ترجمه تخصصی فیزیوتراپی - دارالترجمه رسمی پارسیس

ترجمه تخصصی فیزیوتراپی

در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی درباره ” ترجمه تخصصی فیزوتراپی” در اختیار شما قرار دهیم. لطفا جهت هرگونه سفارش ترجمه تخصصی تنها از طریق لینک ثبت سفارش ترجمه اقدام نمایید

 

ثبت سفارش ترجمه

 

رشته های توانبخشی دارای زیر مجموعه های فراوانی است که رشته فزیوتراپی جز یکی از آنها می باشد، مجموعه عملیاتی که برای افراد بیمار و یا معلول انجام داده می شود توانبخشی محسوب می شود برای اینکه شخص بیمار در زوایای مختلف جسمی، روحی و اجتماعی استقلال تقریبی از دست رفته خود را بازگرداند و بتواند یک زندگی طبیعی را سپری کند.

متخصص فیزیوتراپی باید تلاش در پایین آوردن علائم و عوارض بیماری ها داشته باشد، و برای رسیدن به این هدف نباید از دارو و مواد شیمیایی استفاده کند او میتواند به وسیله ابزارهای تخصصی الکتریکی و مکانیکی و همچنین حرکات ورزشی و درمانی ویژه به اهداف خود دست یابد. متخصصین رشته فیزیوتراپی در جلوگیری از پیشرفت بیماری ها نیز تاثیر بسزایی دارند. برای مثال: طریقه درست نشستن و برخاستن و انتقال وسایل سنگین را یک متخصص فیزیوتراپی به خوبی میدانند و میتوانند آن را به مردم آموزش دهند.

تاریخچه فیزیوتراپی

تاریخچه فیزیوتراپی

تاریخچه رشته فیزیوتراپی

تاریخ اولیه فیزیوتراپی

بر اساس برخی از سوابق (تصویری و نوشته شده) کشف شده توسط مورخان، درمان های فیزیوتراپی مانند هیدروتراپی، پیام های درمانی و تمرینات در کشورهایی مانند هند، چین و یونان هزاران سال پیش مورد استفاده قرار گرفت.

 

حدود 1000 سال قبل از میلاد چینی ها برای انجام تمرین یعنی کونگ فو برای اصلاح موقعیت بدن و بهبود تنفس از تکنیک فیزیوتراپی استفاده می کردند. سرخپوستان نیز درمان های هیدروتراپی شناخته شده ای داشتند که فرم خاصی از تمرینات و پیام ها را برای درمان آرتریت انجام دهند.

حدود 500 سال قبل از میلاد، در یونان باستان، هرودیکوس، یک پزشک یونانی، در مورد تمریناتی که به نام Ars Gymnastica یا هنر ژیمناستیک شناخته شده بود .

در 460 پیش از میلاد، هیپوکرات، یک پزشک یونان باستان به طور سنتی به عنوان پدر پزشک شناخته شد، او بر تمرینات برای بهبود قدرت فیزیکی تأکید کرد. در همان سال، در یونان، هکتور با استفاده از فن هیدروتراپی (به معنی آب درمانی) استفاده لازم را میبرده. علاوه بر این، ارسطو نیز توصیه کرد که که  روغن می تواند خستگی را از بین ببرد.

در سال های بین 1600 تا 1723 میلادی نیکلاش آندری , استاد دانشگاه پزشکی پارسیس , این واقعیت را ثابت کرد که تمرینات میتواند در درمان پاها و عضلات مفید باشد .

بعدها در آمریکا و اروپا این تکنیک گسترش یافت , ling تکنیک خاصی را معرفی کرد که از هنرهای رزمی چینی، به نام Tunia، نشات گرفته شده بود. این تکنیک ها بعدها به عنوان ماساژ سوئدی شناخته شدند. در سال 1860، جورج H. تیلور این تکنیک های ماساژ را در آمریکا معرفی کرد.

روش های ling برای درمان شرایط مختلف فیزیکی بسیار موثر بود؛ اما، نیاز به یک ژیمناست داشت. برای غلبه بر این موضوع، در سال 1864، گوستاو زاندر، یک دکتر سوئدی، ماشین های ورزشی را برای کمک به بیماران در انجام تمرینات اختراع کرد. در سال 1894، یک گروه از چهار پرستار در بریتانیا تشکیل انجمن فیزیوتراپی را به عهده داشتند.

دانشکده فیزیوتراپی اوتاگو

دانشکده فیزیوتراپی اوتاگو

در سال 1913، «دانشکده فیزیوتراپی» در دانشگاه اوتاگو در نیوزیلند تاسیس شد

 

در سراسر جهان، انجمن فیزیوتراپی به دو دسته تقسیم می شود: سه فاکتور اصلی: فیزیوتراپیست، فیزیوتراپی و کینزیوتراپی. با این وجود، در اصطلاح فیزیوتراپیست، مشتقات زبان نیز مانند فیسویو، فیاسو، فیزو و فیشو وجود دارد.

تعاریف حرفه ای فیزیوتراپی

فیزیوتراپی (همچنین فیزیوتراپی که توسط WCPT نامیده می شود) یک حرفه مراقبت های بهداشتی است که در رابطه با عملکرد و حرکت انسان و حداکثر رساندن پتانسیل فیزیکی است. این مسئله مربوط به شناسایی و به حداکثر رساندن کیفیت زندگی و پتانسیل حرکت در حوزه های ارتقاء، پیشگیری، درمان / مداخله، زیست شناسی و توانبخشی است .

از رویکردهای فیزیکی  این رشته برای ترویج، حفظ و بازگرداندن رفاه فیزیکی، روانی و اجتماعی با توجه به تغییرات در وضعیت سلامت استفاده می شود.

 

قدمت رشته فیزیوتراپی در ایران

مجوز احداث کلینیک های فیزیوتراپی از متخصصان فیزیوتراپ در سال 1351 هجری شمسی گرفته شد و در سال 1378 در دوم مرداد ماه فیزیوتراپ ها دوباره موفق به کسب مجوز شدند که به این دلیل دوم مرداد ماه را روز فیزیوتراپی در ایران نامیدند و در آن روز مراسماتی را به پا میکردند. همچنین 17 شهریور ماه ((th September روز بین المللی فیزیوتراپی است که در کشورهای متعددی در این روز مراسماتی را بر پا میکنند.

هم زمان با گسترش فلج اطفال در سال 1895 میلادی در انگلستان، گروهی پزشکی جهت بررسی این نوع بیماری از امریکا به این کشور سفر کردند.

گروه آمریکایی یکی از شیوه های درمانی که در آن اقداماتی از جمله ماساژ، تمرین درمانی، گرم کردن و غیره بود را مورد بررسی قرار دادند، نام این شیوه درمانی فیزیوتراپی بود. این شیوه درمانی سبب به وجود آمدن جامعه پزشکان فیزیوتراپی آمریکا (Physiotherapy Physician society)  شد که از 30000 پزشک تشکیل شده بود و بعد از بازگشت در سامانه های درمانی مورد استفاده قرار گرفت. پس از گذشت مدتی این کمیسیون به انجمن فیزیوتراپی و رادیولوژی تغییر نام پیدا کرد و پس از آن مجددا متفرق شد.

یک تیم جراح نظامی در سال 1913 ایالات پنسیلوانیا پیشکارانی را به عنوان Practitioner درنظر گرفتند و آموزش های مربوط به فیزیوتراپی را در اختیار این گروه قرار دادند همچنین مدارک علمی به آنها تحویل داده شد. در جنگ جهانی اول این گروه دارای قدرت بیشتری بود و انجمن فیزیوتراپی آمریکا    (APTA) در سال 1921 میلادی تاسیس شد. مراکز مهم آموزش فیزیوتراپی در سال 1926 منصوب شد همچنین شورای فیزیوتراپی در انجمن پزشکی آمریکا (American Medical Association) در سال 1928 تاسیس شد. قوانینی اخلاق حرفه ای (Code of Ethics) برای این گروه Practitioner هم در سال 1935 درنظر گرفته شد.

مهم ترین مباحث فیزیوتراپی چیست؟

یکی از زیر شاخه های علوم تجربی رشته فیزیوتراپی است اگر قصد دارید که وارد این رشته شوید حتما باید رتبه کنکور مناسبی را در کنکور مربوطه بدست آورده باشید. فیزیوتراپی جز رشته های توانبخشی محسوب می شود و به مجموعه اقداتی گفته می شود که در جهت بهبود افراد بیمار و معملول مورد استفاده قرار میگرند. هدف متخصص فیزیوتراپیست بهبود استقالا اشخاصی است که از زندگی طبیعی خود محروم شده اند.

 

فیزیک و درمان کلماتی است که باعث تشکل کلمه فیزیوتراپی شده و در حقیقت فیزیوتراپی فرقی با طب فیزیکی ندارد و برعکس رشته های دیگر از مواد شیمیایی و دارو جهت بهبود بیمار استفاده نمی شود و با بکار گیری وسایل مکانیکی و فیزیکی در جهت بهبود سلامت بیماران اقدامات لازم صورت میگیرد.

فیزیوتراپی جز یکی از رشته های پزشکی محسوب می شود که از تجهیزاتی مثل گرما، سرما، الکتریسیته، ورزش و نور جهت بخشیدن توانایی های لازم به بیماران استفاده می شود.  کار فیزیوتراپیست ها زمانی آغار خواهد شد که با بوجود آمدن اتفاقات ناگواری انسان توانایی های لازم گذشته را از دست بدهد و دیگر نتوانند زندگی طبیعی داشته باشند. پایه اقدامات گفته شده کاملا علمی است و با بکار گیری امکانات مورد نیاز خدمات مناسب نیز به بیماران میرسد و موجب افزایش توانایی های شخص در حیطه جسمی و روحی خواهند شد برای انجام این کار باید دارای حوصله و صبر و علاقه مربوطه و همچنین حس مسئولیت پذیری بالایی در مقابل بیمار ها باشید.

در بخش الکتروتراپی، متخصص مربوطه با بکارگیری وسایل فیزیکی مثل اشعه مادون قرمز جهت بهبود و درمان بیماران اقدامات لازم را انجام میدهند. آب نیز خاصیت های زیادی میتواند برای درمان بیماران داشته باشد از این رو آب درمانی نیز یکی از بخش های فیزیوتراپی است. مدت زمان دوره کارشناسی هم معمولا 4 سال می باشد.

دانشگاه بین المللی رشته فیزیوتراپی

چند دانشگاه بین المللی در دنیا شناخته شده است که در رشته تخصصی فیزیوتراپی دانشجو میپذیرد که به طور خلاصه دو نمونه از آن را معرفی میکنیم

Plymouth University

دانشگاه فیزیوتراپی Plymouth University

دانشگاه فیزیوتراپی Plymouth University

دانشگاه پلیموث برای کیفیت بالا، آموزش عالی، تحقیق و نوآوری در سطح بین المللی مشهورمی باشد . ما برای زندگی مردم یک تفاوت مثبت ایجاد می کنیم. با یک چشم انداز واقعا جهانی، ما جامعه دانشگاهی فراگیر و الهام بخش داریم. این بخشی از نمونه شعار این دانشگاه است

اگر تحصیل در خارج کشور جزو علایق شماست، گزینه های تحصیلی فراوان و مختلفی در این زمینه وجود دارند که شما می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

همچنین اگر شما دارای مدرک فوق لیسانس هستید، ادامه تحصیل کارشناسی ارشد در رشته فیزیوتراپی ، گزینه بسیار مناسبی برای شما می باشد.

اشتغال در زمینه فیزیوتراپی در کشور های کانادا، آمریکا و استرالیا  بسیار آسان است. در ادامه میخواهیم چندین دانشگاه مهم و معتبر که در آن رشته فیزیوتراپی تدریس می شود را به شما معرفی کنیم

  1. دانشگاه علوم پزشکی تهران با تولید 29563 مقاله با شاخص H-index 110
  2. دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تولید 11940مقاله با شاخصH-index 77
  3. دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تولید 7982 مقاله با شاخص H-index 70
  4. دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تولید 8842 مقاله با شاخص H-index 61
  5. دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تولید 34609 مقاله با شاخصH-index56
  6. دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تولید 6321 مقاله با شاخص H-index 56
  7. دانشگاه علوم پزشکی ایران با تولید 5069 مقاله با شاخص H-index 51
  8. دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تولید 2644 مقاله با شاخص H-index 47
  9. دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تولید 2783 مقاله با شاخص H-index 47

مترجم تخصصی باید به چه مباحثی اشراف داشته باشد؟

ترجمه تخصصی فیزیوتراپی دارای اهمیت فراوانی جهت ارتباط با کشورهای دیگر برای خرید و فروش و همچنین به دست آوردن اطلاعات نوین ترین تکنولوژی ها و ابزارهای مربوطه به رشته فیزیولوژی است.

برای ترجمه کاتالوگ و بروشورهای دستگاه های تخصصی فیزیوتراپی، باید تخصص و مهارت های ویژه ای را کسب کرده باشید. برای درمان بیماران، متخصصین فیزیوتراپ حتما باید به دستگاه ها و ابزار های جدید که مرتبط با این علم هستند دسترسی داشته باشند.

 

یک مترجم تخصصی برای کیفیت هرچه بیشتر یک ترجمه تخصصی فیزیوتراپی نیاز به تخصص در علوم پزشکی، پیراپزشکی و علوم ورزشی دارد،

با این وجود یک مترجم عمومی نمی تواند یک ترجمه دقیق فیزیوتراپی را عرضه نماید. یک مترجم باید به تمامی اطلاعاتی که مربوط است به تمرین های فیزیکی و دانش های پزشکی از ارگان ها و اندام ها گوناگون بدن جهت درمان چالش های جسمی و دیگر دانش ها تخصص کامل داشته باشد همچنین باید کاملا به اصطلاحات پزشکی مسلط باشد.

یکی از برجسته ترین نیاز های  دنیای درمان و توانبخشی  به کارگیری جدیدترین و مفید ترین تحقیقات و دست آورد های علمی جهانی است.

با توجه به اینکه آسیب های دنیای نوین افزایش پیدا کرده است، باید فیزیوتراپ ها و توانبخش ها بیشتر از قبل اطلاعات مربوط به شیوه های درمانی خود را به روز نمایند. چون این رشته ارتباط مستقیمی با سلامت جسمی جامعه دارد و دارای حساسیت بسیار بالایی می باشد.

 

نوشتهٔ پیشین
ترجمه تخصصی تعمیر و نگهداری هواپیما
نوشتهٔ بعدی
ترجمه تخصصی لهستانی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست