ترجمه تخصصی تعمیر و نگهداری هواپیما - دارالترجمه رسمی پارسیس
ترجمه تخصصی تعمیر و نگهداری هواپیما

ترجمه تخصصی تعمیر و نگهداری هواپیما

ترجمه تخصصی تعمیر و نگهداری هواپیما

ترجمه تخصصی تعمیر و نگهداری هواپیما

 ترجمه تخصصی تعمیر و نگهداری هواپیما

ترجمه تخصصی مهندسی تعمیر و نگهداری هواپیما در پارسیس منطبق بر اصول حرفه ای و با استفاده از کارشناسان تحصیل کرده در رشته مهندسی تعمیر و نگهداری هواپیما صورت می پذیرد.

تمامی خدمات ترجمه تخصصی  در این دارالترجمه، به صورت ترجمه تخصصی شفاهی برای شرکت در کنفرانس ها  و سمینارها، ترجمه تخصصی تلفنی برای تجار و بازرگانان، ترجمه تخصصی برای مکاتبات تجاری،  نامه نگاری و ترجمه علمی کلیه متون مهندسی تعمیر و نگهداری هواپیما ،  از سایر زبان ها به فارسی و از فارسی به این زبان ها ارائه می گردد.

اگر به دنبال ترجمه تخصصی مهندسی تعمیر و نگهداری هواپیما و حوزه های مرتبط با آن هستید می توانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت سفارشات خود نمایید. بهترین خدمات را در این زمینه از پارسیس دریافت کنید.

 

لینک ثبت سفارش ترجمه 

 

مهندسی تعمیر و نگهداری هواپیما به عنوان یکی از رشته های مهم دانشگاهی برای کشور، از جایگاه خاصی برخوردار است.

 

 تاریخچه رشته تعمیر و نگهداری هواپیما

برای آشنایی بیشتر با رشته تعمیر و نگهداری هواپیما نیاز است تا تاریخچه هوانوردی در دنیا و کشور را مورد بررسی اجمالی قرار دهیم. پیشنهاد می کنیم مطلب مربوط به ترجمه تخصصی هوانوردی را نیز مطالعه نمایید

همواره از دیر باز انسان آرزو داشت تا حس پرواز را تجربه نماید و در متون اساطیری یونان بسیار به آن اشاره شده است.

تاریخچه واقعی پرواز در دنیا 

اگر بخواهیم بر طبق اسناد دقیق پروازی در جهان مطالبی را در خصوص تاریخچه پرواز بشر بیان نماییم مطمئنا با مطالب جالبی بر میخورید که مطالعه آن خالی از لطف نمی باشد .

ابتدا در مورد جرقه اولیه ایده پرواز در بین انسان از عهد باستان میگوییم در افسانه ها آمده است در یونان باستان پسر پادشاه Corinth اسیر Pegasus قهرمان آن دوره بود او در بین تماشاچیان به نبر با یک هیولای بالدار دعوت می شود در آن زمان پسر پادشاه به کمک یک دانشمند زندانی به نام Daedalus بالهایی از موم و پر می سازد تا از شر هیولا نجات یابد.

شاه کیکاوس شاه ایرانی با اتصال چند عقاب به تاج و تخت خود قادر بود در اطرف کاخ پادشاهی خود به پرواز در بیاید  , همچنین در افسانه ها اسکندر کبیر چهارحیوان بالدار را به نام گریفین به یک سبد وصل کرده و خود درون سبد قرار میگیرد و در اطراف کاخ پادشاهی خود پرواز میکند .

Aeolipile

Aeolipile

طبق اسناد موجود در یونان باستان , برخی مهندسین با استفاده از نیروی فشار هوا و بخار منایع قدرت ایجاد میکردند , آن ها یک آزمایشگاهی را اختصاص دادند که با یک ابزار کروی شکل بر روی کتری آب و آتشی در زیر آن طبق تصویر بالا گاز و بخارات را از طریق لوله به کره منتقل و آن را حرکت میدادند

Leonardo da Vinci's Ornithopter

Leonardo da Vinci’s Ornithopter

در دهه 1480 لئوناردو داوینچی اولین مطالعات واقعی پرواز را انجام داد , او بیش از 100 تصویر در این مورد دارد که نظریه هایش در مورد هواپیمای موجود هیچ وقت کامل نشد , تصویری که در بالا می بینید طرح طراحی شده توسط لئوناردو داوینچی است .

One of The Montgolfier's Balloons

One of The Montgolfier’s Balloons

برادران، جوزف میشل و ژاک  مونتگولیف، مخترعان اولین بالون هوای گرم بودند. آنها دود را از آتش گرفتند تا هوای گرم را به یک کیسه ابریشمی بسپارند. کیسه ابریشمی به یک سبد وصل شد. پس از آن هوای داغ افزایش یافت و اجازه داد که بالون از هوا سبک تر شود.

در سال 1783، اولین مسافران بالن رنگی گوسفند، خروس و اردک بودند. آنها  به ارتفاع حدود 6000 فوت صعود کردند و بیش از 1 مایل مسیر را پیمودند.

پس از این اولین موفقیت، شروع به ارسال  مردم در بالن ها کردند. اولین پرواز مجهز به هواپیمای مسافربری در تاریخ 21 نوامبر 1783 بود که مسافران ژان فرانسوا پیلاتر  و فرانکوئیس لوران بودند.

One Version of a Glider

One Version of a Glider

جورج کایلی در جستجوی راهی برای کشف  پرواز انسان ها بود . او بسیاری از نسخه های مختلف گلایدر را طراحی کرد که از حرکات بدن برای کنترل آن استفاده می کردند. یک پسر جوان که نامش شناخته نشده بود، اولین کسی بود که یکی از هواپیماهای خود را پرواز می داد .

او بیش از 50 سال عمر خود را در این امر صرف کرد. او شکل بال را تغییر داد تا هوا به طور صحیح از روی بال عبور کند. او یک دم برای گلایدر ها برای کمک به ثبات آنها طراحی کرد. او سعی کرد یک طراحی دوبعدی برای اضافه کردن قدرت به گلایدر طراحی کند  . او همچنین به این نتیجه رسیده است که اگر پرواز طولانی مدت در هوا باشد، نیاز به قدرت خواهد داشت.

اتو-لیلینتال و تاریخچه پرواز

اتو-لیلینتال و تاریخچه پرواز

یک مهندس آلمانی به نام  اوتو لیلینتال، آیرودینامیک را مطالعه کرد و برای طراحی یک هواپیما شروع  پرواز کرد. او اولین کسی بود که برای طراحی یک هواپیمای بدون سرنشین که می توانست پرواز کندو مسافت های طولانی را طی کند این کار را انجام داد .

او توسط این ایده پروازی جان سپرد. بر اساس مطالعات خود درباره پرندگان و اینکه چگونه پرواز می کنند، او یک کتاب در مورد آیرودینامیک منتشر کرد که در سال 1889 منتشر شد و این متن توسط برادران رایت بر اساس طرح های آنها مورد استفاده قرار گرفت.

اتو-لیلینتال پس از بیش از 2500 پرواز، زمانی که کنترلش را از دست دادبه زمین افتاد، و کشته شد.

 
Model of Langley Aerodrome

Model of Langley Aerodrome

ساموئل لنگلی ستاره شناس بود که متوجه شد میتواند در شوق پرواز انسان نقش مهمی داشته باشد. او یک مدل از یک هواپیما ساخت که آن را فرودگاه نامگذاری کرد و شامل یک موتور بخار شد. لنگلی کمک هزینه 50،000 دلاری برای ساخت یک فرودگاه کامل به دست آورد.

آن پرواز با این همه هزینه بسیار بالا در آن زمان سقوط کرد. او بسیار ناامید شد اما  او سعی کرد مجددا پرواز کند. کمک های عمده او به پرواز شامل تلاش برای اضافه کردن یک نیروگاه به یک هواپیما بود. او همچنین به عنوان مدیر موسسه اسمیتسونیان در واشنگتن دی سی شناخته شد

اوکتا چانوت در سال 1894 در اختراع ماشین های پروازی پیشرفت های بسیاری داشت ,او به جمع آوری مستندات و تجزه و تحلیل ها پرداخت  بعد از ان این برادران رایت بودند که با استفاده از این مطالعات موفق به تکمیل این پروژه پروازی شدند

 

اولین تجربه هوانوردی مدرن در دنیا با به پرواز درآمدن اولین بالون توسط ژنرال ژان باتیست در سال 1748 میلادی رخ داد. در طی سالیان بعد برادران رایت اولین افراد ی بودند که موفق شدند هواپیما را  در سال 1903 میلادی اختراع نمایند، وسیله ای موتور دار که می توانست سرنشینان را با خود به پرواز در آورد و این رویای قدیمی انسان را به حقیقت برساند.

اولین پرواز بر فراز ایران

اولین پرواز بر فراز ایران

اولین پرواز بر فراز ایران

اولین پرواز بر فراز آسمان ایران در دو شهر تهران و تبریز توسط دوبالن به طور همزمان و در زمان ناصرالدین شاه اتفاق افتاد. در رزو سوم فروردین 1256 یا 1891 میلادی این اتفاق رخ داد.

اولین پروزا هواپیما در ایران در سال1292

اما اولین پرواز هواپیما در ایران در سال 1292 از روسیه به تهران و در منطقه میدان صبحگاه قزاق (وزارت امور خارجه کنونی) فرود آمد. و فرودگاه قلعه مرغی به عنوان اولین فرودگاه  نیز در سال1301 با پروزا نخستین هواپیما از ایران تاسیس گردید.

قدیمی ترین فرودگاه ایران در زمان شاه

فرودگاه قلعه مرغی

اولین هواپیمای ایران:

در سال 1301، اولین هواپیمای خریداری شده کشور یونکرس-اف ۱۳ ساخت کشور آلمان بود. که در همان سال به پرواز درآمد.

هواپیمای یونکرس

هواپیمای یونکرس

اولین خلبان ایرانی:

نخستین خلبان ایرانی سرهنگ احمد خان نخجوان بود. او برای آموزش دوره کامل خلبانی به کشور فرانسه اعزام شد و به همراه چند تن دیگر موفق به گذراندن تمامی مراحل آموزش خلبانی شد وگواهینامه خلبانی را دریافت نمود.

امیر محمد خان نخجوان

امیر محمد خان نخجوان

نخستین نهاد هواپیمایی کشور:

در سال 1303با نام هواپیمایی کل قشون توسط امیر احمد خان نخجوان تاسیس گردید.

نخستین تعمیر اساسی هواپیما در ایران:

توسط ستوان دوم سیاوش سیاهپوش در سال 1309 صورت گرفت. وی موفق شد تا بدنه کامل یک هواپیمای مدل دی هاویلاند را عوض کند و هواپیما را مجددا آماده پرواز گردانید.

کارخانجات شهباز:

اولین کارخانه تولید و مونتاژ هواپیما در ایران بود که در سال 1314 تاسیس شد.

دانشگاه های بین المللی رشته هوانوردی

برترین کالج های هوانوردی در دنیا را میتوانید به صورت خلاصه در لیست زیر مشاهده نمایید

Ohio-State-University

Ohio-State-University

دانشگاه Ohio-State-University

مرکز مطالعات حمل و نقل هوایی اوهایو ، با هدف پیشرفت صنعت حمل و نقل هوایی شکل گرفته و تمامی استاتید و اعضای هیات علمی، و همچنین دانشجویان آن به این هدف پایبند هستند.

University of North Dakota

دانشگاه University of North Dakota

University of North Dakota

امروز UND یک پردیس 550 هکتار است که بزرگترین رتبه در ایالت است. ما به عنوان یک نوآور در انرژی، پزشکی، هواپیمایی و سیستم های هواپیمای بدون سرنشین ظهور کردیم.

Aircraft Maintenance in univercity

دانشگاه Liverpool John Moores University

Liverpool John Moores University

در سال 1823 یک موسسه کوچک تاسیس شد که به انقلابی در آموزش و پرورش در لیورپول و ارائه فرصت برای مردم کارکنان شهرستان تبدیل شد , مؤسسه مکانیک لیورپول توسط افراد قدرت وبا نفوذ تاسیس شد که اثرات تحول آمیز آموزش و تأثیر آن یادگیری و آرزو را بر افراد، جوامع و جامعه به رسمیت شناخت. این اولین موسسه ای بود که در انگلستان تاسیس شد.

مهندسی تعمیر و نگهداری هواپیما

مهندسی تعمیر و نگهداری هواپیما با هدف تربیت کارشناسان خبره در زمینه تعمیرات و اورهال هواپیماهای مسافربری و نظامی در دوره های دانشگاهی کشور برگزار می شود. طول این دوره 4 ساله و در طی 8 ترم می باشد. در حال حاضر این رشته در کشور تعداد معدودی دانشجو می پذیرد و تنها برترین دانشگاه های ایران هستند که این رشته را تدریس می نمایند.

دانشگاه  ایران در رشته مهندسی تعمیر و نگهداری هواپیما:

از جمله دانشگاه های ایرانی در رشته مهندسی تعمیر و نگهدار هواپیما به شرح زیر می باشند

1- دانشکده‌ی مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران)،

دانشکده‌ی مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال ۱۳۶۶ در ایران شکل گرفت. و کار خود را با پذیرش 25 دانشجو شروع کرد.

2- دانشکده‌ي مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی شریف،

به عنوان قدیمی ترین دانشگده پروزش کارشناس تعمیرات هواپیماهای غیر نظامی در کشور است که کار خود را از سال 1328 شروع کرده است.

3- دانشکده‌ی مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی،

دانشکده هوافضاي دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي در سال ۱۳۷۹ در دانشکده‌ي مهندسي مکانيک همان دانشگاه تأسيس گرديد که متعاقبا در سال 1384 به طور کامل جدا شده و به طور مستقل به عنوان دانشگاه هوا فضا شروع به کار کرد.

4- دانشکده‌ی مکانیک و هوافضای دانشگاه صنعتی مالک اشتر،

این دانشکده فعالیت خود را از سال 1365 به طور رسمی آغاز کرده است و به تربیت کارشناسان تعمیرات و نگهداری هواپیما مشغول می باشد.

5- گروه مهندسي هوافضا، دانشگاه شهید بهشتی،

از سال 1386گروه مهندسي هوافضا شهید بهشتی به عنوان  يكي از گروه‌هاي دانشكده‌ی مهندسي انرژي و فناوري‌هاي نوين این دانشگاه فعالیت خود را با جذب دانشجو آغاز کرد.

پیشنهاد میکنیم که مطلب مربوط به ترجمه تخصصی هوافضا را نیز مطالعه کنید

 

اهمیت  مهندسی تعمیر و نگهداری هواپیما:

یک کارشناس تعمیر و نگهداری هواپیما باید تمامی اجزا و قطعات هواپیما را به خوبی بشناسد و با نحوه کارکرد هر کدام از آن ها به خوبی آشنا باشد. اهمیت این رشته برای کشور از این جهت که ناوگان هواپیمایی ایران نیاز به تعمیرات اساسی و زیادی دارد کاملا واضح است. پرورش کارشناسان آگاه و مسلط در این زمینه از نیازهای مبرم کشور می باشد. با توجه به، بروز بودن این علم و نیاز مبرم فعالان حوزه تعمیر و نگهداری هواپیما نسبت به دستیابی به اطلاعات و همچنین برقراری ارتباطات با سایر کشورها، اهمیت مترجمان تخصصی مسلط به زبان های مختلف  در این حوزه را به خوبی مشخص می کند.

خودکفایی و حتی طراحی و ساخت قطعات هواپیما امری است که در چند سال اخیر توسط کارشناسان و دانشمندان ایرانی در صنعت هواپیمایی کشور صورت پذیرفته است و این روند نیاز به پیشرفت های بیشتری در این عرصه دارد.

مقاله isi رشته تعمیر و نگهداری هواپیما

دانلود مقاله isi رشته مهندسی تعمیر و نگهداری هواپیما را میتوانید از طریق همین بخش انجام دهید , ما یک نمونه مقاله با موضوع Constant Frequency Aircraft Electric Power Systems with Harmonic Reduction از سایت IEEE را به رایگان منتشر کردیم همچنین میتوانید برای سفارش ترجمه مقاله isi مورد نظر نیز اقدام کنید

برای ترجمه مقالات  ISIمهندسی تعمیر و نگهداری هواپیماو یا نگارش آن می توانید با مراجعه به سایت و ثبت سفارش از خدمات ترجمه تخصصی بهرمند شوید .

مترجم تخصصی مهندسی تعمیر و نگهداری هواپیما به چه مواردی باید اشراف داشته باشد.

ترجمه تخصصی و رعایت کامل اصول علمی، تنها از عهده کارشناسان و فارع التحصیلان همان رشته بر می آید که علاوه بر تسلط به زبان خارجی و اصول ترجمه نسبت به مفاهیم، کلمات و محورهای اصلی آن رشته نیز آگاهی و اشراف دارند.

برای داشتن یک ترجمه حرفه ای نمی توان آن را بر عهده یک مترجم عادی قرار داد، زیرا گستردگی رشته تعمیر و نگهداری هواپیما بسیار زیاد است و از جزئیات بسیاری برخوردار می باشد. بنابر این این دست ترجمه های تخصصی را باید به دارالترجمه با سابقه و برخوردار از کادر مترجمان حرفه ای سپرد.

 

برخی از مهمترین کتاب هایی مهم رشته تعمیر و نگهداری هواپیما:

  • زبان تخصصی رشته اویونیک  و تعمیر و نگهداری هواپیما
  • کتاب اصول مهندسی هواپیما(لیود دینگل، مایک تولی)
  • کتاب تعمیرات و بهره وری فراگیر TPM
  • کتاب موتور توربین گازی جپسن

 متقاضیان ترجمه تخصصی تعمیر و نگهداری هواپیما

بیشتر کتاب هاب مرجع و منابع اصلی این رشته به زبان انگلیسی است و نیاز است تا دانشجویان و اساتید از مترجمین متخصص در این رشته استراتژیک کمک یگیرند. همچنین برای انتقال دانش و برقراری ارتباطات علمی نیاز است تا با نگارش محتوا و مقالات مختلف به زبان انگلیسی و یا سایر زبان به اهداف خود رسید.

نوشتهٔ پیشین
ترجمه تخصصی مامایی
نوشتهٔ بعدی
ترجمه تخصصی فیزیوتراپی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست