8 نمونه کتاب گرامر فرانسوی برای مبتدیان و پیشرفته - دارالترجمه رسمی پارسیس
8 نمونه کتاب گرامر فرانسوی برای مبتدیان و پیشرفته

8 نمونه کتاب گرامر فرانسوی برای مبتدیان و پیشرفته

برای بسیاری از زبان آموزان فرانسوی یادگیری زبان در سطوح مختلف می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. از طرفی چنانچه در هر مرحله از یادگیری زبان فرانسوی باشید یادگیری گرامر فرانسوی می‌تواند به‌عنوان یک الزام برای زبان آموزان تلقی شود. شما اگر در کلاس‌های آموزش زبان فرانسوی شرکت کرده و یا از یک معلم زبان خصوصی نیز بهره‌مند شوید بازهم برای تقویت مهارت در زبان فرانسوی نیاز دارید تا دستور زبان خود را قوی کنید؛ بنابراین در هر سطحی از زبان، گرامر می‌تواند بهترین راه‌حل در تقویت و یادگیری یک زبان خارجی باشد. ما در این مطلب شمارا با بهترین کتب گرامر فرانسوی آشنا خواهیم کرد پس در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین کتاب های گرامر فرانسوی برای مبتدیان

درحالی‌که برخی برنامه‌های آموزش زبان ازجمله دولینگو برای یادگیری در زبان‌های مختلف جالب به نظر می‌رسد. اما ممکن است این افراد برای تقویت مهارت خود نیاز به درک بهتری از دستور زبان داشته باشند. به همین دلیل چند نمونه از کتاب‌های دستور زبان فرانسوی برای افراد مبتدی را معرفی خواهیم کرد.

کتاب گرامر فرانسوی Essential French Grammar

کتاب گرامر فرانسوی Essential French Grammar 39295th edition

1- کتاب گرامر فرانسوی Essential French Grammar

نویسنده: Seymour Resnick

لازم به ذکر است کتاب گرامر Essential French Grammar که توسط انتشارات داور (Dover Publications) منتشر می‌شود به‌عنوان یکی بهترین منبع دستور زبان فرانسه خواهد بود که در لیست اول ما قرار دارد. لازم به ذکر است این کتاب در بیش از 11 زبان منتشرشده است و برای مطالعه بسیار مفید خواهد بود.

در این کتاب شما با الفبا و دستور زبان گنگ و پیچیده مواجه نمی‌شوید زیرا همان‌طور که از عنوان این مطلب کاملاً مشخص است مناسب افراد مبتدی است. در هر قسمت از کتاب توضیحات انگلیسی گرامر و مقایسه ساختار آن‌ها با زبان فرانسوی به درک بهتر زبان‌آموز کمک خواهد کرد؛ بنابراین این کتاب برای افرادی که هیچ پیش‌زمینه‌ای از دستور زبان ندارند بسیار مفید است.

کتاب گرامر فرانسوی French Grammar for Beginners

کتاب گرامر فرانسوی French Grammar for Beginners April 20, 2022

2- کتاب گرامر فرانسوی French Grammar for Beginners

در این کتاب بیش از 30 درس در سطح مبتدی برای زبان آموزان ارائه می‌شود. دروس ارائه‌شده در این کتاب بسیار آسان بوده و یادگیری خوبی خواهد داشت. لازم به ذکر است با توجه به اینکه اکثر کتاب‌های گرامر برخی تمرینات لیسنینگ را موردبررسی قرار نمی‌دهند لذا این کتاب مناسب کسانی است که می‌خواهند بدون دغدغه بر روی مهارت شنیداری و تلفظ خودکار کنند.

3- کتاب دستور زبان فرانسوی LA GRAMMAIRE DES TOUT PREMIERS TEMPS A1-A2

  • نویسنده: ABRY/CHALARON
  • تاریخ انتشار: 2014

این کتاب نیز در دسته کتاب‌های سطوح مبتدی به‌حساب می‌آیند. این آموزش گرامر فرانسوی هم مناسب نوجوانان و هم برای بزرگسال خواهد بود. یکی از ویژگی‌های مهم این کتاب این است که درک دستور زبان را ساده می‌کند و به‌نوعی با تمرینات خاص خود به زبان آموزان اجازه می‌دهد تا درک مطلب خوبی از فرانسوی داشته باشند. لازم به ذکر است در کلاس‌های آموزش زبان فرانسه ممکن است از این کتاب به‌عنوان کتاب کمک‌درسی استفاده شود.

4- کتاب گرامر فرانسه French Grammar and Usage

  • نویسنده: Roger Hawkins
  • تاریخ انتشار: 2010

این کتاب در حال حاضر به‌عنوان یکی از جامع‌ترین و بروزترین کتاب دستور زبان فرانسه به‌حساب می‌آید که خود به‌عنوان راهنمای کامل یادگیری فرانسوی است. در این کتاب برخی توصیف‌های ساختاری زبان، نمونه‌ها عامیانه و رسمی خودنمایی می‌کند. البته لازم به ذکر است این کتاب برای زبان آموزان فرانسوی سطوح متوسط نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد.

مهم‌ترین ویژگی‌های اصلی این کتاب به‌صورت خلاصه شامل:

  • متون جامع شامل برخی ساختارهای فرانسوی معاصر.
  • دارای نمونه‌های کاملاً واضح در هر مرحله آموزش.

5- کتاب French Grammar for Intermediate Level

  • نویسنده کتاب: Frederic Bibard and Talk in French
  • تاریخ انتشار: 2021

این کتاب نیز همان‌طور که از نام آن کاملاً مشخص است مناسب افراد مبتدی خواهد بود؛ اما جالب اینجا است که با پیروی از همان سبک مبتدی در یادگیری درک مطلب و دستور زبان برای سطوح متوسط نیز با دارا بودن حدود 30 درس و تمرینات تکمیلی بسیار مناسب خواهد بود. اگر از یک کتاب تمرین ساده خسته شده‌اید پیشنهاد می‌کنیم از این کتاب استفاده کنید.

بهترین کتاب های دستور زبان فرانسه برای زبان آموزان پیشرفته

کتاب دستور زبان فرانسوی Le Bon Usage

کتاب دستور زبان فرانسوی Le Bon Usage 16th Edition

6- کتاب Le Bon Usage

  • نویسنده کتاب: Maurice Grevisse
  • تاریخ انتشار: 2016

هر زبان‌آموز پیشرفته‌ای به‌احتمال‌زیاد نام کتاب Le Bon Usage را شنیده است. این کتاب با حدود 1600 صفحه از نمونه‌های متنوع از ادبیات فرانسه در طول قرن‌های مختلف گردآوری‌شده است. این کتاب را یک کتاب جامع دستور زبان فرانسوی می‌نامند که توسط فرانسوی‌زبانان بومی کاملاً مورد تأیید است. جالب است بدانید در کشور فرانسه برای آموزش دستور زبان فرانسوی به دانش آموزان از این کتاب نیز بهره می‌برند.

اگر به‌عنوان زبان دوم خود فرانسوی را انتخاب کرده و در سطوح پیشرفته هستید مطالعه این کتاب پیشنهاد اول ما خواهد بود. در این کتاب به‌صورت عمقی قواعد و نکات گرامری تهیه‌شده که به شما در مهارت زبان کمک شایانی خواهد کرد.

7- کتاب گرامر فرانسه لس 500 اکسرسیز Les 500 Exercices de Grammaire A1 + corriges

  • نویسنده کتاب: Joëlle Bonenfant، Anne Akyuz
  • تاریخ انتشار: 2014

این کتاب به‌عنوان یک کتاب کار برای زبان آموزان پیشرفته فرانسوی تمرینات حرفه‌ای را ارائه می‌دهد. این کتاب در سطوح A1 و A2 به بازار عرضه‌شده و توسط بسیاری از سایت‌های مشهور جهان ازجمله سایت آمازون منتشرشده است. دقت کنید تمام مطالب به‌طور کامل به زبان فرانسوی نوشته‌شده لذا در هنگام استفاده بایستی زبان فرانسوی شما بسیار خوب باشد. هرچند استفاده از این کتاب برای زبان آموزان پیشرفته ممکن است کمی سخت باشد اما باعث خواهد شد با خواندن آن خودبه‌خود مهارت خواندن خود را نیز ارتقاء بخشید. در این کتاب حدود 500 تمرین تخصصی وجود دارد که واقعاً ارزش استفاده را خواهد داشت.

8- کتاب دستور زبان فرانسه A Comprehensive French Grammar

8- کتاب دستور زبان فرانسه A Comprehensive French Grammar 6th Edition

8- کتاب دستور زبان فرانسه A Comprehensive French Grammar

  • نویسنده کتاب: Glanville Price
  • تاریخ انتشار: 2007

این کتاب در ویرایش ششم خود به‌عنوان یک کتاب آموزش جامع فرانسوی و به‌عنوان یک ابزار ضروری برای زبان آموزان پیشرفته ادبیات فرانسوی است. این کتاب نیز شامل یکسری توصیفات روشن، نمونه‌های مختلف در زبان انگلیسی است که توسط انتشارات وایلی در سال 2007 میلادی در حدود 608 صفحه منتشر گردید.

نوشتهٔ پیشین
ترجمه رسمی مبایعه نامه به همراه تاییدات
نوشتهٔ بعدی
مروری بر تاریخچه پیدایش زبان عربی در جهان

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست