مترجم شفاهی لهستانی - دارالترجمه رسمی پارسیس
مترجم شفاهی لهستانی

مترجم شفاهی لهستانی

مترجم شفاهی لهستانی

مترجم شفاهی لهستانی قادر به انجام ترجمه شفاهی زبان لهستانی شما است , ما در دارالترجمه پارسیس قادریم مترجم خبره لهستانی را در اختیار شما قرار دهیم.

 

زبان لهستانی یک زبان اسلاوی بوده و این زبان، زبان رسمی مردم کشور لهستان است. همچنین لهستانی یکی از زبان های رسمی اتحادیه اروپا نیز محسوب می شود. این زبان بیش از 50 میلیون نفر گویشور در سراسر دنیا دارد که آن را به عنوان زبان مادری خود صحبت می کنند.

لهستانی همچنین دومین زبان اسلاوی پرگویش محسوب می شود. به دلیل مهاجرت لهستانی ها در زمان جنگ جهانی دوم، بسیاری از مردم لهستان در کشورهایی مانند اسرائیل، استرالیا، آرژانتین، برزیل، کانادا، انگلستان، ایرلند و آمریکا مهاجرت کردند. بنابراین تقریبا در همه کشورهای دنیا گویشگرانی به زبان لهستانی وجود دارند. در این مقاله قصد داریم به موضوع مترجم شفاهی زبان لهستانی بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

نحوه درخواست مترجم شفاهی لهستانی

شما می توانید در وبسایت دارالترجمه رسمی پارسیس به قسمت تماس با ما مراجعه کرده و با کارشناسان ما تماس بگیرید. کارشناسان ما اطلاعات جامعی در این خصوص در اختیار شما قرار می دهند. در صورت موافقت، می توانید با پرداخت هزینه ای مناسب، مترجم مورد نظر خود را در اختیار داشته باشید.

راه دیگر این است که در وبسایت مذکور به بخش ثبت سفارش مترجم شفاهی لهستانی مراجعه کرده و فرم مربوط به درخواست مترجم را پر کنید. در کوتاهترین زمان ممکن کارشناسان ما با شما تماس می گیرند.

دارالترجمه رسمی با سال ها تجربه درخشان در زمینه ارائه خدمات ترجمه، مترجمان خبره ای در زمینه های ترجمه توریستی، ترجمه نمایشگاهی، ترجمه اقتصادی، ترجمه تجاری، ترجمه همزمان با هدفون، ترجمه تلفنی، ترجمه پزشکی و ترجمه ورکشاپ در اختیار دارد که شما می توانید به راحتی برای انجام امور ترجمه خود از خدمات آن ها بهره مند شوید.

چرا یک مترجم شفاهی لهستانی

عبارات و اصطلاحات متنوعی در همه زبان های جهان وجود دارد. در حین گفتگو، در برخی از مواقع باید به موارد فرهنگی ارجاع دهید. قطعا مخاطب شما نیاز دارد که تفسیر و ترجمه ای دقیق از سخنان شما را بشنود. استخدام و جذب مترجم که به امور فرهنگی هر دو زبان آشنایی داشته باشد کار بدی نخواهد بود.

هنگامی که شما در یک شغل خاص مشغول به کار هستید، مطمئنا مشغله های زیادی خواهید داشت. مترجم می تواند در مدت زمان معینی برای شما کار ترجمه و تفسیر را انجام بدهد که شما را از دردسرهای طولانی رها می کند. شما دیگر مجبور نخواهید بود که از گوگل، دوست و آشنا و یا کتاب های قطور دیکشنری استفاده کنید. چرا که یک مترجم حرفه ای در کنار  خود دارید.

نکته مهمی که در ترجمه شفاهی وجود دارد، این است که شما فرصت تامل و تصمیم گیری خواهید داشت.

چرا که مترجم با احتیاط به حرف های طرف مقابل گوش کرده و به شما می گوید که وی چه پیشنهادی داده است. شما می توانید قبل از آن که پاسخی بدهید، تامل کرده و راهبرد خاصی را اتخاذ کنید.

مترجم شفاهی ترجمه ای دقیق و صحیح در اختیار شما قرار می دهد. دوستان و یا کارمندان شما می توانند در برخی از مواقع کمک بزرگی باشند اما هیچ راهی وجود ندارد که شما بتوانید اطمینان حاصل کنید که ترجمه ای صحیح به شما ارائه شده است. مترجمین شفاهی با تجربه کافی در این زمینه، دقیقا همان چیزی را به شما ارائه می کنند که به آن نیاز دارید.

مهارت های مترجم شفاهی لهستانی

مترجم نیاز دارد که:

  • مهارت های عالی در گوش دادن به زبان های مبدا و مقصد داشته باشد.
  • مهارت عالی در صحبت کردن در هر دو زبان داشته باشد.
  • مهارت های عالی در حافظه و یادداشت برداری داشته باشد.
  • مترجمان باید از تکنیک های مختلف برای جمع آوری و سازماندهی اطلاعات گوینده استفاده کنند تا با سرعت تمام صحبت ها را به زبان دیگر منتقل کنند. 
  • مهارت های بین فردی عالی. مترجمان با افراد مختلفی سر و کار دارند. بنابراین باید با زبان بدن، نشانه های غیرکلامی و تفاوت های فرهنگی به خوبی آشنا باشند.

البته مهارت های دیگر وجود دارد که با یکدیگر همپوشانی دارند: انتظار می رود که دانش کافی از زبان مبدا و مقصد داشته باشند. همچنین بهتر است که آنها دارای دانش تخصصی از یک یا چند زمینه خاص نیز باشند.

مجموعه مهارت های ذکر شده به هیچ عنوان ذاتی نیستند، مترجمین باید به خوبی آموزش داده شوند. در واقع هیچ چیز نمی تواند جایگزین آموزش رسمی برای مترجمین باشد. چرا که همه ما می توانیم بدون حضور در کلاس های آشپزی غذای خوبی برای دوستان و خانواده خود تهیه کنیم، اما این باعث نمی شود که ما یک سرآشپز حرفه ای باشیم. بسیاری از دانشگاه ها و موسسات معتبر در سراسر دنیا وجود دارند که آموزش های معتبری در زمینه ترجمه ارائه می کنند که مترجمین باید این دوره ها را گذرانده باشند.

مترجم شفاهی جهت ترجمه توریستی

مترجمین توریستی در زمینه های مختلفی می توانند کار ترجمه انجام دهند. هر جا که توریست ها حضور داشته باشند، حضور یک مترجم الزامی است. در هتل ها، رستوران ها، موزه ها، مکان های گردشگری و تورها، یک یا چند مترجم باید به همراه گروه توریست ها حضور داشته باشند.

مترجمین توریستی شغلی جذاب و متنوع دارند که البته مانند سایر زمینه های شغلی مترجمی، به صبر و حوصله بالایی نیاز دارد. با توجه به این که مترجم باید با افراد مختلفی از فرهنگ های گوناگون در ارتباط باشد، باید بتواند مهارت های بین فردی خود را تا حد زیادی تقویت کند.

ترجمه زبان لهستانی همزمان با هدفون

یکی از بهترین انواع ترجمه برای طرفین گفتگو، ترجمه همزمان با هدفون است. چون همان طور که می دانید در روش های سنتی ترجمه شفاهی، گوینده در بین صحبت های خود کمی مکث می کند تا مترجم کار ترجمه را انجام بدهد.

این کار هم بسیار زمان بر است، و هم برای گفتگوهای طولانی می تواند خسته کننده باشد. برای حل این مشکل، معمولا در کنفرانس های مختلف، از ترجمه همزمان با هدفون استفاده می شود. به این صورت که مترجم در خارج از سالن کنفرانس در یک اتاق کوچک و مجهز می نشیند.

در این اتاقک مترجم صحبت های سخنران را از طریق میکروفون و مانیتور خود دنبال می کند. سپس به طور همزمان البته با اندکی تاخیر، ترجمه صحبت ها را برای شنوندگان خود ادا می کند. این شنوندگان از طریق هدفون صحبت های مترجم را می شنوند. به این ترتیب بدون ایجاد وقفه و یا حواس پرتی برای گوینده، کار ترجمه برای شنوندگان انجام می شود.

ترجمه تلفنی لهستانی

ترجمه تلفنی یکی از آپشن های مناسب برای انجام کار ترجمه از راه دور است. شما می توانید مترجم خود را همراه با سایر طرفین گفتگو وارد یک کنفرانس تلفنی و یا ویدئویی کرده و جلسات خود را در منزل و از راه دور به سادگی مدیریت کنید. ترجمه تلفنی بسیار ساده تر و کم هزینه تر از سایر انواع ترجمه است. شما حتی می توانید در حالی که در کشور دیگری حضور دارید، از خدمات ترجمه شفاهی نیز از راه دور بهره مند شوید.

ترجمه ورکشاپ های تخصصی لهستانی

همان طور که می دانید ورکشاپ های تخصصی به کلاس های کوتاه مدتی گفته می شود که به صورت آزاد برای آموزش بزرگسالان در زمینه های تخصصی مختلف برگزار می شوند. گاهی مدرسین این ورکشاپ ها از کشورهای خارجی دعوت می شوند.

بنابراین استفاده از خدمات ترجمه شفاهی در این کلاس ها ضرورت پیدا می کند. بهتر است که در این کلاس ها از ترجمه همزمان با هدفون استفاده شود که استاد و کارآموزان دچار سردرگمی و یا حواس پرتی ناشی از ترجمه نشوند. بهتر است که از دو روز قبل از شروع ورکشاپ، به مترجم خود بگویید که موضوع ورکشاپ دقیقا چیست و اگر کاتالوگ و یا جزوه ای پیرامون آن دارید، با مترجم خود آن را به اشتراک بگذارید. در این صورت مترجم شما با مطالعه و آگاهی قبلی در ورکشاپ مورد نظر حاضر می شود.

ترجمه همزمان مکالمات تجاری لهستانی جهت عقد قرارداد

در مکالمات تجاری شما باید یک مترجم خبره و سخنور در کنار خود داشته باشید که به عنوان نماینده کسب و کار شما بتواند در گفتگوهای تجاری شرکت کند. البته این به این معنی نیست که مترجم، گرداننده جلسات تجاری است، بلکه به این معنی است که مترجم با آگاهی از سیاست های شغلی شما، با هوشیاری به صحبت های شرکایتان گوش کرده و جزئیات را برای شما تعریف می کند. او همچنین می تواند پیشنهادات خود را نیز برای شما مطرح کند و به عنوان یک مشاور آگاه در کنار شما باشد. دقت کنید که فهم متقابل بین شما و مترجمتان یک امر ضروری برای پیشبرد اهداف کسب و کار است، پس از آن غافل نشوید.

ترجمه سیاسی لهستانی

یک مترجم سیاسی باید بتواند تمام اعتقادات و افکار شخصی و سیاسی خود را کنار گذاشته و کار ترجمه را بدون هیچگونه تغییری در محتوا و یا پیام به انجام برساند. مترجمین سیاسی معمولا با عبور از فیلترهای مختلف به این شغل می رسند اما با یک اشتباه به سادگی می توانند شغل خود را از دست بدهند. بنابراین باید بتوانند دقیق، آگاهانانه، با صداقت و بدون دخالت های شخصی کار خود را به انجام برسانند.

همچنین به دلیل این که معمولا مترجمین سیاسی باید کار خود را در مقابل دوربین ها و خبرنگاران انجام دهند، باید تمرکز کافی داشته و استرس خود را کنترل کنند. فشارهای رسانه ای نباید باعث سردرگمی و یا ایجاد استرس در مترجمین سیاسی شود.

ترجمه اقتصادی لهستانی

ترجمه اقتصادی معمولا در مباحث تخصصی و گفتگوهای علمی انجام می شود. البته محافل اقتصادی مانند بانک ها و شرکت های بزرگ نیز می توانند جلسات و یا کنفرانس هایی در زمینه اقتصاد داشته باشند که به یک مترجم نیاز داشته باشد. مترجمین سیاسی لزوما باید از علم اقتصاد و اصطلاحات مختلف آن آگاهی داشته باشند. در غیر اینصورت نمی توانند در شغل خود موفقیت چندانی کسب کنند.

ترجمه پزشکی لهستانی

آمارها نشان می دهد که میزان مسافرت های پزشکی در هر سال نسبت به سال های قبل افزایش پیدا می کند. بیشتر مردم به دلیل این که در کشور خود به امکانات مناسب پزشکی دسترسی ندراند، به کشور دیگری سفر می کنند تا بتوانند امور بهداشتی و درمانی خود را در سطوح بالاتری انجام بدهند.

در این میان نقش مترجمین پزشکی بسیار پر رنگ است. مترجمین پزشکی در کنار بیماران در تمام مدت درمان قرار دارند و یک پل ارتباطی بین بیمار و پزشک ایجاد می کنند.

کار مترجمین پزشکی بسیار حساس است. در ترجمه پزشکی آن ها با یک اشتباه می توانند جان یک فرد و امنیت شغلی خود را به خطر بیندازند. بنابراین مترجمین پزشکی باید علاوه بر آگاهی به علوم پزشکی، صبر و دقت بالایی نیز در کار خود داشته باشند تا احتمال بروز خطا را کاهش دهند. همچنین با توجه به این که فضای بیمارستان عموما پر از تجربه های ناخوشایند مرگ و یا بیماری های مختلف است؛ پس انتظار می رود که مترجم بتواند از نظر عاطفی کاملا بر خود مسلط بوده و احساسات خود را کنترل کند.

ترجمه نمایشگاهی لهستانی

ترجمه نمایشگاهی نوعی از ترجمه است که در عین تنوع و جذابیت، بسیار دشوار است. مترجمین نمایشگاهی باید برای چندین ساعت در نمایشگاه های مختلف حضور داشته و با صدای بلند کار ترجمه را انجام بدهند! چرا که در فضای نمایشگاه ها معمولا سر و صدای بسیار زیادی وجود دارد که حتی شنیدن صدای یکدیگر را دشوار می کند.

عوامل زیاد دیگری نیز مانند بلندگوها و یا دوربین های خبری باعث ایجاد حواس پرتی می شوند. بنابراین مترجم باید در چنین شرایط دشواری بر خستگی و عدم تمرکز خود غلبه کرده و کار خود را به صورت دقیق انجام دهد.

مترجمین نمایشگاهی باید از قبل بدانند که برای چند ساعت قرار است در نمایشگاه حضور داشته باشند. برخی از آن ها ممکن است که از نظر فیزیکی این توانایی را نداشته باشند که تمام روز در کنار شما وجب به وجب نمایشگاه را طی کرده و مدام در حال صحبت باشند.

همچنین لازم است که حتما از قبل به مترجم خود بگویید که قرار است نمایشگاه پیرامون چه موضوعی برگزار شود. در صورت لزوم از مترجمینی استفاده کنید که در این زمینه دانش تخصصی لازم را دارا هستند.

نوشتهٔ پیشین
مترجم شفاهی دانمارکی
نوشتهٔ بعدی
مترجم شفاهی مجاری

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست