7 نمونه از بهترین زبان ها برای تجارت - دارالترجمه رسمی پارسیس
7 نمونه از بهترین زبان ها برای تجارت

7 نمونه از بهترین زبان ها برای تجارت

امروزه یادگیری یک‌زبان از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است زیرا شما با یادگیری یک‌زبان علاوه بر زبان مادری خود می‌توانید با افراد متفاوتی ارتباط برقرار کنید. حال فرض کنید زبانی را یاد بگیرید که ازلحاظ اقتصادی در کشورهای پیشرفته صحبت می‌شود و همین امر می‌تواند در آینده شغلی شما تأثیر بسیاری داشته باشد. توانایی برقراری ارتباط به زبان‌هایی غیر از انگلیسی برای ورود به کسب‌وکارهای مختلف بسیار مهم است. یادگیری یک‌زبان جدید تنها رزومه کاری شمارا برجسته نمی‌کند بلکه می‌تواند فرصتی باشد برای جذب کار و یا سفر به کشورهای مختلف. ما در این مقاله از سایت دارالترجمه رسمی پارسیس 7 نمونه از بهترین زبان ها برای تجارت را به شما معرفی خواهیم کرد. درصورتی‌که علاقه‌مند به آشنایی با این مطلب می‌باشید با ما همراه باشید.

ماندارین چینی

قبل از توضیح این مطلب ما در مقاله بهترین زبان‌ها برای یادگیری انواع مختلف از زبان‌های پرمخاطب جهان را به شما معرفی کرده‌ایم که خواندن آن نیز خالی از لطف نخواهد بود؛ اما زبان ماندارین که در کشور چین صحبت می‌شود در جدول زیر شامل برخی اطلاعات مهمی است.

زبان ماندارین چینی

زبان ماندارین چینی در کشور چین

دسته بندیرتبه بندی
بیشترین گویشور در جهان2
تعداد کشورهایی که به این زبان صحبت می کنند3
رتبه اقتصادی2
رشد اقتصادی کشور چین تقریباً از سال 1978 میلادی آغاز شد. این پیشرفت تا به امروز ادامه داشته به‌گونه‌ای که اکنون به‌عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان به‌حساب می‌آید. ازآنجایی‌که به نظر نمی‌رسد این رشد به این زودی‌ها متوقف شد لذا زبان ماندارین که امروزه به‌عنوان یکی از بیشترین گویشور را در کشور چین دارد به‌عنوان یک‌زبان اقتصادی جهان شناخته می‌شود.

ماندارین برای کسانی که به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند می‌تواند بسیار سخت باشد اما یادگیری Mandarin ارزش آن را خواهد داشت. گویشوران ماندارین بیشتر در کشور چین هستند اما این زبان در برقراری ارتباط در کشور همسایه (تایوان) بسیار مفید است؛ بنابراین در کشور تایوان نیز می‌توان به زبان ماندارین صحبت نمود. تایوان ازجمله کشورهایی است که بیش از هر کشور دیگری در حال تولید ریزتراشه‌های فناوری در جهان بوده و آینده دیجیتالی خوبی را خواهد داشت.

زبان اسپانیایی

زبان اسپانیایی در کشور اسپانیا

زبان اسپانیایی

دسته بندیرتبه بندی
بیشترین گویشور در جهان4
تعداد کشورهایی که به این زبان صحبت می کنند20
رتبه اقتصادی14
ازآنجایی‌که اسپانیایی در کشور اسپانیا صحبت می‌شود به‌عنوان ششمین اقتصاد بزرگ اروپا و به‌عنوان یکی از قطب‌های تولید خودرو و انرژی‌های تجدید پذیر در جهان می‌باشد. اسپانیایی یکی از معدود زبان‌هایی است که فرصت‌های خوبی در اقتصاد به شما می‌دهد. بسیاری از کشورهای آمریکای جنوبی اسپانیایی را به‌عنوان زبان رسمی خود به کار می‌گیرند. از طرفی کشور اسپانیا را مهد مسابقات فوتبال، جاذبه‌های گردشگری و یا اقتصاد کشاورزی در جهان می‌شناسند.

حتی اگر قصد مهاجرت به کشورهای دیگر ازجمله ایالات‌متحده رادارید بد نیست بدانید این زبان خود با یک اقلیت بزرگی صحبت می‌شود که هرساله در حال رشد خواهد بود. دانستن زبان Spanish می‌تواند به شما کمک کند تا ارتباط مؤثری با افراد مختلف داشته باشید.

زبان عربی در کشورهای عربی

زبان عربی در کشورهای عربی

عربی

دسته بندیرتبه بندی
بیشترین گویشور در جهان5
تعداد کشورهایی که به این زبان صحبت می کنند23
رتبه اقتصادی20
مانند زبان ماندارین، یادگیری زبان عربی برای انگلیسی‌زبانان بسیار سخت خواهد بود؛ اما می‌تواند درعین‌حال فرصت خوبی برای کسانی باشند که در حال تجارت هستند. امروزه اکثر کشورهای خاورمیانه از زبان عربی استفاده می‌کنند و کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس مانند قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی به‌صورت کلی اقتصاد رو به رشدی خواهند داشت.

بیشترین نرخ صادرات این کشورها بر پایه نفت و گاز بوده اما رفته‌رفته به دنبال پیشرفت در صنایع تکنولوژی هستند. عربی امروزه به‌عنوان یکی از مرفه‌ترین زبان کشورهای قاره آفریقا ازجمله مصر خواهد بود؛ بنابراین یادگیری عربی می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

زبان آلمانی در کشور آلمان

زبان آلمانی در کشور آلمان

آلمانی

دسته بندیرتبه بندی
بیشترین گویشور در جهان12
تعداد کشورهایی که به این زبان صحبت می کنند6
رتبه اقتصادی4
امروزه زبان آلمانی به‌عنوان یک‌زبان تجاری و اقتصادی در اروپا به‌حساب می‌آید. کشور آلمان را می‌توان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا و به‌عنوان چهارمین اقتصاد بزرگ جهان به‌حساب آورد. در کشور آلمان کالاهای مختلف ازجمله خودرو، دارو، ماشین‌آلات کشاورزی و صنایع الکترونیکی به‌عنوان اصلی‌ترین نرخ صادرات به‌حساب می‌آیند. از طرفی آلمان را به‌عنوان سومین جامعه علمی و تحقیقاتی در جهان می‌شناسند. همه این عوامل باعث شده زبان آلمانی به‌عنوان یک‌زبان تجارت و اقتصاد معرفی شود. از طرفی آلمانی امروزه علاوه بر کشور آلمان در برخی کشورهای اروپایی ازجمله سوئیس، اتریش و بلژیک صحبت می‌شود. این زبان برای انگلیسی‌زبان‌ها به طرز شگفت‌انگیزی آسان است.

زبان فرانسوی در کشور فرانسه

زبان فرانسوی در کشور فرانسه

فرانسه

دسته بندیرتبه بندی
بیشترین گویشور در جهان7
تعداد کشورهایی که به این زبان صحبت می کنند30
رتبه اقتصادی7
زبان فرانسه نیز محبوبیت بی‌شماری در جهان دارد. شاید جالب باشد بدانید که 21 کشور در قاره آفریقا به دلیل استعمار فرانسه و بلژیک، زبان فرانسه را به‌عنوان زبان رسمی فهرست کردند. از طرفی فرانسوی در کشورهایی که وزن اقتصادی بالایی دارند ازجمله بلژیک و سوئیس صحبت می‌شود. جالب است بدانید در کشور کانادا در کنار زبان انگلیسی، فرانسوی نیز به‌عنوان زبان رسمی شناخته می‌شود. به همین دلیل بسیاری از کارفرماهای کانادایی علاقه‌مند به کسانی هستند که این زبان را آشنایی دارند.

زبان پرتغالی در کشور پرتغال

زبان پرتغالی در کشور پرتغال

زبان پرتغالی

دسته بندیرتبه بندی
بیشترین گویشور در جهان9
تعداد کشورهایی که به این زبان صحبت می کنند9
رتبه اقتصادی12
شاید برای بسیاری از مردم یادگیری زبان پرتغالی صرفاً برای مهاجرت به پرتقال و یا جذب کار شدن در کشور پرتغال نخواهد بود. بیشترین حدس برای یادگیری پرتغالی کار در کشور برزیل خواهد بود. امروزه اقتصاد برزیل به لطف تولید مجموعه ای از صنایع مختلف ازجمله کشاورزی، معدن، نفت و امور مالی بزرگ‌ترین اقتصاد را در آمریکای جنوبی به خود اختصاص داده است. مانند اسپانیایی، زبان پرتغالی Portuguese به‌عنوان یکی از ساده‌ترین زبان‌ها برای انگلیسی‌زبانان خواهد بود. همچنین اگر اسپانیایی بلد هستید بسیاری از کلمات پرتغالی هنگام نوشتن شبیه اسپانیایی هستند؛ بنابراین یادگیری پرتغالی نیز بسیار مهم خواهد بود.

زبان ژاپنی در کشور ژاپن

زبان ژاپنی در کشور ژاپن

ژاپنی

دسته بندیرتبه بندی
بیشترین گویشور در جهان13
تعداد کشورهایی که به این زبان صحبت می کنند2
رتبه اقتصادی3
زبان ژاپنی در این 7 نمونه از بهترین زبان ها برای تجارت جایگاه منحصربه‌فردی دارد. درحالی‌که سایر زبان‌های ذکرشده تا حدی مفید هستند و در چندین کشور نیز صحبت می‌شود اما ژاپنی عمدتاً فقط در کشور ژاپن صحبت خواهد شد و تنها کشوری که زبان ژاپنی را به رسمیت شناخته است کشور پالائو می‌باشد. کشور ژاپن نیز مانند کشور آلمان در تولید وسایل نقلیه و لوازم الکترونیکی و همچنین صنایع دارویی و بیوتکنولوژی بسیار قدرتمند خواهد بود. این کشور همچنین مقصد کسب‌وکار برای نیروی جوان بوده زیرا در آینده‌ای نزدیک نرخ جمعیت پیر در این کشور بسیار افزایش خواهد یافت.

نوشتهٔ پیشین
آشنایی با اصطلاحات پزشکی در زبان آلمانی
نوشتهٔ بعدی
آشنایی با اصطلاحات و کلمات پرکاربرد زبان کره ای

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست