کدام کشورها به زبان آلمانی صحبت می‌کنند؟ - دارالترجمه رسمی پارسیس
کدام کشورها به زبان آلمانی صحبت می‌کنند

کدام کشورها به زبان آلمانی صحبت می‌کنند؟

آیا می‌دانید علاوه بر کشور آلمان برخی کشورهای دیگر وجود دارند که مردم آن‌ها به زبان آلمانی صحبت می‌کنند. برخی کشورها ازجمله اتریش، بلژیک، بخش‌هایی از ایتالیا، سوئیس و برخی کشورهای دیگر به آلمانی صحبت می‌کنند. امروزه زبان آلمانی پس از انگلیسی به‌عنوان یکی از رایج‌ترین زبان‌های اتحادیه اروپا به‌حساب می‌آید. به همین دلیل اگر قصد مهاجرت به یکی از این کشورها رادارید می‌توانید تنها با یادگیری یک‌زبان به تجارت و یا تحصیل بپردازید. ما در این مطلب از سایت دارالترجمه رسمی پارسیس کشورهای گوناگون را معرفی می‌کنیم که زبان آلمانی را به‌عنوان یک‌زبان رایج مردم خود انتخاب نمودند. پس اگر علاقه‌مند به مطالعه این مطلب هستید و میخواهید بدانید که کدام کشورها به زبان آلمانی صحبت می‌کنند با ما همراه باشید.

زبان آلمانی در سراسر جهان

امروزه طبق آمار چیزی حدود 130 میلیون نفر در سراسر جهان زبان آلمانی را به‌عنوان یک‌زبان مادری خود صحبت می‌کنند. علاوه بر این چیزی حدود 8 میلیون نفر در حدود 42 کشور در سراسر جهان به‌عنوان یک اقلیت آلمانی به زندگی می‌پردازند؛ بنابراین آلمانی تنها در کشور آلمان صحبت نمی‌شود. طبق نظرسنجی‌های انجام‌شده در سایت‌های معتبر، زبان آلمانی در کنار زبان انگلیسی، چینی، اسپانیایی، فرانسوی و روسی به‌عنوان یک از شناخته‌شده‌ترین زبان‌های رایج جهان خواهد بود.

به‌طور رسمی 6 کشور در اروپا می‌باشند که زبان آلمانی را صحبت می‌کنند.

  • آلمان: حدود 90 میلیون نفر گویشور
  • اتریش: حدود 8 میلیون گویشور
  • سوئیس: حدود 4.5 میلیون گویشور
  • بلژیک: حدود 75000 نفر گویشور
  • لوکزامبورگ: حدود 390 هزار نفر
  • لیختن‌اشتاین: حدود 35000 نفر

و برخی کشورهای دیگر ازجمله ایتالیا، فرانسه، جمهوری چک، مجارستان، دانمارک، لهستان، روسیه، رومانی، اسلواکی و غیره به‌عنوان کشورهای اقلیتی هستند که مردمان آن به آلمانی حرف می‌زنند؛ بنابراین چیزی حدود 16 درصد از جمعیت اتحادیه اروپا به این زبان واقف هستند.

حقایق زبان آلمانی

حقایق زبان آلمانی

حقایقی در مورد زبان آلمانی

بد نیست بدانید آلمانی تأثیر قابل‌توجه زیادی را بر روی سایر فرهنگ‌های مختلف و زبان‌های متفاوت گذاشته است. امروزه ادبیات آلمانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. در طول دوران قرن 19 میلادی اوج شکوفای ادبیات زبان آلمانی در جهان خود را هویدا کرد. به‌گونه‌ای که بسیاری از کلمات آلمانی به دیگر زبان‌ها وارد شد. این کلمات شامل kindergarten, delicatessen, rucksack, poltergeist و wanderlust است.

از طرفی امروزه موقعیت اقتصادی روبه رشد کشور آلمان در جهان یکی از دلایل اصلی اهمیت یادگیری زبان آلمانی به‌حساب می‌آید. موقعیت اقتصادی و تجاری در آلمانی به حدی است که به جرات می‌توان گفت در حال حاضر آلمان به‌عنوان چهارمین اقتصاد بزرگ جهان پس از کشورهای آمریکا، چین و ژاپن خواهد بود. برای مثال در اقتصاد چون صادرات خودرو و بخش‌های مهندسی کشور آلمان زبانزد کشورهای جهان است. در علوم پزشکی چون جراحی‌های تخصصی ازجمله مغز آلمان بهترین پزشکان جهان را در اختیار دارد. لذا بسیاری از محققان و دانشجویان نخبه همواره به دنبال کسب مهارت و دانش‌اندوزی در یک کشور پیشرفته‌ای چون آلمان هستند.

و اما زبان آلمانی به‌عنوان یکی از سه زبان پرکاربرد در فضای مجازی و اینترنت است؛ زیرا تقریباً 6 درصد از کل وب‌سایت‌های جهان به زبان آلمانی ترجمه‌شده‌اند. از طرفی بسیاری از مقالات علمی و کتاب‌های نگارش شده توسط نویسندگان مطرح جهان به این زبان منتشرشده است. طبق آمار منتشرشده در سایت آمازون اعتقاد بر این است حدود 10 درصد از کل کتاب‌های چاپی در جهان به این زبان اروپایی ترجمه می‌شوند.

نکات بسیار جالب در مورد زبان آلمانی

زبان آلمانی به داشتن کلمات بسیار طولانی مشهور است. برخی کلمات آلمانی حدود 40 یا حتی 60 حرف دارند. زبان هلندی و انگلیسی از نزدیک‌ترین زبان‌ها به آلمانی خواهد بود. در حدود قرن 18 میلادی نزدیک بود که زبان آلمانی به زبان رسمی آمریکا تبدیل شود اما زمانی که آمارها و ارقام سنجیده شده و پای صندوق‌های رأی رفت، زبان انگلیسی تنها با یک اختلاف پیروز شد.

مهاجرت به آلمان

مهاجرت به آلمان و یادگیری زبان آلمانی

مقدمه‌ای بر مهاجرت و زندگی در کشور آلمان

امروزه بسیاری از مردم سراسر جهان به دلایل مختلفی ازجمله تحصیل، ازدواج و یا کار به کشورهای مختلف مهاجرت می‌کنند. از طرفی یکی از مهم‌ترین کارهایی که بایستی در بدو ورود به یک کشور خارجی توجه داشت، یادگیری زبان خارجی خواهد بود. مهاجرت به آلمان و زندگی در یک کشور پیشرفته بافرهنگ متفاوت همیشه آسان نیست. عادت کردن به یک روش زندگی متفاوت نیاز به زمان، صبر و حس شوخ‌طبعی دارد. آلمانی‌ها به فرهنگ زبانی اهمیت می‌دهند. آن بین گفتار رسمی و عامیانه تفاوت زیادی قائل می‌شوند؛ بنابراین درصورتی‌که قصد مهاجرت به آلمان رادارید به خاطر داشته باشید که در تعامل با آلمانی‌ها از کلمات صحیح استفاده کنید.

آشنایی بیشتر با کشورهای آلمانی‌ زبان

همان‌طور که گفتیم آلمانی در سراسر جهان صحبت می‌شود اما دراین‌بین برخی کشورها هستند که آلمانی را به‌عنوان زبان رسمی خود تلقی می‌کنند. درصورتی که می‌خواهید بدانید کدام کشورها به زبان آلمانی صحبت می‌کنند ما در ادامه این کشورها را نام خواهیم برد.

اتریش

در کشور اتریش آلمانی German language به‌عنوان یک‌زبان رسمی خواهد بود که حدود 98 درصد مردم آن به این زبان صحبت می‌کنند.

بلژیک

کشور بلژیک نیز دارای 3 زبان رسمی است که این 3 زبان شامل زبان هلندی، فرانسوی و آلمانی خواهد بود. شاید برایتان جالب باشد که چگونه یک کشور دارای 3 زبان خواهد شود؛ زیرا بلژیک به دلیل منطقه جغرافیایی خود هم‌مرز با این کشورها خواهد بود.

لیختن‌اشتاین

اگر نتوانستید کشور لیختن‌اشتاین را بر روی نقشه و یا کره زمین پیدا کنید. جای تعجبی ندارد زیرا این کشور آن‌قدر کوچک است که چیزی حدود 40 هزار نفر جمعیت را خود جای‌داده است. در این کشور کوچک زبان آلمانی به‌عنوان زبان ملی و رسمی لیختن‌اشتاین خواهد بود که تقریباً حدود 86 درصد از مردم آن به این زبان صحبت می‌کنند.

لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ تقریباً بزرگ‌تر از لیختن‌اشتاین خواهد بود؛ اما بازهم به‌عنوان یک کشور کوچک شناخته می‌شود که حدود 625 هزار نفر جمعیت دارد. این کشور که بین بلژیک و آلمان واقع‌شده است دارای مرز کوچکی نیز با فرانسه خواهد بود. جالب است بدانید علاوه بر آلمانی‌زبان فرانسوی نیز از زبان‌های رسمی کشور لوکزامبورگ به‌حساب می‌آید.

بیشتر بدانید: اگر نیاز به ترجمه فرانسوی ب فارسی دارید می‌توانید از خدمات دارالترجمه رسمی پارسیس استفاده نمایید.

سوئیس

کشور سوئیس یکی از کشورهایی است که 4 زبان ملی را در خود جای‌داده که یکی از آن‌ها زبان آلمانی خواهد بود. آلمانی در سراسر کشور سوئیس از مرکز، شمال و شرق کشور صحبت می‌شود. در غرب سوئیس بیشتر مردم به فرانسوی صحبت می‌کنند. در جنوب نیز زبان ایتالیایی رواج دارد.

نوشتهٔ پیشین
آشنایی با زبان های کمیاب و درحال انقراض در جهان
نوشتهٔ بعدی
آشنایی با اصطلاحات پزشکی در زبان آلمانی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست