آشنایی با اصطلاحات پزشکی در زبان آلمانی - دارالترجمه رسمی پارسیس
آشنایی با اصطلاحات پزشکی در زبان آلمانی

آشنایی با اصطلاحات پزشکی در زبان آلمانی

همه ما می‌دانیم سفر به یک کشور خارجی می‌تواند تجربه شگفت‌انگیز و دوست داشتنی داشته باشد؛ زیرا هنگام ورود به کشور خارجی افراد جدید و فرهنگ و آداب رسوم مختلفی را از نزدیک مشاهده می‌کنید. ازآنجایی‌که ممکن است شما برای جنبه‌های مختلف سفر و یا اقامت در یک کشور خارجی برنامه‌ریزی ‌کنید ممکن است نتوانید آن‌چنان اتفاقات پیش‌آمده را کنترل نمایید. ممکن است زمانی که شما به یک کشور خارجی وارد می‌شوید نیاز به درمان توسط پزشک متخصص باشید لذا بایستی به‌گونه‌ای هوشیار باشید که بتوانید با یادگیری چند اصطلاح منظور خود را در زبان مقصد بیان نمایید. درصورتی‌که نیاز به آشنایی با اصطلاحات پزشکی به زبان آلمانی رادارید ما در این مقاله از دارالترجمه رسمی پارسیس چند نمونه از اصطلاحات تخصصی پزشکی را در زبان آلمانی معرفی خواهیم کرد. پس اگر علاقه مند به مطالعه این مطلب هستید با ما همراه باشید.

اصطلاحات پزشکی آلمانی

اصطلاحات پزشکی آلمانی

آشنایی با پزشکان کشور آلمان

به‌عنوان یک فارسی‌زبان شما قطعاً می‌دانید که کشور آلمان به‌عنوان مهد علوم تخصصی خصوصاً رشته پزشکی در جهان است. بسیاری از پزشکان مطرح جهان در این کشور فعالیت می‌کنند و خدمات ارزنده‌ای را ارائه می‌دهند. بد نیست بدانید پزشکان از بیماران چه می‌خواهند و نحوه عملکرد آن‌ها به چه صورتی است؟ همچنین همه ما می‌دانیم پزشکان متخصص در هر منطقه‌ای رفتاری متفاوت دارند و این مثال مطمئناً در هر کشور خارجی ازجمله آلمان نیز صدق می‌کند. حال فرض کنید زبان مادری شما انگلیسی باشد. بد نیست بدانید با توجه به اینکه نوشتار آلمانی به‌صورت لاتین می‌باشد لذا انگلیسی‌زبان‌ها از فارسی‌زبان‌ها برای یادگیری آلمانی پیشرو خواهند بود.

اصطلاحات پزشکی به آلمانی

اصطلاحات پزشکی به آلمانی

آشنایی با اصطلاحات و عبارات پزشکی به آلمانی

اگر جهت درمان به کشور آلمان مهاجرت می‌کنید بهترین کار قبل از اینکه بخواهید اقدام به یادگیری اصطلاحات پزشکی آلمانی نماییم این است که از مترجم هم‌زمان در سفر استفاده کنید. لازم به ذکر است این خدمات توسط دفتر ترجمه آلمانی به بهترین شکل ممکن ارائه خواهد شد. اما درصورتی‌که از مترجم هم‌زمان در ترجمه شفاهی استفاده نمی‌کنید و یا به آن دسترسی ندارید بهترین پیشنهاد ما این است که از یک چک‌لیست تخصصی پزشکی در زبان آلمانی بهره ببرید تا نیاز نباشد هزینه‌های بسیاری پرداخت نمایید. ما در این مطلب از سایت دارالترجمه رسمی پارسیس برخی از اصطلاحات پزشکی آلمانی را معرفی خواهیم کرد.

اصطلاحات عمومی پزشکی به آلمانی

برخی از اصلاحات عمومی در علوم پزشکی وجود دارند که بهتر است آن را بدانید. به‌ویژه زمانی که خدایی ناکرده نیاز به خدمات فوری پزشکی دارید. این اصطلاحات عمومی به شما کمک می‌کند تا پزشکی را پیدا کنید که بتواند یاری‌رسان شما باشد.

آمبولانسder Krankenwagen
آزمایش خونeine Blutprobe
فشارخونder Blutdruck
ضربه‌مغزیdie Gehirnerschuetterung
مسری یا واگیردارAnsteckend
دکترder Arzt, der Ärztin, der Doktor
بیمهVersicherung
پرستار die Krankenschwester
عمل جراحی der chirurgische Eingriff

آشنایی با حواس چندگانه در زبان آلمانی

در جدول زیر نیز به‌صورت خلاصه برخی از حواس چندگانه را به زبان آلمانی ترجمه کردیم که ممکن است کمک‌حال شما عزیزان باشد.

بویاییGeruchsinn
شنواییGehör
چشاییGeschmacksinn
تعادلGleichgewicht
بیناییSehvermögen
لامسهTatsinn

اصلاحات تخصصی توصیف بیماری به زبان آلمانی

ممکن است برخی بیماری‌ها از دردهای ساده گرفته تا طاقت‌فرسا برای شما آزاردهنده باشد. این بیماری‌ها نیز شاید ناشی از یک مشکل شناخته‌شده بوده یا نشات گرفته از برخی علائم مختلف باشد. لذا شما عزیزان می‌توانید برخی از علائم زیر را در زبان آلمانی یاد بگیرید. هرچند ممکن است این لیست از اصطلاحات پزشکی به آلمانی کامل نباشد اما ممکن است برخی علائمی که به آن نیاز دارید را پوشش دهد.

درد کشیدنdie Schmerzen
آلرژیdie Allergien
کمردردdie Rueckenschmerzen
تاول زدنBlasenbildung
شکسته شدهgebrochen
لرزdas Kältegefühl
یبوستdie Verstopfung
ضدبارداریdas Verhuetungsmittel
سرفه کردنder Husten
همواره مهم‌ترین نکته در زندگی توجه به‌سلامتی بدن است. همواره به خاطر داشته باشید که سلامتی چیزی نیست که آن را بازیچه دست خود بگیرید و در مورد آن سهل‌انگاری کنید؛ اما اگر به هر دلیلی در یک کشور خارجی دچار مشکل سلامتی شدید بهتر است بدانید یادگیری برخی اصطلاحات و وام‌واژه‌های تخصصی در زبان مقصد بهترین همراه برای شما خواهد بود؛ بنابراین همیشه بهتر است سالم باشید تا اینکه بیماری را با خود همراه کنید. به‌خصوص زمانی که در خارج از کشور سفر می‌کنید.

نوشتهٔ پیشین
کدام کشورها به زبان آلمانی صحبت می‌کنند؟
نوشتهٔ بعدی
7 نمونه از بهترین زبان ها برای تجارت

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست