود را از جمله کتاب الکترونیکی خود منتشر کنید لذا این امر مسئولیت همه چیز را بر گردن شما می اندازد .

انتشار کتاب به صورت نسخه الکترونیکی یک گزینه مناسب برای همه مولفین است زیرا در برخی اوقات رایگان و در برخی اوقات نیز هزینه بسیار پایین تری دارد و به محض تایید کتاب شما بلافاصله در دسترس مخاطبین جهان قرار خواهد گرفت .

قبل از تصمیم گیری برای عمل به نکات مراحل نوشتن کتاب تا انتشار پیشنهاد میکنیم  مطلب سایت های برتر انتشار کتاب را نیز در اینجا ببنید

, ,
نوشتهٔ پیشین
8 اپلیکیشن آموزش زبان
نوشتهٔ بعدی
تاریخ ترجمه در جهان

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست